![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Zaharia, frate Zaharia,
Exemplele de « dragoste prosteasca , dragoste neconditionata , dragoste fara rigorile dumnezeiesti » pe care mi le-ati dat m-au ULUIT. Cu astfel de exemple extreme , marete, rarissime si "la mintea cocosului" vreti sa ma convingeti ca « proferez » o DRAGOSTE gresita ? Ati facut mare risipa de cuvinte pretioase. Ati stricat « orzul pe-o gasca », frate... Ma intreb, oare ce parere aveti despre mine, userul vitange ? « unii care se fring de dragostea neconditionata a aproapelui , ca de , nu doare gura sa vorbesti » ...da, unii se « frang » si pe aici, pe un forum de discutii, unde cuvantul scris (nici macar « auzit » ci citit) este singurul mod posibil in care-si pot arata compasiunea, sau, de ce nu, dragostea ? Un cuvant scris sau vorbit, este de multe ori mai binefacator sau mai dureros decat un gest. Si cuvintele scrise dor sau mangaie... « Eu stiu ca sunt rece si calculat dar tu, ce vei face ? Cum va suna rugaciunea ta de ajutor ? : Doamne , ma rog inaintea ta pt. sora satanista si si pt. sora newage care stie ca poate birui viata singura , adica pe tine cel ce esti Calea , Adevarul si Viata, si inca ma rog inaintea ta pt. sora care-ti batjocoreste mama si inca pt. toate si toti care sunt impotriva ta , te hulesc si te blesteama cu faptele si vorbele lor deoarece tu m-ai invatat sa-i iubesc pe toti !!! » » Da, sunteti rece... insa de data asta v-ati cam « aprins »... si nu pareti a fi calculat deloc. ...dar dumneavoastra? cum v-ati ruga pt astfel de oameni ? sau , mai bine zis, ce atitudine ati avea fata de ei ? ce ati face pentru ei ? « Daca nu ai priceput nimic din ce am spus , nu ma supar ! Eu insa stiu ca de cind ma aflu pe pamint am marturisit numai ortodox ! » Va spun cu tristete, domnule Zaharia, si din dragoste pentru dumneavoasta, ca nu am priceput nimic din ce ati spus... sper ca ceea ce, totusi, am priceput nu este ceea ce ati vrut sa-mi transmiteti. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Toti suntem frati in Hristos si este musai sa ne iubim cu totii . Cine nu este in stare de iubire nu este in stare de viata , spunea ... nu mai stiu cine ! Ca sa te pricepi sa traiesti este musai sa te pricepi la dragoste , dar avem multa sansa in viata deoarece este si o chestie instictiva. Restul sunt principii si lucruri teoretice si sterile . Vorba lui Eminescu , ce este religia ? ,,O poveste de dinsii inventata !" Conteaza ce avem in suflet , ca de mintuit este tare greu de stiut daca vom ajunge la asta . Si asa viata este scurta , este pacat sa ne mai si dusmanim ideile si parerile . Va iubesc si va simt aproape. Iertati-ma daca cu parerile mele am indrasnit , vorba gheronului Cleopa, sa va lovesc in cugetare . A fost doar un exercitiu teoretic !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 26.06.2011 at 21:01:57. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si eu va iubesc, pe dumneavoastra si pe toti. Nu este musai sa ma credeti... Sa aveti o seara binecuvantata! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Un om cobora de la Ierusalim la Ierihon, si a cazut intre talhari, care, dupa ce l-au dezbracat si l-au ranit, au plecat, lasandu-l aproape mort.
