![]() |
![]() |
|
#51
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Teoria evolutionista ofera suficiente detalii pentru a justifica extrem de solid următoarele idei: 1. Descendența comună e un fapt stabilit științific: toate formele de viață (biologica) de pe Terra sunt înrudite prin intermediul unor origini comune. 2. Apar modificări în cadrul aceleiași specii: așa-numita microevoluție. 3. Speciile însele apar și dispar: așa-numita macroevoluție. 4. Mecanismul principal al evoluției constă în: moștenirea genetică cu variații și selecția naturală. Evolutionismul NU face referiri la existența divinității sau la teoria designului inteligent. Sunt subiecte interesante, dar care nu își au locul într-o discuție științifică. Evolutionismul NU vorbeste despre originea vieții pe Terra, o temă științifică interesantă, dar de care nu avem nevoie în analiza evoluției vieții pe Pământ și despre care se știu mult mai puține lucruri în comparație cu informațiile pe care le avem despre evoluționism. Citat:
Clonarea "copiaza" doar trupul omului (ADN). Conform ortodoxiei crestine sufletul omului il da Dumnezeu. Deci si sufleltul clonei este dat tot de Dumnezeu. Fiecare om (inclusiv clona) este o entitate. In cazul gemenilor monozigoti se vede foarte clar acest lucru, ca fiecare om este o entitate. |
#52
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfanta Scrptura spune clar ca numarul vietatilor nu poate fi numarat (Psalmi). De asemenea Noe nu a "salvat" cate o pereche din toate vietatile de pe Pamant caci nu ar incaput in arca, ci a salvat doar o parte din speciile de plante si animale si mai apoi, dupa potop pe baza legii vietii lui Dumnezeu au aparut alte specii noi. Gresala evolutionismul este aceea de a considera omul ca fiind doar trup, asemenea animalelor. Sfanta Scriptura spune clar ca omul este cununa creatiei. Pe pamant omul este singura creatura directa a lui Dumnezeu, atat trup cat si suflet. Trupul omului este facut de Dumnezeu din pamant, care deja avea porunca de la Dumnezeu sa dea viata biologica, de accea nu este nici o diferenta trupeasca intre om si animale; insa sufletul omului este primit direct de la Dumnezeu iar acest suflet spre deosebire de cel al animalelor este rational si nemuritor. |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Cateva dovezi au fost demonstrate ca fiind false dar asta tot datorita stiintei. Si raman celelalte dovezi care nu sunt deloc putine si deloc controversate. Va place sa va amagiti cu astfel de afirmatii desi fac pariu ca nu stiti despre ce dovezi este vorba. Biblia are infinit mai putine dovezi, ba chiar are dovezi impotriva celor afirmate dar asta nu va deranjeaza prea tare. Teoria evolutiei nu are dovezi care sa o contrazica asa cum se intampla cu Biblia. De ce sunteti atat de necinstiti incat sa spuneti ca evolutia e falsa dar Biblia adevarata?
|
#54
|
|||
|
|||
![]()
Daca la teologie se studiaza stiinta, de ce exista atati crestini care habar n-au despre ce combat cu atata patima? Unde se pierde informatia si de ce? Aceeasi intrebare poate fi pusa si legat de morala crestina.
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Teoria evoluției este verificată de: 1. omologie: multe animale prezintă structuri osoase și musculare similare, și toate au ADN similar, ceea ce conduce la ideea unui strămoș comun; 2. embriologie: de-a lungul evoluției fetale, embrionii diferitelor vertebrate seamana intre ele, lucru remarcat de Ernst Haeckel; 3. studiul fosilelor: descoperirea acelor verigi de legătură (fosile tranziționale) între diferitele specii de animale 4. mutațiile genetice: principala cauză a variațiilor din cadrul speciilor; 5. organele vestigiale - părți ale corpului care au devenit inutile: amigdalele, coccisul, timusul, degetul mic, glanda pineală, apendicele vermiform, părul capilar etc. 6. biogeografie Citat:
Doar in cazul omului precizeaza ca este creatura directa a lui Dumnezeu, atat trup cat si suflet. Citat:
Evolutionismul nu este o teorie completa despre viata. |
#56
