![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc de intrebare, frate. Personal, o duc bine. Nu pot spune acelasi lucru cand ma uit in jurul meu si la ce se intampla in lume. De aceea, gandul mi-e tot la revenirea Domnului si fagaduintele Sale.
N-am de unde sa stiu. Dar, nadajduiesc ca va veni curand. Citat:
2.Nu cred ca exista crestini care "cred din toata inima" in revenirea Domnului si inviere, daca cred in "nemurirea sufletului" (expresia nebiblica, inventata de cel rau). Nu se impaca intre ele. "Nemurirea sufletului"(care merge la Domnul) anuleaza (sau dilueaza, bagatelizeaza, minimalizeaza) nadejdea in revenirea Domnului si inviere. Cei care cred in "nemurirea sufletului" (repet, expresie care nu se gaseste in Cuvantul lui Dumnezeu) nu pot avea nadejdea adevarata, pe care au vrut sa ne-o transmita Sfintii Apostoli: din pricina nadejdii în învierea mortilor sunt dat în judecata." (Fapte 23:6) asteptînd fericita noastra nadejde si aratarea slavei marelui nostru Dumnezeu si Mîntuitor Isus Hristos.(Tit 2:13) fiti treji, si puneti-va toata nadejdea în harul, care va va fi adus, la aratarea lui Isus Hristos.(1 Petru 1:13) Prea iubitilor, acum suntem copii ai lui Dumnezeu. si ce vom fi, nu s-a arãtat înca. Dar stim ca atunci cînd Se va arata El, vom fi ca El, pentru ca Îl vom vedea asa cum este. Oricine are nadejdea aceasta în El, se curateste, dupa cum El este curat.(1 Ioan 3:2,3) Stii la ce duce amagirea asta cu "nemurirea sufletului" (care merge la Domnul? Duce la iluzia ca Hristos si-a incheiat lucrarea. Mai departe, ne descurcam si fara EL (mergem in rai fara sa asteptam revenirea Domnului, suntem nemuritori in moarte fara sa avem nevoie de inviere). Tu esti un adept al dogmei "nemuririi sufletului" (care merge la Domnul, in rai). Arata-mi, ce rost mai are ca Domnul Sa-si implineasca fagaduintele. De ce sa mai vina, sa invie mortii si sa ne ia cu EL (asa cum a fagaduit)? Intreb asta, deoarece eu chiar nu pot sa inteleg cum poti sa crezi, in acelasi timp, si in "nemurirea sufletului" si in revenirea Domnului si invierea mortilor (atentie, Sfanta Scriptura ne spune ca Domnul va invia mortii - nu spune ca va invia jumatati de mort, pentru ca o parte este nemuritoare). |
#2
|
|||
|
|||
![]()
probabil nemurirea sufletului in intelesul lui este sinonima si una cu viata vesnica promisa. Deci nu in orice conditii.
probabil la fel credeau si vechii daci. Iisus nu are cum sa vina decit imadiat dupa urgia justitiara cu intunecarea Soarelui si a Lunii in acele 3 zile de intuneric -"Atunci va veni Fiul Omului" -imediat dupa fiindca intunecarea Soarelui si a Lunii facuta rosie este unul dintre semnele prevestitoare. Iar urgia incheie razboiul impotriva Iierusalimului si impotriva tarilor care vor fi de partea sa.-razboi care va incepe cu pustiirea locasului sfint si a cetatii Ieruslimului. Razboi provocat de Dumnezeu insusi -care le va suci mintile si ii va face sa porneasca la razboi. In ecuatia proorocirilor Domnul spune ca toate popoarele vor porni impotriva Ierusalimului si ca El va cauta sa le piarda insa pe de alta parte invinueste lumea ca a tacut cind el a fost cucerit fara ca nimeni sa spuna ceva impotriva . ceea ce ar putea rezulta ca vina este doar si incuviintarea chiar daca probabil doar Asiria (Iranul) si alte popoare arabe vor pune atacul concret in aplicare. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Legat de fragmentul din Macabei unde se vorbea despre jertfa pentru morti:
Nu spune Sfantul Pavel ca datorita jertfei lui Iisus nu mai este nevoie de alte jertfe ? Pentru osutafaraunu: Credeti ca e ceva rau sa dati de pomana la cei care au nevoie, chiar daca nu ajuta pe mort ? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ca să ajuți pe cei în nevoie este un principiu creștinesc, însă pentru a-l ajuta pe decedat este chiar "de pomană"...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cap. 15 29. Fiindcă ce vor face cei care se botează pentru morți? Dacă morții nu înviază nicidecum, pentru ce se mai botează pentru ei? