![]() |
![]() |
|
#251
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este o problema teoretica sau una practica? Este una care se refera la situatia de acum cateva sute de ani cand practic BRC conducea jumatate de lume sau cea actuala cand primeste suturi din toate directiile? Oricum este o problema f. complexa avand in vedere ca societatea nu are un sistem moral unic si uniform, in plus, la nivelul legii exista si criteriu numit "politica" care este o variabila suplimentara in ecuatia asta. Daca ai reusi sa-ti rafinezi intrebarea probabil ai primi si un raspus, altfel o sa-ti raspunda doar colegul Mihnea cu raspunsuri convenabile si favorabile apararii atrocitatilor "Sfintei" Inchizitii. Last edited by AlinB; 07.07.2011 at 12:21:43. |
#252
|
||||
|
||||
![]()
Văleleu, aceste cuvinte ne doare tare!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#253
|
|||
|
|||
![]()
Acum serios, daca Statul ar intreba la ora actuala BRC daca e cazul sa interogheze prin tortura pe cei suspectati de vrajitorie si daca tortura nu reuseste sa-i faca sa sa se auto-incrimineze ca vrajitori, sa-i arda pe rug in piata publica, ce ar raspunde, dupa parerea dvs., BRC?
|
#254
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă tortura să fie permisă ca mijloc de anchetă și între ce limite este o problemă, iar dacă să fie incriminată vrăjitoria și, în caz afirmativ, cine are competență în materie este altă problemă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#255
|
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() Citat:
Si daca are puterea asta, credeti ca n-ar face-o oricum? Citat:
Au fost romano-catolici torturati si ucisi de Inchizitie in zonele respective? Daca da, m-as mira ca ortodocsii sa fi avut parte de un tratament mai bun. Sau vreti sa sugerati ca daca era un musulman sau ortodox sau oricine de alta confesiune decat romano-catolica, suspectat de vrajitorie, Inchizitia nu se atingea de persoana respectiva? Citat:
Citat:
Si da, este o trista ironie. Citat:
Retrag cu taiatul, ca Inchiztia era pacatoasa daca folosea astfel de metode pacasatose care varsa sange. Citat:
Citat:
Ca vrajitoria este un pacat, fara doar si poate e un lucru bine stabilit in lumea crestina. Metodele prin care lupti impotriva vrajitoriei, astea sunt cele care fac diferenta si care au facut ca "Sfanta" Inchizitie sa fie atat de dezavuata. Atunci cand tortura este metoda principala, pentru stabilirea adevarului, cel acuzat neavand decat sansa de a se auto-incrimina, nu mai vorbim de adevar ci de abuz extrem de grav. Citat:
Daca nu, incercati sa va abtineti de a va lupta cu adversari imaginari, ramaneti la obiectiile concrete care vi s-au adus. Citat:
Daca un episcop catolic apare batut mar, mai mult mort decat viu, la un post de televiziune musulman extremist, inconjurat de cateva maicutze si alea rupte in bataie, cu hainele sfasiate si cu cutitul la gat si zice ca romano-catolicismul este o mare porcarie, este irelevant cum a ajuns la concluzia asta? Sa intelegem ca prin aceasta marturie, lumea Romano-Catolica va fi perfect convinsa (sau macar cativa) de adevarul celor spuse de acel romano-catolic sub tortura si amenintari? Adica si-a jucat sau nu rolul educativ un astfel de exemplu? Dupa cele ce afirmati inteleg ca da.. Citat:
Aceeasi idee o experimentam din plin in zilele noastre si a stat la baza oricarei atrocitati de la Hristos incoace, care a dus la exterminarea a milioane de oameni, indiferent de culoare si orientarea politica. O experimentam si acum, si chiar daca nu se lasa (inca) in mod vizibil cu milioane de morti, este la baza a tot soiul de decizii economice perfide care au ca finalitate saracirea individului si distrugerea societatii in ansamblu. Citat:
Sau sugerati ca mai tarziu s-a strecurat in puterea noptii, si a dat foc templului pe ascuns? Sau s-a dus ziua cu un ciocan si sub privirea obladuitoare a iubitorilor de idoli a distrus templul? Nu domnule, daca s-a ajuns la daramarea fizica a idolilor, s-a ajuns pentru ca in prealabil idolii au fost daramati din sufletul oamenilor si de fapt si de drept, fostii idolatri, care inainte frecventau acel templu si l-ar fi aparat cu pretul vietii, devenind crestini, au fost cei care au sustinut si daramat acele temple. Citat:
