![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS1 Daca veti citi genealogia Domnului nostru Isus Cristos (capitolul 1 din evanghelia dupa Matei) veti vedea ca in acea genealogie se afla si sfinti si pacatosi. Si este vorba de genealogia Domnului nostru Isus Cristos. Daca unii sint sfinti nu inseamna ca si copii lor sint la fel. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Am dat o serie de alti cativa patriarhi ajunsi de la stadiul de mireni. 2. S-au dat si alti sfinti catolici (unul din ei sf. Ambrozie) 3. Am scris ca nu imparatul l-a inscaunat, ci sinodul. 4. Parintii sfantului au fost sfinti maritiri, nu doar credinciosi. 5. Dvs. nu ati citit ce s-a scris pana acum? Ca informatiile pe care le aveti erau niste neadevaruri, a fost doar o schisma si apoi s-au impacat, nu avea cum sa fie schisma in 880 si sa ramana asa pana in 1054. De 80 de ani s-au schimbat informatiile. Pentru catolici, ca pentru noi sunt aceleasi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar dumneavoastra il comparati cu sfintul Ambrozie, care a trait cu 500 ani inainte si care a fost numit de Dumnezeu prin vocea unui copil... PS Eu nu am nici o informatie. Eu stiu ca dumneavoastra va considerati perfect, iar eu fac parte din categoria bad guy, ca sint catolica. Citind informatiile pe care DUMNEAVOASTRA le postati pe net vad ca sinteti departe si de a fi perfecti, departe de a fi in masurasa dati sfaturi,departe de a fi fara pata si pe masura ce se adinceste acest subiect, imi creste convingerea ca schisma a aparut datorita mindriei bisericilor din rasarit care doreau independenta (a se citi"egale"), si o putere mai mare, fiecare in ograda proprie. Lucru care se intimpla si astazi. Last edited by nutucutu; 08.06.2011 at 20:07:34. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aceasta este chiar definiția spiritului schismatic. Să nu uităm că, înaintea oamenilor, a intrat în schismă o parte din îngeri, din motivele pe care le-ați menționat. De altfel, este instructiv ce s-a întâmplat DUPĂ schismă. Odată cu ascensiunea Rusiei și cu doctrina pravoslavnică a "celei de a treia Rome", pe de altă parte odată cu erodarea puterii Imperiului Otoman, Moscova intră în conflict pentru supremație cu Fanarul. Urmele acestui conflict sunt vizibile și astăzi. Părerea mea este că nu se mai organizează sinoade panortodoxe nu din incapacitate organizatorică, ci pentru că plesniturile intra-ortodoxe ar fi mai vizibile. Nu numai o dată, ortodocșii români au fost prinși la mijloc, în lupta dintre "Roma-2" și "Roma-3". Pe de altă parte, nu toți arhiereii ortodocși sunt de tip Fotie sau de tip Iustinian Marina. Găsim destule cazuri de vieți în sfințenie ale unor arhierei care au primit, uneori cu greu, engolpioanele ca pe o piatră de moară, ca pe un sacrificiu. Un astfel de caz este și cel al Sf Calinic, un sfânt ale cărui moaște sunt la Cernica, adică la doi pași de București: a acceptat funcția de episcop cu greu, după o viață exemplară de călugăr.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa repet a treia oara, sa-mi spuneti ce nu intelegeti din ce am scris pana acum si scriu si acum: Sfantul Fotie cel Mare are sfinte moaste (din acelea adevarate) si se pastreaza o parte la Manastirea Dioninsu in Muntele Athos. Asadar nu mai trebue sa va chinuitit sa va intrebati, a dat Dumnezeu raspunsul. La fel si Sf. Ambrozie are sfinte moaste, se pastreaza la Milan. In ortodoxie (poate catolcii au uitat) sfintele moaste sunt primul criteriu de sfintenie. Unii sfinti nu au sfinte moaste, de exemplu. In al doilea rand, v-am dat o lista cu cativa patriarhi care au avut acelasi parcurs ca si Sf. Fotie facuti din laici in scurt timp patriarhi. Nu in ultimul rand, sunt sfinti care au devenit crestini cu putin timp inainte de a deveni crestini, am observat ca multi catolici stiu doar pe cei facuti sfinti dupa schisma, nu citesc vietile sfintilor din primul mileniu. Restul cu impotriva catolcilor si nu ar trebui sa scrie nimeni nimic, v-am mai spus ca scriu despre catolicism. Si dvs. afirmand Filioque si celelalte erori dogmatice spuneti de fapt ca noi ne inselam, e acelasi lucru dar nu observati probabil. Nu exista si Filioque si fara Filioque, ori e una ori cealalta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu cunosc istoria bisericii si nici nu ma intereseaza. Acest lucru nu inseamna o frunzarire a netului, inseamna studiu temeinic de ani si ani pentru a fi in masura sa-mi exprim opinia. Si cum nu am timp pentru asta si nici nu cred ca sint chemata sa fac acest lucru, ii las pe cei care se pricep si pe teologii catolici sa dezbata problema; pina se vor lamuri lucrurile ramin sa cu ceia ce constat: Biserica Catolica e singura unita in jurul unui singur pastor. Toate celelalte biserici sint divizate in grupuri si grupulete; toate, chipurile, Il au cap pe Domnul nostru Isus Cristos, dar in realitate nu sint biserici unite. Toate postarile si linkurile dumneavoastra sint de prisos in fata acestei realitati pe care o puteti constata si singur.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In toata Biserica ortodoxa nu exista deosebire de dogma, indiferent in ce parte ar fi. Iar in ea au fost putine faramari, spre deosebire de BC, din care au aparut toate aceste gupuri si grupulete. N-am avut niciun Luther sau Calvin. Si la noi exista infailibilitate, dar aceasta tine de partea divina, adica invataturile de credinta. Si nu vom gasi nicio contradictie sau eroare de logica in dogmele ortodoxe. Cum nu existau nici in BC in primul mileniu (pana la adoptarea primatului si a Filioque). In schimb in BC toate diferentele in dogma fata de ortodoxie nasc erori si alte contradictii fata de celallte dogme. Unii parinti ortodocsi spun ca pentru BC importanta e o singura dogma, primatul papal si infailibilitatea. |
|