Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.06.2011, 01:14:29
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Probabil ca Iisus incearca sa ii faca sa intelga ca prefera sa ii vada pe toti impreuna si ei tot nu inteleg.
  #2  
Vechi 20.06.2011, 01:25:38
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

In legatura cu trecutul palmei prin focul unei luminari mai este un secret - treci cite o palma prin foc in forma circulara de 7 ori fara oprire -flacara sa nu se dezlipesca de palma dar nici f repede sa se stinga -apoi in functie de cantitatea de funingine lasate pe palma stii cit de curate ai hainele spirituale in acel moment , vei vedea ca nu se inegreste uniform toata palma pentru ca exista unele corespndente , de ex daca ai ego prea mare sau ierti mai greu se innegreste degetul inelar de la mina dreapta , fiecare zona are cite un grup de calitati.
Asta ajuta mai bine introspectia .
mai e si alta metoda dar necesita botezul sfint si darul deosebirii -acea perceptie a vintului sfint in crestet si palme. Rezultatul este identic.
  #3  
Vechi 20.06.2011, 01:35:08
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
In legatura cu trecutul palmei prin focul unei luminari mai este un secret - treci cite o palma prin foc in forma circulara de 7 ori fara oprire -flacara sa nu se dezlipesca de palma dar nici f repede sa se stinga -apoi in functie de cantitatea de funingine lasate pe palma stii cit de curate ai hainele spirituale in acel moment , vei vedea ca nu se inegreste uniform toata palma pentru ca exista unele corespndente , de ex daca ai ego prea mare sau ierti mai greu se innegreste degetul inelar de la mina dreapta , fiecare zona are cite un grup de calitati.
Asta ajuta mai bine introspectia .
mai e si alta metoda dar necesita botezul sfint si darul deosebirii -acea perceptie a vintului sfint in crestet si palme. Rezultatul este identic.
Pare super interesant (partea cu lumanarea, ca pe cea cu vantul nu am inteles-o )
  #4  
Vechi 20.06.2011, 10:13:04
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Adriana, nu conteaza ce zic unii sau altii. Exista marturii istorice care atesta ca lucrurile s-au petrecut asa, ca armenii au fost cei ce au dat bani sultanului Murat 4 ca sa-i lase pe ei sa slujeasca dar lumina nu a venit la ei, ci la ortodocsii care stateau afara.
Uitati, aveti aici un material:

În fiecare Sâmbătă Mare, cu ocazia Paștelui Ortodox, în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim are loc marea minune a Sfintei Lumini, care uimește, bucură și dă credință celor care se învrednicesc să fie acolo în acel moment.

1. PREGĂTIREA SFÂNTULUI MORMÂNT

Sâmbătă dimineața, înainte de slujba Învierii, are loc o verificare minuțioasă a Mormântului. La această verificare participă reprezentanți ai tuturor cultelor creștine prezente la Ierusalim, precum și reprezentanți ai autorităților statului Israel. Scopul este acela de a verifica să nu existe nici o sursă de foc Sfântul Mormânt. Mormântul este apoi sigilat cu un sigiliu din ceară.

Cultele prezente la Ierusalim (copții, armenii, maroniții și alții) sunt foarte atente la această procedură. Interesul lor are o anumită motivație. Dacă într-un an nu ar avea loc minunea Sfintei Lumini atunci când Patriarhul Ortodox oficiază slujba, atunci ei ar putea revendica anumite drepturi cu privire la Sfântul Mormânt.

2. SLUJBA SFINTEI LUMINI

Slujba are loc la ora 12:00 și are trei părți: Litia, intrarea Patriarhului în Sfântul Mormânt și rugăciunile Patriarhului pentru venirea Sfintei Lumini.

