![]() |
![]() |
|
#971
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In sfarsit vad un ortodox care recunoaste adevarul drept ceea ce este. Citat:
Nu va dati seama ca va situati, practic, pe aceeasi pozitie cu neo-protestantii care neaga necesitatea existentei preotului sau a Tainelor sau a sfintilor ca intermediari intre crestin si Dumnezeu ? Exact asa rationeaza si ei: ce nevoie avem de preot, ce lipsa am eu, mie imi trebuie doar relatia personala cu Domnul Isus. Dar uite ca lipsa se vadeste. Am tot dat exemplul cu excomunicarea Bisericii Ortodoxe Romane de catre Patriarhia Ierusalimului, pentru a se intelege in ce fel lipsa unui principiu de unitate vizibil (cum este cazul comuniunii cu Scaunul Romei) va impiedica in mod obiectiv sa puteti stabili ortodoxia unui corp eclesiastic la un moment dat in spatiu si timp. Sau, sa luam un alt exemplu. Sa zicem ca Patriarhia BOR emite un comunicat care incalca grosolan canoanele Bisericii Ortodoxe si care exprima o pozitie vadit eretica. Cine se sesizeaza, cine sanctioneaza ? Cum si de unde afla credinciosii daca Patriarhul lor, si biserica lor, mai este ortodoxa ? Nu dau acest exemplu la modul teoretic. |
#972
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Erethorn, spuneti ca lipsa unui centru de unitate vizibil ne impiedica sa stabilim ortodoxia unui corp eclesiastic.
Dar daca ati fi trait in timpul papei Honoriu, iar acesta sustine o erezie, in speta erezia monotelita, iar o mica parte a bisericii ramane ortodoxa, dumneavoastra de partea cui va situati? Evident, dupa dvs., de partea lui Honoriu care e papa. Intrebarea mea este urmatoarea: in acel moment din timp si spatiu la care ma refer, unde se afla biserica? |
#973
|
|||
|
|||
![]()
Raspunsul meu la intrebarea dvs, cum stim unde e ortodoxia este urmatorul: ortodoxia se traieste, fiindca, asa cum am mai spus, Adevarul este Persoana. Ortodoxia nu e tribunal sau judecatorie, dupa cum principiul unitatii bisericii nu e un principiu formal si exterior, asa cum e la catolici, ci unitate de viata in Duhul Sfant, care izvoraste prin biserica, prin tainele si slujbele ei, de la Hristos, Dumnezeul-om, Capul bisericii.
|
#974
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.catholicculture.org/cultu...TOKEN=30466355 Papa nu a sustinut ex cathedra erezia monotelita, ci s-a facut vinovat de o lipsa de diligenta in a o combate. In termeni jiridici, nu si-a indeplinit rolul activ pe care il presupune oficiul papal. |
#975
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#976
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cazul de fata, am cautat pe net si majoritatea site-urilor catolice nu il includ si pe Sf. Ioan Gura de Aur ca sustinator al primatului. Doar cateva site-uri, care neaga celelalte pasaje din Sf. Ioan, mai fundamentaliste (sau scrise de administratori fundamentalisti) includ si citate din Sf. Ioan. Eu am dat si ce spune Sf. Ioan la pasajul cu "Tu esti Petru", opusul a ceea ce sustine BC. Deci citeste inainte si ceea ce am scris eu, ca tu la un moment dat nu o sa mai stii ce sa raspunzi si o sa trebuiasca sa dau tot eu citatele din urma si nu am timp de facut asta. Sau citeste "Papalitatea schismatica", acolo sunt aanlizate toate citatele si tot ce tine de ceea ce sustin catolicii. |
#977
|
|||
|
|||
![]()
Papa Honoriu a fost episcop si a sustinut o erezie. La fel papa Liberiu a semnat un crez arian la un moment dat, indiferent din ce motive. Ce inseamna ca un episcop eretic la un moment dat din timp si spatiu sa fie centrul de unitate al bisericii? Nu vedeti ca e o aberatie?
Si nu-mi mai spuneti ca la Sf. Ioan gura de aur scrie negru pe alb. Tot la Sf. Ioan scrie si ca Pavel avea aceeasi autoritate cu Petru, si tot negru pe alb. Si la sf. Augustin scrie, tot negru pe alb, ca Petru nu era primul intre apostoli altfel decat era Stefan intre diaconi. Si la sf. Ambrozie tot negru pe alb scrie ca Petru nu era superiorul lui Pavel sau al celorlalti apostoli si ca toti au primit aceeasi putere si autoritate. Dar la dvs, scrie negru pe alb doar atunci cand va convine. Referitor la problema cu patriarhia Ierusalimului, v-a explicat si Catalin problema asta. Patriarhia Ierusalimului nu a trimis scrisori catre celelalte patriarhii ortodoxe ca sa anunte ruperea comuniunii, deci atata timp cat suntem in comuniune cu celelalte biserici ortodoxe, nu e nimic grav. Se poate rezolva cu putina diplomatie problema asta. |
#978
|
|||
|
|||
![]()
Si inca ceva, traditia bisericii nu inseamna doar invataturi si dogme, asa cum considera gresit biserica catolica, care crede ca e suficient sa fii in comuniune cu papa ca sa fii catolic, ci traditia bisericii inseamna si modul de transmitere a acestor invataturi si dogme care e viata in Hristos. De aceea, dvs. intelegeti gresit cuvantul "sobornicesc" sau catholic.
