![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
In budism, eliberarea si iluminarea sunt doua realizari diferite.
Eliberarea este atinsa atunci cand continuumul fiintei intra in wu wei sau altfel spus nu mai este afectat de nici un fel de proces. Aceasta stare poate fi atinsa numai atunci cand este inteleasa natura ultima a realitatii. Este o realizare exceptionala, bazata esentialmente pe intelegere. Intelegerea nu poate fi penetranta fara modificarile alchimice interne care aliniaza perfect sistemul minte-corp, generand o suplete mentala extraordinara. In budism se spune ca sunt dezarticulate sau pulverizate cele 12 verigi interdependente din dimensiunea cauza-efect, care este astfel transcensa. Poetic sunt multe expresii care exprima eliberarea, de exemplu dimensiunea dinamica a spatiului sau atemporalitatea actionala pentru ca pot fi manifestate nesfarsite actiuni simultane fara ca esenta sa fie in vreun fel afectata. Cel nemiscat in vastitatea naturii ultime a realitatii, care devine prin meditatie interiorul sau, (trupul adevarului) devine o sursa inepuizabila de actiuni. Iluminarea reprezinta mult mai mult decat eliberarea. Iluminarea este indisolubil legata de conceptul de bodhicitta. Aceasta atinge in plus fata de eliberare, nervul extatic al realitatii, prin curgerea propriului sine in sinele tuturor fiintelor. Bodhicitta rastoarna balanta sinelui provocand o reactie extatica, pura, inimaginabila. Aceste curgeri in altii sunt experimentate intr-un mod imperfect de fiintele ordinare, in special, in relatia parinte-copil, cand sinele poate fi recunoscut cu usurinta in celalalt. Bodhisattva depaseste particularitatea, aducand-o la perfectiune si universalizand-o. Astfel realizeaza o curgere fara incetare, continua in toate fiintele. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mai nene, tu ce faci, tii lectii de New Age pentru crestini?
Ti s-a mai spus de zeci de ori ca n-au a face una cu alta. Macar de ai avea idee ce e ala budhism autentic dar ce citezi tu acolo este dintr-o carte de pur New Age care face o varza din toate filosofiile orientale, pe scurt, "junk food" spiritual pentru cei care n-au dat inca de gustul mancarii adevarate Last edited by AlinB; 01.08.2011 at 10:04:27. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ai macar curajul sa spui de unde citezi?
Sa stii ca a cita fara a mentiona sursa se numeste plagiat. Last edited by AlinB; 01.08.2011 at 10:05:45. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pentru a tempera zelul unora si evitarea discutiilor contradictorii recomand lecturarea cartii
Mahayana si Theravada de Harold Stewart Tradus in limba romana de Rev. Josho Adrian Cirlea |
#5
|
||||
|
||||
![]()
florin.oltean75: de neoprit.
__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur. User vechi: hmiron. User si mai vechi: scrabble. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Parerea mea este ca eliberarea inseamna desavirsire pentru ca fara ea nu este posibil iar iluminarea are legatura cu harul.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Asta e intelegerea mea. Budismul si hinduismul si yoga si religiiile estice sunt vrajitorie si daca sapi destul amjungi si la jertfe omenesti date dracilor. In Budism scria ca era considerata aducatoare de noroc sa omori pe cineva in casa iar calugarii Budisti sunt entuziasmati cand datorita vrajitoriei diavolul ii arde de vii si in arunca in iad.
Gheorghita dat la manastiri budiste in Tibet a invatat sa fie vrajitor iscusit si sa vorbeasca cu dragii punandu-se in pericol. A fost salvat de un calugar: Gheorgaki din Tibet de Cuv. Paisie Aghioratul (Fragment din "Viata Cuviosului Paisie Aghioratul") Odata a venit in Sfantul Munte si umbla pe la manastiri un tanar in varsta de saisprezece-saptesprezece ani, pe care il chema Gheorgaki. La varsta de trei ani fusese dus de parintii lui la o manastire budista din Tibet, inaintase mult in yoga si ajunsese un vrajitor desavarsit putand sa cheme pe oricare diavol voia. Purta centura neagra si stia foarte bine karate. Cu puterea satanei facea tot felul de demonstrafii care pricinuiau uimire. Lovea cu mana pietre mari si le sfarama ca pe niste nuci. Putea sa citeasca si carti inchise. Spargea alune in palma, arunca cojile, iar miezul ramanea lipit de mana. Niste monahi l-au adus pe Gheorgaki la "Panaguda", ca sa fie ajutat de Staret. Cand a ajuns acolo, l-a intrebat pe Staret ce puteri are si ce minuni poate face. Atunci Staret-ul i-a raspuns ca insusi nu are nici o putere si ca toata puterea este a lui Dumnezeu. Gheorgaki, vrand sa-si arate puterea, si-a concentrat privirea spre o piatra mare care era la distanta si a facut-o bucati. Atunci Staretul a facut semnul crucii pe o piatra mica si i-a spus sa o sparga si pe aceea. El s-a concentrat, si-a facut vrajile lui, dar nu a reusit sa o sparga. Vazand aceasta, a inceput sa tremure, iar puterile demonice pe care credea ca le stapanea, neputand sparge piatra, s-au intors impotriva lui si l-au aruncat cu putere in cealalta parte a raului. Staretul a mers si l-a gasit intr-o stare jalnica. Altadata, povestea Staretul, in timp ce discutam cu el, s-a ridicat deodata, mi-a prins mainile si mi le-a intors la spate. "Sa vina acum sa te scape Hagi-efendi, daca poate", mi-a spus. Am simtit aceasta ca pe o hula. Atunci mi-am tras putin mainile si l-am aruncat cat colo. Dupa aceea a sarit in sus si a vrut sa ma loveasca cu piciorul, dar piciorul lui s-a oprit langa fata mea, ca si cum ar fi intalnit o piedica nevazuta. M-a pazit Dumnezeu. In acea noapte l-am oprit si l-am pus sa doarma in chilia mea. Dar diavolii l-au luat si l-au tarat pana jos in parau, unde l-au batut pentru nereusita lui. Dimineata a venit intr-o stare jalnica, ranit, plin de spini si pamant si mi-a marturisit: "M-a batut satana pentru ca nu am putut sa te biruiesc"" Staretul l-a convins pe Gheorgaki sa-i aduca toate cartile lui de vrajitorie si le-a ars. Apoi l-a tinut putina vreme langa el si l-a ajutat cat timp acela a facut ascultare. Dupa aceea Staretul, interesandu-se sa afle daca Gheorgaki este botezat, a aflat chiar si biserica in care s-a savarsit botezul lui. Gheorgaki cutremurat de puterea si harul Staretului, voia sa devina monah, dar nu a putut. Staretul folosea cazul lui Gheorgaki ca sa arate cat de mare este inselarea celor ce cred ca toate religiile sunt egale, ca toate cred in acelasi Dumnezeu si ca nu exista nici o diferenta intre monahii tibetani si cei ortodocsi. Last edited by spre_rasarit; 01.08.2011 at 18:34:13. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
daca poti sa raspunzi la aceaste doua intrebari, atunci iti voi raspunde si eu. Ce este bodhicitta? Cat de vechi crezi ca este acest concept, care desemneaza o traire interioara exceptionala? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Teologia de eliberare | ignatiu | Biserica Romano-Catolica | 1 | 16.09.2012 22:31:47 |
|