![]() |
![]() |
|
#3421
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deci, până când Sf Biserică va decide altfel, toți catolicii sunt chemați să își iubească, respecte și cultive tradiția proprie: catolicii apuseni să se cuminece, pe cât posibil, cu ostii, iar catolicii răsăriteni să o facă, pe cât posibil, cu pânie dospită. A face contrariul nu este păcatul sacrilegiului, dar poate fi, totuși, păcatul orgoliului dacă cel ce o face crede că știe mai bine decât Biserica. Tot astfel, timp îndelungat cei dinaintea noastră s-au cuminecat cu lingurița. Noi, astăzi, ne cuminecăm folosind "pâinea" înmuiată în "vin". Așa a decis Biserica că e spre folosul nostru. Nu e nicio problemă, nu înseamnă că trebuie să facem EXACT cum se făcea acum 200 de ani. Apusenii folosesc vin alb, noi folosim adesea vin roșu. Dacă folosul credincioșilor nu dictează un vin anume, atunci fiecare își respectă tradiția. A noastră este să folosim vin roșu, probabil fiindcă seamănă mai bine cu sângele. A lor este să folosească vin alb, probabil ca să surprindă mai din timp un eventual miracol al prefacerii văzute. Dacă nu găsim vin roșu, nu e nicio problemă, luăm vin alb de la frații apuseni, ceea ce se întâmplă frecvent în practica din Ro. "În cele esențiale, unitate. În cele neesențiale, libertate. În toate, indulgență" Fer. Augustin
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 13.09.2011 at 12:47:21. |
#3422
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si al doilea lucru la fel de important, azimile se foloseau doar cand incepea sarbatoarea azimilor, de aceea se si numea asa, iar asta se intampla odata cu Pastile evreiesti. Stim ca asa era si Traditia chiar si de la catolici, acestia folosind doar paine (sau prescuri) la Roma pana in preajma schismei. |
#3423
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acestia aveau zi de sarbatoare in fiecare luna in zilele de 7, 14, etc. din 7 in sapte. Iar ultima perioada din luna aveau 9 sau zece zile. Deci nu aveau o saptamana, erau date fixe. In aprilie era 7 aprilie, 14 aprilie, etc. In mai erau 7 mai, 14 mai, etc. La fel in fiecare luna, iar noi avem duminica in functie de saptamana, nu de ziua din luna. |
#3424
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand ma voi indumnezei - Doamne, Da! - iti voi spune ceva concret, vazut, trait de mine. Pana atunci, insa, iti voi scrie ce au spus cei, care L-au vazut, adica Sfintii. |
#3425
|
|||
|
|||
![]()
De care casa, domnule Mihnea? Si in ce fel, daca nu au schimbat nimic si nu au adaugit nimic la cele 7 Sfinte Sinoade? Ciudata logica; dar nu e de mirare, tinand cont de vremurile in care traim: cele de pe urma. Mai mult nu e nevoie sa spun.
|
#3426
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Marea deosebire e ca in ortodoxie nu facem invatatura ficare dupa cum il taie capul, cum incerci sa faci tu. Tu vrei ca totul sa il experimentezi doar tu, nu te incezi in nimeni decat in tine. Nu ai cum sa faci ce au facut toti oamneii timp de 2000 de ani sa zicem. Te consideri si istoric, si teolog, si lingvist, etc., dar totul doar daca e in interesul conceptiilor tale. Asadar in Sfanta Scriptura cand era vorba de azimi scrie azimi, cand era vorba de paine dospita scrie paine (adica artos si azumos in greaca). Adica termenii din ebraica pentru cele doua cuvinte. Cauta daca gasesti o Bilbie in ebraica (daca exista Noul Testament si vezi ca sunt chiar termenii evreiesti pentru cele doua tipuri de aluat). Tu scrii de parca ai fi lingvista sau istoric. Last edited by catalin2; 13.09.2011 at 13:16:28. |
#3427
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ca nu stiai ca greco-catolicii si altii din rituri orientale folosesc paine, nu azimi.
|
#3428
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Iată ce spune Sf Grigore Teologul, patriarh al Constantinopolelui, doctor și învățător al Bisericii: there is none to hinder us from keeping a Feast to the Lord our God--the Feast of our Departure; or from celebrating that Feast, not in the old leaven of malice and wickedness, but in the unleavened bread of sincerity and truth, carrying with us nothing of ungodly and Egyptian leaven. (Omilia 1:3 în PG 35:397A) Iată ce spune Sf Ioan Chrisostomul, patriarh al Constantinopolului, doctor și învățător al Bisericii: And why did they lead Him away there where they were all assembled? That they might do all things with consent of the chief priests. For he was then high priest, and all were waiting for Christ there, to such a degree did they spend the whole night, and give up their sleep for this object. For neither did they then eat the Passover, but watched for this other purpose. For John, when he had said that "it was early," added, "they entered into the judgment hall, lest they should be defiled, but that they might eat the passover" [John 18:28]. What must we say then? That they ate it on another day, and broke the law, on account of their eager desire about this murder. For Christ would not have transgressed as to the time of the Passover, but they who were daring all things, and trampling under foot a thousand laws. For since they were exceedingly boiling with rage, and having often attempted to seize Him, had not been able; having then taken Him unexpectedly, they chose even to pass by the passover, for the sake of satiating their murderous lust. Sursa aici Iată ce spune și Sf Leon cel Mare, Papă al Romei: This it is that rescues from the power of darkness and transfers us into the Kingdom of the Son of God. This it is that by newness of life exalts the desires of the mind and quenches the lusts of the flesh. This it is whereby the Lord's Passover is duly kept "with the unleavened bread of sincerity and truth" by the casting away of the old leaven of wickedness [1 Corinthians 5:8] and the inebriating and feeding of the new creature with the very Lord. For naught else is brought about by the partaking of the Body and Blood of Christ than that we pass into that which we then take , and both in spirit and in body carry everywhere Him, in and with Whom we were dead, buried, and rose again, as the Apostle says, For you are dead, and your life is hid with Christ in God. For when Christ, your life, shall appear, then shall you also appear with Him in glory [Colossians 3:3-4]. Sursa aici Să mai dau citate, sau ajunge ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 13.09.2011 at 13:16:28. |
#3429
|
|||
|
|||
![]()
Și sfântul Paul vorbește undeva într-o epistolă de "azimile curăției și ale adevărului" dar asta nu se referă la materia euharistică, ci la starea spirituală a credinciosului, adică la aceea pe care ar trebui să o aibă.
|
#3430
|
|||
|
|||
![]()
Pentru astfel de opinii personale trebuie să aduceți argumente. Cu sau fără citate, vă descurcați. Dar să fie argumente. De exemplu să argumentați că apostolii săvârșeau Euharistia cu azimi, dincolo de perioada pascală de 7 zile, că o săvârșeau cu azimi oriunde s-ar fi răspândit în misiunea lor de evanghelizare.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|