![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			"În prealabil postat de annajanette   
		
		
		
		
		
		
			Eu am vazut o mare cearta intre ortodocsi si altii pe aceasta tema, in unele biblii este scris cu i in alte cu 2 i, pana la care e corect? Cica cu ii in ebraica inseamna magar, asa este?" Până aici annajanette Greșala protestanților și a celor care infirmă semnificația de măgar a cuvântului isus este că au numit limba vorbită de Mântuitorul ca fiind ebraica sau greaca și acolo cu adevărat nu înseamnă isus măgar. Dar Mântuitorul a vorbit ARAMAICA iar Pr. Prof. Constantin Galeriu (care era un bun cunoscător) a spus că isus cu un singur i în limba ARAMEICĂ, adică cea vorbită de Mântuitorul, înseamnă măgar. Însă după mine, chiar dacă n-ar fi așa, mai importantă este problema teologică. S-a dezbătut aici sentimental, etimologic, fonetic, apologetic problema dar nu teologic. Fac.14:14. Auzind Avram că Lot, rudenia sa, a fost luat în robie, a adunat oamenii săi de casă, trei sute optsprezece, și a urmărit pe vrăjmași până la Dan. Sfinții Părinți tălcuiesc că întâmplarea cu Avram (după cum spune numele său = icoană a -în limba ebraică- tatălui înălțimii adică a lui Dumnezeu) a prevestit în chip tainic, ca o icoană scrisă, Sfântul Sinod 1 Ecumenic la care au fost 318 Părinți (oamenii Bisericii care este casa lui Dumnezeu) oamenii de casă în fruntea căruia Dumnezeu Tatăl a urmărit pe vrăjmași (eretici) până la Dan ( -în limba ebraică- =judecată) pentru că Lot ( -în limba ebraică- = acoperământ- adică cei ce erau acoperiți de dreapta credință) rudenia sa (căci ortodocșii sunt fiii lui Dumnezeu) a fost luat în robie (căci robie este clătinarea prin nelămurirea credinței datorită hulelor eretice). Așadar numărul 318 are o semnificație tainică de punere la egal pe Fiul cu Tatăl arătându-I de o dumnezeire deoarece la Sfântul Sinod 1 Ecumenic s-a dezbătut tocmai arianismul ca erezie și a triumfat Ortodoxia că Fiul este de o ființă cu Tatăl adică Dumnezeu. Dar știind ca la acest Sfânt Sinod s-a dezbătut aceasta ce legătură are 318 cu numele lui Iisus? În caracterele chirilice 318 se scrie TIИ și semnifică în teologie că T adicăTatăl este egal cu IИ prescurtarea lui Iisus în chirilică Їисоуса . Așadar dacă s-ar scrie isus ar însemna că avem ori TI adică 310 părinți la Sf. Sinod ori TИ adică 308 părinți ceea ce nu este un adevăr istoric. La Dumnezeu toate sunt desăvârșite chiar dacă li se pare unora (înțelepți socotindu-se deșertăciuni au grăit) că ar fi ceva la întâmplare, după moftul vreunui autor neatent. (Pentru cei ce nu cunosc: caracterele ebraice au fost aduse de Set când a fost răpit la cer pentru 40 de zile, caracterele grecești s-au format din cele ebraice iar cele latine (prin deformare) și cele chirilice (prin copiere) s-au format din cele grecești. La noi s-a luat hotărârea a scrie în caractere chirilice ca să facem parte din familia scrisului Ortodox grec-slav, pentru a fi mai apropiați de familia Ortodoxă și de manuscrisele originale ale Sfintei Scripturi care sunt în greacă și pentru a nu fi influențați de prozelitismul papist care pe atunci era foarte agresiv mergând cu paloșul și vărsarea de sânge. Când a venit primul comunist - Cuza - a dorit să ne scoată din Biserică și a poruncit să se scrie în latină ca ori să ne rupă de familia ortodoxă și să se scrie în Biserică cărți noi corupte care să ne apropie de ereticii apuseni, ori să rupă Biserica de