![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau un comentariu pertinent si obiectiv.Dar sa ai in fata un om deosebit ,si in loc sa il respecti sau sa inveti ceva de la el ,sa il stropesti cu noroi,mi se pare trist si regretabil. Si spun asta ,pentru ca nu e prima oara cand se intampla asta ci de fiecare data... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
la toate produsele de slaba calitate este nevoie de f.multa reclama.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Best sellerul mondial \"Două milioane de kilometri în căutarea Adevărului\", al lui Klaus Kenneth, provoacă dispute în România.
Pater Mihail, fostul stareț al Mănăstirii Antim, își duce războaiele pe blog Mult timp am crezut că cei mai periculoși dușmani ai Bisericii se află în afara ei. Ei bine, m-am înșelat! Un predicator celebru, Klaus Kenneth, face furori în România. Autorul cărții "Două milioane de kilometri în căutarea Adevărului" a ajuns la credință după ce a experimentat marxismul, yoga, budismul etc., dar și cele mai teribile vicii. Faimos în toată lumea, Klaus a produs o vie emoție peste tot în țară. Cine credeți că a sărit la gâtul lui și al lui Romeo Petrașciuc (editura Agnos), unul dintre cei mai buni editori din țară? Starețul Mânăstirii Antim, Pr. Mihail Stanciu. Smerenie on-line Recunosc că l-am taxat destul de dur pe părinte, într-un articol: "Ispita starețului blogger". Între timp a și fost schimbat din stăreție. Era vorba de neascultare sau cine știe ce motive. Pater Mihail a susținut, fără binecuvântare, că cipurile sunt "bomboane otrăvite... ale călăilor din fruntea țării". A scris despre smerenie, dar s-a luat la harță cu alți ortodocși, cei de stil vechi, cu "stiliștii". Vedetismul părintelui supermega- unicul ortodox nu s-a oprit aici. Pe blogul său continuă să atace pe toată lumea - contestând chiar ierarhia ortodoxă! - ca un cinstit și cuvios părinte! Astăzi publicăm fragmente din răspunsul domnului Romeo Petrașciuc, fin teolog și coordonatorul editurii Agnos, unde apar lucrările lui Klaus Kenneth. Ascultare de călugăr "De curând, Părintele Mihail Stanciu, fost stareț al Mănăstirii Antim din București - și blogger în cea mai mare parte a timpului -, în stilul său caracteristic de a-și da cu părerea despre orice mișcă în Biserica Ortodoxă, a mai bifat un subiect la zi (de la care, fie vorba între noi, se pare că i s-a tras și pierderea stăreției): Klaus Kenneth. De data aceasta, părintele Mihail catadicsește să se lege nici mai mult, nici mai puțin, de Pr. Prof. Vasile Mihoc, redutabilul profesor de teologie de la Sibiu, care l-a invitat pe Klaus Kenneth în biserica sa și l-a îndemnat să țină un cuvânt de învățătură credincioșilor prezenți la Sf. Liturghie. Și se lamentează, destul de jenant, același Pr. Mihail, întrebându-se cum de e posibil ca un teolog de talia Pr. Prof. Vasile Mihoc să se lase înșelat de Klaus Kenneth și să aibă, culmea, opinie separată de cea a Pr. Mihail Stanciu!(...) "Întrebări pentru Pater Mihail" \ Aș avea doar câteva întrebări pentru Pater Mihail: 1. Dacă am înțeles bine, sunteți monah. Din câte ni s-a spus în facultățile de teologie și din practica monahală, orice acțiune a unui monah - cu atât mai mult una ce ține de propovăduire - se face doar cu binecuvântarea duhovnicului și, în cazul dumneavoastră, cu a ierarhului locului. V-am ruga respectuos să ne spuneți cu a cui binecuvântare duceți această campanie împotriva lui Klaus și dacă știe vreunul din ierarhii Bisericii Ortodoxe Române despre ceea ce ați scris referitor la acest subiect. 