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Se studiaza stiinta insa la nivel de facultate de teologie ortodoxa, adica evident ca nu se intra in detalii asa cum se face la facultatile de specialite. Se incurajeaza dialogul onest intre stiinta si teologie. Un om de stiinta nu poate vorbi despre teologie daca nu are cunostine in acest domeniu si de asemnea un teolog nu poate vorbi despre stiinta daca nu are cunostinte stiintifice. Ereditatea Structura ADN-ului. Baza nucleotidă din centru este înconjurată de carbohidrați fosfatați sub forma unei duble elice Evoluția organismelor constă în schimbări ale trăsăturilor fenotipice moștenite, a celor caracteristici particulare ale unui organism. De exemplu, la om culoarea ochilor reprezintă o caracteristică moștenită, pe care un individ o poate prelua de la părinți. Aceste trăsături moștenite sunt controlate de gene, care în cadrul genomului unui organism, formează genotipul. Setul complet de trăsături observabile care alcătuiesc structura și comportamentul unui organism se numește fenotip. Aceste trăsături provin din interacțiunea genotipului cu mediul înconjurător. Ca rezultat, nu orice aspect al fenotipului organismului poate fi ereditar. Astfel, bronzarea pielii reprezintă o interacțiune dintre genotipul unei persoane și lumina solară; efectul nu este moștenit de copiii acesteia. Totuși oamenii prezintă moduri diferite de a răspunde la lumina solară, conform particularităților genotipurilor. Un exemplu clar îl constituie acei indivizi care au moștenit trăsăturile albinismului; aceștia nu se bronzează și sunt sensibili la arsurile datorate soarelui. Caracteristicile ereditare se transmit de-a lungul generațiilor prin intermediul ADN-ului, o moleculă care este capabilă să codifice informația genetică. ADN-ul este un polimer compus din patru tipuri de baze azotate. Secvența acestor baze în cadrul moleculei reprezintă chiar informația genetică, precum succesiunea literelor într-un text sau a caracterelor binare în programarea unui calculator. Acele porțiuni ale moleculei de ADN care se referă la anumită unitate funcțională se numesc gene. Genele se diferențiază prin modul de realizare a succesiunii bazelor. La nivel celular, înlănțuirile de spirale ADN se acociază cu proteinele formând structuri complexe numite cromozomi. O anumită poziționare a cromozomului se numește locus. Secvența de ADN a unui locus diferă de la un individ la altul, aceste forme diferite numindu-se alele. Secvențele de ADN se pot schimba prin intermediul mutațiilor genetice, realizându-se noi alele. Dacă are loc o mutație la nivelul unei gene, noile alele pot modifica anumite trăsături și astfel se poate realiza o modificare a fenotipului individului. Totuși unele trăsături sunt mult mai complexe și nu se pot modifica decât prin multipla interacțiune genetică. Last edited by Eugen7; 01.06.2011 at 09:52:34. |
#57
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai sunt cativa care sustin acest evolutionism teist, in Anglia un episcop convertit de la anglicani si in SUA un preot si cred ca si un episcop. |
#58
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca trebuie sa repet, evolutionismul teist e o aberatie din punct de vedere crestin, neaga cateva atribute ale lui Dumnezeu.
Dumnezeu e Atotputernic, nu are nevoie de mii de ani, ci doar de o clipa. De asemenea, Dumnezeu face totul perfect, are perfectiunea. Si ingerii si oamenii au fost facuti perfecti, dar din cauza liberului arbitru au decazut (unii din ingeri). La fel si creatia e facuta perfecta, animalele nu au nevoie de evolutie. Cand mai vad ca se sutiine si ca apar specii noi, cand si ateii spun ca specii noi nu au mai aparut de cand cunoastem noi, pentru ca e nevoie de milioane de ani (explicatia lor). Se pare ca trebuie sa postez toata cartea aceea despre genetica. |
#59
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iata un extras din cursul de VT de la facultate in care se spune clar ca Sfanta Scriptura nu trebuie interpretata ad litteram pentru ca nu este un tratat de stiinta. O trăsătură a învățăturii ortodoxe este că ea nu limitează inspirația divină la autorul sfânt. Inspirația se extinde atât asupra autorului, cât și asupra celui care interpretetază un text. Numai exegetul care primește Duhul Sfânt poate să înțeleagă cele insuflate de Duhul Sfânt autorului. Extensiunea inspirației. Am văzut că în istorie inspirația a fost concepută ca o conlucrare între Dumnezeu și om. Insă cât este contribuția lui Dumnezeu și cât a omului în acest proces? Răspunsurile la această întrebare s-au grupat în jurul a trei poziții, în funcție de importanța pe care o acordă celor implicați: lui Dumnezeu sau omului. a) Astfel, inspirația a fost uneori atribuită exclusiv lui Dumnezeu, cum s-a întâmplat în iudaismul elenistic, unde omul e pasiv, inconștient și în extaz în acest proces. b) La cealaltă extremă s-au situat cei care au exclus cu totul factorul divin, atribuind inspirația exclusiv rațiunii umane, cum s-a întâmplat în