oamenii lumești care n-ar mai fi putut înțelege textele bisericești vechi dacă își păstra scrierea chirilică . Din fericire Hristos Domnul este biruitorul nebiruit al șiretlicurilor dușmanilor, folosindu-se chiar de armele lor. Astfel a folosit momentul îngăduit de El în mod invers așteptărilor masonice pentru a ajuta pe ereticii apuseni să vină la ortodoxie, iar scrierile bisericești s-au adaptat la cele latine ale statului și s-au și sfințit fără a cădea în plasa coruperii.). Iar Hristos (Χριστός) în limba greacă se scrie cu H (X) de la Hriso a unge (Χριζω) nu cu C (K)de la Krisi criză (Κριση) că înseamnă Uns iar nu criză (de nervi a celor care zic că tot una e Hristos cu Cristos). În afară de asta numărul lui Hristos este 888 care înseamnă ziua a 8 a adică a veșniciei luată de 3 ori adică o dată pentru Tatăl cel ce unge, o dată pentru Fiul cel uns, o dată pentru Duhul Sfânt adică unsoarea. Numărul se obține din însumarea literelor din cuvântul Hristos. Dacă schimbăm literele schimbăm numărul lui Hristos deci iar hulim. (Pentru cei ce nu știu: atât caracterele grecești cât și cele chirilice au și semnificație numerică. Numărul numelor care apare din însumarea cifrelor corespunzătoare literelor din nume este folosit de toți Sfinții Părinți în tâlcuirile lor de taină prin știința numită gemetrie.) În afară de Gemetrie iată ce mai avem teologic: Este un obicei Sfânt din Sfânta Scriptură ca Dumnezeu să pună nume sfinte pentru semnificația lor de taină. De pildă: „Fac.17:5. Și nu te vei mai numi Avram, ci Avraam va fi numele tău, căci am să te fac tată a mulțime de popoare.” Unde Avram înseamnă în limba ebraică tatăl înălțimii iar Avraam înseamnă tatăl mulțimii. Dumnezeu schimbându-i numele a vrut să ne atragă atenția că nu e corect cum privesc evreii pe Avraam ca fiind doar un tată al unei înălțimi neobișnuite de noblețe trupească (și anume cinstea de a fi evreu după trup cum sunt ei) ci că este tatăl unei mulțimi de popoare care prin credința lui Avraam ajung la fericirea veșnică de a avea Dumnezeu pe Dumnezeul cel Preaînalt: Fac.17:7. Voi pune legământul Meu între Mine și între tine și urmașii tăi, din neam în neam, să fie legământ veșnic, așa că Eu voi fi Dumnezeul tău și al urmașilor tăi de după tine. Rom.4:9. Deci fericirea aceasta este ea numai pentru cei tăiați împrejur sau și pentru cei netăiați împrejur? Căci zicem: "I s-a socotit lui Avraam credința ca dreptate". Rom.4:10. Dar cum i s-a socotit? Când era tăiat împrejur sau când era netăiat împrejur? Nu când era tăiat împrejur, ci când era netăiat împrejur. Rom.4:11. Iar semnul tăierii împrejur l-a primit ca pecete a dreptății pentru credința lui din vremea netăierii împrejur, ca să fie el părinte al tuturor celor ce cred, netăiați împrejur, pentru a li se socoti și lor (credința) ca dreptate, Rom.4:12. Și părinte al celor tăiați împrejur. Dar nu numai al celor care sunt tăiați împrejur, ci și care umblă pe urmele credinței pe care o avea părintele nostru Avraam, pe când era netăiat împrejur. Matei 8:11 Și zic vouă că mulți de la răsărit și de la apus vor veni și vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac și cu Iacov în împărăția cerurilor. Matei 8:12 Iar fiii împărăției vor fi aruncați în întunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 28.05.2011 at 05:52:54.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Și vedem că la fel face și Moise când schimbă numele ucenicului său: 
		
