![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]()
rabdarea :D
|
#72
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iubind, ne asemanam Celui ce ESTE iubire. "Precum Dumnezeu iubeste pe toti la fel, pe cel virtuos slavindu-l, iar de cel rau milostivindu-Se, si cautand sa-l indrepte, tot asa, cel ce iubeste pe Dumnezeu iubeste pe toti la fel, pe cel virtuos pentru firea si pentru voia lui cea buna, iar pe cel rau pentru firea lui si din compatimirea ce o are fata de el ca fata de unul ce petrece in intuneric" (Sf. Maxim Marturisitorul). Parintele Dumitru Staniloae spune ca dragostea deplina reprezinta "o victorie totala a omului asupra lui insusi, nu in sensul ca s-ar dispretui pe sine in urma unei descurajari, ci in sensul ca afirma pozitiv viata, dar considera ca adevarata viata sta in grija exclusiva de altii si in uitarea de sine." |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Altfel as vedea raportul si ierarhia dintre virtuti. Daca mi se ingaduie comparatia, le-as asemana mai degraba unui bazin hidrografic, in care raul sau fluviul principal este dragoastea. Fiecare dintre noi, pornim fie de la izvorul fluviului, fie de la izvorul unui afluent (al unei alte virtuti). Tinta noastra este sa ajungem acolo unde toti aflunetii se vor fi varsat in fluviu, acolo unde dragostea inglobeaza toate celelalte virtuti. Este o cale lunga si anevoioasa si de aceea unii ramanem poate pentru totdeauna la izvor, altii inaintam mai mult, in timp ce altii reusesc sa cunoasca dragostea desavarsita. Cert este ca acest fluviu este fara capat, pentru ca si in dragoste (si in celelalte virturti) putem inainta la nesfarsit, ramanand intotdeauna loc de progres. |
#74
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca cel care a ajuns la adevarata iubire fate de Dumnezeu si aproapele cuprinde in sine intr-un mod culminant toate virtutile, caci din cele trei-credinta, nadejdea si dragostea, aceasta din urma va dainui in vesnicie si nu cade niciodata.
|
#75
|
|||
|
|||
![]()
Răspuns: Smerenia
|
#76
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu cred ca vreunul dintre noi se trezeste intr-o dimineata si-si zice de la sine insusi.."azi am chef sa fiu bun, si sfant, si drept".. Dar oricare dintre noi vede in el astfel de porniri(catre Dumnezeire) trebuie ca a fost atins/atras/miluit de harul Duhului Sfant... Credinta in Hristos este cea care il determina pe un om sa ia de bune cele ce zice El(prin Duhul Sfant,prin scripturi, prin parinti,etc)..si sa puna la indoiala invatatura lumii, exemplele lumesti din jurul sau, ba pana si mintea si experienta sa de pana atunci... Si inevitabil, credinta lucratoare va conduce un om inspre smerenie...inspre a constietiza ca fara Duhul Sfant, fara Hristos, el prin sine insusi nu e capabil de nimica bun... Sf. Simeon(noul teolog) ne spune ca virtutile unui om, ca sa fie autentice, trebuie sa fie roada si lucrare a Duhului Sfant in inima unui om, or singura categorie de oameni care au parte de harul Duhului Sfant sunt cei smeriti...
__________________
"Mergeti pretutindeni, spunand tuturor ca Dumnezeu exista, si ca in Adevar, Dragoste El este. Si..daca trebuie..folositi si cuvinte"(Francisc de Assisi) |
#77
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cele trei virtuți teologale: credința, speranța, iubirea sunt ierarhice și enumerate mereu în această ordine. Rădăcina este credința, tulpina (ori seva hrănitoare, mai bine spus) este spranța. Iubirea este floarea, ori rodul copacului, dacă ne reprezentăm virtuțile ca un copac, așa cum erau reprezentate în Evul Mediu. Și credința, și speranța, și iubirea vin, toate, de la Dumnezeu. Ele sunt chip al Lui sădit în natura noastră sau, cum se mai spune, sunt virtuți infuze. Despre astfel de lucruri am scris, mai în detaliu, aici.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#78
|
||||
|
||||
![]()
Pai nu erau alea trei virtuti? Adica Credinta, Speranta si Dragostea, dintre care cea mai mare este Dragostea!
