![]() |
![]() |
|
#1061
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Am dat o serie de alti cativa patriarhi ajunsi de la stadiul de mireni. 2. S-au dat si alti sfinti catolici (unul din ei sf. Ambrozie) 3. Am scris ca nu imparatul l-a inscaunat, ci sinodul. 4. Parintii sfantului au fost sfinti maritiri, nu doar credinciosi. 5. Dvs. nu ati citit ce s-a scris pana acum? Ca informatiile pe care le aveti erau niste neadevaruri, a fost doar o schisma si apoi s-au impacat, nu avea cum sa fie schisma in 880 si sa ramana asa pana in 1054. De 80 de ani s-au schimbat informatiile. Pentru catolici, ca pentru noi sunt aceleasi. |
#1062
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#1063
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar dumneavoastra il comparati cu sfintul Ambrozie, care a trait cu 500 ani inainte si care a fost numit de Dumnezeu prin vocea unui copil... PS Eu nu am nici o informatie. Eu stiu ca dumneavoastra va considerati perfect, iar eu fac parte din categoria bad guy, ca sint catolica. Citind informatiile pe care DUMNEAVOASTRA le postati pe net vad ca sinteti departe si de a fi perfecti, departe de a fi in masurasa dati sfaturi,departe de a fi fara pata si pe masura ce se adinceste acest subiect, imi creste convingerea ca schisma a aparut datorita mindriei bisericilor din rasarit care doreau independenta (a se citi"egale"), si o putere mai mare, fiecare in ograda proprie. Lucru care se intimpla si astazi. Last edited by nutucutu; 08.06.2011 at 20:07:34. |
#1064
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aceasta este chiar definiția spiritului schismatic. Să nu uităm că, înaintea oamenilor, a intrat în schismă o parte din îngeri, din motivele pe care le-ați menționat. De altfel, este instructiv ce s-a întâmplat DUPĂ schismă. Odată cu ascensiunea Rusiei și cu doctrina pravoslavnică a "celei de a treia Rome", pe de altă parte odată cu erodarea puterii Imperiului Otoman, Moscova intră în conflict pentru supremație cu Fanarul. Urmele acestui conflict sunt vizibile și astăzi. Părerea mea este că nu se mai organizează sinoade panortodoxe nu din incapacitate organizatorică, ci pentru că plesniturile intra-ortodoxe ar fi mai vizibile. Nu numai o dată, ortodocșii români au fost prinși la mijloc, în lupta dintre "Roma-2" și "Roma-3". Pe de altă parte, nu toți arhiereii ortodocși sunt de tip Fotie sau de tip Iustinian Marina. Găsim destule cazuri de vieți în sfințenie ale unor arhierei care au primit, uneori cu greu, engolpioanele ca pe o piatră de moară, ca pe un sacrificiu. Un astfel de caz este și cel al Sf Calinic, un sfânt ale cărui moaște sunt la Cernica, adică la doi pași de București: a acceptat funcția de episcop cu greu, după o viață exemplară de călugăr.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#1065
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La ce te referi cand afirmi ca "si catolicii spun acelasi lucru"? N-am prea inteles la ce te referi. In fine, nu vorbeai cu mine dar mi se pare ciudat sa zici ca si catolicii spun acelasi lucru ca si tine si in acelasi timp sa porti multime de discutii in contradictoriu atat cu cei care scriu pe acest site dar si pe site-urile catolice. Cred ca mai corect ar fi sa iti spui parerea fara sa ai pretentia ca toti ar spune ca si tine. Revenind la Fotie, dupa ceea ce zici tu, a fost numit Patriarh de sinod. Exista document scris si semnat de cei din sinod care atesta acest lucru? Si toiagul si celelalte insemne patriarhale tot de la sinod le-a luat? Din cati oameni a fost alcatuit sinodul? Cum putea un singur toiag sa se afle in posesia atator oameni ca sa poata fi inmanat apoi lui Fotie? Nu ti se pare mai plauzibil ca acel toiag sa se fi aflat intr-un singur loc, la cineva responsabil cu inmanarea lui? Si cine putea fi acest responsabil daca nu chiar intaiul onorific? Adica Papa, avand in vedere ca era primul intre egali? La fel am stiut si eu ca acest titlu onorific se acorda conform intelegerii facute, episcopului din orasul cel mai important politico-economic iar Fotie era bun politician, asa-i? Roma fusese orasul cel mai important economic asa ca papa a avut primatul. Cand insa Constantinopolul a inceput sa devina mai important, a dorit primatul conform intelegerii. Eu am insa urmatoarea intrebare: nu a zis Domnul Iisus sa dam Cezarului ceea ce este al Cezarului si lui Dumnezeu ceea ce este a lui Dumnezeu? De cand politica si economia este lege stabilita de Hristos in Biserica Sa? In ciuda impotrivirii ortodocsilor, Sf. Petru a fost ales in mod clar piatra de credinta vazuta a Bisericii Sale. El, Iisus, este temelia nevazuta a Bisericii, piatra din capul unghiului, iar pe Simon l-a ales sa fie piatra cea vazuta a bisericii fara ca asta sa insemne ca Petru ar fi avut mai mult har sau mai multa putere ca ceilalti. Acest primat a fost stabilit de Domnul si nicidecum cel politico-economic imaginat de oameni. Si dupa cum au decurs lucrurile in istorie eu vad ca Domnul a binevoit sa il lase Romei, din care s-a nascut o biserica neschismatica. Toti ceilalti au fost sortiti schismei si iata ca acum a venit si randul greco-ortodocsilor cu supararea Ierusalimului pe romanii de pe teritoriul lor, de parca nu ar fi tot ortodocsi... |
#1066
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Adriana3; 08.06.2011 at 22:10:55. |
#1067
|
|||
|
|||
![]()
Adriana, autoritatea implica legi. Adevarul insa nu e o lege. Adevarul e Persoana, pentru numele lui Dumnezeu. Am repetat asta de multe ori si nimeni nu intelege ce vreau sa spun.
