![]() |
![]() |
|
#1141
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stai încet, am dat două exemple diferite ca să nu ai impresia că percep lucrurile în alb și negru. Nu te-am acuzat pe tine de ateism în lipsa îmbrățișării unui anumit sistem religios. Mai vorbim.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#1142
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar vezi ca dupa aceea tot au trebuit sa fie Botezati. |
#1143
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noi nu-i judecam ,dar...o ANALIZA de VALOARE ,ne e permis sa facem? |
#1144
|
||||
|
||||
![]() Citat:
A, după aceea au fost botezați, e adevărat, dar discuția noastră este despre ceea ce s-a întîmplat înainte de botez cu acei păgîni.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#1145
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"1.Și când a sosit ziua Cincizecimii, erau toți împreună în același loc. 2.Și din cer, fără de veste, s-a făcut un vuiet, ca de suflare de vânt ce vine repede, și a umplut toată casa unde ședeau ei. 3.Și li s-au arătat, împărțite, limbi ca de foc și au șezut pe fiecare dintre ei. 4.Și s-au umplut toți de Duhul Sfânt și au început să vorbească în alte limbi, precum le dădea lor Duhul a grăi." Si daca un pagan se Boteza ortodox nu tot acelasi lucru se intampla? Harul nu e un fel de energie care o are cineva si o da altcuiva ca o stafeta. Apostolul punea mana pe acel botezat si era botezat cu Duhul Sfant, asta pe langa botezul cu apa. Nu aveau Apostolii o energie in maini, era harul, care e divin, iar Dumnezeu e Persoana, adica are constiinta, nu e doar energie impersonala. Se spune ca Duhul sufla unde vrea. De aceea nu e valabila teoria care spune ca avand continuitate apostolica inseamna ca au si har. Ca si cum ar fi fost o stafeta. Harul se poate pierde. Se mai spune ca nimeni nu ajunge la credinta daca nu e luminat de Dumnezeu. Acei pagani afland adevarul au crezut (dar nu au crezut la intamplare, ci datorita vietii lor de pana atunci sau a prestiintei Dumnezeu i-a luminat sa vada adevarul) si astfel au putut primi harul la fel ca Apostolii. Dar e ca si cineva care se Boteaza, poate sa nu mai aiba treaba cu harul dupa aceea, de aceea trebuie sa-l mentina, reinnoindu-l cu Impartasania. |
#1146
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Oricum, acei păgîni nu erau botezați, deci nu erau creștini în momentul în care Duhul Sfînt a căzut peste ei. Chiar tu recunoști că, te citez, "au putut primi harul". Deci harul a fost accesibil și lor, deși Biserica era întemeiată înainte de acest eveniment, deși ei nu făceau parte din Biserică. Aici am vrut să ajung.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#1147
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum iti spun parerea mea. Un pagan care se converteste la ortodoxie e botezat inainte de a se boteza? E pagan si apoi e Botezat si i se pune pecetea harului (Mirungerea). Cu Apostolii nu s-a intamplat la fel? Au fost fara har si apoi s-a coborat harul. Acum aproape toti crestinii sunt fostii pagani, ca sunt putini dinte iudei. Acei pagani au primit botezul harului la fel ca orice pagan care vine la Biserica. Nu l-au primit prin punerea mainilor, cum se intampla de obicei, ci l-au primit la fel ca Apostolii, ca Dumnezeu sa arate ca si paganii sunt chemati. Nu ca sunt si ei mantuiti, ci ca sunt si ei bineveniti in Biserica. Apostolii credeau ca doar iudeii pot face parte din Biserica. |
#1148
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Paganul intra in celula,verifica,se convinge,se sperie si pune o intrebare ce preocupa lumea de secole: ,,ce trebuie sa fac ca sa fiu mantuit?" .Atat Pavel cat si Sila ii raspund: ,,Crede in Domnul Isus, si vei fi mantuit tu si casa ta.". Urmariti cum se desfasoara etapele:Apostolii se roaga,are loc un eveniment supranatural,paganul reactioneaza la el dar altfel decat isi imagina,are probabil o revelatie(altfel cum ar fi intrebat despre mantuire?),pune intrebarea si primeste raspunsul.Apoi: 1. I-au vestit Cuvantul Domnului, atat lui cat si tuturor celor din casa lui.2.Temnicerul i-a luat cu el, chiar in ceasul acela din noapte, le-a spalat ranile.3.a fost botezat indata, el si toti ai lui. 4.Dupa ce i-a dus in casa, le-a pus masa si s-a bucurat cu toata casa lui ca a crezut in Dumnezeu. Daca ar fi sa sintetizez etapele ar fi asa:rugaciune si cant de lauda-manifestarea puterii divine-frica umana-revelatia si pocainta-Vestea Buna-predicarea Cuvantului-oblojirea ranilor(aduce aminte de spalarea picioarelor de catre Mantuitor)-botez-partasia crestina in bucurie. Este mai mult decat la o simpla inscriere,sa spunem,intr-o Biserica,in mod formal.In convertirea omului acesta sunt cuprinse toate etapele