Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.08.2011, 16:38:41
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fiul ratacitor intors acasa Vezi mesajul
buna tuturor. sunt un tanar care sa nascut la neo protestanti.acum la maturitate dupa multe framantari si indoieli am ales de buna voie si nesilit Ortodoxia.Nu stiu de ce nu pot sa accept in totalitate invatatura bisericii ortodoxe despre fecioara Maria.
poate sa mi explice cineva cat e de credibila invatatura bisericii si anume ```pururea fecioara Maria`` si k a fost inaltata trup si suflet la cer.Vreau sa mai spun k am destul de bune cunostinte biblice zic eu si stiu din biblie k doar trei oameni au fost inaltati la cer..Enoh...profetul Ilie tisbitul...si Iisus Hristos. am fost la biserica luni de praznicul adormirii maicii domnului si am vazut oameni care se rugau la Icoana Fecioarei Maria...eu pur si simplu nu am putut sa fac asta ..si nush dak o sa o fac in viitor.Eu am fost invatat sa ma rog la SFANTA TREIME. SI stiu din epistolole pauline k este un singur mijlocitor intre omul pacatos, decazut si Dumezeu Tatal si anume Omul Iisus Hristos.sincer eu nu vreu sa ispitesc pe nimeni as vrea doar niste pareri avizate .
http://ro.orthodoxwiki.org/Maica_Dom..._Fecioar.C4.83 uite aici un link cu informatii avizate despre cultul Maicii Domnului in Ortodoxie, pentru mai multe discutii ma poti contacta la id valentin_top_bizant
__________________
valentin_top_bizant
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.08.2011, 16:42:40
spre_rasarit spre_rasarit is offline
Banned
 
Data înregistrării: 29.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 544
Implicit

Poate ca Luter si Calvin si altii chiar daca ar fi avut educatie teologica stralucita, li s-au inchis inimile si Protestantismul e pedeapsa lui Dumnezeu pentru unele pacate de pe la ei.

Sa ti se ia VIATA VESNICA, Sfanta Impartasanie pentru viata vesnica poate fi considerata o pedeapsa.

Acuma pedeapsa Protestantismului vine si in Romania si ii apuca pe unii si altii. Si pe mine era sa ma apuce pedeapsa asta si era sa intru si eu in Protestantism. Noroc ca m-am rugat la Dumnezeu si ca mi-a spus ca Ortodoxia e credinta adevarata.

Last edited by spre_rasarit; 16.08.2011 at 16:46:09.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.08.2011, 16:46:56
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Uite aici un text magistral despre Maica Domnului. Oricum, nu te bloca dacă nu înțelegi imediat cultul Maicii Domnului. În timp ai să înțelegi tot ce trebuie să înțelegi.