iluminism și în critica raționalistă a Bibliei. c) In fine, poziția de mijloc și cea mai susținută, afirmă o conlucrare între divin și uman în procesul inspirației. Este însă dificil de a aprecia aportul fiecărei părți, precizând unde se termină lucrarea divină și unde începe cea umană, cum lucrează Dumnezeu și cum omul. Ca urmare, putem deosebi și aici două direcții diferite: A) Am văzut că unii apologeți și criitori creștini din primele veacuri au susținut că Dumnezeu a dictat autorilor conținutul cărților biblice. Sf. Irineu o afirmă între părinții orientali, iar Augustin susține ideea între cei din Apus. Teoria potrivit căreia Dumnezeu a dictat fiecare cuvânt din textul biblic autorilor se numește inspirația verbală. In timp ce Augustin o susținea, contemporanul său, Fer. Ieronim, un remarcabil filolog și cunoscător al ebraicii, și-a dat seama că teoria nu poate fi susținută, cel puțin cu privire la Vechiului Testament. Textul ebraic original nu conținea vocale, acestea fiind adăugate mult mai târziu. Ori vocalele pot schimba sensul unui cuvânt în ebraică. De exemplu, aceleași litere ebraice (rbd), pot să însemne și „cuvânt” (dabar) și „ciumă” (deber), în funție de vocalizare. Ori Dumnezeu, dacă ar fi dictat fiecare cuvânt, nu și-ar fi permis o asemenea inexactitate. Inspirația verbală a fost susținută și de unii reformați Luther, Calvin). B) Mai rezonabilă este însă teoria despre inspirația reală. Dumnezeu nu a dictat cuvânt cu cuvânt un text, ci a descoperit doar ideile, pe care fiecare autor le-a îmbrăcat în cuvinte, potrivit individualiății sale. Este mai acceptabilă această concepție fiindcă ține cont de libertatea umană. Dunmezeu nu îl silește pe om, ci îi lasă loc pentru a-și exprima propria personalitate. Astfel, avem 4 Evanghelii canonice, deși propovăduirea lui Hristos a fost una. Sf. Ioan Gură de Aur face analogia între inspirație și unirea ipostatică a celor două naturi –divină și umană - în Hristos. Inspirația este un act teandric, divino-uman, și e practic imposibil să se precizeze punctul de intrepătrundere între lucrarea divină și cea umană. Inspirația rămâne o lucrare tainică, ale cărei elemente nu pot fi deplin cuprinse cognitiv. Astăzi știm că asmenea contradicții sunt un indiciu că textul are mai mulți autori sau e compus din mai multe surse care îi conferă o diversitate literară și conceptuală. Biblia mai conține apoi concepții care astăzi nu mai pot fi susținute din motive științifice sau socio-morale. Aici se încadrează viziunea geocentrică a cosmosului din Facerea 1, în care pământul e fix și astrele se deplasează pe cer. Știința a dovedit demult contrariul. Deasemenea, sunt legi în VT care favorizează sclavagismul, sau prin care se fixează un statut inferior pentru femeie. Dar nici aici nu avem voie să scoatem aceste afirmații din contextul în care au fost făcute. Ar fi fost total deplasat și sigur inaccesibil destinatarilor din mileniul 1 î.Hr un referat biblic al creației care să prezinte teoria „big-bang”-ului, sau altă teorie cosmogonică modernă. Referatul biblic e formulat potrivit nivelului de cunoaștere de atunci, atestat și în scrierile mesopotamiene. Iar în ceea ce privește sclavagismul sau statutul inferior al femeii, acestea erau realități ale întregului Orient antic și ele subzistă mascat și în lumea democratică de astăzi. Apoi legislația mozaică reprezintă un progres umanitar față de practica din Vechiul Orient în ambele domenii amintite. |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Legat de aparitia universului si de presupusa asemanare cu Facerea.
Cei 2-3 evolutionisti teisti ortodocsi (in SUA si Anglia) sustin ca zilele din creatie ar fi niste ere. Dar pentru orice om care stie sa citeasca scrie clar acolo ca a fost seara si dimineata, ca sa se arata ca e vorba de o zi. Intr-o era nu avem seara si dimineata. Deci ori Facerea e gresita ori teoria asta cu erele e gresita. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Teologia ortodoxa (patristica, academica) si stiinta (paradigma stiintifica actuala) | Eugen7 | Dogmatica | 199 | 19.02.2013 19:40:14 |
Teologia de eliberare | ignatiu | Biserica Romano-Catolica | 1 | 16.09.2012 22:31:47 |
Se foloseste religia ortodoxa de stiinta pentru promovarea binelui? | AndyTh | Teologie si Stiinta | 9 | 26.03.2012 13:28:55 |
Pseudo-gene care nu sunt deloc pseudo | flying | Teologie si Stiinta | 0 | 17.07.2010 08:09:32 |
intrebari despre teologia ortodoxa | nell | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 09.09.2009 20:33:48 |
|