![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Până în ziua în care S-a înălțat la cer, poruncind prin Duhul Sfânt apostolilor pe care i-a ales, 16.Bărbați frați, trebuia să se împlinească Scriptura aceasta pe care Duhul Sfânt, prin gura lui David, a spus-o dinainte despre Iuda, care s-a făcut călăuză celor ce L-au prins pe Iisus. 21.Deci trebuie ca unul din acești bărbați, care s-au adunat cu noi în timpul cât a petrecut între noi Domnul Iisus, 22.Începând de la botezul lui Ioan, până în ziua în care S-a înălțat de la noi, să fie împreună cu noi martor al învierii Lui. multa iubire |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Botezul lui Ioan" inseamna botezul administrat de Ioan, deci cel cu apa, al pocaintei.
Dumnezeu Tatal a vorbit mereu oamenilor Cuvantul Sau prin Duhul Sfant, de aici si sintagma "Treime nedespartita". Adica Dumnezeu Tatal il trimitea pe Cuvant (Cuvantul fiind Dumnezeu Fiul) prin intermediul Duhului Sfant. Duhul Sfant a fost cel care a vorbit Cuvantul (Domnului) prin prooroci. Asta nu inseamna ca proorocii au fost botezati cu Duh Sfant inainte ca Domnul sa plateasca pacatele prin sangele Sau. De aceea, neavand inca Botezul focului, nu puteau sa intre inca in Imparatie, oricat de mult a vorbit Duhul Sfant prin intermediul lor Cuvantul Domnului. Faptul ca apoi apostolii nu puteau administra Botezul in numele lor personal ci doar in numele Sfintei Treimi este tocmai pentru faptul ca ei nu aveau puterea sa administreze pe Duhul Sfant ci numai Domnul are aceasta putere. Si lucrul acesta il arata Ap. Pavel atunci cand comunitatea primilor crestini se desira in tot felul de rivalitati umane pe bine cunoscuta tema: care din ei avea credinta cea buna. Atunci Pavel le atrage atentia ca nu au fost Botezati in numele oamenilor ci in cel al lui Hristos, deci Lui ii apartineau cu totii. Si avea dreptate apostolul. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() 13.Pentru că Avraam și seminția lui nu prin lege au primit făgăduința că vor moșteni lumea, ci prin dreptatea cea din credință. 14.Căci dacă moștenitorii sunt cei ce au legea, atunci credința a ajuns zadarnică, iar făgăduința s-a desființat, 15.Căci legea pricinuiește mâine; dar unde nu este lege, nu este nici călcare de lege. 16.De aceea (moștenirea făgăduită) este din credință, ca să fie din har și ca făgăduința să rămână sigură pentru toți urmașii, nu numai pentru toți cei ce se țin de lege, ci și pentru cei ce se țin de credința lui Avraam, care este părinte al nostru al tuturor, multa iubire Last edited by the_Listener; 13.08.2011 at 19:56:29. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Legea prin Moise s-a dat iar Harul si Adevarul au venit prin Iisus. Corect, pentru ca Iisus este Calea, Adevarul si Viata, iar Cuvantul Sau, adica adevarul s-a transmis mereu prin intermediul Duhului Sfant care in VT vorbea prin prooroci, iar in NT vorbeste direct inimilor datorita Jertfei de sange facuta de Domnul spre iertarea pacatelor, iertare care a avut ca efect inmuierea inimilor de piatra a oamenilor. Pentru ca pacatul este cel care impietreste inima iar omul nu a avut putere sa il stearga prin Legea lui Moise tocmai pentru ca era respectata litera legii si nu duhul ei. Ori Domnul a venit ca sa respecte Duhul Legii, sa implineasca legea in Har, in iubire, pentru ca doar in iubire se afla Adevarul, Adevarul fiind Iisus, fiind Dumnezeu si fiind deci iubirea. De aceea spune ca toata legea si proorocii sunt cuprinse (adica sintetizate) in cele doua Legi de iubire: de Dumnezeu si de aproapele. Nu a venit sa spuna ca Cuvantul Lui scris de El insusi pe piatra ar fi anulat ci dimpotriva, a zis ca acest Cuvant nu va trece si a aratat ca el de fapt nu era implinit asa cum trebuie: in iubire.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Căci nu mă rușinez de Evanghelia lui Hristos, pentru că este putere a lui Dumnezeu spre mântuirea a tot celui care crede, iudeului întâi, și elinului. 17.Căci dreptatea lui Dumnezeu se descoperă în ea din credință spre credință, precum este scris: "Iar dreptul din credință va fi viu". multa iubire |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Asa este, Avraam a crezut Cuvantului lui Dumnezeu ca va avea urmasi cat nisipul marii.