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si mai sunt inca multe milioane de credinciosi ai Domnului Isus care cred la fel. Cred si asteapta Invierea (invierea trupului, desigur)In tema acestei discutii asta e singura diferenta dintre noi. Te rog nu mai inventa alte diferente care chipurile ar decurge din ea. Nu credem amandoi in nemurirea sufletului. Amandoi credem si asteptam invierea si revenirea Domnului. Incerc sa-ti explic pozitia mea teologica. Daca nu vei face un efort in a empatiza cu mine nu vei putea intelege ce cred pentru ca tu ai deja un sistem de gandire si vei ramane inchis in el. Pretutindeni unde este scris despre inviere eu cred, dupa cum mi se pare si normal, ca este vorba despre invierea trupului. Nu cred ca este vorba despre invierea unei jumatati sau a unui sfert de mort. Ci despre invierea trupului 100%. Cred ca Dumnezeu ne-a creeat duh, suflet si trup. Moartea fizica este despartirea trupului de suflet si duh. Invierea trupului este necesara pentru ca persoana mea sa fie intreaga. Acest eveniment al Invierii (trupului) va avea loc la revenirea Domnului. Diferenta dintre noi este mai simpla si mai mica decat incerci sa o umflii tu: - eu cred ca invierea = invierea trupului. - tu crezi ca invierea = invierea trupului, sufletului si duhului Toata argumentarea noastra este teoretica: tu ai argumentele tale din Scripturi si eu am argumentele mele din Biblie. Tinand cont ca tema lansata nu afecteaza mantuirea omului, nu crezi ca ar trebui sa lasi deoparte afirmatiile precum: „diavolul te inseala si isi atinge scopul cu tine...”? Last edited by penticostalul; 25.07.2011 at 11:49:31. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Foarte des se repetă expresia [inadecvată după umila mea părere] "învierea trupului". Se pare că topicul a ajuns într-un impas major și ar fi foarte potrivit ca cineva avizat să facă o exegeză a expresiei. Eu nu am asemenea veleități, dar am încercat să determin incidența expresiei în mult hulita versiune Cornilescu. Spre surprinderea mea și mai mare a dumneavoastră stimați creștini, în cele peste 130 de versete care se ocupă cu învierea, expresia apare aproximativ o (1) singură dată. Spun aproximativ, pentru că versetul (Romani 8,11) "beneficiază" [doar] la Cornilescu de o traducere defectuoasă. În consecință expresia este nebiblică, ea posibil provenind din Sfânta Tradiție și fiind deci irelevantă pentru neoprotestanți.
Dacă totuși cineva dorește să facă o exegeză a acestui unic verset, m-ar interesa iarăși, căci el conține cheia tâlcuirii (corecte) a pasajului 1 Petru 3,18-20 - alt argument foarte uzitat de cei ce cred în "nemurirea sufletului". |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am mai verificat (cu privire la interpretarea anglo-saxona) si in versiunea din 1611,American Standard Version (1901),Basic English Bible,Darby Bible,Douay Rheims Bible,People's Bible,Webster's Bible, Weymouth Bible,World English Bible,Wycliffe Bible,Youngs Literal Bible si nu apar diferente cu privire la sens. Last edited by Scotland The Brave; 25.07.2011 at 12:17:34. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
@Tricessimus (100-1), Grassu si alti AZ7 Partea 1 Discutia despre Inviere trebuia sa porneasca ab initio de la definirea termenilor cheie care intra in discutie: moarte, trup, suflet cu precizarile si nuantele lingvistice si duhovnicesti de rigoare. Intai de toate, ca sa vorbim despre Inviere, trebuie explicat la ce se refera cuvantul moarte (pt. ca e clar ca vorbim limbi diferite fata de AZ7 in privinta asta), ce inseamna om alcatuit din trup si suflet (materie + suflarea de la Dumnezeu), cu distinctia clara dintre cum era alcatuit omul inca de la inceput si cum e alcatuit dupa cadere cand Dumnezeu ii ADAUGA in constitutie ceva ce nu avea. Si cum anume a restaurat Hristos starea initiala de dinainte de pacat? Inainte de a vorbi despre inviere, sa stabilim mai intai ce inseamna moartea. De cate feluri de moarte e vorba in Scriptura? La ce anume se refera moartea trupului si de ce exista? Am mai scris intr-o postare anterioara (dar nu s-a obosit nici un adventist sa o comenteze punctual) despre ideea ca initial, omul, creat din tarana si suflarea de viata de la Dumnezeu fusese creat dupa chipul lui Dumnezeu si deci NEMURITOR pt. a ajunge prin virtuti la asemanarea cu El, traind o viata izvorata din Dumnezeu, o viata care nu ar fi avut niciodata