![]() |
![]() |
|
#231
|
|||
|
|||
![]()
Bacul la mate a fost greu chiar dacă unii cred că ar fi fost simplu, că așa reiese că a fost simplu ca să obții nota de trecere 5.
Păi sunt 3 subiecte cu câte 6 probleme notate cu 5p dacă rezolvi perfect, fără să ai la îndemână nici o documentație. Acest lucru înseamnă că: 1.Trebuie să știi teoriile și formulele pe de rost. 2. Trebuie să rezolvi perfect 8 probleme în maxim 20 de minute fiecare fără pauze, sau să rezolvi cu greșeli 12 probleme în maxim 15 minute fiecare fără pauze, sau să rezolvi 4 probleme obținând 12 puncte și 14 probleme obținând 2 puncte pe problemă adică 28p, la fiecare 10 minute. 3. Trebuie să nu-ți lași timp să corectezi, pentru nimic altceva, nici de un pahar cu apă sau o ciocolată sau orice altceva dacă te scapă. 4. Trebuie să rezolvi una-întruna fără oprire și fără stress sau panică sau emoție ci cu calm să rezolvi la fiecare 5-9 minute problema la modul perfect. Iar în 5 minute abea o citești pe problemă ca să înțelegi ce se cere și respiri... ce să mai și rezolvi? Rezultă că nimeni n-ar fi putut obține nota 5 dacă ar fi fost un elev obijnuit și normal care nu s-ar fi pregătit în mod special și intensiv la disciplina matematică și fizică ci pentru viață, deoarece un elev silitor face cam 1 problemă la 15-20 minute acasă sau la școală și abea dacă reușește să facă 4-5 probleme succesiv și obosește, adică nimeni nu poate să stea mai mult de 2-3 ore la o materie ca să se pregătească pe zi în timpul liceului. A face 20 de probleme în decurs de 3 ore este un fel de sport extrem, este o grozăvie, și îl practică doar olimpicii. Așa ceva nu e pentru un examen care să-ți ateste studiile și cunoștiințele ci este pentru altceva. Iar pentru cineva obijnuit care ar fi dorit să ia notă bună, peste 8, ar fi trebuit să facă două subiecte fără greșală, 60p, adică 12 probleme perfect, și la al treilea să obțină peste 10p și cu 10p din oficiu ar fi luat peste 8. Lucru care e imposibil pentru un elev normal de nota 8 căci e vorba de viteză și copleșeală prin mulțimea subiectelor și problemelor lucru care te intimidează din start. E ușor după ce ai văzut rezolvarea dar când ți se dă să o rezolvi e mai greu. Nu știu dacă profesorii de matematică ar fi reușit să obțină peste 8. Nu din pricina dificultății ci din pricina că e un volum de lucru imens și trebuie să termini în 3 ore, deci ai sub 10 minute pe problemă, și e nevoie să mai și respiri. Dar ce se întâmplă când te fură o rezolvare nereușită și tot încerci și tot calculezi și constați că ai greșit și o iei de la capăt și când te uiți la ceas vezi că au trecut deja 35 minute și n-ai rezolvat nimic? Iar dacă la următoarea problemă se întâmplă la fel? Deci ce se întâmplă dacă după 70 minute ai chinuit două probleme și tot nu e bine? Nu capitulezi gândind că mai ai doar 110 minute pentru 16 probleme și tu ai pierdut peste o treime cu două greșite? Și dacă mai dai greși la una adio... și e ceva de groază și colaps și asta nu e examen. Așa că nu e vorba de cunoștiințele copiilor, sau că nu au învățat, sau că s-au obijnuit să fure ci acest stil de examinare nu e corespunzător pentru un bacalaureat căci nu trebuie să fie concurs de viteză și grozăvie... ci el trebuie să confirme cunoștințele acumulate, nu să le infirme prin dificultatea fizică a probelor ci să le confirme. Soluția e simplă, scurtarea, adică maxim 9-10 probleme pentru 4 ore, adică 20 minute pe problemă ca să nu intri în criză și să ai timp și de verificări ulterioare cam o jumate de oră și să ai la dispoziție teoria adică să te poți și documenta ca să nu ții minte formulele căci o greșală de memorie poate fi fatală. Astfel dacă fiecare problemă va fi notată cu 10 puncte pentru o rezolvare corectă știi tot timpul cam cât ai făcut până atunci și cât mai trebuie să faci ca să ai 5 asigurat și apoi te calmezi. Cum e acum, niciodată nu poți fi sigur că iei nota 5 măcar oricât de bun ai fi... e ca o loterie sau o cursă de cai, un amestec, iar profesorii pariază. Face cineva în viața lui 18 probleme în 3 ore în mod continuu? Poți intra în colaps, mă mir cum n-au murit din ei prin săli... nu că au căzut ci prin extenuare psihică și emoțională din cauza crizei de timp și de puncte. Nu mi se pare normal așa ceva. Păi dacă le dă 18 probleme, atunci măcar să la pună la dispoziție teoria și să-i lase 8 ore să tot calculeze și să caute prin documentație... și atunci rezultatele ar fi conforme cu cunoștințele și cu experiența și cu ceea ce au acumulat în toți anii de liceu. Examenul de tipul cum s-a dat anul ăsta verifică nu cunoștințele elevilor ci rezistența la stress, de parcă ar urma să ajungă spioni. Ceva în stil spartan. Examen cu ochii la ceas... de așa ceva abea aștepți să scapi, căci e ca un coșmar și nu îl vezi ca pe ceva frumos unde să-ți probezi cunoștințele. Last edited by vsovivi; 06.07.2011 at 17:45:26. |
