![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu cred orice povesti.
Am trait eu insumi experienta Botezului cu Duhul Sfant. Este extraordinar sa stii ca ii vorbesti lui Dumnezeu intr-un mod direct, prin Duhul Sfant si El te asculta de pe Scaunul Lui de Domnie. Sa simti bucuria inefabila a dragostei pe care Creeatorul si Mantutitorul tau o arata fata de tine. Nu am nevoie povestile dezamagitului „tânăr din Leicester (Anglia)”. Apostolul Petru era un pescar dezamagit care se trudise o noate intreaga si nu prinsese nimic. Domnul nu s-a lasat descurajat de cuvintele: „Învățătorule, toată noaptea ne-am trudit și nimic nu am prins...”. Hristos i-a spus atat: „Mână la adânc, și lăsați în jos mrejele voastre, ca să pescuiți” si miracolul s-a produs. Ca „tânărul din Leicester (Anglia)” a incurcat borcanele si a tras concluzii gresite, e treba lui, imi pare rau. Dar fie ca este primita cu deschidere, fie cu impotrivire , Lucrarea Duhului Sfant cuprinde mari multimi care traiesc bucuria descoperirii frumusetii Domnului. Si aceasta este foarte important intr-o lume plictisita de crestinism fad si intelectualism fara viata. Marturiile celor vindecati in mod supranatural, ale celor eliberati de demoni si de patimi grele, bucuria celor care experimenteaza darurile Duhului si, mai ales, multimile de oameni care il primesc pe Hristos in urma predicilor inspirate de Duhul Sfant, marturisesc cu mai multa putere decat impotrivirile sterpe ale celor care nu cunosc experienta umplerii cu Duhul Sfant. Exista desigur in miscarea carismatica falsuri si imitatii. Au existat dintotdeauna in crestinism. E necesar sa trecem dincolo de unele manifestari aiuristice pe care le vedem prin filmulete, sa ne uitam in Biblie, in viata Bisericii Primare si sa experimentam viata in Duhul asa cum o vedem manifestandu-se in paginile Noului Testament. Ema Simona, tu asa experimentezi lucrarea Duhului Sfant in viata ta? Se manifesta Duhul Sfant in tine asa cum citesti ca lucra El in Faptele Apostolilor? te intreb daca experimentezi lucrarea Duhului in maniera ortodoxa, nu carismatica.... Experimentezi darurile Duhului? Crezi ca ele se manifesta si astazi? Sau vii cu vesnicele explicatii „nu e pentru noi”, cu teorii savante de ce tu nu si de ce in cazul tau nu se mai poate face nimic... Cunoasterea superficiala si graba de a infiera lucrarea Duhului Sfant este o atitudine pe care nu v-o recomand. A cauta sa dobanditi Duhul Sfant va indemn din toata inima. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Creștinismul e fad, deci Hristos e... Doamne ferește! Ai grijă ce spui!
Da, Duhul lucrează din plin, îi cunosc dulceața. Ortodoxia e plină de Duh Sfânt. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
O să căutăm să dobîndim Duhul Sfînt în Biserica lui Hristos, nu la secta voastră penticostală, sau la alte secte cuprinse de fel și fel de duhuri și de puteri. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În 1960, în Biserica Episcopaliană St. Mark din Van Nuys, California, începe să se vorbească în limbi. Dennis Bennet, preotul bisericii, îi scrie lui du Plessis, relatându-i dificultățile cu care se confruntă ca urmare a fenomenului vorbirii în limbi. Răspunsul lui David du Plessis: „Orice ați face nu vă părăsiți biserica. (...) Nu părăsiți Biserica Episcopaliană.” Evenimentul a avut un impact atât de mare încât a ținut zile întregi primele pagini ale publicațiilor Time și Newsweek. De aici, vorbirea în limbi devine un fenomen obișnuit în multe comunități episcopaliene, luterane ori prezbiteriene. Noua mișcare se întinde ca focul prin miriște și cuprinde și o serie de campusuri universitare: Colegiul Dartmouth, Universitatea Stanford și Seminarul Teologic Princeton. Ca o adevărată epidemie, vorbirea în limbi (glosolalia) apare și la Universitatea Yale printre membrii unei asociații creștine evanghelice (Inter-Varsity), în octombrie 1962. Fenomenul de tip penticostal este acum extins mai în toate bisericile creștine, inclusiv în Biserica Romano-Catolică, fără a mai fi astfel legat de o singură denominațiune. Aceasta este noua mișcare charismatică[4]. Spre