Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #221  
Vechi 06.07.2011, 22:00:02
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

De fapt, ceea ce am vrut sa spun cu exemplul cu legea prohibitiei, este ca excesul de zel in dorinta de purificare a lumii pana la capat, duce pana la urma la rezultatul opus: inmultirea raului si agravarea lui.
Reply With Quote
  #222  
Vechi 06.07.2011, 22:12:39
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Sa luam un exemplu concret. Betia e un pacat. Dar daca statul pedepseste consumul si comercializarea alcoolului, ajungem la legea prohibitiei din America anilor 20 ai secolului trecut. Rezultatul care a fost? Dezvoltarea unei retele mafiote de crima organizata foarte puternice care a aratat ca masura desi s-a dorit benefica, mai mult rau a facut.
Argument invalid.
În primul rând, este invalid deoarece, de bine de rău, există legi împotriva beției, dar nu împotriva vrăjitoriei. Spre exemplu, beția la volan este infracțiune și se pedepsește cu amendă (penală, adică cazier) sau cu închisoare. Minorilor le este interzis să cumpere alcool, dar nu să facă vrăji. Iarăși, alcoolul este interzis militarilor în misiune, etc.

În al doilea rând, este invalid deoarece, în cazul alcoolului, ceea ce este păcat nu e consumul, ci beția. Consumul de alcool care nu duce la beție nu este păcat. Sper că nu adoptați poziția (neo)protestantă potrivit căreia consumul de alcool este păcat. Nu același lucru e în cazul vrăjitoriei. Ea este păcat grav indiferent de "cantitatea" folosită.

De aceea, în mod just, Sfânta Inchiziție (și Sfânta Biserică în general) nu a avut nimic împotriva producerii și comercializării alcoolului, dar a fost mereu preocupată ca vrăjitoria să nu prolifereze. Există chiar așezăminte monahice care produc și vând vin, bere sau șampanie. Dom Perignon a fost un bun călugăr catolic. Dar nu există ceva ca producerea de vrăji. Deși, în mediul ortodox, am auzit că preoții fac tot felul de chestii (cum ar fi deschiderea Cărții).
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #223  
Vechi 06.07.2011, 22:34:37
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

O fi pedepsita betia la volan, dar betia omului care beat fiind, isi snopeste in bataie copiii nu e. Si tot pacat e si betia aia.
Asa ca argumentul nu e invalid.
Si ce propuneti? Vreti o lume de sfinti? Eu va marturisesc ca nu vreau. Si nici nu e posibil asa ceva. Si apoi, eu as fi de acord ca statul sa incrimineze vrajitoria, poate si erezia, dar nu as fi de acord ca biserica sa colaboreze cu statul la prinderea si pedepsirea ereticilor.
Pentru ca asta inseamna coborarea bisericii si injosirea ei pana la mijloacele statului.
Asta face din biserica o institutie cu un scop exclusiv lumesc, cu nimic diferit de experimentele marilor dictaturi care au insangerat secolul trecut.
Reply With Quote
  #224  
Vechi 06.07.2011, 22:39:03
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Dar am si eu o intrebare.
Dvs. si altii de pe forumul asta care spun ca inchizitia a fost ceva bun si minunat, de ce va incapatanati sa sustineti niste aberatii?
La ce va foloseste?
Reply With Quote
  #225  
Vechi 06.07.2011, 23:15:56
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Dar am si eu o intrebare.
Dvs. si altii de pe forumul asta care spun ca inchizitia a fost ceva bun si minunat, de ce va incapatanati sa sustineti niste aberatii?
La ce va foloseste?

Se poate să fie aberații pentru dv. Dar nu și pentru mine și pentru alții de pe forumul acesta.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #226  
Vechi 06.07.2011, 23:20:28
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
eu as fi de acord ca statul sa incrimineze vrajitoria, poate si erezia, dar nu as fi de acord ca biserica sa colaboreze cu statul la prinderea si pedepsirea ereticilor.
Dar ca statul să întrebe Biserica dacă o cutare ori cutare faptă este vrăjitorie sau nu, ați fi de acord ? Dacă nu, pe cine ar trebui să întrebe ?