#232
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#233
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De către cine?.. de către un elev de liceu de nota 7-8? Păi atunci de ce nu au reușit să le facă nici în 3 ore de un 5? Deci jumătate din probleme nu au reușit să le facă în 180 minute, deci alocând 20minute la problemă? Nu știu dacă ai dat vre-un examen la viața ta, dar orice examen contra timp prea scurt presupune un stress imens. La bacul 2011 subiectele acopereau cam toată materia din clasa 11 și a 12 și erau probleme și din geometrie și trigonometrie... clasele 9, 10. Cred că doar cei ce se pregăteau pentru o universitate tehnică ar fi putut să încerce să le facă singuri... dar cum e vorba de 18 probleme diferite, cred că e destul de greu să-ți muți atenția și mintea și concentrarea atât de repede prin toată materia încât să rezolvi totul perfect. Sigur că se puteau face problemele, mai ușor cu soluțiile în față, sau dacă ai făcut toate problemele din cărți și culegeri, ca să dai la politehnică... Dar dacă ai fost un elev obijnuit ce nu se gândea mai departe ci pur și simplu învăța uniform toate materiile din școală de nota 8... unul ca acesta prin bacalauret se dovedește că e un elev de nota 4... lucru care este complet mincinos. Pentru un examen care să cuprindă totul, mai bine să-l împară în 2 și să dea în două zile cu maxim 9 probleme odată algebra și analiza, și apoi geometria și trigonometria. Și astfel 2x3ore=6ore și atunci ai cam 20minute pentru fiecare problemă și poți gândi. Altfel te blochezi. Dar ideal ar fi 4 ore la examen cu 10 probleme notate de la 1 la 10p dar să ai acces și la teorie, deci permis cu documentație, și atunci ai avea 24 minute pentru fiecare problemă simplă și ai reuși să te concentrezi fără frica de a intra în colaps, căci graba strică treaba și de asta nu s-a ținut cont când au venit cu metoda asta de examinare. Iar GRABA strică TREABA! Și a trebui să rezolvi 18 probleme în 180minute, adică 10 minute pe problemă și non stop de 18 ori, mi se pare imposibil, căci pentru a avea moralul ridicat trebuie să reușești să rezolvi corect fiecare problemă anterioară, căci altfel te macină nu numai stressul timpului rămas ci și nereușita anterioară și mintea nu se mai poate concentra și liniști chiar dacă ar ști rezolva mai departe, cedează. Și e normal să cedeze la experiențe pe copii ca pe cobai. De parcă ar fi un test militar de agenți, de spioni, ca să reziste la stress. Deci cine ar fi reușit să le facă fără stress în 90minute pe toate 18? Cred că doar cei ce știau subiectele care or să vie și cei care au făcut problemele acasă mai înainte și apoi doar le așterneau pe hârtie din memorie... Dar și atunci ai un pic de stress, sau cei ce au învățat și s-au pregătit pentru o facultate tehnică și au făcut atâtea probleme până nu mai era necesar să gândească prea mult căci le venea în memorie din experiență. Altfel nicio șansă. Mie mi se par grele chiar dacă au o rezolvare aparent prea simplistă. Last edited by vsovivi; 07.07.2011 at 09:44:24. |
#234
|
|||
|
|||
![]()
Ideal ar fi să fie un examen de 5 ore cu documentația la îndemână, cu teoria, însă fără rezolvările problemelor, și să poți alege singur 10 probleme fiecare de 10p dintr-un set de 50 de probleme de examen, grupate pe cărți sau capitole: algebră, geometrie, trigonometrie, analiză, altele, adică pe 5 capitole mari și din fiecare capitol să trebuiască să-ți alegi două probleme în mod liber putând să te răzgândești, sau dacă nu ești sigur că ai acumulat de nota 10 sau de nota 5 atunci să poți face chiar mai mult de 10 probleme, dar obligator cel puțin câte 2 de la fiecare capitol mare.
