|
#11
|
|||
|
|||
Pentru aceste situații trebuie întrebat episcopul locului. El poate da dispensă canonică. Canoanele, spre deosebire de dogme, se pot adapta de către episcop, după cum consideră că e mai bine.
|
#12
|
||||
|
||||
Citat:
Tu si bunica ta suntei rude de SANGE! Fiind mama SPIRITUALA a prietenului tau, deja sunteti rude spirituale! NU PUTETI!
__________________
Cuviosul Paisie: http://www.youtube.com/watch?v=pR6n0F1TfeY Byzantion: http://www.youtube.com/watch?v=BIa-c...eature=related |
#13
|
|||
|
|||
Citat:
Canoanele opresc, într-adevăr, de la căsătorie. Însă canoanele le aplică episcopii și preoții. Ele nu sunt dogme. Gândiți-vă că sunt o mulțime de canoane care nu mai sunt actuale, cum ar fi oprirea de la împărtășanie pentru n ani pentru diferite cazuri. |
#14
|
|||
|
|||
Citat:
Adica pacatele din ziua de astazi nu mai sunt la fel de grave precum erau inainte? Sau cum vine, ca nu inteleg ? Exemplificati va rog, sa pricep si eu.
__________________
Cu siguranta traim vremurile de pe urma, cand inselaciunea este atat de subtila incat amageste, de este cu putinta, si pe cei alesi |
#15
|
|||
|
|||
Citat:
Prin iconomie, Biserica folosește canoanele în funcție de condițiile și necesitățile ei pastorale. După Dicționarul de Teologie Ortodoxă scris de Ion Bria, „canoanele sunt reguli enunțate de autoritatea bisericească în materie de disciplină, cult și organizare aplicabile la situații specifice și valabile pentru un scop determinat. Dacă scopul pentru care ele au fost date n-a fost atins, atunci canoanele pot fi revizuite și chiar înlocuite.” Așa se explică faptul că pentru un anumit păcat un duhovnic te poate opri 10 ani de la împărtășanie, iar altul te lasă să te împărtășești mai curând. Unul aplică cu strictețe canonul, pe când celălalt consideră că e nevoie de un pogorământ. Citat:
Last edited by N.Priceputu; 25.05.2011 at 12:20:40. |
#16
|
||||
|
||||
Citat:
cred ca in ambele cazuri e vorba de al patrulea grad de rudenie spirituala! iar in cazul rudeniilor spirituale, oprelistea era pana la al treilea grad!
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#17
|
||||
|
||||
Citat:
De ce rudenie spirituala? Pantru ca se formeaza o legatura DUHOVNICEASCA intre cei doi "nas - fin", iar invatatura ortodoxa spune ca NASUL DEVINE "PARINTE DUHOVNICESC/SPIRITUAL" al finului sau, fie la Botez fie la Casatorie! EI sunt cei care isi asuma mult responsabilitatea de PARINTE IN DUH, deci ii indruma nu in educatia morala, pe care au auvut-o deja de la parintii trupesti, ci acum intra in educatia "SPIRITUALA A DUHULUI" in viata, viata duhovniceasca! - Nasul marturiseste pentru prunc la Botez, dar el in acelasi timp, il aduce in bratele sale la Biserica, ca PARINTE! El il aduce in FATA DOMNULUI! El il tine in brate cand este scos din Cristelnita! El il duce la Sf.Impartasanie, el il ia pe prunc dupa ce preotul il inchina in fata/in interiorul Sf.Altar (depinde de sex)! - Nasul este PARINTELE SPIRITUAL al celor doi miri, care se insotesc, ei devin EDUCATORII in Sf.Taina a Casatoriei! Finii trebuie sa ii caute si sa ii respecte ca pe INSASI parintii proprii, ca de la ei INVATA cele ale casatoriei, cele ale TAINEI Casatoriei! Ca nu se mai practica asta AZI, e o mare PIERDERE! Azi nasul SI-A UITAT INDATORIREA! - Canonic NU gasesti aceste INDRUMARI, ci ele sunt de statut MORAL, SPIRITUAL! Poate ai facut si tu Teologia (dupa cum imi dau seama) ai facut SPIRITUALITATE SAU FORMARE DUHONICEASCA, sau TEOLOGIA MORALA! Ar fi trebuit sa stii lucrurile astea! Sau macar sa ti se fi spus... sau ai lipsit de la cursuri! NU STIU! dar ar TREBUI sa stii! Tocmai pt ca nasii erau pt cei maturi INITIATORII in tainele Botezului, ei ERAU SI MARTORII celor Botezati! SI nu numai, pt ca Biserica era cea INDRUMATOARE pt CATEHIZARE! Nasii prea putin... ei erau DUPA Sf.Botez! De aceea sunt NUMITI Parinti SPIRITUALI! Iar pt Prunci nu erau doar "INLOCUITORII" graiului lor sau putintei de a vorbi! Ci isi asumau (cum ti-am spus mai sus) responsabilitatea EDUCARII RELIGIOASE a pruncului! O parte o aveau si parintii, dar si NASII sunt RESPONSABILI cu aceasta! Ei au datporia de a-l cauta pe prunc si de a-i insufla acestuia iubirea de Dumnezeu! Si finul la fel sa isi caute nasul si sa il intrebe din cele duhovnicesti! Apoi vine vremea si Spovedaniei, al treilea element in EDUCATIA CRESTINA a copilului! Citeste si in LITURGICA, sau la Pr.Cleopa in unul din volume sau in cartea sa "CALAUZA IN CREDINTA CRESTINA ORTODOXA" si ai sa vezi ca Pr.Cleopa SPUNE MAI MULTE decat MINE! Ce simplu ar fi dupa cum spui sa NASIM.... as fi nas la toti cati ma cheama... dar RESPONSABILITATEA E URIASA!