Citat:
Pentru ca asta inseamna coborarea bisericii si injosirea ei pana la mijloacele statului.
De ce credeți că statul, în îndeplinirea atribuțiilor sale privind binele public, se înjosește ? Este înjositor să fii judecător ? Este penibil să fii procuror și să reprezinți statul ? Misiunea polițistului este una josnică ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #227  
Vechi 07.07.2011, 00:19:27
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Argument invalid.
În primul rând, este invalid deoarece, de bine de rău, există legi împotriva beției, dar nu împotriva vrăjitoriei. Spre exemplu, beția la volan este infracțiune și se pedepsește cu amendă (penală, adică cazier) sau cu închisoare. Minorilor le este interzis să cumpere alcool, dar nu să facă vrăji. Iarăși, alcoolul este interzis militarilor în misiune, etc.

În al doilea rând, este invalid deoarece, în cazul alcoolului, ceea ce este păcat nu e consumul, ci beția. Consumul de alcool care nu duce la beție nu este păcat. Sper că nu adoptați poziția (neo)protestantă potrivit căreia consumul de alcool este păcat. Nu același lucru e în cazul vrăjitoriei. Ea este păcat grav indiferent de "cantitatea" folosită.

De aceea, în mod just, Sfânta Inchiziție (și Sfânta Biserică în general) nu a avut nimic împotriva producerii și comercializării alcoolului, dar a fost mereu preocupată ca vrăjitoria să nu prolifereze. Există chiar așezăminte monahice care produc și vând vin, bere sau șampanie. Dom Perignon a fost un bun călugăr catolic. Dar nu există ceva ca producerea de vrăji. Deși, în mediul ortodox, am auzit că preoții fac tot felul de chestii (cum ar fi deschiderea Cărții).
În Evul Mediu, nu doar vrăjitoria, ci și erezia era interzisă prin lege, așa cum se știe. Au existat creștini ca și noi (doar că aveau o altă confesiune) care și-au dat viața pentru convingerile lor.
Și dacă să presupunem că Biserica ar deține puterea de a-i pedepsi pe eretici și vreun episcop habotnic ar susține că noi, ortodocșii, ne încadrăm perfect în această categorie? În acest caz, toți partenerii dvs. de discuție de pe forum ar fi executați în piața publică, pentru că... sunt eretici, periculoși pentru mântuirea celorlalți. Ați fi de acord? Sunt sigură că nu.
Atunci, înseamnă că acceptați ideea potrivit căreia o astfel de putere acordată unor oameni (fie ei chiar clerici) ar conduce la grave nedreptăți. Cine este eretic și cine nu? Cine retractează de teamă și cine s-a convertit din convingere? Cine crede sincer într-o erezie, care poate că este o concepție corectă, dar pe care noi o considerăm drept erezie fiindcă nu am înțeles-o? Acestea și multe alte întrebări ar trebui să-i preocupe serios pe cei care ar analiza pedepsirea ereticilor. Apoi, ideea potrivit căreia inculpatului i se lăsa un anumit timp pentru retractare este, în opinia mea, încălcarea unei alte porunci a Mântuitorului Hristos - aceea de a respecta libertatea de conștiință a semenilor noștri. Cum adică să-i constrângem pe ceilalți să-și renege convingerile? Dumneavoastră ce ați simți, dacă ați fi obligat să renegați credința catolică? Oare noi, cei care ne bucurăm de libertate religioasă și putem discuta în mod deschis pe internet despre convingerile noastre, avem capacitatea de a înțelege ce conflict interior, ce dramă spirituală puternică ar trăi un "eretic" sincer în credința sa care ar ști că singura soluție pentru a-și apăra viața este renegarea propriilor valori, a propriei concepții de viață?
De aceea am mai scris și repet că, fără a mă înverșuna pătimaș împotriva Inchiziției, fără a susține că existența acestei instituții ar fi avut doar efecte negative, am convingerea că orice formă de constrângere a semenilor (mai ales în privința credinței) este un păcat grav, o faptă contrară rânduielii divine. Dacă Dumnezeu ne-a înzestrat cu liberul arbitru și ne-a dăruit demnitatea de ființe raționale create după chipul Său, noi avem datoria morală de a respecta, cu iubire, libertatea celorlalți. Îi ajutăm pe semeni să se mântuiască mărturisindu-L în mod convingător pe Hristos și demonstrându-le prin exemplul personal adevărul credinței noastre creștine. Aceste două metode de misiune - mărturisirea credinței și exemplul personal - sunt, din punctul meu de vedere, unicele "arme" îngăduite creștinilor. :) Sfântul Apostol Pavel ne îndeamnă să lovim cu "sabia Duhului care este cuvântul lui Dumnezeu". Orice altă metodă de răspândire a credinței constituie, de fapt, o ignorare a adevărului revelat potrivit căruia "Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate".

Dumnezeu să fie cu dvs.
Hristos în mijlocul nostru!

