![]() |
![]() |
|
#28
|
|||
|
|||
![]()
„Înțelepciunea” superstițiilor că dacă ești văzut de oameni... va fi bine. Nu va fi.
Și crezi ca fraierul că e extraordinar de înțelept... ceea ce faci... cugetarea, cunoașterea... și te vezi frumos că o să te știe oamenele. Păi e mândrie să arăți cuiva credința ta, e mândrie să ieși în evidență cu credința ta prin ceva, e mândrie să arăți că poți să arăți credința ta, e mândrie să lași altora în memorie credincioșenia ta, sfințenia ta, faptele tale, sentimentele, socotelile, afacerile, îndreptățirile că asta e slavă lumească, omenească. Dar ca să scapi de năravul ăsta, de striptisul ăsta al credinței tale, nu înseamnă că trebuie să te dezbraci de portul duhovnicesc, de ascultările Domnului, de sentimentele curate, adică nu trebuie să te rușinezi că ești creștin ci trebuie să faci lucrurile în ascuns cu convingerea că Cel ce vede în ascuns știe cui slujești așa că e cel mai simplu să nu te semețești. Știind că Domnul știe faptele tale și vrednicia ta, atâta cât este ea, tu trebuie să faci în așa fel încât să nu-ți mai pese de ochii oamenilor ca să trebuiască să le arăți lor mereu una sau alta crezând că e frumos să știe și ei, să observe, deci Domnul ne învață ca să lepădăm grija de a da socoteala cuiva afară de El, de a arăta ce ești și ce faci, ce ai ajuns, ori ce crezi că vei ajunge ci tu chiar trebuie tot mai mult să ascunzi toate cele bune pe care le faci din ascultare, atât de bine și total să le ascunzi, încât să nu le iei în seamă nici tu, să uiți unde le-ai ascuns, de parcă chiar nici n-ai fi făcut nimic decât rele, și apoi cu relele cine se laudă? E foarte trist ca să ai impresia că trebuie să dai sfaturi, să dai lecții, să crezi că după tine se vor lua alții, să ai impresia că tu ești sau vei fi pildă, e trist deoarece mândria etalării sulimenelilor credinței crește în loc să scadă, iar dacă neghina ajunge fasole și fasolea se face arbore de cafea, atunci e tragic, fiindcă drogul ăsta va fi greu de scos. Devi un fel de gigolo, dar tu crezi că ești credincios. Nu ești credincios ci faci striptese, dar nu cu piei și goliciuni ci cu „sfințișorime”, adică te lauzi tot așa cum se laudă și ceilalți, și fiindcă și ceilalți se laudă crezi că e bine ce faci și stai așa mulțumit în grandomania asta exchibiționistă ajungând un cosmopolit. Deci ce trebuie să faci: -după ce îmbraci portul credinței : liturghii, post, canon, duhovnic, port cuvios, rugăciuni, smerenie, ascultare, dragoste frățească și de Dumnezeu în inimă... te strădui să nu tăgăduiești puterea credinței, prin aceea că ar fi bine să începi să ascunzi binele, să lepezi mândria, meritele personale, și astfel încet încet te strădui să ascunzi tot tot tot ce ține de Credință ca să fie cât mai bine tăinuit și ținut cât mai în ascuns chiar și față de tine, ca o cutie cu valor la care îți interzici accesul, nu pentru a avea oamenii ce găsi și desconspira mai târziu și ce fura, adică nu căutând să lași indicii ca să se ajungă la comoara cu care o să intri în istorie, comoara care ai devenit, sau ai strâns-o în cer, ci urmând calea spre taina tuturor lucrurilor făcute sau purtate de tine, până acolo încât nici tu să nu mai știi de ele, și așa ai să scapi de un balast, ai să scapi de o grijă care te sufocă, de o răutate a mândriei și a curviei de care nu erai conștient... și eliberat de povara propriilor „datorii” ai să ai mult mai multă vreme pentru relația curată cu Dumnezeu și cu apropiații, căci nu va mai trebui să faci atât de multă muncă în zadar duhului minciunii măririi de sine. Dacă lepezi credința și ascultarea nu ai să scapi de mândrie, iar dacă etalezi altora credința și ascultarea și faptele nu ai să scapi de prostie. Deci taina Domnului care răzbate prin creștini și din creștini trebuie bine tăinuită de creștini, nu în scopul de a fi găsită mai greu și mai frumos de străini, ori de urmași, ci ca orice taină, ea are scopul de a elibera omul de grijile deșarte ale discuțiilor și convingerilor inutile, de grijile ajungerii la putere, la puterea altuia... puterea absurdă și spurcată și fără pic de credință. Adică lăsați în seama lui Dumnezeu puterea și mărirea și slava... iar El pe cei ce se smeresc îi va înălța iar pe cei ce se înalță pe sine însuși le va sta împotrivă. Deci nu e altceva decât eliberarea de cea mai spurcată dintre grijile și patimile omului: frumusețea deșartă sulimenizată spre pofte, căci spune Domnul că până și crinii câmpului sunt îmbrăcați de Tatăl mai frumos decât Solomon în toată măreția lui. Deci pentru ce vă îngrijorați? Sau nu e Viața mai de preț decât ceea ce vede sau ce aude omul sau ce simte omul păcălit de vraja naturală? Dar creștinul nu mai știe care e lumina lumii. Deci Lumina lumii va lumina în întuneric și abea atunci toate se vor vedea în adevărata lor mărime... până atunci așteptați în taină ca să vă luați răsplata... nu de la oameni. Last edited by vsovivi; 30.05.2011 at 10:19:50. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Umilirea ca metoda de curatare de mandrie | Traditie1 | Pocainta | 39 | 07.04.2014 20:22:26 |
Icoana - marturisirea intruparii lui Hristos | georgeval | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 16 | 19.03.2013 17:24:04 |
Marturisirea credintei - o dovada a dragostei pentru Hristos | laurastifter | Morala Crestina | 20 | 19.06.2012 01:04:52 |
Alpinista Crina Coco Popescu - motiv de mândrie pentru români | camy_d | Generalitati | 37 | 25.02.2011 14:46:51 |
Despre mandrie | oni91 | Intamplari adevarate | 12 | 16.05.2010 14:30:41 |
|