![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este scris si aici: In biserica ortodoxa miscarea carismatica nu a fost agreeata in aceeasi masura ca in biserica catolica. In orice caz au fost si sunt preoti si mireni care au imbrațișat adevarul conform caruia toate darurile Duhului Sfant, inclusiv vorbirea in limbi, sunt pentru creștini. Nu îți amintesc decat câteva nume de preoți ortodocși: Eusebius Stephanou, James Tavralides, Constantine Monios, David Buss, Athanasius Emmert, Boris Zabrodsky. Toți acești ierarhi ortodocși respectați au crezut ca toate darurile Duhului Sfant (inclusiv vorbirea în alte limbi) sunt și astăzi manifestate. Va dau un link despre miscarea de reinnoire ortodoxa: http://www.stsymeon.org/ |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noi avem minuni adevarate si capatam har atunci cand ne impartasim, nu avem nevoie de surogate de experiente extatice. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iti place doar sa scrii. Dar, sa repetam: In ziua de azi in creștinism există vorbire în limbi în aproape toate confesiunile creștine. Penticostalii reprezinta mai puțin de 20% din numarul vorbitorilor în alte limbi. Intre anii 1900 - 1960 vorbirea in limbi a fost doar intre penticostali. Cei care faceau parte din alte confesiuni si primeau acest dar, de regula erau nevoiti sa paraseasca biserica lor si sa se alature unei biserici penticostale. Incepand din 1963, cand intr-o Biserica Episcopala oamenii au inceput sa vorbeasca in limbi si au ramas in sanul bisericii lor s-a pornit o noua miscare: Miscarea Carismatica. Una din caracteristicile acestei miscari a fost ca, acei crestini care au crezut in manifestarea tuturor darurilor Duhului Sfant (inclusiv vorbirea în limbi) au ramas in denominațiile lor, nu au mai plecat in biserica penticostala. Din 1963 si pana în prezent numarul acestor crestini a crescut in asa maniera incat azi doar minoritate (20%) din cei ce cred in vorbirea in limbi sunt penticostali. Ceilalti sunt catolici, baptiști, lutherani, anglicani si multe altele. In biserica ortodoxa miscarea carismatica nu a fost agreeata in aceeasi masura ca in biserica catolica. In orice caz au fost si sunt preoti si mireni care au imbrațișat adevarul conform caruia toate darurile Duhului Sfant, inclusiv vorbirea in limbi, sunt pentru creștini. Nu îți amintesc decat câteva nume de preoți ortodocși: Eusebius Stephanou, James Tavralides, Constantine Monios, David Buss, Athanasius Emmert, Boris Zabrodsky. Toți acești ierarhi ortodocși respectați au crezut ca toate darurile Duhului Sfant (inclusiv vorbirea în alte limbi) sunt și astăzi manifestate. În concluzie: Înțelegi că vorbirea în limbi nu este nicidecum un ingredient penticostal, ci un dar al Duhului Sfant revărsat peste toți creștinii care îl acceptă: baptiști, catolici, lutherani, ortodocși si creștini din oricare altă biserică? In 2000 the Charismatic Movement numbered 176 million, neocharismatics 295 million and Pentecostals 66 million. S-a mai spus si asta dar: Părintele Ortodox Eusebius Stephanou este doar unul dintre cei care au crezut ca vorbirea în limbi din zilele noastre e de la Dumnezeu. El nu a fost excomunicat, caterisit de Biserica Ortodoxa. Dimpotrivă lucrarea lui a fost sustinută si moral si financiar de o parte a episcopilor ortodocși greci. La moartea lui, Părintele Eusebius a fost elogiat ca preot ortodox și profesor la Seminarul Ortodox Sfânta Cruce. E numai un exemplu. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sfatul meu: țineți-vă departe ! Se poate să fi avut eu un teribil ghinion, dar toți catolicii carismatici cu care am făcut cunoștință aveau serioase probleme spirituale (în timp ce erau convinși că nu au nicio problemă). Ceea ce nu m-am lămurit încă este dacă mișcarea charismatică este ceea ce rătăcește sau, dimpotrivă, rătăciții manifestă o atracție deosebită pentru asemenea practici.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mamona în veșminte creștine, este mediumism mișcarea charismatică. Aderarea la ea denotă neîncredere față de propria religie și lipsa unei trăiri autentice în cultul nostru.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Intrebasem un musulman de ce si-a pus cercel in ureche. Raspunsul? " Ca sa fiu "carismatic".
De atunci, de cate ori aud cuvantul asta ii amintesc de acel cercel din ureche. Sa-mi fie cu iertare. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
De unde provine legatura intre darurule , lucrarile duhului sfint si denumirea de "carismatic"?
Nu era mai coresc "harismatic'? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ortodoxie nu prea se practica excomunicarea, dar nu stim daca macar fac parte din BO, pentru ca in SUA sunt si grupuri ortodoxe in schisma fata de BO. Parerea mea e ca ar trebui caterisiti toti acei preoti daca nu vor sa-si revina. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema care se pune insa este aceea ca darurile Duhului Sfant nu se pot manifesta la cei care cred invataturi eretice. Cat timp negi Dumnezeirea Duhului Sfant, cat timp Cina si Botezul sunt doar simboluri, de "Sola Scriptura" ce sa mai spun, atunci manifestarile cu pricina au cu totul alta sursa decat Duhul Sfant. Cum spunea cineva mai inainte, ca sa lucreze Duhul Sfant trebuie sa ai dreapta credinta, sa te gasesti sub ocrotirea Bisericii, sa ai o viata deosebita, prin post si rugaciune, si multe altele. Ceea ce nu e cazul la nici una din denominatiile protestante / neoprotestante. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Miscarea Legionara | anonim97 | Generalitati | 366 | 26.08.2013 13:58:23 |
Miscarea Sfantului Graal | alexandra28again | Generalitati | 4 | 16.07.2008 19:40:13 |
|