Cu stimă,
Laura Stifter
Reply With Quote
  #228  
Vechi 07.07.2011, 01:14:13
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Poti sa vii tu cu citate daca ai unul, ca sa fii la obiect.
Si preotia asta are mai multe intelesuri.

Depinde. Un preot are o viata consacrata unui anumit scop anume, pentru care are nevoie de o pregatire anume, un stil de viata anume.
Pe de alta parte circumstantele pot implica si exceptii.
Sigur ca pot da citate, cu toata placerea!

Uite despre martirii ucisi din cauza numelui Domnului, din Apocalipsa cap 20:

4. Si am vazut tronuri si celor ce sedeau pe ele li s-a dat sa faca judecata . Si am vazut sufletele celor taiati pentru marturia lui Iisus si pentru cuvantul lui Dumnezeu , care nu s-au inchinat fiarei, nici chipului ei, si nu au primit semnul ei pe fruntea si pe mana lor. Si ei au inviat si au imparatit cu Hristos mii de ani.
5. Iar ceilalti morti nu inviaza pana ce nu se vor sfarsi miile de ani. Aceasta este invierea cea dintai.
6.* Fericit si sfant este cel ce are parte de invierea cea dintai. Peste acestia moartea cea de a doua nu are putere, ci vor fi preoti ai lui Dumnezeu si ai lui Hristos si vor imparati cu El mii de ani.

Iata deci ca sufletele martirilor pentru Hristos sunt sfinte, sunt preoti ai lui Dumnezeu si vor judeca lumea. Intai se moare pentru Hristos si apoi se judeca, nu invers.


Biblia din care citez mereu este cea ortodoxa de aici:
http://www.biblia-ortodoxa.ro/

Bine-nteles ca preotia are mai multe intelesuri. In epistola catre evrei a Sf. Ap. Pavel gasiti cele doua intelesuri ale preotiei sacramentale, cea a levitilor de pe linia lui Aaron si cea non levitica a lui Melchisedec care era superioara si care ii este atribuita lui Iisus, o sa vedeti ce inseamna si una si alta, o sa vedeti cum scrie ca Iisus nu ar fi putut fi preot pe pamant si de ce, din VT si Evanghelii aflati mai multe despre cea levitica, din Faptele Apostolilor aflati cum preoti levitici s-au convertit la crestinism, tot din evrei aflati cum schimbarea preotiei din levitica in cea a lui Melchisedec a dus la schimbarea Legii, a dus la aparitia Noului Testament despre care tot in evrei (cap. 8) scrie cum Domnul a spus ca va pune Legile Sale in cugetul oamenilor si ca le va scrie in inimile lor si le va fi lor Dumnezeu si ei vor fi poporul Sau si nu va mai invata fiecare pe fratele sau si pe vecinul sau pentru ca toti il vor cunoaste de la mic la mare.
Si apoi gasiti in Apocalipsa, capitolul 1, inca un paragraf in care zice:

"5. Si de la Iisus Hristos, Martorul cel credincios, Cel intai nascut din morti, si Domnul imparatilor pamantului. Lui, Care ne iubeste si ne-a dezlegat pe noi din pacatele noastre, prin sangele Sau,
6. Si ne-a facut pe noi imparatie, preoti ai lui Dumnezeu si Tatal Sau, Lui fie slava si puterea, in vecii vecilor. Amin!"

Si cam atat. Restul referirilor din NT sunt la presbiteri, la batrani, care doar in Bibliile ortodoxe este tradus cu preot. In varianta originala insa, preotii sunt dupa cum vedeti leviticii din VT, Melchisedec, Iisus dupa randuiala lui Melchisedec si crestinii sfinti din Imparatia preoteasca a lui Dumnezeu.


In ceea ce priveste scopul, nu exista alt scop decat mantuirea, nu exista alta Cale decat Iisus, si nu exista alte circumstante atenuante decat cele indicate de Iisus: greselile din nestiinta se pedepsesc mai usor decat cele facute cu stiinta, si daca nu stiti unde zice asta va pot gasi pasajul.
Reply With Quote
  #229  
Vechi 07.07.2011, 01:30:54
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Argument invalid.
În primul rând, este invalid deoarece, de bine de rău, există legi împotriva beției, dar nu împotriva vrăjitoriei. Spre exemplu, beția la volan este infracțiune și se pedepsește cu amendă (penală, adică cazier) sau cu închisoare. Minorilor le este interzis să cumpere alcool, dar nu să facă vrăji. Iarăși, alcoolul este interzis militarilor în misiune, etc.

