Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.08.2011, 15:43:45
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Problema cea mare constă în grava confuzie cu privire la actul închinării din partea celor ce nu pot da explicații atât de competente ca dumneavoastră. Dumnezeu să-i ierte!
Poate ca unii privesc Sfintii cu o anumita fascinatie ce o poti interpreta drept idolatrie, insa privindu-i cu ratiune spirituala poti sa-ti constientizezi stadiul in care tu te afli. Pe de alta parte eu consider ca orice ajuta la vindecarea sufleteasca a omului incercat de suferinte grele, fie boala, fie pierderea cuiva drag, e binevenit. Intr-o viata macinata de probleme, singura constanta ramane Dumnezeu. Unii se simt mai bine dupa ce ating sau pupa moastele, gasesc siguranta, liniste si mangaiere. Prin faptul ca au atins pe unul dintre Sfintii Lui Dumnezeu, castiga incredere in ei insisi, simt ca Domnul le da taria de a infrunta problemele cu care se confrunta. Unii aprind o lumanare sau tamaie, pentru a intra in starea de rugaciune, deci lumanarea ii ajuta sa se focalizeze, sa ignore zumzetul din jur din biserica, sa se interiorizeze, sa aiba constiinta prezentei lui Dum­nezeu in ei. Daca nu ai aceasta stare, rugaciunea devine un act pur formal.

Last edited by ioanna; 17.08.2011 at 15:50:23.
  #2  
Vechi 17.08.2011, 15:48:59
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Poate ca unii privesc Sfintii cu o anumita fascinatie pe care unii o interpreteaza drept idolatrie, insa privindu-i cu ratiune spirituala poti sa-ti constientizezi stadiul in care tu te afli. Pe de alta parte eu consider ca orice ajuta la vindecarea sufleteasca a omului incercat de suferinte grele, fie boala, fie pierderea cuiva drag, e binevenit. Intr-o viata macinata de probleme, singura constanta ramane Dumnezeu. Unii se simt mai bine dupa ce ating sau pupa moastele, gasesc siguranta, liniste si mangaiere. Prin faptul ca au atins pe unul dintre Sfintii Lui Dumnezeu, castiga incredere in ei insisi, Domnul dandu-le taria de a infrunta problemele cu care se confrunta. Unii aprind o lumanare sau tamaie, intrand astfel intr-o starea contemplativa de rugaciune, deci lumanarea ii ajuta sa se focalizeze, sa ignore zumzetul din jur din biserica, sa se interiorizeze, sa aiba constiinta prezentei lui Dum­nezeu in ei. Daca nu ai aceasta stare, rugaciunea devine un act pur formal.
Exact aceeași stare și aceleași sentimente le experimentează budiștii, hindușii, etc. Trebuie neapărat să facem și noi creștinii la fel? Noi care avem un Dumnezeu Adevărat și o închinare "în duh și adevăr" așa cum ne-a spus Hristos? Îmi pare rău...
  #3  
Vechi 17.08.2011, 15:54:48
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Exact aceeași stare și aceleași sentimente le experimentează budiștii, hindușii, etc. Trebuie neapărat să facem și noi creștinii la fel? Noi care avem un Dumnezeu Adevărat și o închinare "în duh și adevăr" așa cum ne-a spus Hristos? Îmi pare rău...
Iisus a fost budist? si el se retragea in locuri izolate si medita. La fel si omul, incearca sa intre in comuniune cu Dumnezeu, prin meditatie si rugaciune, nu repeta papagaliceste niste cuvinte, ci le traieste. Daca acest ritual il ajuta, care-i problema? doar nu se roaga altcuiva. Relatia cu Dumnezeu e intima si personala, nu puteti veni dmv. sa impuneti o reteta, caci poate la alt om nu prinde. Fondul e acelasi, pacat ca va lasati orbit de forme.

Last edited by ioanna; 17.08.2011 at 16:00:00.
  #4  
Vechi 17.08.2011, 20:56:06
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Iisus a fost budist? si el se retragea in locuri izolate si medita. La fel si omul, incearca sa intre in comuniune cu Dumnezeu, prin meditatie si rugaciune
Stimată doamnă, nu de meditație și rugăciune era vorba, ci de "atingere", "pupare", "lumânări", "tămâie" prin care omul chipurile s-ar apropia de Dumnezeu. Ca și cum noi (creștinii) ar trebui să trăim prin vedere și pipăire, iar nu prin credință! 2 Cor. 5,7.