La vremea respectiva, avand in vedere puterea discretionara a BRC, putea fi consinderata f. bine infractiune si scobitul in nas. Dar nu asta e problema, problema asa cum am mai zis de N ori si refuzati sa va confruntati cu acest aspect, sunt metodele prin care se instrumentau aceste cazuri. Last edited by AlinB; 07.07.2011 at 13:13:41. |
#256
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi, agatat de urechi va putea fi dus pana in locul in care sa marturiseasca (chiar si fara tortura) necesitatea Inchizitiei. Dar esentialul discutiei de pe acest topic nu se poarta pe marginea necesitatatii unei institutii bisericesti consultative atunci cand legislativul delibereaza legile statului. Desigur ca o asemenea institutie ar trebui sa sustina Legea Morala a lui Dumnezeu. Nu vorbim despre o inchizitie pieptanata, curata si plina de buna cuviinta care ofera statului un punct de vedere crestin. Ci de aceea care este responsabila de torturarea si arderea pe rug a multor mii de oameni. Topicul a fost deschis in urma unei afirmatii oripilante a unui user: o asemenea inchizie este necesara astazi. In opinia lui masonii si vrajitorii ar trebui astazi torturati si arsi pe rug. Dumneavoastra impartasiti aceeasi parere? Credeti ca din punct de vedere crestin ar fi corecta torturarea masonilor din Romania? Dar a reformatilor? |
#257
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A) Are sau nu Biserica competenta si mai ales mandatul divin sa aplice tortura? B) Considerati ca asa zisele limite la tortura impuse Inchizitiei produceau mai putina suferinta si erau mai putin traumatizante? 2. Binenteles ca Biserica, si este deja condamnata canonic, in sensul ca cine vine la spovedanie si recunoaste ca s-a ocupat de asa ceva, primeste un canon. Dar nu ca ar avea nevoie de un organ special de ancheta care sa stabileasca daca parul de sobolan gasit la cineva in camera era folosit ca instrument de vrajitorie sau nu. Si culmea, suspectul ce optiuni are? 1. Sa recunoasca, chiar daca nu e vinovat, si atunci primea "iertarea" dar se compromitea social pe viata, ca sa nu mai vorbim ca putea fi oricand suspectat ca "s-a intors la vechile practici" si atunci nu stiu daca mai obtinea asa usor iertarea. 2. Sa nu recunoasca (si poate ca era nevinovat) si atunci sfarsea pe rug. Gresesc pe undeva? |
#258
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca o cale de mijloc tot putem teoretiza (ca oricum de opus in practica nu cred ca vom apuca).
Cineva spunea ca problema mare este atunci cind sint propagate in media conduite gresite, dogme gresite (erezii) si alte cele paranormale. In ceea ce priveste conduitele morale nu este atit de greu de stabilit si de cuantificat care sint sau care nu sint gresite. Deci pot exista probatorii si anchete civile. Aici nu e nevoie de perceptia realitatilor nevazute Insa in ceea ce priveste ereziile intotdeauna va exista o subiectivitate asa incit din moment ce doar Judecata ii poate judeca sau intoarce din drum pe cei care isi vor raul toate ereziile si paranormalele mediatizate vor trebui cintarite doar de catre specialisti care pot la rindul lor demonstra in legatura cu ei insisi -ca au daruri sfinte si impartialitate. Doar aceia sa arunce piatra si sa stabileasca -simtind realitatile nevazute care este corecta si care nu. Iar pedepsele sa fie rezonabile, cit sa le ofere sansa sa se pocaiasca. Altfel ne vom trezi iar ca protestantii sint prigoniti pentru ca nu se supun papei sau orice om din alte mari religii care respecta normele de moralitate cunoscute inca din cele mai vechi timpuri. Asa incit cum spunea si un coleg sa fie oprite doar mediatizarile care tin strict de moralitate si de sanatatea spirituala de zi cu zi in czul in care se va putea face o disociere exacta intre diferietele practici in mod individual in functie de efectul lor asupra sanatatii spirituale si a moralitatii. Mintuirea e mai greu definit si de analizat. Ea find o optiune si o nazuinta individiala. Ea poate fi doar ajutata si nu obligata. |
#259
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#260
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ceea ce priveste utilizarea torturii, am mai aratat de cateva ori, aceasta trebuie inteleasa in contextul istoric si raportat la acest context. Spuneti-mi, va rog, de curiozitate, cum credeti ca erau anchetati inculpatii la curtea lui Stefan cel Mare si Sfant ? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 18:38:55 |
|