În al doilea rând, este invalid deoarece, în cazul alcoolului, ceea ce este păcat nu e consumul, ci beția. Consumul de alcool care nu duce la beție nu este păcat. Sper că nu adoptați poziția (neo)protestantă potrivit căreia consumul de alcool este păcat. Nu același lucru e în cazul vrăjitoriei. Ea este păcat grav indiferent de "cantitatea" folosită.

De aceea, în mod just, Sfânta Inchiziție (și Sfânta Biserică în general) nu a avut nimic împotriva producerii și comercializării alcoolului, dar a fost mereu preocupată ca vrăjitoria să nu prolifereze. Există chiar așezăminte monahice care produc și vând vin, bere sau șampanie. Dom Perignon a fost un bun călugăr catolic. Dar nu există ceva ca producerea de vrăji. Deși, în mediul ortodox, am auzit că preoții fac tot felul de chestii (cum ar fi deschiderea Cărții).
Si despre politica in ceea ce priveste consumul de droguri in SUA comparativ cu Europa, ce parere aveti?
Reply With Quote
  #230  
Vechi 07.07.2011, 01:38:55
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
În Evul Mediu, nu doar vrăjitoria, ci și erezia era interzisă prin lege, așa cum se știe. Au existat creștini ca și noi (doar că aveau o altă confesiune) care și-au dat viața pentru convingerile lor.
Și dacă să presupunem că Biserica ar deține puterea de a-i pedepsi pe eretici și vreun episcop habotnic ar susține că noi, ortodocșii, ne încadrăm perfect în această categorie? În acest caz, toți partenerii dvs. de discuție de pe forum ar fi executați în piața publică, pentru că... sunt eretici, periculoși pentru mântuirea celorlalți. Ați fi de acord? Sunt sigură că nu.
Atunci, înseamnă că acceptați ideea potrivit căreia o astfel de putere acordată unor oameni (fie ei chiar clerici) ar conduce la grave nedreptăți. Cine este eretic și cine nu? Cine retractează de teamă și cine s-a convertit din convingere? Cine crede sincer într-o erezie, care poate că este o concepție corectă, dar pe care noi o considerăm drept erezie fiindcă nu am înțeles-o? Acestea și multe alte întrebări ar trebui să-i preocupe serios pe cei care ar analiza pedepsirea ereticilor. Apoi, ideea potrivit căreia inculpatului i se lăsa un anumit timp pentru retractare este, în opinia mea, încălcarea unei alte porunci a Mântuitorului Hristos - aceea de a respecta libertatea de conștiință a semenilor noștri. Cum adică să-i constrângem pe ceilalți să-și renege convingerile? Dumneavoastră ce ați simți, dacă ați fi obligat să renegați credința catolică? Oare noi, cei care ne bucurăm de libertate religioasă și putem discuta în mod deschis pe internet despre convingerile noastre, avem capacitatea de a înțelege ce conflict interior, ce dramă spirituală puternică ar trăi un "eretic" sincer în credința sa care ar ști că singura soluție pentru a-și apăra viața este renegarea propriilor valori, a propriei concepții de viață?
De aceea am mai scris și repet că, fără a mă înverșuna pătimaș împotriva Inchiziției, fără a susține că existența acestei instituții ar fi avut doar efecte negative, am convingerea că orice formă de constrângere a semenilor (mai ales în privința credinței) este un păcat grav, o faptă contrară rânduielii divine. Dacă Dumnezeu ne-a înzestrat cu liberul arbitru și ne-a dăruit demnitatea de ființe raționale create după chipul Său, noi avem datoria morală de a respecta, cu iubire, libertatea celorlalți. Îi ajutăm pe semeni să se mântuiască mărturisindu-L în mod convingător pe Hristos și demonstrându-le prin exemplul personal adevărul credinței noastre creștine. Aceste două metode de misiune - mărturisirea credinței și exemplul personal - sunt, din punctul meu de vedere, unicele "arme" îngăduite creștinilor. :) Sfântul Apostol Pavel ne îndeamnă să lovim cu "sabia Duhului care este cuvântul lui Dumnezeu". Orice altă metodă de răspândire a credinței constituie, de fapt, o ignorare a adevărului revelat potrivit căruia "Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate".

Dumnezeu să fie cu dvs.
Hristos în mijlocul nostru!
Cu stimă,
Laura Stifter
Foarte frumos si cuprinzator!! Aveti un talent deosebit :)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Inchizitia doctor_faustus Biserica Romano-Catolica 34 10.07.2017 18:38:55