Atunci, având câte 1 oră pentru fiecare 2 probleme de la un capitol mare, eventual cu pauze între cele 5 ore, copilul, tânărul, ca să reușească va fi obligat să știe căuta și gândi rezolvarea cu teoriile la dispoziție, și va reuși să-și susțină riguros demonstrațiile. Va fi un examen apropiat de felul cum studiază și învață și se comportă la clasă elevii, deci nu va putea nimeni pune vina pe stress, sau emoții sau alte necazuri ivite, ori pe greutatea problemelor sau răutatea profesorilor sau incompetența miniștrilor. Ar fi simplu și frumos și corect. Și așa la toate materiile alese pentru bac timp de 5 zile. Și la final ai avea clar o notă care să te reprezinte corect, mai departe pentru viață sau ca punct de plecare pentru postliceală sau universitate. Last edited by vsovivi; 08.07.2011 at 11:52:16. |
#235
|
|||
|
|||
![]()
Uite însfârșit, un articol care se apropie de adevărata Iistorie a României Creștine, de unde reiese cum a fost umilită această țară martir, fiind cercuită de jur împrejur de către străini... străinii de Dumnezeu, unde sunt incluși și trădătorii români, mai ales ei, deci nu e vorba de naționalism la ce mă refer ci articolul e despre Cineva mai înalt.
Adică e un articol care face lumină curățind locul cu zicala ''la plăcinte înainte și la război înapoi'', iar ''după război mulți beroi se-arată'', numai noi, numai noi, ba noi, ba noi... și tot așa și la revoluția din '89. Deci mulți mincinoși în timp ce regii României au supraviețuit tuturor războaielor și în ciuda tuturor vrăjmașilor Săi... care au rescris istoria, au învins propaganda și bârfa și răutatea asemenea regelui David unsul Domnului. Last edited by vsovivi; 08.07.2011 at 16:28:10. |
#236
|
||||
|
||||
![]()
Pentru ca sunt prosti.
|
#237
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#238
|
|||
|
|||
![]()
Cei care ne conduc sunt niste gunoaie politicianiste inutile si daunatoare. Oameni care nu ar merita nici sa traiasca, daca am contabiliza cat rau fac, sau chiar si numai pentru obraznicia cu care ne mint si fura (inainte sa faca cineva tam-tam pentru ce am scris, fiti amabili si cautati informatie, uitati-va in jur la ce (vi/ne) se intampla si ganditi-va de doua ori inainte de a va reactiva reflexul slugarnic al romanului sau balcanicului) aplica tehnici semistiintifice, semivrajitoresti pentru a controla masele, impingandu-le la suicid daca e nevoie. Chiar, va puteti explica de ce NICI MACAR UN SINGUR CONCEDIAT NU A PUS MANA PE...ORICE, SA DEMANTELEZE DINTRE CEI VII PE MACAR CATEVA DINTRE SCARBELE ASTEA DE ALESI, CI CEI FOARTE DEPRIMATI S-AU SINUCIS SI/SAU SI-AU MACELARIT FAMILIILE? Nu s-a prins nimeni ca e ceva in neregula?
PARTIDELE POLITICE AR TREBUI INTERZISE, IAR LIDERII TUTUROR TRIMISI IN MINELE DE URANIU. AVEM NEVOIE DE TEHNOCRATI (OAMENII DE MESERIE, ADICA OMUL POTRIVIT LA LOCUL POTRIVIT), NU JAVRE CARE NICI MACAR DOCTRINARE NU MAI SUNT...CI CIOLANOLATRE, SA ZIC ASA... |
#239
|
|||
|
|||
![]()
Tot n-ați înțeles care-i faza? Păi băncile occidentale mamut, FMI&co dau împrumuturi uriașe care prin pensii și salarii și „investiții mamut” merg pe consum sau în firmele lor care fac lucrările, și băncile le fac și ele jocul, împrumutând guvernele, și dând credite de consum.