2. După cum știm, în practica ortodoxă, cuvântul duhovnicului este decisiv pentru manifestările ucenicului. Klaus Kenneth are binecuvântarea Pr. Zaharia Zaharou de a susține conferințe în România (lucru de care vă feriți să amintiți, desigur, și despre care ați putut afla foarte ușor de la Părintele Zahara însuși, de când a fost în România). Și, mai mult decât atât, are binecuvântarea fiecărui ierarh al locurilor în care conferențiază. Cum vă puteți permite, ca monah al acestei Biserici (e drept, unul din miile de monahi români), să contestați autoritatea bisericească în virtutea căreia funcționați? Și, totodată, să anulați complet instituția duhovniciei, acea instituție în baza căreia Klaus Kenneth a primit binecuvântarea de a propovădui în România?! 3. Puteți numi câteva nume de ierarhi sau teologi de marcă din țara noastră care să vă susțină punctul de vedere? Cunoaștem, în schimb, o mulțime de oameni care, spre deosebire de dumneavoastră, l-au cunoscut personal, i-au citit cărțile, i leau prefațat, i le-au recomandat…Sfinția Voastră de ce Patriarhie aparțineți? 4. Klaus Kenneth a fost invitat în repetate rânduri în emisiunile Trustului Patriarhiei, Trinitas TV (în două rânduri), Radio Trinitas (în trei rânduri), Ziarul Lumina (unde a avut trei interviuri generoase). Pe lângă acestea, a părut într-o mulțime de media eparhiale locale. Sfinția Voastră dezavuați aceste inițiative ale oamenilor Patriarhiei Române? În ce parte vă poziționați, referitor la cele semnalate? Și, nu în ultimul rând: Sfinția Voastră de ce Patriarhie aparțineți? 5. Cum vă permiteți să ignorați și să blamați întreaga ierarhie bisericească, suspectând-o de tot felul de lucruri și expunând- o propriilor dumneavoastră orgolii, doar pentru a vă face rating unui blog pentru care, oricum, nu aveți binecuvântare? 6. De când unui monah îi revine ascultarea de blogger și cum se împacă aceasta cu ritmul și canonul de rugăciune, retragere din lume, nevoință, asceză etc. specific oricărui călugăr? Așteptăm cu sincer interes răspunsul la aceste întrebări. (Romeo Petrașciuc) FAȚĂ ÎN FAȚĂ Test de sinceritate pentru Pater Mihail Vă susțineți afirmația că următoarele personalități sunt în înșelare? Pr. Sofronie Saharov - care i-a dat binecuvântarea pentru apariția cărții; Pr. Zaharia Zaharou - care i-a dat binecuvântarea pentru conferințele din România; Pr. Rafail Noica, cu care, deși retras total din lume, s-a întâlnit în România. A se vedea inclusiv pozele cu cei doi, în volumul Călător pe pământ românesc; Stareții Mănăstirilor Lupșa, Lainici, Albac etc; ÎPS Dr. Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului,care i-a dat binecuvântarea pentru publicarea cărții în limba română; ÎPS Andrei Andreicuț, Mitropolitul Clujului, Crișanei și Maramureșului,care l-a invitat special la Alba Iulia, în primăvara anului trecut, pentru a susține o prelegere în cadrul unui simpozion internațional organizat de Facultatea de Teologie din Alba și, în câteva rânduri, pentru susținere de conferințe; ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei (care l-a invitat special la Iași pentru susținerea unei conferințe și care l-a avut oaspete la masă. PS Lucian Mic, Episcopul Caransebeșului; PS Gurie, Episcopul Devei; ÎPS Calinic, Arhiepiscopul Argeșului și Muscelului (cu a cărui binecuvântare a conferențiat la Curtea de Argeș; ÎPS Bartolomeu Anania (cu a cărui binecuvântare a conferențiat la Cluj, în două rânduri Și lista ar putea continua mult încă; De asemenea, credeți că sunt în înșelare foarte mulți dintre părinții profesori de teologie, care recomandă inclusiv ca lectură obligatorie cartea "Două milioane de kilometri în căutarea adevărului?". (Romeo Petrașciuc) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Câteva din rătăcirile lui Klaus Kenneth (din carte si din conferințe)
