![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
E o singura nastere, (sau renastere, tinand cont ca tu te-ai nascut odata) mirungerea e primirea Duhului Sfant. AI intrat in apa, ai iesit, deci te-ai nascut din nou, iar apoi ai primit Duh Sfant. Scufundandu-ne in apa ne scufundam in viata dumnezeiasca a Lui Hristos, in Duhul sau Sfant, insa prin mirungere se actualizeaza harul botezului, intarindu-ti puterile duhovnicesti. I'm out!
Last edited by ioanna; 28.08.2011 at 01:10:39. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar Duhul Sfant se primeste prin Mirungere? Ca aici as gasi mai multe noduri in papura :)) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Adriana, nu exista nastere din apa si o nastere din duh, ci e nasterea din apa si din duh, nu poti desparti apa de duh, exista o unitate organica intre cele doua momente ale procesului nasterii omului la viata cea adevarata in Hristos. Iisus , prin Botezul propriu, a unit Duhul din El in mod actual cu apa, ca sustinator al vietii, de asta data al vietii nesupuse mortii, intrucat e deplin unit cu Duhul. Iisus s-a scufundat in natura omeneasca si prin ea in apa, pentru ca noi, scufundandu-ne in apa, sa ne scufundam in viata Lui dumnezeiasca, in Duhul Lui cel Sfant. Prin scufundare ti se curata chipul de intinaciunea pacatului originar, iar apoi , curat fiind, te intaresti prin Duh Sfant, deci prin mirungere se actualizeaza harul botezului.(parca ti-am trimis un fisier cu mirungerea)
Last edited by ioanna; 28.08.2011 at 01:32:26. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce mi-ai dat despre Mirungere am citit si tocmai ca nu m-a convins deloc pentru ca in primul rand omitea semnificatia mirungerii la evrei, aceea de a-l sfinti pe preot si toate lucrurile lui. Si apoi, tot termenul de "ungere" era folosit pentru consacrarea Regilor. De aceea toti botezatii unsi cu mir sunt rege si preot. Ca atare "punerea mainilor" este mirungere doar in conditiile in care se respecta aceste semnificatii. Punerea mainilor nu se putea delega, nu putea ca un om sa slujeasca punerea mainilor si altul sa o distribuie, ca atare ideea ca mirul slujit de unii (episcopi) si administrat de altii (preoti) nu are cum sa echivaleze punerea mainilor. Este ca si cum ai afirma ca Duhul Sfant se afla inchis in Mir ceea ce este imposibil, singurul lacas al Duhului Sfant sunt credinciosii care au primit Botezul cu Duhul Sfant. Apoi, in Biblie se vorbeste de ungerea bolnavilor, tu stii de unde provine aceeasta idee de a unge bolnavii? Eu am intalnit-o pastrata ca atare la batranii de la tara care ungeau cu "untdelemn" parti din corp pentru a se vindeca. Eram prea mica sa o intreb pe bunica daca era vorba de Mir sau de orice ulei, dar cert este ca miruirea in BO se face si in afara Botezului, eu am primit-o de nenumarate ori pe frunte si dosul mainilor fara nici o explicatie. Sa nu-mi spui ca de fiecare data primeam Duh Sfant prin acel mir!! Si apropos de botezul cu apa spre iertarea pacatelor infiintat de Ioan Botezatorul. Stii de ce in India toata lumea se spala ritualic in Gange? Tocmai spre iertarea pacatelor! Botezul cu Duhul Sfant devine inseparabil de cel cu apa atunci cand Botezul cu apa spre iertarea pacatelor se interpreteaza in duh si nu in ritual, si anume Botezul lacrimilor. Primirea Duhului Sfant il face pe om sa isi planga pacatele. Last edited by Adriana3; 28.08.2011 at 03:24:32. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca si Samson stia ca "sufletul" este muritor:
"Și a zis Samson: "Mori, suflete al meu, cu Filistenii!" Apoi s-a sprijinit cu toată puterea și s-a prăbușit casa peste fruntașii Filistenilor și peste tot poporul ce era în ea. Și cei pe care i-a ucis Samson la moartea sa au fost mai mulți decât toți cei pe care-i ucisese în viața sa. " (Judecatori, cap 16, verset 30). |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iisus, cand a spus apostolilor ca se va inalta la Tatal, le-a promis ca le va pregati si lor cate un lacas acolo. Pai daca sufletul apostolilor a murit deodata cu trupul lor, la ce bun sa mai pregateasca Iisus lacasuri in Imparatia Cereasca pentru ei? Si de ce Iisus a spus ca Dumnezeu lui Avraam, Isaac etc nu este un Dumnezeu al celor morti ci al celor vii, in conditiile in care cei enumerati erau morti? Last edited by Adriana3; 28.08.2011 at 10:31:08. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Traducerea ortodoxa asa este, chiar daca alte traduceri spun: "Sa mor impreuna cu Filistenii".
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Este vreo eroare de traducere ?
In King James Version nu scrie nimic de "suflet". |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pai "mori suflete al meu" se intelege ca vorbea cu el insusi iar moartea se refera la despartirea de trupul fizic -lucru care era de asteptat in acele conditii -nu se refera neaparat la moartea identitatii lui spirituale.
Desi se mai poate interpreta si intrun al trei-lea fel -desi nu stim in ce masura era prezenta diferentierea dintre spirit si suflet in conditiile in care de regula ele se confunda intre ele. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|