in cateva actiuni, inclusiv constientizarea modului cu privire la calea prin care urma sa fie mantuit.Ce este si mai interesant este ca la intrebarea sa,care il viza doar pe el,Apostolii maresc aria manturii la toti din casa lui,ca o prefigurare,sa spunem,la convertirea neamurilor.Acest lucru este subliniat chiar de Pavel in Efeseni 2:8 ,,Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu".Cat de clar se vede asta in cazul temnicierului. Nici nu este de mirare extensia lor teologica pentru ca Pavel a stiut de la bun inceput ce misiune avea,marturie sta alegerea de catre Duhul Sfant: ,,Pe cand slujeau Domnului si posteau, Duhul Sfant a zis: "Puneti-Mi deoparte pe Barnaba si pe Saul, pentru lucrarea la care i-am chemat."(FA 13:2).Si apoi tot acolo se spune,ulterior acestei alegeri de catre Duhul Sfant, la momentul intalnirii dintre Pavel si vrajitorul Elima: ,,Atunci Saul, care se mai numeste si Pavel, fiind plin de Duhul Sfant"(FA 13:9). Ba Apostolul Pavel merge si mai departe cu alegerea sa si cu misiunea sa si in Epistola catre Galateni spune: ,, Dar, cand Dumnezeu - care m-a pus deoparte din pantecele maicii mele si m-a chemat prin harul Sau - a gasit cu cale sa descopere in mine pe Fiul Sau, ca sa-L vestesc intre Neamuri"(Galateni 1:15-16). |
#1149
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Să revenim dar la Fapte 10. Părerea mea versus părerea ta. :) Pe românește, să gîndim logic: Au primit acei păgîni dintre neamuri pe Duhul Sfînt înainte de a fi botezați, adică înainte de a fi primiți în Biserică? E limpede că da, scrie negru pe alb în Biblie. Cum ar fi posibil ca Duhul Sfînt să cadă peste ei fără ca harul să le fie accesibil? Nu văd cum. Arată-mi tu cum și eu te cred, dacă îmi argumentezi simplu și logic. Dar nu uita să te referi la situația de față, nu la Sfinții Apostoli sau la alte cazuri.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#1150
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am o veste buna, am gasit ce cautam, iar sfantul explica exact acest pasaj. http://www.newadvent.org/fathers/210124.htm E in engleza, nu am gasit in romana. "Observe God's providential management. He does not suffer the speech to be finished, nor the baptism to take place upon a command of Peter, but, when He has made it evident how admirable their state of mind is, and a beginning is made of the work of teaching, and they have believed that assuredly baptism is the remission of sins, then immediately comes the Spirit upon them." Sfantul spune ca ei au crezut ce a spus Sf. Petru si au crezut in botezul spre iertarea pacatelor, Duhul S-a coborat peste ei. Deci un fel de botez al dorintei, de care aminteam. E perfect adevarat, Sf. Petru spusese aceste cuvinte inainte de a veni harul: "43.Despre Acesta mărturisesc toți proorocii, că tot cel ce crede în El va primi iertarea păcatelor, prin numele Lui." Vedem si cum interpreteaza sfintii "prin numele Lui", nu doar credinta in Iisus, ci faptele, adica urmarea celor lasate de El. In cazul de fata iertarea pacatelor prin Botezul in numele Lui. Observam ca interpretarea sfantului este (ca intotdeauna) corecta, in concordanta si cu un pasaj dinainte de acest eveniment. Inainte sa-L cheme pe Sf. Petru, sutasul Cornelui este vizitat de un inger care ii spune: "30.Corneliu a zis: Acum patru zile eram postind până la ceasul acesta și mă rugam în casa mea, în ceasul al nouălea, și iată un bărbat în haină strălucitoare a stat în fața mea. 31.Și el a zis: Corneliu, a fost ascultată rugăciunea ta și milosteniile tale au fost pomenite înaintea lui Dumnezeu. 32.Trimite, deci, la Iope și cheamă pe Simon, cel ce se numește Petru; el este găzduit în casa lui Simon, tăbăcarul, lângă mare." Ce citim aici? Ca sutasul Corneliu se ruga, facea milostenie si fapte bune, dar nu avea parte de har, l-a primit abia cand a venit Sf. Petru. Al doilea lucru pe care il vedem e ca bunul Dumnezeu se uita la faptele bune si pe acestia ii cheama la mantuire, ajungand in Biserica Sa. Adadar sa ne bucuram ca Biserica si sfintii nu se insala, doar noi ne putem insela. Citat:
Iata ce spune in catehism: "Numai Biserica poate sa talcuiasca fara greseala Sfanta Scriptura, pentru ca numai Biserica este pazitoarea, talcuitoarea si propovaduitoarea fara gres a Descoperirii dumnezeiesti." "Oricine poate sa citeasca Sfanta Scriptura, insa nu si s-o talcuiasca (s-o explice) si nici sa invete pe altii. Caci zice insusi cuvantul Scripturii: "Aceasta trebuie s-o stiti mai intai de toate, ca nici o proorocie (invatatura) a Scripturii nu se talcuieste dupa bunul plac al fiecaruia" (2 Petru 1, 20); "Oare toti sunt Apostoli? Sau toti prooroci? Sau toti invatatori?" |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|