![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Va multumesc pentru explicatia postata, sincer ma surpinde. Din ce a scris domnul grasu77 reiese ca nu au Tri-Unitate, din moment ce au separat firea divina, ci Sf. Treime e o Triada, ce-i apropie de politeism, nu monoteism.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
de aici si problema lor in a admite ca Maica Domnului este Nascatoare de Dumnezeu.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Pai atunci nu putem spune ca-s apropiati de monofizitism, cel putin pe mine acesta conceptie ma duce cu gandul la situatia inversa, Iisus are fire doar divina, nu si umana. Pozitia lor pare mai apropiata de nestorianism: Iisus s-a nascut om, a crescut, prin faptele Sale s-a indumnezeit, desavarsit, in El existand o conlucrare deplina cu harul, servind drept exemplu celor din jur, deci a fost om desavarsit, insa nu si Dumnezeu.
Last edited by ioanna; 18.08.2011 at 22:33:18. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ok, m-am lamurit, e suficient . Sfanta Treime a fost imperfecta pentru o perioada determinata de timp; un Dumnezeu lipsit de perfectiune nu mai e Dumnezeu. Cu siguranta domnul osutafaraunu ne va oferi o explicatie pentru aceasta conceptie a AZS.
Last edited by ioanna; 18.08.2011 at 23:06:02. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
uneori din exprimarea membrilor cultelor neoprotestante s-ar cam intelege ca sunt usor nestorieni, insa la nivelul marturisirii lor de credinta Hristos este Dumnezeu si Om( cu exceptia martorilor lui iehova care tind spre arianism)
__________________
valentin_top_bizant |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Nu am ce să explic... majoritatea ideilor emise de dvs. n-au nicio legătură cu concepția AZȘ. Citesc doar concepția ortodocșilor despre concepția AZȘ. Până să dau lămuriri, dezmințiri și alte alea, consultați vă rog site-ul oficial al AZȘ. E mai corect așa. Dacă aveți nelămuriri ulterioare vă stau la dispoziție în măsura în care pot și eu...
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Poate ar trebui definit ce anume inseamna fire umana. Si in ce masura ea se manifesta in cazul unui sfint arhant.
Personal consider ca Iisus fiind Dumnezeu se putea intrupa simultan si in 100 de Iisusi insa acele intrupari sa nu stirbeasca cu nimic manifestarea Sa divina care exista neintrerupt si in afara acestor trupuri numite si "Sluga a lui Dumnezeu." Este adevarat ca traiul in trup omenesc presupune anumite limitari insa totodata dintr-un anumit punct de vedere ar putea fia semuit cu un rol pe care trebuie sa il joci asa cum un bogat se poate imbraca in haine se sarac si sa se prefaca a fi sarac. Desigur ca daca ar fi vrut sa para unora un simplu om sau chiar un sarlatan nici asta nu este imposibil. In sensul ca isi poate ascunde indentitatea divina fata de anumite persoane nepregatite pt o viata spirituala care sa se incadreze in anumiti parametri . Pentru Dumnezeu nimic nu este imposibil. Referitor la ce a spus Ioanna nu sint sigur ca adventistii il vad pe Dumnezeu intr-un mod politeist, din cite stiu ei vad trinitatea la fel ca majoritatea crestinilor , nici macar hindusii nu vad asa din moment ce toate aspectele divine formeaza un Dumnezeu Unic. In rest referitor la Fecioara adventistii nu considera ca are un statut mai special fata de alti sfinti doar pentru ca a fost mama paminteasca a lui Iisus. Iar la sfinti ei nu se roaga pentru mijlocire, se roaga doar la Iisus si la Dumnezeu. Dumnezeu nu este om ca sa incapa in intregime intr-un trup omenesc asa incit sa inceteze a fi omniprezent , omniprezenta nu are nici o legatura cu trupul pamintesc findca Dumnezeu nu este om, este mult mai mult de atit. Daca Dumnezeu Unic pentru care nimic nu este imposibil si-ar crea o intrupare paminteasca ar inceta oare sa fie omniprezent? Last edited by Mihai36; 18.08.2011 at 23:38:01. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Pai tocmai asta era nedumerirea, caci ei spun ca Dumnezeu-Fiu, ca persoana treimica, a renuntat la firea sa divina cand s-a intrupat ca om. Din moment ce a renuntat la firea sa divina, inseamna ca treimea divina si-a alterat esenta. Pentru mine in forma asta e politeism, 3 “persoane” independente, in cazul monoteismului nu poti rupe plenitudinea divina. Eventual daca ar spune ca Dumnezeu-Tata atemporal, aspatial, s-a gandit pe Sine (Dumnezeu-Fiu) coborat la planul spatial si temporal.ca om, parca e mai logic :) insa si in acest caz, omul Iisus ar fi trebui sa ramana unit ipostatic cu Dumnezeu-Fiu, chiar daca pentru o perioada Hristos a fost separat de firea divina, doar asa unitatea divina nu e rupta.
Last edited by ioanna; 19.08.2011 at 00:10:07. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Un cor mai putin obisnuit | Mihnea Dragomir | Craciunul - Nasterea Domnului | 32 | 05.12.2011 03:40:58 |
| putin ajutor | Calin21 | Exorcismul | 8 | 05.06.2011 20:11:06 |
| vorbiti-mi putin! | anaecaterina | Generalitati | 86 | 21.07.2010 11:13:39 |
| of...:( putin ajutor... | Simona-Marilena | Generalitati | 7 | 18.11.2009 23:51:25 |
| PUTIN-felicitari | cozia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 12 | 27.12.2007 20:20:00 |
|
|