Din intamplare un preot** cobora pe calea aceea si, vazandu-l, a trecut pe alaturi. De asemenea si un levit, ajungand in acel loc si vazand, a trecut pe alaturi. Iar un samarinean, mergand pe cale, a venit la el si, vazandu-l, i s-a facut mila, Si, apropiindu-se, i-a legat ranile, turnand pe ele untdelemn si vin, si, punandu-l pe dobitocul sau, l-a dus la o casa de oaspeti si a purtat grija de el. Iar a doua zi, scotand doi dinari i-a dat gazdei si i-a zis: Ai grija de el si, ce vei mai cheltui, eu, cand ma voi intoarce, iti voi da. Care din acesti trei ti se pare ca a fost aproapele celui cazut intre talhari? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Primul apostol de la Sfintul Maslu :
,,Fratilor, luati ca pilda de suferinta si de indelunga rabdarepe proorocii care au grait in numele Domnului . Iata, fericim pe cei ce au rabdat ; ati auzit de rabdarea lui Iov si ati vazut sfirsitul harazit lui de Domnul; caci mult milostiv este Domnul si plin de indurare. .................................................. ......... Este vreunul dintre voi in suferinta ? Sa se roage. Este cineva cu inima buna? Sa cinte psalmi. Este cineva bolnav intre voi ? Sa cheme preotii bisericii (ai carei biserici????)si sa se roage pt. el, ungindu-l cu undelemn, in numele Domnului . Si rugaciunea credintei (care credinta ???) va mintui pe cel bolnav si Domnul il va ridica, si de va fi facut pacate se vor ierta lui (care domn, oricare ?) . Marturisiti-va unul altuia pacatele si va rugati unul pt. altul , ca sa va vindecati, ca mult poate rugaciunea dreptului (ce inseamna a fi drept inaintea lui Hristos ???) in lucrarea ei " Am postat acest apostol deoarece el, ca si pericopa evanghelica a bunului samarinean(care vad ca se tot posteaza cum ii vine fiecaruia) fac parte din slujba sfintului maslu . Pericopa nu este un exemplu de sine statator , izolat , fara considerente teologice ci ea este inchegata si cu alte porunci ale Mintuitorului pe care noi , teologi dupa ureche, le ignoram si nu retinem decit ce ne convine noua . Spun toate acestea pt. cei ce vor sa tina totusi seama la invatatura ortodoxa . Care vor sa stie in ce si cum sa creada ! Celorlalti , chiar ii indemn nici sa nu incerce sa-si prinda urechile in invatatura ortodoxa deoarece nu este chiar lesnicioasa ! NB: ARHIEPISCOP AVERCHIE (+ 1976, Biserica Ortodoxa Rusa din Afara Rusiei) : “Nu tot ceea ce poarta numele sfint si drag de Ortodoxie este si ortodox: exista si falsa ortodoxie de care trebuie sa ne temem si sa fugim ca si de foc. Adevarata Ortodoxie e numai aceea care nu accepta si care nu permite prin nimic, nici in invatatura, nici in practica, nici un fel de inovatie care contrazice Cuvintul lui Dumnezeu si hotaririle Bisericii Sobornicesti.”
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 26.06.2011 at 22:42:43. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Altfel..il lasa in plata Domnului ca nu cumva Domnul Cel care a zis "mila voiesc, iar nu jertfa", sa-l trazneasca pentru nescotita milostenie de a ajuta un ne-drept-credincios. Dar vai, de fapt si de drept chiar bunul samarinean nu era tocmai drept credincios (cine stie cine erau samarinenii) si uite ca in fatza lui Dumnezeu a trecut mai aproape de porunca dragostei decat ortodoxul preot si ortodoxul levit al Legii Vechi. Cine mai are urechi si o inima sa bage la cap, o reactualizare a ceea ce inseamna de fapt "Evanghelie" si ce cuprinde si la ce se refera ea, nu ti-ar strica domnule Zaharia. Ti-ar folosi mult mai mult decat a face din ortodoxie un obiect de idolatrie si un cuvant sec vizavi de nevoile spirituale ale oamenilor. Last edited by AlinB; 26.06.2011 at 23:23:39. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
La originea acestor discutii interminabile a fost o intrebare a mea .
De la aceasta s-a ajuns la marile subiecte dezbatute de nenumarate ori ( si care inca vor mai suporta multe discutii atita vreme cit vor exista crestini care se dau sau se cred mult mai buni si mai iubitori si mai cumsecade decit sfintii care au talmacit Evanghelia, care au transmis Sfinta traditie si cei care adunati in sfinte sinoade au intemeiat Sfintele si de Dumnezeu inspiratele canoane) si care sunt - iubirea neconditionata a aproapelui, - nejudecarea neconditionata a lui - pomenirea tot neconditionata a oricui in tot felul de rugaciuni - netinerea cont de cine este dumnezeul adevarat si cine sunt diavolii (asa cum invata proorocul David in a sa Psaltire cind zice :,, ...caci dumnezeii neamurilor diavoli sunt") idei , desigur, newage-iste si care nu au legatura cu ortodoxia . Dar indiferent cum ar fi aceste idei este de mare mirare si intristare socotind de la ce s-a pornit si la ce s-a ajuns . Pt. acest motiv apreciez ca s-a discutat destul , din punctele mele de vedere , s-a risipit multa nevointa fara un folos evident si ca atare este momentul sa ma retrag. Ne spune Hristos : ,, Cel ce nu-si ia crucea sa si nu vine dupa mine , nu este vrednic de mine" ... referire nu la talmacitorii de serviciu ci a surorii pt. care este musai mai inti ca ea sa-si ia crucea si sa se reintoarca la Hristos ... daca voieste , caci nimic nu este obligatoriu ! NB: SF. ANTONIE CEL MARE : : „la sfarsit oamenii vor innebuni, iar daca vor vedea ca unii nu innebunesc, vor zice ca aceia sunt nebuni pt ca nu sunt asemenea lor”.