		
		
		
		
		
			Num.13:17. Acestea sunt numele bărbaților pe care i-a trimis Moise să iscodească tara. Insă pe Osia, fiul lui Navi, Moise l-a numit Iosua. אֵלֶּה שְׁמֹות הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר־שָׁלַח מֹשֶׁה לָתוּר אֶת־הָאָרֶץ וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְהֹושֵׁעַ בִּן־נוּן יְהֹושֻׁעַ׃ לְהֹושֵׁעַ =Osia, echivalentul lui Isus în ebraică înseamnă mântuire. Dar fără de Dumnezeu nu poate fi cu adevărat mântuire ci ori o falsă mântuire (deci o antimântuire) ori o palidă arătare a ei. Așadar Osia sau Isus dacă îl substituie pe Iisus este antihristul. יְהֹושֻׁעַ = Iosua, echivalentul lui Iisus în ebraică înseamnă Domnul mântuiește. Adică fără de El nu poate exista mântuire. Iisus este adevărata mântuire (adică prin Dumnezeu) și este și Dumnezeu mântuitor după cum îi spune adevăratul Lui nume. Moise schimbând numele lui Osia în Iosua vrea să arate: 1. pe de o parte că proorocul de care a vorbit că va veni și va fi ca el (fiind deci dătător de un nou legământ) și de care evreii (dacă vor vrea să se mântuiască) vor trebui să asculte se va numi Iisus nu Isus: 2. iar pe de altă parte că va fi chiar Dumnezeu mântuitor și nu un mântuitor banal ca și alții sau antimântuitor ca antihrist și proorocii lui mincinoși. Deut.18:15. Prooroc din mijlocul tău și din frații tăi, ca și mine, îți va ridica Domnul Dumnezeul tău: pe Acela să-L ascultați. Hristos a înviat! ________________________________________ La cele de mai sus, după cercetare în limba ebraică, am adăugat și cele de aici: http://www.scribd.com/doc/54246558/Iisus-cu-2-de-I Aici se arată că în limba ebraică isus înseamnă mântuire dar din nume este scoasă (prin scoaterea primului I) tocmai particula care îl desemnează pe Dumnezeu ca mântuitor. Dar o mântuire fără de Dumnezeu o promite și antihrist care vrea să fie întocmai ca și Hristos dar fără de Hristos, căutând slava sa personală. Ioan 7:18. Cel care vorbește de la sine își caută slava sa; iar cel care caută slava celui ce l-a trimis pe el, acela este adevărat și nedreptate nu este în el. Ioan 5:43. Eu am venit în numele Tatălui Meu și voi nu Mă primiți; dacă va veni altul în numele său, pe acela îl veți primi. Ioan 5:44. Cum puteți voi să credeți, când primiți slavă unii de la alții și slava care vine de la unicul Dumnezeu nu o căutați? Oricine crede că se poate mântui fără Iisus numai prin Isus (adică fără de Dumnezeu) are duhul lui antihrist I.Ioan 2:22. Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduiește că Iisus este Hristosul? Acesta este antihristul, cel care tăgăduiește pe Tatăl și pe Fiul. I.Ioan 2:23. Oricine tăgăduiește pe Fiul nu are nici pe Tatăl; cine mărturisește pe Fiul are și pe Tatăl. I.Ioan 4:1. Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. I.Ioan 4:2. În aceasta să cunoașteți duhul lui Dumnezeu: orice duh care mărturisește că Iisus Hristos a venit în trup, este de la Dumnezeu. I.Ioan 4:3. Și orice duh, care nu mărturisește pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui antihrist, despre care ați auzit că vine și acum este chiar în lume. Așadar isus este antihrist. Iar numele de Iisus în ebraică înseamnă Domnul mântuiește și se arată că Iisus este și Dumnezeu și mântuiește dumnezeiește fiind sigurul și adevăratul mântuitor. Mulți "mântuitori" au fost pe pământ, toți cei despre care credea lumea că o scapă de la ceva îi numea mântuitori de popoare. Dar fără de Dumnezeu au dus la iad pe cei ce i-au urmat. Unde este Hitler, unde este Stalin, unde este Ceaușescu, unde este Dunaan? Dacă însă numim mântuitori pe cei ce au slujit la mântuire, cum au fost proorocii și îngerii, care au arătat spre Hristos nici ei fără de Iisus, și acesta răstignit, nu au putut face nimic și nici nu au vrut a se numi mântuitori sau să fie fără de Dumnezeu deci doar cu Isus. Cu alte cuvinte mântuirea