La amiază, Patriarhul ortodox al Ierusalimului, însoțit de episcopi, preoți și diaconi și de Patriarhul armean, intră în Sfântul Mormânt în bătaia clopotelor. Înaintea Patriarhului, păstrătorul Sacristiei Sfintei Biserici duce candela care e mereu aprinsă și care este stinsă în acea zi pentru a se reaprinde de la Sfânta Lumină. Din Biserica Sf. Ap. Iacob, Patriarhul intră în altar și se așează pe scaunul patriarhal. Apoi reprezentanții armenilor, arabilor, copților și ai altora trec și sărută mâna Patriarhului pentru a putea primi Sfânta Lumină. Dacă nu sărută mâna Patriarhului ortodox, ei nu au dreptul să primească Sfânta Lumină din mâinile lui. Imediat după aceea începe Litia, când credincioșii înconjoară de trei ori Sfântul Mormânt și se opresc în fața Mormântului unde stau oficialii.

După Litie, Sfântul Mormânt este desigilat iar Patriarhul se dezbracă de vesmintele patriarhale. El rămâne în haina albă de preot și este percheziționat de guvernatorul Ierusalimului și de seful Politiei, în fața tuturor pentru ca toată lumea să vadă că nu are nici o sursă de foc asupra lui.

După aceea, Patriarhul ia făcliile (stinse) și intră în Sfântul Mormânt împreună cu paznicul armean. Toate candelele sunt stinse și nu e nimic aprins în Sfânta Biserică sau în Sfântul Mormânt.

3. CUM APARE SFÂNTA LUMINĂ

În interiorul Sfântului Mormânt, Patriarhul cade în genunchi și rostește rugăciunile prin care îl roagă pe Mântuitorul Iisus Hristos să trimită Sfânta Lumină ca dar al sfințirii pentru popor. Apoi, într-o liniște absolută, în timp ce Patriarhul se roagă, un vuiet se aude și aproape simultan sclipiri alb-albăstrii apar de peste tot, ca și cum milioane de aparate foto ar clipi în același timp. Toate candelele se aprind miraculos. Sfânta Lumină aprinde deodată făcliile pe care le tine Patriarhul, precum și lumânările multora din biserică. Mulțimea izbucnește în urale în timp ce lacrimi de bucurie se preling din ochii tuturor.

Timp de câteva minute Sfânta Lumină nu are caracteristicile focului și păstrează o tentă aparte. Aceasta durează câteva minute după ce Patriarhul iese din Sfântul Mormânt și dă Lumina poporului. Oricine poate atinge focul celor 33 de lumânări fără să se ardă. După aproximativ o jumătate de oră, flacăra devine obișnuită (fierbinte).

4. DE CÂND DATEAZĂ ACEASTĂ MINUNE

Prima mărturie scrisă despre Sfânta Lumină datează din veacul al patrulea, dar sunt și autori care vorbesc despre evenimente petrecute în primul veac. Astfel, Sfinții Ioan Damaschinul și Grigore de Nisa povestesc cum Apostolul Pavel a văzut Sfânta Lumină în Sfântul Mormânt după învierea Mântuitorului. Călugărul rus Daniel povestește, la anul 1106, despre minunea Sfintei Lumini și despre ceremoniile legate de aceasta, într-o manieră foarte detaliată. El arată că Patriarhul merge în Biserica Sfântului Mormânt cu două lumânări. Acolo îngenunchează în fața lespezii pe care a fost așezat Mântuitorul după coborârea după Cruce. Rostește rugăciuni și în acel moment se petrece minunea. Lumina apare chiar din lespede - o lumină albăstruie, greu de descris, care în cele din urmă aprinde candelele cu untdelemn și lumânările Patriarhului. Aceasta este Sfânta Lumină, care iese din Mormânt și aprinde și lumânările credincioșilor din biserică. Începând din veacul al patrulea și până în ziua de azi, diferite surse relatează acest eveniment impresionant. Din aceste surse se trage concluzia că minunea are loc în același loc, în aceeași zi și în același cadru liturgic ortodox de-a lungul vremii.

