![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mă gândesc însă, că poate garanta credite bancare, doar e șef de stat. În schimb preotul ortodox garantează iertarea tuturor păcatelor, dacă te spovedești cu sinceritate. Că papa nu are harul nici unui preot ortodox, cât de păcătos ar fi ortodoxul, nici măcar să sfințească aghiasma, de unde să aibă harul Sfântului Apostol Petru, care de supărare că papiștii au spus Filioque în 1014 și-a descompus propriile sale Sfinte moaște, care până atunci erau întregi. De aceea și papiștii ascund toate Sfintele Moaște, că-i mustră că nu mai au sfinți. Ei își conservă cu ceară mumiile, apelând la firme renumite de design, pentru a se făli cu ce nu mai au: sfințenia. Iar pe papă îl pun în multe sicrie și nu se mai scoate din ele ca să nu i se simtă putoarea. Preoții ortodocși, de multe ori se dezgroapă și se observă cu bucurie că au Sfinte Moaște. Așa că să nu mai jignim preoții de la țară cu astfel de comparații. CANOANELE SFINȚILOR APOSTOLI și ale SFINȚILOR PĂRINȚI, pentru SFÂNTUL BOTEZ Canonul 47 al Sfinților Apostoli zice: Oricare Episcop sau Preot va boteza a doua oară pre cela ce are botez adevărat, sau nu va boteza pre cel botezat de eretici, care nu botează în numele Sfintei Treimi, să se caterisească (să i se ia darul), ca unul ce-și bate joc de Crucea și de moartea Domnului, nefăcând deosebire între Preoți și popii mincinoși. Mulțumim frumos de observații, scurte și la obiect. Aveți darul conciziei și al expresiei esențiale. Aduceți și multe idei. Cu dragoste, Alexandru
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 12.07.2011 at 03:52:58. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pentru sfântul Ciprian, Biserica este una, sub preºedinþia unui episcopat
unul. În loc de a recunoaºte în episcopat vreun grad ierarhic, el afirmã cã episcopatul este posedat într-un grad egal de cãtre toþi aceia care au fost investiþi cu dânsul. Astfel, unitate ºi egalitate în apostolat; unitate ºi egalitate în episcopat, atare este doctrina expusã de sfântul Ciprian ºi admisã, în timpul sãu, de toatã Biserica occidentalã care l-a recunoscut de doctor foarte ortodox, ºi care a venerat operele sale precum ºi persoana sa. Dacã vreo reclamaþiune s-a ridicat contra opiniei sale relativ la botezul ereticilor, niciodatã nu s-a fãcut cea mai micã obiecþie contra doctrinei sale asupra Bisericii. Copiºtii, mirosind cât de mult aceastã doctrinã era contrarã papalitãþii, ºi neputând sã îi conteste valoarea, au falsificat opera lui Ciprian; dar erudiþia a descoperit ºi semnalat fraudele lor. ªi apoi, falsificatorii nu au fost abili, cãci intercalãrile sau glosele lor fac un efect atât de disparat în totalitatea raþionamentelor sfântului doctor, încât este imposibil de a nu zãri, la prima cãutãturã de ochi, falsitatea. Cu toate silinþele unor teologi, rãmâne lucru înþeles cã doctrina egalitãþii în apostolat ºi în episcopat exclude cu necesitate orice distincþie între apostoli ºi între episcopi. Este foarte evident cã sfântul Ciprian nu voia nicicum sã vorbeascã de distincþiile onorifice sau de prerogativele pe ce Biserica putea sã stabileascã printre episcopi. El nu avea în vedere decât apostolatul ºi episcopatul în constituþia lor divinã. Dacã sfântul Petru s-ar fi bucurat de o onoare ºi de o autoritate superioare printre apostoli, Ciprian ar fi spus-o citând textele evanghelice care se raportau la el. În loc de a deduce o atare idee, el afirmã egalitatea apostolilor. Dacã, în episcopat, episcopul Romei s-ar fi bucurat de o superioritate oarecare, sfântul Ciprian ar fi menþionat-o când a vorbit despre episcopat. Dar, el afirmã contrariul învãþând în privinþa aceasta egalitatea episcopilor. Ilustrul doctor, întemeindu-se pe textele: Tu eºti Petru ºi Paºte oile mele, neagã cã sfântul Petru sã fi posedat prerogative superioare celor ale celorlalþi apostoli. El neagã prin urmare cã aceste prerogative pretinse sã fi fost transmise unui episcop în particular; el neagã, afirmând egalitatea episcopilor, prerogativele reclamate în favoarea unui episcop oarecare. În restul operei sale, Ciprian se apleacã sã facã înþelese condiþiile ºi necesitatea unitãþii în Bisericã. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 9 Aici era cazul de a indica centrul vizibil al acestei unitãþi, dacã, întradevãr, el ar fi recunoscut un atare centru. Dar el (centrul) nu era inventat în timpul sãu. El nu menþioneazã asadar nici pe episcopul Romei nici pe Biserica romanã. Centrul unitãþii Bisericii este, dupã sfântul doctor, uniunea tuturor membrilor în mãrturisirea aceleiaºi credinþe, totdeauna conservatã în Biserici. Toþi cei care se separã de aceastã credinþã devin eretici ºi schismatici, ºi nu mai aparþin Bisericii. Episcopatul care prezintã în Bisericã are datoria de a menþine aceastã unitate ºi de a o apãra dacã ea este atacatã, menþinând ºi apãrând credinþa anticã ºi apostoleascã a Bisericii. Dacã ar mai conserva cineva vreo îndoialã în privinþa interpretaþiunii ce sfântul Ciprian a dat textelor evanghelice relative la sfântul Petru, ºi în privinþa interpolãrile al cãror obiect a fost cartea sa, va fi de ajuns de a citi acest pasaj din epistola sa a douãzeci ºi ºaptea: „Domnul nostru, ale cãrui precepte ºi avertismente suntem datori a le observa fundând onoarea de episcop ºi baza (sau raþiunea ratio) Bisericii Sale, se exprimã astfel în Evanghelie, adresându-se lui Petru: „Eu îþi zic cã tu eºti Petru, ºi pe aceastã piatrã voi zidi Biserica mea, ºi porþile iadului nu o vor birui pe ea; ºi îþi voi da cheile împãrãþiei cerurilor; ºi oricâte vei lega pe pãmânt vor fi legate în ceruri; ºi oricâte vei dezlega pe pãmânt vor fi dezlegate în ceruri”. De acolo, prin greutãþile timpurilor ºi succesiunilor, au decurs: ºi hirotonia episcopilor, ºi baza (ratio) Bisericii, aºa încât Biserica o sã fie stabilitã pe episcopi ºi orice act al Bisericii sã fie guvernat de aceiaºi prepoziþi”. Acest text este tras dintr-o epistolã în care Ciprian revendicã drepturile episcopatului pentru guvernãmântul Bisericii. El nu putea sã declare mai lãmurit cã, în textele evanghelice relative la sfântul Petru, nu era nimic personal pentru acest apostol, cã cuvintele ce i se adresaserã priveau pe colegii sãi tot aºa ca ºi pe el. Sfântul Ciprian explicã astfel însuºi tratatul sãu despre unitate ºi leapãdã interpolãrile romane. Astfel era doctrina sfântului Ciprian ºi a întregii Biserici occidentale în secolul al treilea. Va urma cu: În secolul precedent, Tertullian,
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Evident atita vreme cit in Roma si in Italia va exista o credinta va exista si o functie episcopala insa nimeni nu poate garanta ca functia episcopala se va numi vesnic "scaunul papal" si ca va pastra aceleasi prerogative.
In lista celor 112 papi (dupa care papalitatea va dispare) din revelatia sfintului Malachy acum numartoarea a ajuns la al 111 -lea . Deci inseamna ca al 112 lea va dizolva papalitatea cu de la sine putere. Revelatia lui mai spune ca Judecata va surveni in timpul acestui ultim papa insa alte revelatii spun ca va surveni in timpul actualului papa iar alte revelatii vobesc despre moartea in exil a unui papa. Alte revelatii mai cunoscute legate de papa sint cea de-a treia profetie de la Fatima (care descrie moartea unui papa impuscat impreuna cu un grup de sustinatori) si revelatia de la Garabandal in care Fecioara spune ca vor mai urma 3 papi (ultimul fiind cel actual) dupa care vine sfirsitul timpului dar nu si al lumii. Ceea ce din moment ce Judecata -sfirsitul timpului survine in timpul ambilor papi (si cel prezent si cel viitor) inseamna ca ori este vorba de unul si acelasi papa ori de inca un papa ales de popor in vreme ce actualul va muri in exil (respins cu temei de popor). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noi nu avem cum sa ne bucuram prosteste de apostazia BC, ci ne pare rau de catolici. Si nici nu avem cum sa ne convertim la BC, adica sa trecem de la har la o adunare care nu mai are har de aproape 1000 de ani. Legat de BC mai am doar un lucru pe care nu mi l-am lamurit: daca BC si ierahii (ma refer la papa si cei din conducerea de varf) stiu ca nu au har si multe erori dogmatice si incearca sa mascheze toate acestea sau daca ei chiar cred ca BC are har, minuni, sfinte moaste si dogma perfecta (infailibila), si nu isi dau seama ca nu e asa, iar ceea ce mai acopera din erori e doar in virtutea acestei neintelegeri. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Prima ediție a acestei lucrări a apărut în 1863. De la acea epocă, mari evenimente au avut loc. Puterea vremelnică a Papalității, a cărei apropiată cădere o preziceam în momentul când Napoleon al III-lea se declară pe față în favoarea sa, acea putere a căzut. Nu o putere străină a alungat-o din Roma; Italia însăși este cea care nu-i mai lasă loc. Aceasta va să însemne că ea nu se va mai scula niciodată. " Deci acest "mare" "teolog", "erudit" si "om de stiinta" isi incepe cartea cu o proorocie care nu s-a indeplinit. Vorbim despre un prooroc mincinos, iar ideile lui nici nu merita luate in calcul. La fel cum nu dam atentie nu stiu carei secte care a tot prevestit sfirsitul lumii de vreo 10 ori, la fel nu dam atentie nici nu stiu carui teolog care tot prevesteste caderea institutiei papale, cadere care nu mai are loc. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu are cum sa nu cada papalitatea din moment ce pe tot pamintul oamenii i se vor inchina lui Dumnezeu iar insusi Dumnezeu va fi Imparatul a tot pamintul, va fi un singur Dumnezeu si un singur Nume.(Zaharia)
Asta ce inseamna? Inseamna ca va fi o singura religie , altfel nu are cum, decit daca e vb de un cu totul alt pamint fie si alegoric vorbind, iar o singura religie nu se poate face in absenta lui Dumnezeu insusi prezent caci papalitatea sau orice alta religie separata sau alianta nu poate converti intreg pamintul. Iar o religie unica va trebui sa fie ceva nou cu noi reguli mai bune ca sa sa nu repete vechile greseli. Zaharia mai profeteste ca toate popoarele vor porni impotriva Ierusalimului (oare ce or mai avea cu el?) si atunci Dumnezeu se va stradui sa ii piarda ceea ce inseamna ca ele nu fac bine si ca de fapt ar trebui sa fie de partea Ierusalimului sau macar sa protesteze impotriva celor care il ataca. In ce conditii adevarul poate fi iar de partea Ierusalimului? Ce ii va face pe ei sa isi intoarca fata care Cel pe care L-au strapuns? Si sa si plinga pe deasupra regretind amarnic necredinta lor. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar chiar daca nu ar fi fost scris asta in Apocalipsa, daca un om prevesteste de doua ori acelasi lucru si nu se intimpla, are probleme serioase cu proorocia si nu trebuie ascultat. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din anul 751 episcopul Romei nu era doar episcop, avea si o tara. Pana la reunificarea Italiei, cand unificatorii au cucerit (unificat) in 1860 si statul papal, ramanand in posesia Vaticanului doar Roma, care nu a putut fi cucerita din cauza faptului ca Napoleon III a trimis o garnizoana. In 1870, datorita razboiului franco-prusac Franta a retras garnizoana si Roma a fost cucerita si lipita Italiei. Astfel statul papal fusese desfiintat, asa cum scria Vladimir Guettee, papa insusi declarandu-se prizonier in propriul palat. Desi parintele Guettee nu era profet sau prooroc (cum spuneti dvs.), ci simplu teolog, a avut si partial dreptate. Abia in 1929 Mussolini a acordat papei un mic teritoriu din Roma, mai mult simbolic formandu-se un stat, numit Vatican. Despre asta vorbea parintele Guettee, despre desfiintarea statului papal. Chiar mentioneaza ca Roma a inceput sa-si piarda ortodoxia odata cu alierea cu francii (atunci s-a format si statul papal), numind franci pe acei migratori care cucerisera si pe galii din Franta. Despre carte in schimb scrie traducatorul roman la prima editie din 1880 (a urmat a doua editie in 1906): "Din câte lucrări, tratând asemenea subiecte, am avut ocazia a citi, Papalitatea schismatică a eruditului Părinte Vladimir Guettée este fără contrazicere, după părerea mea, tratatul cel mai serios, cel mai savant; căci a aprofundat chestiunea și a descoperit adevăratele cauze ale dezbinării Bisericii; a arătat apoi la fine și mijlocul de a se reuni Bisericile, pentru care scop Biserica se roagă necontenit zi și noapte, zicând: Să ne rugăm Domnului pentru pacea, bunăstarea și unirea tuturor Bisericilor. Această interesantă lucrare este bazată pe Sfânta Scriptură și pe documente autentice, primite de erudiți generalmente recunoscuți ca atare și stimați; nu se vede în ea nici ură, nici pasiune, este o scriere serioasă cu o critică profundă și cu totul imparțială. Această lucrare, în fine, are un caracter istoric." |
|