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
nu repeta papagaliceste niste cuvinte, ci le traieste. Daca acest ritual il ajuta, care-i problema? doar nu se roaga altcuiva. Relatia cu Dumnezeu e intima si personala, nu puteti veni dmv. sa impuneti o reteta, caci poate la alt om nu prinde. Fondul e acelasi, pacat ca va lasati orbit de forme.
Pentru un observator imparțial poate părea comic ce-mi imputație mie - un neoprotestant- pentru mine însă îmi sună destul de trist...
  #5  
Vechi 18.08.2011, 12:35:07
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Stimată doamnă, nu de meditație și rugăciune era vorba, ci de "atingere", "pupare", "lumânări", "tămâie" prin care omul chipurile s-ar apropia de Dumnezeu. Ca și cum noi (creștinii) ar trebui să trăim prin vedere și pipăire, iar nu prin credință! 2 Cor. 5,7.
Nu, e doar vorba ca neoprotestantii nu suporta cultul sfintilor, iar adventistii mai si cred ca au murit cu totii si cu sufletele lor. Nu suporta pentru ca ei nu au asa ceva, nu au nici sfinte moaste.
Pentru ca noi ii iubim le si sarutam icoanele, asa cum adventistii isi saruta sotiile sau copii, tot creatie a lui Dumnezeu. Inseamna ca se inchina la sotie?

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Că fac eu acele confuzii nu e nicio problemă, eu oricum nu mă închin nici la icoane, nici înaintea lor, nici pe după ele... mă închin doar lui Dumnezeu, Cel căruia I se cuvine toată închinarea. Problema cea mare constă în grava confuzie cu privire la actul închinării din partea celor ce nu pot da explicații atât de competente ca dumneavoastră. Dumnezeu să-i ierte!
E un lucru bun ca dvs. ati inteles pana la urma diferenta intre idolatrie si inchinarea la sfinti sau icoane. Dar atunci de ce mai discutam? Inteleg ca va faceti griji pentru ortodocsii care nu au inteles, dar problema e ca aproape toti ortodocsii au inteles, doar neoprotestantii nu au inteles si cred ca si ortodocsii inteleg ca ei. Sau e vorba ca e un ortodox mai neinformat si astfel ajunge sa creada ce spun neaoprotestantii si sa se converteasca?
  #6  
Vechi 18.08.2011, 14:56:18
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

inchinarea din punct de vedere ortodox este mai nuantata si destul de clar delimitata:
1. latreia - adorarea care se da lui Dumnezeu
2. iperdulia - supracinstirea acordata Maicii Domnului
3. dulia - cinstirea care se acorda sfintilor, icoanelor, moastelor
Prin cinstirea sfintilor, icoanelor, moastelor si Maicii Domnului, nu stirbim cu nimic inchinarea pe care o aducem Treimii(Tatal, Fiul si Sfantul Duh) pentru ca cinstirea acordata Maicii Domnului si sfintilor, este hristocentrica( il are pe Hristos in centru).
Sfintii si Maica Domnului nu sunt intermediari si nici nu sunt surogate, ei sunt impreuna rugatori cu noi si rugatori pentru noi( "Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților." Ap. 5, 8)
__________________
valentin_top_bizant
  #7  
Vechi 19.08.2011, 01:19:01
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga Vezi mesajul
inchinarea din punct de vedere ortodox este mai nuantata si destul de clar delimitata:
1. latreia - adorarea care se da lui Dumnezeu
2. iperdulia - supracinstirea acordata Maicii Domnului
3. dulia - cinstirea care se acorda sfintilor, icoanelor, moastelor
Prin cinstirea sfintilor, icoanelor, moastelor si Maicii Domnului, nu stirbim cu nimic inchinarea pe care o aducem Treimii(Tatal, Fiul si Sfantul Duh) pentru ca cinstirea acordata Maicii Domnului si sfintilor, este hristocentrica( il are pe Hristos in centru).
Sfintii si Maica Domnului nu sunt intermediari si nici nu sunt surogate, ei sunt impreuna rugatori cu noi si rugatori pentru noi( "Și când a luat cartea, cele patru ființe și cei douăzeci și patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților." Ap. 5, 8)
Sunt deacord cu cele scrise si exact acelasi pasaj din Apocalipsa il luam si eu ca dovada ca asa stau lucrurile. De cand insa am vazut pe acest site ca unii aplica la ei in Biserica cuvantul Bibliei in care sfintii sunt chiar credinciosii din Biserica, paragraful a devenit inutilizabil ca demonstratie pentru ca rugaciunile sfintilor devin astfel rugaciunile credinciosilor din viata lor pamanteasca. Inca nu am avut timp sa caut toate paragrafele din Biblie referitoare la sfinti, iar din memorie nu am niciunul care sa sustina in mod mai clar faptul ca sfintii se roaga in continuare, dupa moartea trupeasca, lui Dumnezeu. Poate mai stiti dvs. altele.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 19:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 23:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 10:23:38