Teotokos

Biserica recunoaște în persoana Preasfintei Născătoare de Dumnezeu (Theotokos) pe acea făptură care - singura în toată creația lui Dumnezeu, materială și spirituală - a ajuns să împlinească scopul pentru care există întreaga Creație, cea mai deplină unire cu Dumnezeu, cea mai desăvârșită realizare a posibilităților vieții. Consimțământul ei la Întruparea Fiului n-a fost doar armonizarea voinței omului cu voința lui Dumnezeu, ci un eveniment existențial unic, al co-inerenței vieții celor create și celor necreate: Stăpâna noastră a fost socotită vrednică să împărtășească de energia ei firească (energia voinței, dar și a maternității) lucrarea comună a Divinității, adică viața cea mai intimă a lui Dumnezeu. Viața ei fizică, sângele ei, funcționarea biologică a trupului ei, s-a identificat cu viața dăruită efectiv Ipostasului întrupat al lui Dumnezeu Cuvântul. Dumnezeu Cuvântul a trăit ipostatic ca parte a trupului ei; Dumnezeu a trăit înlăuntrul pântecelui ei cu trupul și sângele ei; propria ei energie creată s-a identificat cu energia vieții Celui Necreat.
Theotokos nu „împrumută“ doar funcțiunile ei biologice către Dumnezeu Cuvântul, pentru că o mamă nu-și „împrumută“ trupul către copil, ci Îi clădește existența cu trupul ei și cu sângele ei, așa cum îi formează sufletul copilului hrănindu-l, vorbindu-i, îngrijindu-se de el, dăruindu-i afecțiune. Biserica insistă asupra faptului că Fiul și Cuvântul lui Dumnezeu nu și-a asumat doar un trup prin Înomenirea Sa, ci un „trup animat de un suflet rațional și spiritual“ (Sfîntul Ioan Damaschinul, Dogmatica III, 46), așa cum este și carnea oricărui fetus uman. Hristos Și-a asumat natura omenească în întregimea energiilor trupești și sufletești care vin să o compună și să o exprime. Iar simbolul Născătoarei de Dumnezeu nu se oprește la constituirea trupului lui Hristos, ci se extinde chiar la ceea ce numim formarea sufletului Său, a psihologiei Lui omenești, de vreme ce mama este izvorul și fundamentul articulării primelor experiențe mentale, primelor sensibilități, primelor cuvinte, fundamentul intrării progresive a copilului în lumea numelor și a simbolurilor, lumea oamenilor.
Fiind Maica lui Dumnezeu, Fecioara Maria a identificat astfel, în existența sa, viața celor create cu a celor necreate; a unit în propria ei viață Creația și Creatorul ei. Iar astfel, fiecare făptură, întreaga creație a lui Dumnezeu, află în persoana ei poarta „vieții celei adevărate“, intrarea în plinătatea posibilităților existențiale. „De tine se bucură toată făptura... soborul îngeresc si neamul omenesc“. În limbajul poeziei Bisericii, fiecare imagine care include natura este atribuită Stăpânei noastre, pentru a înfățișa exact întreaga reînnoire a celor create care se împlinesc în persoana ei. Ea este „cer“ și „pământ roditor“ și „munte netăiat“ și „piatra care ai adăpat pe cei însetați de viață“ și „pântece înflorit“ și „brazdă care ai crescut înmulțirea milelor“. Iar inimitabila „semantică“ a iconografiei ortodoxe traduce, atât în tușă, cât și în culoare, ceea ce afirmă figurat aceste imagini. Ea reprezintă pe Născătoarea de Dumnezeu și tronul Dumnezeirii, fie ținând un copil sau rugându-se, sau sărutându-L cu drag pe Prunc sau „așezată“, la Nașterea lui Hristos sau la adormirea sa. Ea e noua Evă care recapitulează natura, nu în acea autonomie contrară naturii și în moarte, ci în participarea ei la Divinitatea care transcede natura și la realizarea vieții de veci. Pentru că voia sa proprie restaurează „sfârșitul“ existențial și scopul creației în general, ea dă sens și dă speranță „așteptării nerăbdătoare a făpturii“ (cf. Romani VIII, 19). Când credincioșii caută mijlocirea Născătoarei de Dumnezeu pentru mântuirea lor, ei nu caută vreun soi de mediere juridică, ci ca voința lor nelucrătoare să fie conținută în voința ei dătătoare de viață, voința ei care afirmă dragostea mântuitoare a lui Dumnezeu întrupat.


Cristos Yannaras
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie ioanna Morala Crestina 76 14.06.2015 08:40:05
Cultul penticostal rafael12345 Intrebari utilizatori 46 23.01.2014 10:07:13
Cateva din aparitiile Sfintei Maria in ortodoxie spre_rasarit Generalitati 0 05.02.2012 12:54:21
luther se ruga Fecioarei,protestant fiind! Ioana-Andreea Biserici Protestante 101 04.06.2010 12:41:00
luther se ruga Fecioarei,protestant fiind! Ioana-Andreea Secte si culte 0 06.04.2010 22:07:08