![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Theodor_de_Mopsuestia;374311]
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Acesta este felul în care înțelegem noi Biserica: o maică iubitoare, căreia nu-i stă bine să aibă un braț de fier. Fiii ei sunt numai cei născuți prin botez, și datoria ei este să-i crească bine, să-i educe, să-i îndrepte, să-i hrănească duhovnicește și să nu le ceară ceea ce nu le-a dat. Ce mamă se încumetă să pedepsească niște copii care nu sunt ai ei sau care au renegat-o? Sau, pedepsindu-i pe ai ei (căci recunosc rolul pedagogic al pedepsei), va merge, oare, până la arderea pe rug? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Până la urmă, ce avem de împărțit cu masonii și cu vrăjitoarele; cu șmecherii, cu hoții ș.a.m.d. Ei vor să stăpânească lumea; n-au decât, noi nu lumea asta o dorim, pentru că avem una cu mult mai bună și care chiar merită. Ei vor să slujească lui mamona. Pe noi cine ne poate despărți de Hristos?
Ucigă-l toaca nu are putere decât asupra lumii, și ispita lui este tocmai aceea de a face din ea obiect de vrajbă între noi. Să-i lăsăm cu lumea lor, măcar că suntem și noi trecători prin ea. Bine ar fi să nu fim indiferenți și să ne pară rău de alegerea lor. Însă ei nu vor putea crede în lumea noastră decât dacă ne vor vedea pe noi trăind în ea. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Si oricum, e utopie sa crezi, ca prin absurd, daca s-ar reintemeia inchizitia, raul ar disparea si lumea ar fi mai buna. Atat timp cat fie si un singur om pe lume se impotriveste voii lui Dumnezeu, nu va fi pace intre oameni. Dumnezeu a spus, cum bine a subliniat si domnul Priceputu, ca imparatia Lui nu este din lumea aceasta.
Din pacate, cu acest lucru, a unei imparatii lumesti l-a ispitit diavolul pe Mantuitorul si vad ca inca persista aceasta ispita. De aceea a avut mare dreptate cine a spus aici, ca Legenda marelui inchizitor e inca foarte actuala. Si in incheiere, as mai spune doar atat: statul pedepseste crima, nu pacatul. Asta e un citat din Tocqueville. Vindecarea de pacat e in sarcina Bisericii, care insa nu se foloseste de armele statului pentru asta. Ea are alte mijloace. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unii cred ca Biserica trebuie sa lupte impotriva trupului si a sangelui. Impotriva vrajitoarelor si masonilor. Acestia sa fie torturati si apoi arsi. Evanghelia ne invata ca lupta noastra nu este impotriva oamenilor ci impotriva propriilor noastre pofte si impotriva duhurilor rautatatii care sunt in vazduh. Cel care poarta sabia este statul, autoritatea laica. In momentul in care Biserica impune statului sa pedepseasca pacatul si nu doar crima, biserica este criminala. Atunci cand biserica a torturat in mod bestial si a ucis mii de oameni folosind mana statului, biserica a fost criminala. Astazi unii isi doresc o biserica criminala. Viseaza torturi pentru masoni si vrajitoare. Precizeaza ca nu isi doresc torturi si pentru „eretici”, dar fiara insetata de sange nu se satura doar cu vrajitoare. Avem experienta istoriei. Precum s-a vazut, cei care viseaza torturi si ruguri si inchizitie nu isi doresc o inchizitie ortodoxa. Isi doresc un singur tip de inchizitie: inchizitia catolica. Nu ca ar fi existat si alte tipuri, era doar un exercitiu de gandire. Inchizitie catolica? Desigur, nu vedeti in ce societate decazuta traim...oameni mantuiti... Inchizitie ortodoxa? Doamne fereste! Nici nu se poate concepe...ghola lui Cerularie...nu aveti conditii tehnice... Citat:
Armele ei sunt puternice. Spunea marele apostol: Pentru că, deși umblăm în trup, nu ne luptăm trupește. Căci armele luptei noastre nu sunt trupești, ci puternice înaintea lui Dumnezeu, spre dărâmarea întăriturilor. 2 Corinteni 10:3,4 Aceste arme nu includ nici macar o palma data peste obrazul omului-vrasmas daramite ciopartirea sadica a lui. Toata lupta bisericii impotriva omului-vrasmas este de natura spirituala. NU fizica. Last edited by rezadiniran; 04.07.2011 at 09:25:10. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Asa e, oricum avem deja exemplul istoric a ceea ce a fost si a facut Inchizitia care a fost mai mult politica, laica si mafiota decit teocratica.