Numai Patriarhul ortodox are puterea să slujească la această slujbă. Au fost încercări din partea altor religii să realizeze această minune, însă nu au reușit. De exemplu, în anul 1579, conform mărturiilor istorice, armenii au dat bani sultanului Murat IV pentru a li se da voie să intre în Biserica Sfântului Mormânt și să țină ei slujba de Înviere. Sultanul le-a dat voie, iar armenii au pătruns în biserică și au încuiat ușile, lăsându-i pe ortodocși afară. Cuprins de disperare la vederea celor întâmplate, Patriarhul Ortodox a îngenuncheat pe treptele bisericii și s-a rugat lângă una dintre coloane. În timp ce se ruga, coloana de lângă el s-a despicat, lăsând lumina să vină afară prin fisură și să aprindă făcliile Patriarhului. Coloana există și astăzi.

Un muezin musulman pe nume Tunom, care a văzut minunea din minaretul moscheii de peste drum, s-a decis pe loc să abandoneze mahomedanismul și să creadă în Hristos. Văzând minunea, el a strigat: "Mare este credința creștinilor! Unu este adevăratul Dumnezeu, Dumnezeul creștinilor! Cred în Hristos cel înviat din morți. Mă închin lui ca Dumnezeu al meu".

Ceilalți musulmani, văzând convertirea lui credința creștină, au pus mâna pe el și l-au decapitat. Moaștele lui sunt păstrate până astăzi în Mănăstirea Fecioarei Maria din Ierusalim.

Musulmanii, care nu cred în jertfa și învierea lui Hristos, au încercat în mai multe rânduri să pună piedici în calea minunii. Binecunoscutul istoric musulman Al Biruni scrie: "Un guvernator musulman a înlocuit fitilul lumânărilor cu sârmă din aramă, ca lumânările să nu se poată aprinde. Când a venit însă focul, arama s-a aprins."

Aceasta nu a fost singura încercare. Cronicarul englez Gautier Vinisauf descrie ce s-a petrecut la anul 1192.

"În 1187, sarazinii sub conducerea sultanului Salah ad-Din au cucerit Ierusalimul. În acel an, sultanul a vrut să fie și el prezent la slujbă, deși nu era creștin. La sosirea sa, focul a venit în mod minunat și toți cei de față au rămas mirați. Sarazinii au spus că focul a venit printr-o înșelătorie pusă la cale de creștini. Salah ad-Din, dorind să arate vicleșugul, a stins candela pe care o aprinsese Lumina, dar candela s-a reaprins imediat. A stins-o și a doua oară și a treia oară, dar de fiecare dată candela s-a aprins la loc. Văzând aceasta, sultanul a strigat cu glas profetic: 'Da, curând voi muri sau voi pierde Ierusalimul.'"

Sfânta Lumină simbolizează și ne amintește într-un mod miraculos de învierea lui Hristos. Este o minune trimisă de Dumnezeu de-a lungul veacurilor din însăși Lumina Lumii care este Hristos. Știința nu poate explica această minune și, în semn de respect, nici nu a încercat să o explice. Cine ar putea însă explica o minune adevărată?