este adusă de Tatăl prin Fiul în Sfântul Duh. Fiul S-a făcut om primind numele de Iisus care înseamnă Dumnezeu mântuitorul. Aceasta ne arată nouă că Dumnezeu S-a făcut Om ca pe om să-l facă dumnezeu după har. Dacă scoatem tocmai pe Dumnezeu scoțând litera Lui adică "I" de la יְהוָה din numele de Iisus cum oare ne-am mai putea îndumnezei prin Sfintele Scripturi, Sfintele Taine și dulcea rugăciune a lui Iisus? Dacă scoatem tocmai "I" adică tocmai pe יְהוָה Ieș.3:14. “Eu sunt Cel ce sunt”. Apoi noi cum vom mai fi? Amin! Hristos a înviat! Deși am tâlcuit teologic numele Domnului, Taina Lui nu se epuizează nici în aceasta și nici măcar nu se atinge. Ea se poate atinge doar prin gustare, prin rugăciunea lui Iisus practicată de ortodocși sub îndrumarea duhovnicilor. Vă doresc din toată inima, la toți cei de pe forum, să ajungeți să gustați pe Domnul și dulcele Lui nume în Adâncul Tainei Lui, care nu are sfârșit nici în vecii vecilor. Amin! __________________ 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 28.05.2011 at 06:32:56.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Domnule, inteleg ca sunteti necredincios dar, va rog, nu mai aduceti blasfemii pe un forum crestin!
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mai citește o dată tot ce a scris omul ăsta, și vezi dacă mai ai aceeși părere.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Nu am de gand sa citesc toate blasfemiile lui.  
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Imi e suficient ca a afirmat ca Isus este antihrist. A mai scris un satanist pe forum ca Isus e lucifer. Asemenea scrieri nu au cu ce sa te ajute.  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Dl Anastasiu explica scrierea lui Iisus cu i sau doi i, dpdv teologic. El spune că este corect să scriem Iisus, pentru că Biblia vorbește și de un antihrist care vrea să fie exact ca Iisus. Dacă scoatem primul i din Iisus, numele lui nu mai are sensul de "Mântuitor". De aceea concluzia lui e că isus e antihristul. Nu Iisus.  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Imi cer scuze daca sunt putin pe langa subiect, dar am o intrebare. Varianta in engleza a numelui lui Iisus Hristos, adica Jesus Christ e corecta? Nu dealta,dar toti de pe aici o folosesc. Jesus Christ e folosit ca si traducere si pentru Iisus Hristos si pentru Iisus Cristos si pentru isus.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Lilith, ce perspicace esti. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Doar cu termenul „teologic” ai cam exagerat. Explicatiile de doi bani cum ca dacă scoatem primul i din Iisus, numele Lui nu mai are sensul de Mântuitor ci inseamna magar sau antihrist prindeau pe vremurile cand se spunea ca sectantii se inchid intr-o casa si sting lumina. Astazi nu le mai cred nici ortodocsii.  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 apropo prinzi din mers f.rapid,te-ai adaptat, imi place esti pe sistem. Last edited by mihaila_alin; 28.05.2011 at 14:24:50.  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Desigur ca Vinerea13 a inteles bine mesajul domnului Anastasiu, dar l-a intors "crestineste" impotriva dansului.. Last edited by Melissa; 28.05.2011 at 16:33:05.  | 
![]()  | 
	
	
		
| Tags | 
| batjocorirea lui iisus, iisus sau isus | 
		
  | 
			 
			Subiecte asemănătoare
		 | 
	||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| scrie undeva in biblie de reincarnare? | annajanette | Generalitati | 144 | 27.12.2013 21:00:51 | 
| Autopsier -unde scrie in Biblie despre el ? | elenavioletacocos | Slujba inmormantarii | 8 | 05.11.2012 02:48:09 | 
| E adevarat ce e scrie in urmatoarea carte? | tinutza | Biserica Romano-Catolica | 23 | 28.05.2012 19:43:43 | 
| PR. IUSTIN PARVU SCRIE PATRIARHULUI SI SF. SINOD!! | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 05.06.2008 00:55:17 | 
| 
 |