__________________
Cuviosul Paisie: http://www.youtube.com/watch?v=pR6n0F1TfeY Byzantion: http://www.youtube.com/watch?v=BIa-c...eature=related |
#18
|
||||
|
||||
Citat:
Apoi daca nu a fi "implicata" rudenia de sange s-ar putea DA Dispensa! In Primul caz ei sunt FRATI SPIRITUALI, grad II!!! NU SE DA DISPENSA! In cazul doi, fata este NEPOATA bunicii sale, deci RUDENIE DE SANGE pe linie DESCENDENTA! Iar ca sa se casatoreasca cu fiul spiritual al Bunicii NU se poate! In niciun fel! E ca si sum s-ar casatori cu Unchiul EI! NU SE POATE!!!! Iar daca INSISTA pentru cununie, sa mearga la EPISCOP sa INTREBE!!! PS: AM RECITIT CURSUL DE DREPT CANONIC, si V-am raspuns!!!!
__________________
Cuviosul Paisie: http://www.youtube.com/watch?v=pR6n0F1TfeY Byzantion: http://www.youtube.com/watch?v=BIa-c...eature=related Last edited by Aghioritul; 25.05.2011 at 13:38:08. |
#19
|
||||
|
||||
Citat:
Rudenia spirituala e mai mare decat cea trupeasca, din punct de vedere al importantei duhovnicesti, dar cf invataturii pr cleopa rudeniile spirituale intre care sunt mai mult de 3 grade de rudenie li se ridica oprelistea de a se casatori.or in ambele cazuri de mai sus vb de PATRU grade de rudenie. Deoarece intre bunica si nepoata sunt 2 grade de rudenie, intre bunica si fin e un grad de rudenie, iar intre fina(mama) si fiu este 1 grad de rudenie.In total 4. de asemenea intre frati sunt 2 grade de rudenie(frate si sora). Intre fin si nas e 1 grad de rudenie.Iar intre nas si fiul acestuia este 1 grad de rudenie.Deci in total 4. daca gresesc, m-as bucura sa imi ararti alta sursa a unui sfant parinte, sau chiar doi. Eu , raspunsul dat, ti-l spun din scrierile pr cleopa, un duhovnic foarte erudit, zic eu.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#20
|
|||
|
|||
Citat:
Răspunsurile tale îmi arată marea responsabilitate pe care și-o asumă nașii, nu originea ideii de rudenie spirituală. Părinte duhovnicesc are multe înțelesuri și nu include, nici nu exclude înrudirea după trup. E pur și simplu altceva, fără legătură. Cel botezat nu este neapărat copil. Poate fi matur și, în consecință, rostește singur lepădările și crezul. Nașul e doar un martor, pentru că așa e obiceiul. Cunosc cazuri de persoane care au primit dispensă episcopală și s-au putut căsători. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Impactul mass-media asupra psihismului si vietii spirituale | Delirul | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 24 | 25.03.2015 23:32:44 |
rude alianta | luana | Generalitati | 13 | 26.02.2012 02:03:52 |
rude de gradul VI | anamariagradinaru | Nunta | 1 | 04.04.2011 19:49:58 |
Despre casatoria intre rude de familie. | radugherasim | Nunta | 6 | 10.03.2011 18:40:07 |
interdictie casatorie rude spirituale? | pantani | Nunta | 0 | 22.01.2007 09:41:54 |
|