Ce se întâmplă defapt, creștere economică? Păi fraierii intră în faliment, adică țările mituite își vând populația, țara, prin procedeul îndatorărilor la nesfârșit și a creșterii economice a PIB-ului din împrumuturi ca o falsă creștere economică. Nu e profitabil pentru ei? Ba da, fabricile lor cresc economic deoarece își vând produsele pe piețele unde băncile acordă împrumuturi masive și care bagă populația fraieră în sclavagism, nu direct ci prin intermediul guvernelor care se împrumută mereu plătind salarii și pensii și sporuri și prime tot mai mari ca o iluzie a creșterii economice ca să le asigure baza pentru împrumuturi de consum, ori din alea imobiliare unde toate finisajele tot din produsele lor se fac mai nou. Deci ei ne dau bani pe datorie ca să le cumpărăm toate produsele lor și ne obligă să privatizăm tot lor ceea ce ne producea ceva cândva. Noi împrumutându-ne și făcând cumpărături ne băgăm în sclavie căci noi nu facem nimic util și pentru noi iar ce produceam noi sau avem ca resursă propire le-am vândut tot lor. Dar și așa, dacă ar avea doar ei de câștigat din toată afacerea asta uriașă, unde e defapt problema? Păi la bani, la devalorizări, adică prin manevra asta se surpă moneda națională, sau moneda comună și sunt afectați tot ei și nu le convine și apoi pe baza împrumuturilor te confiscă cu totul ca țară că zice că ai mafie și droguri și nu te știi gospodării. Bagă ei un înfrigement ceva la curtea lor. Socialiștii greci aia au pățit. Li s-a prelungit agonia, pe bază de un împrumut și mai mare, care oricum prin consum tot în conturile producătorilor occidentali or să intre, deci bancherii sprijină economiile lor nu direct ci cu ocazia asta bagă în sclavie și țările mai fraiere. Deci e vorba de un imperialism socialist cu față umană. Nu se mai face ca pe vremea lui Stalin cu viclenia și cu tancul uitat în sat ci acum se face cu banul care crește sau scade la bursele monetare, și iată disperarea omului de rând. Păi singura metodă să oprești comedia umană este ca fiecare bancă să aibă banii ei emiși, răscumpărându-i oricând cu aur, și să ai o monedă de aur națională, din metale nobile, care să fie bază, să asigure stabilitatea vistieriilor oamenilor. Cui i-ar mai păsa de schimbările de curs dacă ar avea salariul în monedă de aur? Dar e problemă cu pensiile, și ce se poate face cu ele? Păi brusc trebuie transformate într-o bancă uriașă, tot fondul de pensii care să plătească pensiile din profitul băncii respective. Deci noi suntem într-un cerc vicios bine manipulat de bancherii capitaliști și socialiști. Iar americanii au început să emită deja monedă că s-au supărat rușii, lucru care duce la furtul tuturor celor care au dolari în bănci sau în seif. E exact ceea ce a făcut Isărescu pe vremuri, imediat după revoluția din 1989. Nu mai avem bani? Lasă că tipărim cât să dăm mereu salarii și pensii. Ce se întâmplă atunci? Păi valoarea monedei scade în viteză maximă dând gaură la toate economiile populației. Nu e vorba de nicio economie în creștere sau scădere ci suntem doar o piață de desfacere a produselor lor, și noi suntem consumatori pe banii lor, pe bani luați pe împrumut de la ei. Cu cât consumăm mai mult din împrumuturi pare că cresc afacerile și PIB-ul... dar e iluzoriu, defapt suntem mai îndatorați adică tot mai sclavi grăbind deznodământul, capitularea și pierderea independenței. Deci suntem la cheremul bancherilor. Ei fac afaceri la scară cât mai mare, la scară mondială. Ei câștigă mereu ceva și economiile țărilor lor, nefăcând practic nimic altceva decât alimentând consumul produselor lor iar noi ne înglodăm în datorii ca la final să fim nevoiți să ne vindem absolut tot ce mai avem ca să scăpăm de justiție. E o formă nouă de cucerire și expropriere, căci lupii-și schimbă părul dar năravul ba. Last edited by vsovivi; 14.07.2011 at 14:01:07. |
#240
|
|||
|
|||
![]()
Dar voi nu vă mai faceți brobleme îngrozitoare,
Că ce va fi după putoare, de la calculatoare... Păi România e mai deșteaptă decât toți, Și-și va râde batjocurind pe ai gLumii hoți, Fiindcă ea musai e eternă și fascinantă, Ca și orișicare bună creștină practicantă. Last edited by vsovivi; 14.07.2011 at 14:28:25. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cine/ce sunt? | victortiti89 | Din Noul Testament | 1 | 29.05.2011 18:31:25 |
Cine are nevoie | laurschepsis | Umanitare | 2 | 24.02.2011 23:01:53 |
Cine stie? | Adriana Cluj | Generalitati | 2 | 26.08.2010 21:36:05 |
Cine stie? | KKokos | Generalitati | 2 | 02.12.2009 18:24:33 |
Eu cu cine votez? | ClaudiuT | Stiri, actualitati, anunturi | 81 | 02.08.2009 23:22:27 |
|