Si asa este, daca nu exista lege, nu exista calcare de lege. Ba chiar mai zice ceva apostolul, ca legea este blestemata pentru ca atunci cand calci chiar si numai o porunca mica din ea, ai calcat intreaga lege. Totul absolut corect. Daca Dumnezeu nu da legea "nu ucide", atunci o crima nu mai este calcare de lege din moment ce legea nu mai exista. Ca atare nici pacatul nu mai exista. Sa intelegem de aici ca apostolul a dat cale libera crimelor, furturilor etc? Nici poveste, pentru ca tot el a zis ca nici un hot, desfranat etc nu va putea intra in Imparatie. Ca atare cuvintele apostolului au cu totul alt sens: faptul ca nu numai evreii care primisera Legea vor fi urmasii promisi ai luimAvraam, ci toti aceia care vor avea credinta lui Avraam, adica cei care vor crede Cuvantului Domnului, ajungand astfel si la ei Imparatia lui Dumnezeu. Israelul nu mai este acum tara evreilor, ci Israelul ceresc apartine si celor care nu sunt evrei dar prin credinta in Cuvantul Domnului pe care a avut-o si Avraam, devin astfel urmasi ai acestuia. Ca atare, in Imparatie nu vor intra adulterii, inselatorii etc., adica cei care incalca Cuvantul Domnului pentru ca acest Cuvant al Lui nu va trece niciodata. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Asa este, Evanghelia lui Hristos este puterea lui Dumnezeu spre mantuirea a tot celui care crede tocmai pentru ca Domnul Iisus a platit cu sangele Lui pacatele noastre. Si nu le-a platit ca sa ne dea unda verde sa facem cate dorim de acum inainte, ca doar sunt platite, nu? Ci le-a platit tocmai pentru a face posibila intoarcerea noastra la Dumnezeu si deci oprirea pacatului. De aceea dreptul din credinta va fi viu, pentru ca din credinta va accepta plata Domnului pentru pacatele sale si va accepta sa ia crucea Domnului si sa Il urmeze pe Calea cea stramta care exclude pacatul din iubire pentru Dumnezeu si aproapele, iar aceeasta iubire in Hristos il va face viu, pentru ca va ramane in Dumnezeu si Dumnezeu in el, va fi acel Fiu ratacitor care mort era dar s-a intors acasa la Tatal si deci a inviat. Asta inseamna invierea sufletului, a sta langa Tatal facand dupa poruncile Sale, iar moartea sufletului inseamna indepartarea de Tatal incalcand poruncile sale.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() 6.Dar avem felurite daruri, după harul ce ni s-a dat. Dacă avem proorocie, să proorocim după măsura credinței; multa iubire |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Bine-nteles ca cel care scoate sabia, de sabie va muri pentru ca acum suntem in era Noului Legamant in care fiecare plateste pentru nelegiuirea proprie, in care fiecaruia i se masoara cu propria-i masura, in care fiecare va fi judecat cu judecata avuta de el fata de altii. Si asta se aplica si paganilor tocmai pentru ca legea Domnului este scrisa acum in inimile si cugetul tuturor, nu mai are omul nevoie de invatatorii evrei ca sa stie care sunt poruncile scrise de Dumnezeu pe piatra. Acum sunt scrise si in inimile si constiinta lor, asa ca nu au altceva de facut decat sa isi asculte inima si constiinta daca vor raspuns bun la Judecata.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Intr-adevar, proorocia se poate face numai dupa masura credintei daca nu vrem sa fim cumva prooroci mincinosi. Pentru ca a prooroci inseamna a spune Cuvantul lui Dumnezeu ori cine nu crede Cuvantului lui Dumnezeu nu are cum sa il propage si la altii, ca nimeni nu isi pierde timpul cu lucruri in care nu crede, iar daca dimpotriva crede Cuvantului lui Dumnezeu dar in practica face faptele mamonei, este un prooroc mincinos chiar daca cuvintele spuse sunt adevarate. Are voie sa predice Cuvantul doar in masura in care Il si pune in practica, deci dupa masura credintei, credinta fiind cea cu fapte, nu cea moarta fara fapte. Cine are credinta fara fapte mai bine sa taca. Si exista prooroci din astia mincinosi destui ca de exemplu cei care predica iubirea Domnului dar in fapte isi rad de semeni, ii batjocoresc si ii umilesc. Cu buzele propovaduiesc Cuvantul Domnului dar inima le este tare departe de ceea ce propovaduiesc. Cam cum erau si evreii care l-au rastignit pe Iisus. De aceea un astfel de comportament a fost catalogat de Domnul la capitolul crima. Deci nu a desfiintat Legea care opreste crima ci dimpotriva, a extins porunca de a nu ucide si peste toate faptele prin care se raneste sufletul unei persoane.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|