Asta nu inseamna ca aspectul teocrat nu se poate implica deloc in politica ca sa contribuie la o anumita limpezire morala a mediului politic si social , educational, mediatic insa acest lucru trebuie facut mult mai intelept si nu de catre oricine. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar in acest context consider ca daca 98% dintre noi ne declaram crestini, nu ar fi rau sa fim guvernati de legile crestine, adica de cele 10 porunci. Insa asta e numai o discutie teoretica si fara valoare, pentru ca noi, din fata calculatorului, nu putem schimba lumea. Putem insa sa ne rugam pentru ea. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exista ceva numit responsabilitate sociala prin prisma Sfintei Scripturi, domnule Priceputu. Nu suntem in laborator, unde unele alge cultivate pe mediu au fost ucise de virusi sau fungi, cate or fi, iar altele supravietuiesc, cate or fi si alea. Avem raspunderea si fata de ORICE frate al nostru, sa nu lasam pe cei ce au cazut deja sa traga si mai multi acolo Jos. Stiti exprimarea Mantuitorului cu cel care mai bine isi leaga un bolovan de gat decat sa contribuie la pierderea "unuia din acesti micuti"? Cercetati-va bine, si nu imi raspundeti rapid, doar pentru a avea ultimul cuvant in polemica cu un "eretic/schismatic". V-ATI ASUMA RASPUNDEREA SA AJUNGETI PERICULOS DE APROAPE DE POSTURA CELUI RESPONSABIL (FIE SI PASIV, DOMNUL A FOST FOARTE CLAR), DE CADEREA APROAPELUI, INDEOSEBI A CELUI MAI SLAB? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu îi cheamă pe toți, dar nu obligă pe nimeni. Pentru ce să ne apucăm noi să obligăm, cu sabia sau cu rugul? Nu credeți că ajungem tocmai în felul ăsta să devenim noi vrăjmași ai lui Dumnezeu? Pentru că nu asta ne-a cerut. Iar dacă îmi veți aminti de Vechiul Testament, o să vă spun că Hristos a venit să plinească Legea, să o ducă la desăvârșire prin jertfa și iubirea Sa. Trăim, acum, după legea iubirii. Considerați, poate, că tocmai în virtutea acestei legi, din grija și iubirea de cei care pot cădea victime lumii cu răutățile ei, avem datoria de a curăța lumea. Vă amintesc, din nou, că Domnul nu a venit cu sabie, nu a venit să curățească, ci să vindece. Asta suntem datori să facem și noi. Nu consider că trebuie să trăim cu ochelari de cal, într-o interiorizare absentă la durerile, necazurile și căderile celorlalți. Cred, însă, că metodele folosite pentru a schimba lumea sunt cele ale lui Hristos; altfel nu ne mai putem numi creștini, căci nu mai suntem ai Lui. Aveți un spirit de luptător și asta e admirabil. Însă nu luptați cu cine trebuie. Orice creștin e chemat la război; dar nu cu semenii, ci cu vrăjmașul lui Dumnezeu. Cred că Hristos se bucură atunci când cineva reușește să smulgă un suflet - de mason, de vrăjitoare - din ghearele vrăjmașului, nu când acesta este ars pe rug. Credeți, oare, că lui Dumnezeu îi va fi plăcut mirosul de oameni arși? Dv. identificați răul în vrăjitoarele de la mica publicitate și în masoni. Dacă ați reuși să-i exterminați pe aceștia credeți că s-ar instaura binele? Nu credeți că ar trebui luptat apoi cu mentalitățile omului modern, care nu Îl cunoaște pe Hristos? Și chiar credeți că stă în puterea noastră să schimbăm lumea? Nu e asta o mare aroganță? Suntem datori să ne implicăm în lumea din jurul nostru și să aducem lumina lui Hristos în ea, așa cum El ne-a cerut. Dacă El a spus despre sine că e blând și smerit cu inima, credeți că noi nu trebuie să fim la fel? Nu țin să am ultimul cuvânt; pentru mine acesta nu este un duel. Și nu obișnuiesc să folosesc prea des cuvântul eretic sau schismatic. Cred că Hristos a venit să aducă pacea între oameni și războiul duhovnicesc (care se poartă cu diavolul). Cred mai mult în ce ne unește decât în ce ne dezbină. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 18:38:55 |
|