![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
multa iubire ps Last edited by the_Listener; 04.08.2011 at 02:47:29. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Exemplu : el a promulgat Decaologul in forma sa desavarsita: Fericirile . In Predica sa de pe munte, Isus duce la împlinire poruncile lui Dumnezeu interiorizand si nuantand exigentele Decalogului. Decalogul împins de Isus în predica de pe munte la ultimele sale exigențe nu-l mai observăm cu frica sclavului, ci cu iubirea copilului. Legea lui Moise dadea poporului evreu tot ce-i stătea în putință, nici nu putea să-i dea mai mult. Îl arăta cu degetul pe dușman, dar nu îl înarma cu forță ca să-l învingă; îi descoperea boala, dar nu îl vindeca; îi punea sub ochi păcatele, dar nu i le ștergea. Legea lui era un leac, dar un leac care avea nevoie la rândul lui să fie lecuit; cel care a lecuit-o a fost Isus Cristos. Iisus n-a aboli Legea lui Moise, căci n-a venit să o desființeze, ci să desăvârșească fără a adăuga precepte exterioare noi, ci transformă și reformează rădăcina din care pornesc faptele Legii lui Moise: această rădăcină este inima omului! Iar exemplele pot continua. Last edited by ioanna; 04.08.2011 at 02:53:24. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si tocmai pentru ca sunt deacord cu tine in cele scrise despre intarirea Legii Vechi, nu cred ca Sabatul a fost desfiintat ci ca si toate celelalte, a fost desavarsit. Ramane de inteles cum anume. Ceea ce a dorit Domnul este faptul de a trai duhul Legii si nu litera ei. Ori si sabatul are duhul sau dat de Dumnezeu din iubire pentru noi. A zis Domnul ca omul nu se hraneste doar cu paine ci si cu orice Cuvant de a lui Dumnezeu, deci hrana noastra si odihna noastra trebuie sa mearga si in aceasta directie. Bine ar fi in fiecare zi, sa fie sabat zilnic, dar daca nu se poate, macar o zi pe saptamana tot e bine. Dar intr-adevar, ziua nu trebuie batuta in cuie in mod rigid, ca asa ajungem din nou la litera legii. Si din pacate si Ortodoxia traieste destul de mult la litera legii. Nu toti reusesc sa se desprinda pentru a se inalta pe verticala asa cum foarte frumos ai explicat. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Noi suntem cei care tindem spre formalism, asemeni fariseilor. Exista un episodul sugestiv in acest sens pe care il gasim in Evanghelia dupa Matei, cand fariseii critica pe ucenici pentru ca i-au vazut mancand sambata, iar Iisus le spune „ine Chirios che tu savvatu” (“Domn este si al Sambetei”), cum apare in vechile manuscrise grecesti. (in ed. 2001 s-a tradus cu "este Domn al sambetei") Pentru ca sambata fusese luata in discutie de catre farisei, Iisus le-a raspuns punctual, insa ceea ce intelegem din afirmatia Sa e ca noi nu putem uita niciodata de Hristos si invatatura Sa, nici macar sambata (cand evreii il cinsteau pe Domnul la templu),sa ne aducem aminte ca aceasta indeamna la pietate si compasiune, la iubire si altruism, deci nu putem cadea in formalismul unor slujitori ai templului, caci "[Cineva] mai mare decât templul" este Iisus, iar acesta niciodata n-a lasat oamenii flamanzi, suferinzi, sau alte gesturi ce implica atitudini necrestinesti, pentru a "respecta" Ziua Domnului. In repetate randuri denuntam ipocrizia fariseilor, insa de multe ori cadem in aceleasi atitudini, atunci cand ne facem un “titlu de glorie” ca noi suntem aceia care implinim Porunca asa cum a lasat-o Dumnezeu in VT, deci cinstim ziua de sambata, sau cand tinand Ziua Domnului duminica, tindem spre inactivitate fizica (“e pacat sa muncesti”) si mai putin spre "odihna" spirituala. In ambele cazuri, ne afirmam in mod superficial orgoliul lipsei de pacat, necunoscand constiinta smerita a imperfectiunii proprii si a delicatetei respectului tainei celorlalte persoane. Noi n-ar trebui sa veneram calendarul, adica ziua de sambata (sau duminica), noi ar trebui sa cinstim Ziua Domnului si sa o pazim, iar pazirea nu se rezume la alipirea ei la o zi calendaristica, ci in primul rand ar trebui sa vizeze pazirea semnificatiei ei, pastrarea sensului ei profund care ni l-a dat Iisus, Mantuitorul nostru. "Iudeu nu este acela care se arată pe dinafară că este Iudeu; și tăierea împrejur nu este aceea care este pe dinafară, în carne. Ci Iudeu este acela care este Iudeu înăuntru; și tăierea împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în slovă; un astfel de Iudeu își scoate lauda nu de la oameni, ci de la Dumnezeu" (Romani 2:28-29). Last edited by ioanna; 04.08.2011 at 10:26:32. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sunt deacord ca trebuie facut cum zici, insa din pacate Ortodoxia, prin multimea ritualurilor si prejudecatilor introduse, a cazut exact in formalismul VT. Chiar si faptul ca Liturghia trebuie musai sa fie cea a Sf. Ioan Gura de Aur (cu mici exceptii) este o dovada. In practica, Ortodoxia este foarte rigida. Venind din lume atee in Ortodoxie, iti spun sincer ca m-am simtit prizoniera a prejudecatilor si ritualurilor umane. Citind Biblia, am inteles-o ca si tine, in practica insa m-am izbit de o puscarie a ritualurilor si prejudecatilor ce imi aminteste foarte mult de cea evreiasca. Catolicii sunt mult mai liberi sa simta in practica ceea ce spui tu, anglicanii inca si mai mult, nu stiu restul neo(protestantilor) si sectelor. De aceea sunt putini care vin inspre Ortodoxie si multi care pleaca in sens invers. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|