5. CHESTIUNEA AUTENTICITĂȚII MINUNII

Ca la orice altă minune, sunt mulți care nu cred în ea și afirmă că aceasta ar fi de fapt o înșelătorie pusă la cale de ortodocși. Ei cred că Patriarhul are cu el o brichetă, atunci când intră în Sfântul Mormânt. Totuși, aceste supoziții nu țin seama de mai multe aspecte. Chibriturile și brichetele sunt invenții recente. Acum o sută de ani, să aprinzi un foc dura mult mai mult decât cele câteva minute pe care le petrecea și le petrece Patriarhul înăuntru. Alții spun că există o candelă deja aprinsă înăuntru, de la care el aprinde lumânările, dar autoritățile locale (evrei, deci necreștini) verifică și arată că nu există nici o sursă de lumină în Sfântul Mormânt.
  #5  
Vechi 20.06.2011, 11:54:24
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Bogdan,
Fiecare isi scrie istoria cum il avantajeaza. Eu am auzit o cu totul alta varianta de la armenieni pentru povestea cu stalpul. Si apropos, vezi ca articolul tau nu mai este de actualitate pentru ca de ceva timp Patriarhul ortodox nu mai suporta sa aiba inca un Patriarh alaturi asa ca cel armenian nu mai are voie sa intre in mormant. Ortodocsii, mai ales greci, sunt cei care se cearta cu totii pe acolo, ei nu prea stiu sa fie frati cu ceilalti, si conflictul dintre ei si ceilalti a fost rezolvat de autoritati printr-o lege prin care drepturile sa fie date in functie de vechimea pe care fiecare o are intr-un anumit loc iar cum Imparatul Constantin cel Mare a fost pe scaunul Constantinopolului, grecii au ca atare cele mai multe drepturi. Totul este politica acolo. Si apropos de politica, inainte sa merg in Israel si sa aflu toate aceste detalii, citisem pe net inca doua chestii: pe de o parte, in anul in care au slujit catolicii si lumina nu a venit, catolicii au tras concluzia ca totul era trucat insa responsabilii Ierusalimului de teama sa nu-si piarda veniturile de pe urma pelerinilor, le-a zis ortodocsilor sa refaca treaba cu lumina. Si la putina vreme gasesc tot pe net o declaratie a unui ierarh grec care spunea ca nu intelege de ce nici macar acum nu se in vileag inselatoria care se face acolo pentru a sustine suprematia ortodoxa. Imi pare rau ca nu imi amintesc numele si functia exacta a grecului, dar pot sa caut.
Cat despre afirmatii de ale sfintilor cum ca Ap. Pavel ar fi vazut lumina, eu ma indoiesc de autenticitatea documentelor. Trebuie sa mergeti sa vedeti cum arata cu adevarat mormintele evreiesti din acea vreme cu piatra mare care acopera intrarea si care este descrisa in Biblie si apoi sa vedeti cum arata acum Sfantul Mormant, si o sa vedeti ca nu mai are nimic din ceea ce a fost pe vremea Domnului, asta ca sa intelegeti ca pe vremea Ap. Pavel nu avea cum sa se intample cele de astazi, pe de o parte, si pe de alta parte, n-ar fi rau sa studiati cine au inventat lumanarile (chinezii) si cand au patruns ele in Orientul Mijlociu, de cand sunt folosite in Biserica, si apoi sa scrieti de treaba cu chibriturile.

Fiecare isi face istoria dupa cum vrea. In orice caz, nimeni din cei care iau lumina la Ierusalim nu am vazut sa aiba curajul sa tina mana in foc, nu numai sa o treaca prin ea, ca asta se poate face si cu o flacara obisnuita, daramite sa puna in ea un obiect. Iar armenienii care slujesc acolo mi-au zis ca arde ca doar e flacara. Si intr-adevar, fitilul lumanarii arde.

Si ideea era si faptul ca acolo este plin de "eretici" fara sa se mai sinchiseasca nimeni de rugaciunile cu ereticii, si nici lumina nu da semne sa se supere si ca atare sa nu mai apara pana nu ies afara din Biserica toti ereticii. Ar putea, nu? Daca lumina nu a vrut sa vina la armenieni, dupa spusele ortodocsilor, ar putea refuza sa vina cand in Biserica sunt "eretici" si uite ca nu-i asa. Cum de ortodocsii nu trag concluzia ca in cazul asta "ereticii" nu sunt de fapt eretici, nici macar coptii, care au capela lipita de mormant? Ar putea ca lumina sa le trazneasca capela de sa nu se vada, ca sa nu mai stea ereziile lipite de mormantul sfant, si uite ca nu o face.
  #6  
Vechi 20.06.2011, 11:58:49
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Si ca sa nu uit, arabii sunt si ei tot ortodocsi, deci daca si ei sunt obligati sa sarute mana Patriarhului pentru a primi lumina, arata clar ca Patriarhul cu pricina numai frate nu este cu ceilalti ci isi reclama o pozitie superioara, o face pe Papa ortodocsilor. Si ca tot veni vorba de sarutatul mainii, si Patriarhul Daniel trebuie sa o sarute pentru a primi lumina? De ce Patriarhii ortodocsi nu slujesc pe rand daca tot se considera frati, v-ati intrebat vreodata? Nu numai ca nu slujesc pe rand, dar iata cata suparare pentru construirea unei Biserici, de parca a construi o Biserica este ceva groaznic si de neconceput pe pamantul Sfant incat sa merite excomunicarea faptasilor. Cam asta se intampla in general pe pamantul Sfant din partea ortodocsilor si tot nu va deschideti ochii fata de orgoliile care domnesc la nivel inalt...