Dupa mintea mea imi vine in cap asocierea cu persoanele Sfintei Treimi: Dragostea - Dumnezeu Tatal, Speranta - Iisus Hristos, Credinta - Duhul Sfant.
__________________
"Intelepciunea vine odata cu suferinta" - Aeschylus |
#79
|
||||
|
||||
![]()
ascultarea pt ca faci voia celui de langa tine
|
#80
|
||||
|
||||
![]()
Si eu spun ca este tot ascultarea. Daca nu te superi, da-mi voie sa argumentez eu aceasta alegere prin cuvantul Episcopului Andrei al Alba Iuliei din prefata cartii "Cuvantari duhovnicesti" ale Sfantului Teodor Suditul:
"Oamenii vremurilor actuale sunt în general neconformiști. Doritori de a se elibera de orice încorsetare, adeseori depășesc măsura și, din dorința de a deveni liberi, devin dea dreptul libertini. Socotind depășite raporturile de ascultare și bună cuviință pe care tradiția religioasă le-a stabilit între copii și părinți, între fiii duhovnicești și preoți, contemporanii noștri vor să ne dea de înțeles că sunt emancipați de orice tutelă. Se înșală însă amarnic. Avva Siluan, de la Sfântul Munte Athos, afirma, pe bună dreptate, că cea mai mare pedeapsă pe care i-o poate da Dumnezeu omului este să-l lase să facă de capul lui. Un savant afirmă că în codul nostru genetic este înscrisă nevoia imperioasă de a sta sub ascultarea cuiva, de a avea un mentor. Sunt doar două posibilități: ori rămânem sub ascultarea unui părinte spiritual, și implicit sub ascultarea lui Dumnezeu, ori, fără a ne da seama, ajungem sub ascultarea diavolului. Domnul Iisus Hristos, având o dispută cu iudeii, le-a spus că numai El le poate garanta libertatea. La obiecțiunea că ei niciodată n-au fost robii nimănui, le răspunde: „oricine săvârșește păcatul este rob păcatului... voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru... Dacă veți rămâne în cuvântul Meu, sunteți cu adevărat ucenici ai Mei, si veți cunoaște adevărul, iar adevărul vă va face liberi" (Ioan 8, 31, 34; 44). "Sfântul Apostol Petru ne îndeamnă și el: „trăiți ca oameni liberi, dar nu ca și cum ați avea libertatea drept acoperământ al răutății", (I Petru 2, 16). Tradiția părinților Bisericii este unanimă în a ne sfătui să ne căutăm un povățuitor duhovnicesc, un părinte spiritual, „înainte de toate, alege-ți... potrivit cuvântului sfânt, ascultarea neprefăcută si desăvârșită; adică, caută cu toată silința, să afli un povățuitor și un dascăl neamăgitor... Iar aflându-l pe acesta si lipindu-te cu toată ființa de el, ca un fiu iubitor de părintele adevărat, rămâi întreg în atârnare de poruncile lui, socotindu -l ca pe Hristos însuși..." (Calist și Ignatie Xantopol, Filocalia 8, p. 32)."
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Importanta RUGACIUNII | cristiboss56 | Rugaciuni | 415 | 23.05.2017 17:57:07 |
Intrebare Importanta | ggmarius | Generalitati | 5 | 19.07.2011 10:26:09 |
O importanta intrebare.... | AndruscaCIM | Botezul | 19 | 23.09.2009 23:25:40 |
o nelamurire importanta | padrevicentiu | Generalitati | 5 | 12.09.2007 10:07:11 |
|