Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Asa este regula in toate episcopiile si arhiepiscopiile din Romania. In Suceava chiar am vazut afisat la pangare nota de la arhiepiscopie care spune ca un preot are voie sa slujeasca numai in parohia lui, si daca vrea sa slujeasca in alta parohie, trebuie sa instiinteze pe preotul paroh de acolo. Unde-i lege (de la episcop), nu-i tocmeala.
Oricum e mai lejer decat in parohiile catolice de aici. Daca vrei sa iti botezi copilul, nu mergi din biserica in biserica sa vezi unde e corul mai frumos, sau curtea bisericii pentru poze, ci trebuie sa il botezi in parohia in perimetrul careia locuiesti. La fel cu nuntile si inmormantarile. Daca vrei sa fii botezat/inmormantat la alta biserica decat cea la care esti arondat dupa teritoriu, atunci trebuie sa devii membru platitor al celeilalte parohii. Altfel nu. Am impresia ca la nunti poti sa inchiriezi o alta biserica si sa aduci preotul care iti place, dar platesti mai mult.
|
Noesisiaa, eu m-am referit la cazul concret al unei ierurgii. Să presupunem că acasă la mine vine un preot în vizită. Nu e preotul meu paroh, e alt preot. Iar eu am cumpărat o icoană și îl rog să mi-o sfințească. Vreți să spuneți că îmi va opune un "nu pot să o sfințesc, fiindcă nu sunt preotul dv paroh" ? Casă ori icoană, e același lucru și se folosește același Molitvelnic.
Cât despre botez, nu au trecut nici doi ani de când am mers la botezul ultimului meu copil. Nu a fost nicio problemă să îl botez nu numai în altă parohie decât a mea, ci și în alt rit. Desigur, rămâne înregistrat la acea parohie, în Matricola Botezaților de acolo. Și la ortodocșii din București, e același lucru. Nici nu-mi amintesc de vreun caz în care botezul ori nunta să se fi făcut la parohia de cartier. DE OBICEI se face la altă parohie. Deci, cele relatate de Liviu nu țin de "unde-i lege nu-i tocmeală", ci de cine știe ce intrigi popești de pe plan local. Că asemenea lege, nu am văzut.