sfarsit. Toata antropologia crestina porneste de la 2 idei esentiale: 1. omul de dinainte de cadere –chip al lui Dumnezeu si deci NEMURITOR de la bun inceput. In virtutea acestei trasaturi, omul este numit in greaca „ on theologiko” – adica fiinta teologica, destinat sa aiba Viata harica izvorata din Dumnezeu (in greaca Scripturii, pt. termenul Viata pe care o avea omul inainte de cadere, se foloseste termenul zoe) 2. omul de dupa cadere, caruia i s-a adaugat dupa cadere ceva ce nu avea, si anume: „vesmintele de piele” (de care ni se vorbeste in versetul 21 din cap 3 al Facerii). „Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat”. Odata cu aceasta noua trasatura ADAUGATA la starea initiala si care nu facea parte natural din crearea omului, Dumnezeu i-a dat in schimbul Vietii harice (zoe), pe care nu o mai putea avea, i-a dat viata biologica ( in greaca Scripturii – bios). Viata harica (zoe) izvoraste din Dumnezeu si NU ARE CUM SA SE OPREASCA, de aceea omul aflat in legatura cu Hristos, nu mai are cum sa se opreasca din a a fi Viu. „Cel ce crede in Mine, chiar de va muri (biologic), va trai ( avand Viata izvorata din El). Cel ce crede in Mine nu va muri in VEAC.” Doar omul care prin pacat iese din acest fluviu al harului, ce izvoraste si curge la infinit din Dumnezeu, doar un asemenea om se opreste din a fi Viu. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Partea 2
De la acest verset 21 "Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat” si de la intelegerea sensului acestei expresii „haine/imbracaminte/vesminte de piele” ADAUGATE la starea initiala, ar trebui pornit in intelegerea celor 2 sensuri ale mortii: 1. moartea ca despartire a omului de Dumnezeu, provocata de pacat (in greaca Scripturii, acest tip de moarte e thanatos) si 2. moartea biologica (in greaca Scripturii nekrotes) care se refera NUMAI SI NUMAI la dezintegrarea acelor”vesminte de piele” adaugate omului de Dumnezeu dupa pacat. Daca vrem sa intelegem ce se intelege prin moartea trupului, e esential sa facem distinctia intre trupul omului inainte de cadere si trupul lui dupa cadere. Tocmai de aceea trebuie pornit de la versetul 21 din capitolul 3 al Facerii: „Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat”. In limba ebraica, in toate editiile, studiile, lexicoanele si softurile pe care le am la dispozitie ( Biblia Hebraica, Aleppo Codex, Westminister Leningrad Codex, plus alte resurse transliterate, cu/fara diacritice ), expresia originala pt. vesminte de piele este כֻּתֹּ֫נֶת עֹ֖ור, transliterat kethoneth / kuttoneth ovr. In Septuaginta transliterata in caractere latine, versetul 21 e: „ kai epoiēsen Kyrios o theos tō adam kai tē gynaiki autou chitōnas dermatinous kai enedusen autous” . In orice alte versiuni, in orice alta limbi ( New American Standard Bible , King James Bible, American King James Version, American Standard Version, Douay-Rheims Bible, Darby Bible Translation, English Revised Version, Webster's Bible Translation, World English Bible, Young's Literal Translation, Latin: Biblia Sacra Vulgata, La Biblia de las Américas , La Nueva Biblia de los Hispanos, Biblia Reina Valera, Espanol Sagradas Escrituras (spaniola) , Bible Louis Segond, Darby, Martin, Ostervald (franceza), Biblia Luther, Elberfelder (germana) , expresia „vesminte de piele” apare astfel: in engleza: „coats of skin/skins” sau „ garments of skin/skins”, in latina „tunicas pellicias” , in spaniola: „vestiduras de piel”sau „túnicas de pieles” sau „vestidos de piel”, in franceza „des vêtements de peau”, sau „robes de peaux”, in germana: „Röcke von Fellen”. Last edited by delia31; 26.07.2011 at 00:16:17. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
"Nu mancarurile sunt rele, ci lacomia pantecelui" | cristiboss56 | Din Vechiul Testament | 55 | 08.08.2013 14:11:31 |
Care sunt "gaurile" stiintei? | Bast-et | Teologie si Stiinta | 28 | 19.09.2010 10:30:28 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
"Viata in Hristos" de Sfantul Cabasila a aparut la EIBMBOR | mihailt | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 02.04.2009 00:19:20 |
"Este religia o parte importanta din viata ta de zi cu zi ? " | cristiboss56 | Generalitati | 22 | 15.02.2009 23:49:08 |
|