![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu sunt mai multe Centre. Nu sunt mai mulți dumnezei. Toți Îl căutăm pe același. Dacă unul spune că Dumnezeu nu este Treime, spune așa pentru că nu cunoaște aceasta. Însă mă pot întâlni cu el, pentru că avem multe în comun. Amândoi credem în Dumnezeu, amândoi credem în faptele morale, amândoi știm că ne aflăm într-o înstrăinare de Dumnezeu și, totodată, într-o înstrăinare între noi. Deci Adevărul nu este discutabil. Dogmele sunt adevăruri exprimate clar. Dar este normal să avem opinii diferite pentru că nu ne împărtășim în aceeași măsură din adevăr. Chiar și între noi, ortodocșii, opiniile diferă mult, din cauză că din acest adevăr revelat pe care îl știm cu toții, unii gustă mai mult iar alții mai puțin; unii gândesc mai tehnic mântuirea, alții mai puțin tehnic. Nu ne vom exprima niciodată cu toții identic. Ne-am depersonaliza atunci. Ne adăpăm cu toții de la același izvor, însă vom rodi diferit; inclusiv în cuvânt. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu expui teoria cunoscuta a mai multor cai care duc la acelasi Dumnezeu. Este o teorie care nu mai tine doar de ecumenism, ci de new-age. Nu are legatura cu crestinismul sau ortodoxia, ba chiar e combatuta in ortodoxie. De ce scrie in Vechiul Testament aproape tot timpul impotriva inchinarii la idoli? Si aceia nu mai stiau adevarul si se inchinau la ce credeau ca e divinitatea. Mai mult, spunem ca nu s-a putut mantui nimeni, desi unii aveau si credinta adevarata si fapte bune. Hristos a spus "Eu sunt Calea". Iar harul ni se da doar incepenad cu Sfintele Taine, asa cum spune si catehismul ortodox. Inceputul este Botezul, inceputul accesarii harului. Mai multe cai nu sunt, dar poate in mod exceptional se pot mantui si unii din afara, nu stim aceasta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Dark ages... anyone?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Chiar daca scrii in engleza tot scos din context se cheama. Citeste tot pasajul nu doar o propozitie.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cand citesti un text care incepe cu propozitia asta nu mai are rost restul... got it?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
de unde ai mai aparut si tu ocosule,ca nici nu sti bine romaneste ha,ha,vrei sa dai gata, pe cine?cui vrei sa creezi impresii?.ba moaie-te ca esti intre crestini pasnici,ce cunosc zmerenia,nu semeti,ce nu isi vad lungul nasului de ocosi ce sunt.citi ani ai?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Consider că celelalte religii pornesc dintr-o nevoie de Dumnezeu, dintr-o căutare neajutată, însă, de revelație, ajungând, din cauza asta, într-un punct mort, incapabile fiind de a transcende lumea, pentru că le lipsește Învierea. Dar o căutare sinceră, întrucât omul e după chipul lui Dumnezeu și poartă în sine setea de El. Din această căutare sau datorită acestui chip dumnezeiesc din tot omul, s-a ajuns în mai toate religiile la niște precepte morale mai mult sau mai puțin asemănătoare. Cele mai multe sunt pentru pace, pentru milă, instituie reguli de comportament în societate. Nu pun semnul egal între ele și creștinism, dar trebuie să recunoaștem această căutare pretutindeni. La fel și în cazul ateilor, a celor care se încred în știință. Prin știință se pot afla urmele lui Dumnezeu în ceea ce a creat. Toate vorbesc despre El (nu așa spune și Psalmistul?). Nu de mântuire am vorbit eu; nu am spus că nu contează ce religie practici, că te poți mântui oricum. Nu cred că te poți mântui fără Hristos. Nici pentru sincretismul religios pe care îl face new-age-ul nu sunt, pentru că, încercând să le pună pe toate de acord, nu face decât să le anuleze. El pornește, de fapt, de la necredința în Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu. Căci nu-L poți pune pe Mântuitor alături de niciun mare profet. Vreau doar să spun că tot omul Îl caută pe Hristos, că are nevoie de El, că este pregătit să-L primească. Și e bine că Îl caută. Problema cea mai mare e cu cei care chiar nu-L caută, și care se pot numi foarte bine și ortodocși. Un om împătimit, care iubește banii, plăcerile, lumea asta, un om care trăiește doar pentru acum și aici, un hedonist, un ignorant, e mult mai departe de Hristos decât este un budist, un musulman sau un penticostal sincer în căutarea sa. Last edited by N.Priceputu; 14.06.2011 at 22:11:17. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asadar orice inchinare la altceva decat la Dumnezeu este o forma de idolatrie. Iar Dumnezeu ni S-a revelat , ca noi nu mai stiam cine este. In extenso, o divinitate inchipuita altfel decat cel ce S-a revelat e intr-o mai mica masura asemanatoare acestui caz (de aceea erau combatute ereziile). Fata de alte denominatii (protestantii, cred) noi nu spunem ca omul a cazut de tot, ci mai pastreaza ceva de la inceput, de aceea se spune de constiinta sadita in om. De aceea unii oameni pot actiona moral, fara sa aiba legatura cu religia. |
![]() |
Tags |
creatie, geneza, universul |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noua teorie despre univers ! | iuliu46 | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 19.06.2012 15:58:20 |
Cum a aparut diavolul in Univers? | mariamargareta | Secte si culte | 100 | 19.01.2011 18:46:15 |
Univers ORTODOX | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 21.01.2010 20:17:46 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|