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 27.06.2011 at 00:37:42. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Frate Zaharia, ganditi cu LEGEA nu cu inima... pai stim ca sfintilor le era mila si pentru ingerii cazuti, nu doar pentru oamenii pacatosi, si se rugau pentru pacea a toata lumea, nu doar pentru pacea ortodoxilor.... iata cine Il ispiteste pe Iisus, tocmai un INVATATOR DE LEGE din vremea aceea:
Și iată, un învățător de lege s-a ridicat, ispitindu-L și zicând: Învățătorule, ce să fac ca să moștenesc viața de veci? 26. Iar Iisus a zis către el: Ce este scris în Lege? Cum citești? 27. Iar el, răspunzând, a zis: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta și din tot sufletul tău și din toată puterea ta și din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuți. 28. Iar El i-a zis: Drept ai răspuns, fă aceasta și vei trăi. 29. Dar el, voind să se îndrepteze pe sine, a zis către Iisus: Și cine este aproapele meu? 30. Iar Iisus, răspunzând, a zis: Un om cobora de la Ierusalim la Ierihon, și a căzut între tâlhari, care, după ce l-au dezbrăcat și l-au rănit, au plecat, lăsându-l aproape mort. 31. Din întâmplare un preot cobora pe calea aceea și, văzându-l, a trecut pe alături. 32. De asemenea și un levit, ajungând în acel loc și văzând, a trecut pe alături. 33. Iar un samarinean, mergând pe cale, a venit la el și, văzându-l, i s-a făcut milă, 34. Și, apropiindu-se, i-a legat rănile, turnând pe ele untdelemn și vin, și, punându-l pe dobitocul său, l-a dus la o casă de oaspeți și a purtat grijă de el. Ce avea samarineanul in plus fata de toti ceilalti... MILA... pur si simplu mila de situatia in care se afla... aici este cazul necazului trupesc, vazut, dar stim ca mult mai placuta in fata Domnului este milostenia pentru suflet... deci MAI ALES CEI CAZUTI SPIRITUAL trebuiesc tratati... daca sunt de alta religie, nu-i punem in pomelnice si in celelalte randuieli ale Bisericii ca asa e legea bisericii, dar MILA si RUGACIUNEA personala pentru ei sincer nu cred ca e pacat... Dumnezeu sa ma ierte daca gresesc!... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ceea ce priveste pe cei de alte credinte, nu pot fi pomeniti la Proscomidie, nefiind parte din Trupul Bisericii, in schimb cei botezati ortodocsi, fie ei agnostici sau atei declarati, atat timp cat n-au fost afurisiti nu vad de ce n-ar putea fi pomeniti. Sa nu uitam ca la inceput nici macar catehumenii nu puteau participa integral la Sf. Liturghie, acum usile bisericii sunt deschise de la inceput pana la sfarsit pentru oricine, indiferent de convingeri. Dupa vorba aia: intra cine poate, ramane cine vrea. Ba mai degraba bag seama ca bunii nostri credinciosi cu patlama de ortodocsi, spovediti si impartasiti o tulesc inainte de sfarsitul Sf. Liturghii, mai ales cand e vara si cald. Citat:
Si erau pagani, idolatri (romani), vorba aia "se inchinau la draci". Pe El nu L-a "prigonit ca si pe ucigas" pentru asta (wow, la sfinti noi, canoane noi)..oare sa fi fost o exceptie? Citat:
Ca deh, el e ala sanatos, cei care l-au bagat inauntru sunt nebunii. Si inca ceva domnule Zaharia. Am gasit o vorba aici: "Cum este omul, așa este și dumnezeul lui”. "Veneam în fiecare zi la mama și mergeam împreună acasă ca mama să creadă că eu vin de la școală. Odată am întrebat-o: tu L-ai văzut vreodată pe Dumnezeu? Cum să nu?, a răspuns mama, eu îl văd în fiecare zi? Cum așa?, m-am mirat eu. Păi te văd pe tine în fiecare zi. Să știi că Dumnezeu este în fiecare om. Cum este omul, așa este și Dumnezeul lui. Dacă omul este rău, și dumnezeul lui este rău, dar dacă omul este bun, și Dumnezeul lui e bun”. Subiect de meditatie. Last edited by AlinB; 27.06.2011 at 12:07:13. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