-În cuprinsul cărții își prezintă rătăcirea de peste două milioane de kilometri și de aproape 30 ani prin diverse patimi, idolatrii și satanolatrii, ca pe o performanță vrednică de pomenire, cu atitudinea lăuntrică a unei exagerate păreri de sine. După cum spune în carte, el din tinerețe a vrut să fie "cineva" (vedetă), a vrut să-i domine (controleze) pe alții și prin metode de manipulare psihică și para-psihică (ocultism, vrăjitorie). A exersat mult tehnicile orientale încât a ajuns să fie medium, adică primea direct mesaje din "lumea de dincolo" - pag. 306 Lucrul acesta este foarte important, întrucât K. a rămas tributar acestui fel de dialog interior cu "altcineva", experiență mărturisită chiar de autor și în alte episoade. -"Cel mai copleșitor moment din viața lui" (pag. 163 jos) s-a petrecut când, în catedrala protestantă din Lausanne, Klaus K., nefiind nici măcar botezat creștin (, nici măcar protestant), aude un glas care-l îndemna să se ducă să mănânce pâinea și vinul cu cuvintele: "Da, vino. Ți-am iertat toate." - Întrebare: al cui era glasul? -"Nu te teme! Întru numele Meu vei fi tot mai puternic." (pag. 176) - aude el într-un moment de "extaz" lacrimogen, ce a culminat cu "cuminecarea" lui tot din potirul protestant. După speculațiile lui Klaus K. despre "tainele" protestante (care, conform învățăturii ortodoxe nu dau harul lui Hristos, întrucât minciuna ereziilor alungă pe Hristos - Adevărul) urmează concluzia lui "smerită": "În sfârșit, am biruit întru Hristos moartea." (pag. 177), eretic fiind. Notele de la subsolul paginilor adăugate de editori, departe de a justifica "calea" mântuirii lui K., din nefericire nu-și au locul, ele mai mult derutează pe cititorul ortodox, aruncându-l într-o amețitoare retorică ce nu-i mărește decât confuzia. "Harul", nici măcar "chemător", nu există unde e minciună și plagiat demonic al rânduielilor dumnezeiești. Klaus K. și toți neortodocșii care vin la ortodoxie trebuie să se lepede de toate "eresurile și slujbele" neortodoxe ca de ale "unor protivnici ai lui Dumnezeu și ai dreptei credințe" (A se vedea Molitfelnicul - Slujba primirii la Ortodoxie a celor de alte credințe). -La capitolul Banii, într-o noapte "aprinsă" de băutură și cântece prin mai multe baruri -pag. 235 - 238 - ridicolul explodează în concluzia lui Klaus K.: " Hristos cu siguranță nu avea nimic împotriva ginului.". Iată citatul integral: "Nu voiam să mă îmbăt, așa că am împărțit ginul cu toți musafirii. între timp, așa de mult crescuse buna dispoziție din restaurant, încât au venit tot mai mulți oameni. Patronului nostru îi răsuna casa de bani și îi jubila inima. După ceva timp, a venit vecinul său ca să-l întrebe despre atmosfera veselă și mulțimea clienților. S-a apropiat și de mine și m-a întrebat dacă aș vrea să cânt, după ce închei, și în restaurantul său. l-am făgăduit, iar mai târziu am schimbat locația. Lucrurile s-au repetat, în chip uimitor. De necrezut era faptul că ginul curgea în valuri și gratis; nu mă pot exprima altfel. Nu trebuia decât să fiu atent să nu se îmbete nimeni, ca să nu se strice petrecerea Sa. Dumnezeu nu dă doar cu mărinimie, nu, El dă din belșug chiar. Acest lucru aveam să-l aflu curând, căci îndată după aceea au venit la mine două scoțience care m-au rugat să cânt, când sfârșesc, și în barul lor scoțian. Chiar dacă vârfurile degetelor începuseră ușor să mă doară, nu mă gândeam nicidecum să pun capăt cântatului, astfel că am cântat până la două dimineața, înconjurat de oameni mărinimoși, care aveau grijă ca toți oaspeții să fie serviți din belșug cu... gin!!! Nici măcar o dată nu spusesem cuvântul „gin" altcuiva. Doar Unul știa: Cel de sus! Înțelesesem de mult lecția Sa. Hristos cu siguranță nu avea nimic împotriva ginului." - Incredibil! -Dl. Klaus Kenneth se legitimează pretutindeni, pe unde tine conferințe, cu Părinții duhovnicești și Episcopii Bisericii întâlniți, care nu îi cunosc, însă, nici concepția și nici stilul de vorbire în public. Nici parintele Rafail Noica, nici Fericitul Sofronie Saharov, cu sensibilitatea si delicatetea lor duhovniceasca exceptionale, nu credem ca s-ar simti odihniti si impacati auzind (pe viu) felul in care le sunt preluate si duse mai departe ideile, cum ajung ele sa serveasca lejer justificarii pacatului (conferința de la București, 5 mai 2010: "Mergeți la discoteca din cand in cand; nu e nimic rau in asta. Si eu dansez bucuros." — înregistrarea http://www.trilulilu.ro/agnos/6a94c3928490bd minutul 101) sau sincretismului religios, "recuperării" lui Buda (tot atunci, la minutul 40-41: "Buda nu a fost un fariseu, a fost autentic si cred ca este in rai, adica daca eu as fi Dumnezeu, eu l-as primi in rai.") ori apologiei Maicii Tereza (http://www.youtube.com/watch? v=vrG2yjFOr6o&feature=related), si nu stim daca s-ar mai recunoaste vazand in ce ghiveci retoric (presărat cu glume) sunt amestecate si in ce forma discursiva exaltata sunt turnate, dupa tiparul evanghelizatorilor TV din America sau a "harismaticilor" penticostali. -În ziarul Interes Argeșean din 31.10.2011 (http://interesargesean.ro/social/649...a-de-arge.html), este semnalată conferința lui Kenneth în Sala Mitropoliților a Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului din Curtea de Argeș, unde el prezintă concepția sa eclesiologică antropocentrică de factură neoprotestantă: "Cu mulți ani în urmă oamenii și-au construit un sistem numit Biserica Creștină, loc în care au apărut multe legi, dogme sau tradiții. Însă, cu timpul, Iisus Hristos a ieșit din această schemă. A rămas scheletul și duhul a plecat. Oamenii vin la biserică precum suporterii pe stadion. Biserica a devenit precum un club de fotbal, iar Iisus este trist...". Astfel, el crede că oamenii au făcut Biserica, unde tot oamenii au inventat legi, dogme sau tradiții. Păi, învățătura creștină elementară ne spune că Domnul Dumnezeu și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Cel ce are toată puterea în cer și pe pământ, a întemeiat Biserica și o conduce neîncetat în calitate de cap și mire veșnic al ei prin Duhul Sfânt care a grăit prin Sfinții Apostoli, Părinți, Martiri și Mărturisitori. El nu a părăsit-o și nici n-o părăsește vreodată, după făgăduința Lui: "Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului. Amin." (Matei 28, 10). -Părintele Michel Quenot (eruditul teolog și iconolog ortodox), elvețian și el ca și Klaus K., cu adevărat fiu și ucenic duhovnicesc al Părintelui Sofronie de la Essex, s-a mirat de faptul că "farseurul" de K. Kenneth este așa de repede și bine primit (fără pic de discernământ) printre ortodocșii români care se lasă "vrăjiți" de retorica lui neortodoxă. (http://vlad-mihai.blogspot.com/2011/...tudine-in.html) Ce ne-am face dacă i-am tot primi și aplauda pe toți "propovăduitorii" din aripa (neo)protestantă și (neo)liberală a "ortodoxiei" occidentale? Am ajunge să cântăm și să ne entuziasmăm zgomotos la tot felul de concerte, spectacole, show-uri, organizate poate și în biserică... Tulburătoare și îngrozitoare scenarii de viitor... Oare Sfinții, Părinții și Mărturisitorii Ortodoxiei românești (care ne-au arătat calea mântuirii prin cumințenie, răbdare și nevoință) s-ar bucura văzându-ne contaminați de exaltarea în fața "străinilor" care nu spun nimic despre Crucea lui Hristos, care propun o cale "veselă", largă (adogmatică și neeclesială) și "tolerantă" față de păcat și față de iluziile secularismului? De aceea, se cuvine să avem mare atenție la cei ce vin și aduc în propovăduirea lor un alt duh decât Duhul Sfânt al Adevărului și al Bisericii dintotdeauna. Last edited by antiecumenism; 02.07.2012 at 08:52:08. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
VAI VAI CE AM AUZIT | emanuel2007 | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 212 | 18.10.2008 22:28:55 |
Am auzit de un film fain! | fratia | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 07.08.2008 20:21:45 |
Ati auzit de ... | eternetyz | Stiri, actualitati, anunturi | 5 | 28.02.2007 16:25:06 |
|