Sobornicesc inseamna ca toti crestinii sunt madulare ale aceluiasi trup duhovnicesc, trupul lui Hristos, ca fiecare din ei participa la acelasi har si aceeasi viata a lui Hristos si ca astfel fiecare traieste prin toti si pentru toti, iar toti traiesc prin si pentru fiecare. Asta inseamna sobornicesc, nu un principiu formal si exterior, care se impune constiintei omului din afara lui, fortandu-l sa-l accepte. Pentru ca Adevarul, repet pentru a mia oara, nu e o lege sau consecinta unor legi. |
#979
|
|||
|
|||
![]()
V-am dat linkul unde se regasesc pe larg explicatiile cu privire la faptul ca nu a sustinut nici o erezie, ci doar a omis s-o combata.
Citat:
Citat:
V-am mai intrebat o data si vad ca evitati raspunsul: unde este, la ora actuala, unitatea de viata in Duhul Sfant, prin Tainele si slujbele Bisericii, dintre ortodocsii din Bucuresti si ortodocsii din Ierusalim ? Cum "participa la acelasi har si aceeasi viata a lui Hristos si astfel fiecare traieste prin toti si pentru toti, iar toti traiesc prin si pentru fiecare.", daca nu se impartasesc din acelasi Potir ? Last edited by Erethorn; 04.06.2011 at 14:21:55. |
#980
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unii nu isi cunosc nici dogma pe care o sustin. De exemplu in cazul primatului, eram intrebat despre acesta pentru ca se sustinuse ceva gresit, ca papa ar avea nevoie de consultare sau aprobare cand afirma ceva ex cathedra, adica infailibil. De fapt era o intelegere gresita, doar consiliul episcopilor are nevoie de aprobarea papei, papa poate spune ceva fara aprobarea cuiva. la fel si in cazul papei, capul BC, toate astea se gasesc pe orice site catolic ce vorbeste despre primat si infailibilitate. Dar nimic, ar urma doar interminabile discutii cu dl Erethorn. In legatura cu inexistenta infailibilitatii, tu cred ca nu stii, dar eu am dat de multe ori cazul papei Ioan VIII, care nu o sa-l citesti pe site-urile catolice pentru ca dovedeste inexistenta infailibilitatii. Papa si sinodul din 879-880 au anulat doua sinoade, printre care si cel ce e considerat al VIII-lea ecumenic de catolici, cel din 869. Aprobarea de catre papa a hotararilor unui sinod intra in clauzele infailibilitatii. Ca sa nu mia spunem ca acel sinod condamna Filioque si stabilea egalitatea Romei cu Constantinopolul. Ce au facut catolicii? Puteau sa spuna ca e un sinod gresit si sa nu-l recunoasca? Nu, pentru ca intra la infailibilitatea Papei Ioan VIII. Putea sa-l recunoasca? In niciun caz. Asa ca l-au uitat, ca si cum n-ar fi existat. Sau ca papa Ioan VIII de fapt nu a aprobat acel sinod. In perioada interbelica unii au descoperit in vest aevarul, asa ca BC a trebuit sa recunoasca aceasta. dar tot asa a ramas, oricum credinciosii catolici cred orice le spune BC. Sunt multe asemena cazuri, mai e cazul cu papa Pelagius I (cred), care a semnat in favoarea monotelismului sau monofizismului. Din cate am citit catolicii recunosc acest lucru (pe newadvent), dar spun ca a fost constrans. De parca mucenicii nu au fost toti constransi si si-au dat viata. Sau papa sf. Martin. Papa Pelagius nici macar nu a fost amenintat, doar s-au facut niste presiuni de catre imparat. ceilalti papi in schimb nu au cedat presiunilor acestea. Asadar orice ar contrazice dogma i se gaseste o explicatie, nu conteaza ca e fara sens. pana la urma ramane doar ca papa e infailibil atunci cand nu greseste, iar cand greseste ex cathedra nu e infailibil. Asta stiam si noi. Nu ajungi la niciun rezultat, mai mult o sa te incurci tu, ca de convins n-o sa ai cum. De aceea se spune in Biblie: " De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te" ca daca ai credinta mai slaba ajungi sa ti-o imputinezi. |
|