deosebire de penticostali, charismaticii nu pun un așa mare accent pe vorbirea în limbi, dar nici nu o neagă sau trec cu vederea. Cea mai importantă deosebire este faptul că adepții charismatici nu sunt limitați denominațional, fiind prezenți atât în protestantism, cât și în ortodoxie ori romano-catolicism. Nota: cand David du Plessis nu era un oarecine cand dadea sfaturile de mai sus, era un lider proeminent al miscarii penticostale. Asa ca draga Savonarola, daca tu alergi la Hristos și la învățăturile Lui, daca tu faci studii biblice, daca ai trăit experiența botezului cu Duhul Sfînt, daca in continuare cauti să dobîndesti Duhul Sfant, ce ai mai cauta in „secta” penticostala? Acolo nu ai gasi nimic altceva mai bun.Ramai in biserica ta si fii o lumina pentru multi alti ortodocsi! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În rest, nu cred că sunteți dvoastră în măsură să îmi spuneți ce să fac. Dacă vreau să fiu o lumină pentru alți creștini sau mai puțin creștini ortodocși, asta nu înseamnă că nu vreau să fiu o lumină și pentru alți pseudo-creștini cum sunt adventiștii, penticostalii, baptiștii, martorii lui Iehova, etc. Și asta pentru că eu consider că Lumina Ortodoxiei, a sfintei Biserici Ortodoxe, este Lumina cea adevărată, spre deosebire de falsele lumini, stinse și aprinse, ale sectelor neoprotestante sau protestante. Ca să îți readuc aminte, noi creștinii ortodocși nu avem nevoie de pseudo-spiritualitatea sectei sau a sectelor neoprotestante. Ba dimpotrivă, promovăm și dorim convertirea rătăciților la calea cea dreaptă ortodoxă, la sfînta liturghie, la sfintele taine, la împărtășirea din creștinismul cel adevărat al Bisericii lui Hristos, nu din falsul creștinism al sectelor neoprotestante sau protestante. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acesta este una din sarcinile cele mai importante ale Bisericii. Cum faceti aceasta in Romania si până la marginile pământului? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Asta nu vă privește pe dumneavoastră. Una dintre căi este participarea la dialogul ecumenic. Mai sunt și altele. Dar nu are legătură cu subiectul.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc pentru modul aprig in care ma puneti la punct.
Asa facea si Savonarola cu cei din timpul lui. Apropo, ce nick mai e si asta la un ortodox? Savonarola a fost un calugar catolic cu valente carismatice... Hm, ma cam faceti sa zambesc... Ce metoda de evanghelizare mai e si asta? Pai despre subiect v-ati cam exprimat parerea: Ar mai fi si atceva de spus sau asta e tot ce stiti despre reinnoirea carismatica? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La ce ne-ar folosi vorbitul in limbi daca nu am intrebuinta acest dar pentru o mai mare slava a Domnului? La ce mi-ar folosi sa vorbesc japoneza, asa, deodata, daca eu nu ajung acolo sa-L marturisesc pe Domnul celor care nu Il cunosc? Deci, la prima vedere, vorbitul in limbi al persoanelor din exemplul dumneavoastra este un lucru inutil. Fiind inutil mi se pare ca nu vine de la Domnul. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nuțu, știți cumva vreun episcop al Romei care să fi vorbit în limbi? În afară de sfântul Petru care a vorbit la Cincizecime. Eu nu am auzit. După părerea "penticostalilor" asta ar însemna că nici un papă nu l-ar fi dobândit pe Duhul Sfânt. Deci vă dați seama la ce concluzii se ajunge. Am auzit că nici Benedict XVI nu vorbește în limbi, nu are darul duhului mediumistic. Am auzit că este doar vorbitor de limbi, dar nu și în limbi. Ce să înțelegem, că nici Sfântul Părinte nu are Duhul Sfânt? Păi dacă nici Sfântul Părinte nu are Duhul Sfânt, dumneavoastră de cine ascultați? Ce sfințenie mai au sacramentele voastre? Dacă toți episcopii și preoții care nu vorbesc în limbi nu au Duhul Sfânt, atunci despre care Sfinte Taine mai puteți vorbi în BRC?
Last edited by Savonarola; 15.09.2011 at 16:54:28. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Miscarea Legionara | anonim97 | Generalitati | 366 | 26.08.2013 13:58:23 |
Miscarea Sfantului Graal | alexandra28again | Generalitati | 4 | 16.07.2008 19:40:13 |
|