As dori sa intreb si eu ceva. Profit de mesajul asta al lui Alin, pt. ca, as usually, e genul care nu te lasa sa te imbeti cu apa rece. Daca complicam atat de mult o porunca simpla ca asta: „rugati-va unii pentru altii” (nu vorbesc aici de Sf.Liturghie), daca trebuie intai sa „bifam” atatea criterii: ca adica cine sunt acei „altii”? fac ei parte din Biserica? traiesc ei in duh si in adevar? au carnetelul de „vaccinari duhovnicesti” completat la zi? de parca noi ceilalti am fi un fel de comisie infailibila care traim foarte in duh si foarte in adevar si n-am putea cadea niciodata intre talharii de suflet care ne-ar jefui de duh si adevar, daca e asa greu de dedus ca nu cei sanatosi au trebuinta de doctor, ci cei bolnavi, as intreba: dupa ce hermeneutica ar trebui atunci sa interpretam si sa aplicam porunca: “Iubiți pe vrăjmașii voștri, binecuvântați pe cei ce vă blestemă, faceți bine celor ce vă urăsc și rugați-vă pentru cei ce vă vatămă și vă prigonesc”. Daca nici pentru aproapele sau cineva neutru nu ne putem ruga asa oricum, ci doar dupa ce-i analizam „dosarul duhovnicesc” (vorba lui Cristi), atunci fata de cei ce ne vatama si ne prigonesc la propriu, cam cand si cum am putea ajunge vreodata sa ne rugam pt. a implini porunca, ca de iubit nici nu incape vorba? Desigur ca fiind incepatori la nivel de gradinita, nu avem rugaciunea celor inaintati duhovniceste, dar as ruga pe cei care fac bine diferenta intre rugaciunea pt. aproapele versus rugaciunea pt. vrajmasi, sa precizeze clar nuantele, nu de alta dar unii ar putea rasufla usurati ca nu mai trebuie sa se roage pt. vrajmasii lor intrucat acestia nu sunt ortodocsi practicanti si nu traiesc in duh si in adevar. E clar ca prigonitorii/vrajmasii/cei ce ne blestema n-au de gand sa traiasca in duh si in adevar, deci? Ce au de facut victimele/cei prigoniti? Cum trebuie un incepator duhovnicesc sa implineasca porunca de a se ruga pt. cei ce-l vatama? In cazul celor lamuriti in foc, de ex. intemnitatii din puscariile comuniste, ma intreb cum ar fi ajuns ei sa-si sfinteasca mintea, simtirea si vointa, daca ar fi fost atat de tipicari si nu s-ar fi rugat pt. tortionarii care ii chinuiau, ca deh, nu sunt ortodocsi practicanti. Nu mi-i inchipui pe mult-chinuitii de la Jilava sau Aiud sau Pitesti ca ar fi cerut detalii duhovnicesti despre tortionari, in speta despre monstruosul Eugen Turcanu, sa vada daca sunt eligibili din punct de vedere ortodox pt. a se ruga pt. ei. Si totusi, asa au ajuns ei sfinti, asa au ajuns ei incet-incet sa-L salasluiasca pe Hristos in ei, asa au ajuns ei sa invinga irationalul demonic. Ca de ar fi slabit rugaciunea, i-ar fi coplesit ura si ar fi ajuns ca ei. Asa si-au sfintit ei treptat sufletul. La inceput rabdand chiar de mai si carteau in sinea lor, dar treptat prin rugaciune au izgonit "caracatita urii", ajungand foarte aproape de simtirea lui Hristos pe cruce. Altfel n-ar fi ajuns sa-i iubeasca pe chinuitori si sa se roage lui Hristos sa-i ierte ca nu stiu ce fac. Last edited by delia31; 27.06.2011 at 12:58:29. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne rugam pentru cei ce au nevoie | anirod | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 27.08.2014 17:02:12 |
O colega de-a noastra de forum... | dorinastoica14 | Umanitare | 20 | 17.06.2011 21:19:11 |
Pentru o colega deosebita Anica | mara2008 | Slujba inmormantarii | 13 | 01.04.2011 04:09:15 |
Sa ne rugam pentru Fabian... | lacrimi | Umanitare | 13 | 16.04.2010 18:12:47 |
Pentru Vasilica colega și prietena noastră de pe forum | cristiboss56 | Umanitare | 1 | 23.06.2009 12:10:02 |
|