Adevarul nu inseamna numai dogme, traditia bisericii nu inseamna numai dogme. Ci mai ales, comuniunea vie cu Adevarul Persoana care e Dumnezeu. Un episcop care nu traieste intru Hristos, fie el si papa, nu are cum sa fie infailibil in materie de cunoastere a Adevarului, pentru ca acest Adevar fiind Persoana, nu poti sa-l cunosti decat daca te intalnesti cu El in iubire. Asta e o invatatura crestina fundamentala pe care primatul si infailibilitatea papala o calca in picioare. Nu e totuna puterea de a sluji tainele bisericii pe care o da Dumnezeu fiecarui preot, oricat ar fi de pacatos, cu cunoasterea Adevarului Personificat. Sunt 2 lucruri diferite. Meditati va rog asupra acestui lucru: Adevarul nu e o lege. |
#1068
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa repet a treia oara, sa-mi spuneti ce nu intelegeti din ce am scris pana acum si scriu si acum: Sfantul Fotie cel Mare are sfinte moaste (din acelea adevarate) si se pastreaza o parte la Manastirea Dioninsu in Muntele Athos. Asadar nu mai trebue sa va chinuitit sa va intrebati, a dat Dumnezeu raspunsul. La fel si Sf. Ambrozie are sfinte moaste, se pastreaza la Milan. In ortodoxie (poate catolcii au uitat) sfintele moaste sunt primul criteriu de sfintenie. Unii sfinti nu au sfinte moaste, de exemplu. In al doilea rand, v-am dat o lista cu cativa patriarhi care au avut acelasi parcurs ca si Sf. Fotie facuti din laici in scurt timp patriarhi. Nu in ultimul rand, sunt sfinti care au devenit crestini cu putin timp inainte de a deveni crestini, am observat ca multi catolici stiu doar pe cei facuti sfinti dupa schisma, nu citesc vietile sfintilor din primul mileniu. Restul cu impotriva catolcilor si nu ar trebui sa scrie nimeni nimic, v-am mai spus ca scriu despre catolicism. Si dvs. afirmand Filioque si celelalte erori dogmatice spuneti de fapt ca noi ne inselam, e acelasi lucru dar nu observati probabil. Nu exista si Filioque si fara Filioque, ori e una ori cealalta. |
#1069
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta desi nu stii prea multe si intelegi doar ce vrei tu. In acest mesaj arati, ca d eobicie, ca nu ai inteles, in schimb stii deja concluzia, bazata probabil pe o revelatie. In primul pasaj nici macar nu inteleg ce ai vrut sa spui, eu ma refeream la altceva. Apoi, incepi ca de obicie cu dizertatiile tale filozofice despre ce n-ai inteles. Mai mult, stii toate raspunsurile. Povestea toiagului e cea mai tare. Nu ai participat la discutie cand citam din Sf. Ioan Gura de Aur care spunea la fel ca ortodocsii ca piatra e marturia lui Petru, nu Petru. Dar sigur nu avea nicio importanta pentru tine, tu doar vrei sa scrii ceva impotriva ortodoxiei. Eu o sa te consider trol de acum incolo, un trol e o persoana care intra in discutie doar ca sa enerveze si sa creeze conflicte. Plecasem de la celalalt subiect satul de filozofiile tale. Rog si pe ceilalti ortodocsi sa o ignore, nu doreste sa afle nimic de fapt. |
#1070
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acesta este un exemplu de pacat impotriva Duhului Sfant! |
|