Si apropos de povestioara data, stalpul cu pricina care exista si azi nu se afla in afara bisericii ci in biserica, este unul din stalpii de sustinere ai bisericii. Biserica este enorma si are mai multe intrari iar in afara nu-i nici un stalp ci stalpii sunt inauntru. Iar dupa modul in care este construita Biserica se vede ca-i facuta de latini. Si in mod foarte interesant, stalpii din marmura din fata intrarii in mormant sunt impodobiti de tot felul de ingeri din bronz dupa modelul catolic, cu o inscriptie in latina "Orphanotrophium Venetiarum fecit 1874". Si pe langa ingeri sunt tot felul de fete turnate in bronz ca si la vechile biserici catolice si de asemenea niste animale la baza stalpilor de bronz, nu stiu daca vor sa reprezinte lei sau altceva, dar sunt de tipul care se poate vedea in multe locuri din Italia, in bisericile lor. Ah si nu uit, inclusiv creaturi cu picioare de animal si trup de femeie sunt la baza stalpilor de la intrarea in mormant. Numai ortodoxe nu sunt toate astea si am poze facute, ca se pare ca nimeni nu se sinchiseste de astfel de detalii care vorbesc mai mult decat tot felul de texte scrise dupa interesul unuia si altuia.

Obiceiul de a citi istoria prin prisma arhitecturii locurilor am luat-o de la un prieten italian arhitect si pasionat de istorie si arheologie si care, in momentul in care a vizitat Clujul de exemplu, mi-a zis ca putem spune noi romanii ce dorim despre istoria noastra insa el vede arhitectura locului care este ungureasca iar centrul Clujului pare ca un oras sub ocupatie pentru ca modul in care sunt folosite cladirile este in contradictie evidenta cu stilul arhitectural a acestora, stil care tradeaza civilizatia maghiara in timp ce modul in care sunt folosite ii tradeaza pe romani. Cam asa si la Sfantul Mormant, pare sub ocupatie caci arhitectura ii tradeaza pe constructori insa modul in care este impodobit ii tradeaza pe ortodocsi...

Last edited by Adriana3; 20.06.2011 at 14:17:04.
  #7  
Vechi 20.06.2011, 14:29:49
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Si uite ca uitam, nici vorba sa fie vreo moschee peste drum de biserica Sfantului Mormant ci moscheile la Ierusalim sunt in cu totul alta parte, intr-un loc strategic si anume pe locul marelui Templu. De aceea evreii duc o politica foarte nationalista in Ierusalim, ca sa-i dea afara pe musulmani si sa isi reconstruiasca Templul in care sa-l inscauneze pe Mesia pe care il asteapta cu totii sub forma unui Rege. Si in fiecare an sarbatoresc in mod anticipat aceasta reconstructie. Perioada in care am fost s-a nimerit sa contina ziua respectiva si se auzeau bubuituri ca niste focuri de arma asa ca au fost calugaritele care ne gazduiau cele care ne-au zis sa nu ne temem ca nu a izbucnit vreun conflict ci este ziua in care evreii sarbatoresc viitoarea reconstructie a Templului...
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican