Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.09.2011, 13:51:16
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sa ne inchipuim in primii ani cand stim ca frangerea painii avea loc in fiecare zi cum in comunitatile de evrei toti mancau paine dospita si doar crestinii foloseau azimi la euharistie.
Eu nu ti-am cerut inchipuiri ci te-am intrebat ceva concret: in Duminica Invierii, in plina sarbatoare Pascala, ce a binecuvantat si a frant Domnul in capitolul 24 din Luca care spune asa:

1. Iar in prima zi dupa sambata, foarte de dimineata, au venit ele la mormant, aducand miresmele pe care le pregatisera.
2. Si au gasit piatra rasturnata de pe mormant.
3. Si intrand, nu au gasit trupul Domnului Iisus.
[...]
13. Si iata, doi dintre ei mergeau in aceeasi zi la un sat care era departe de Ierusalim, ca la saizeci de stadii, al carui nume era Emaus.
14. Si aceia vorbeau intre ei despre toate intamplarile acestea.
[...]
28. Si s-au apropiat de satul unde se duceau, iar El se facea ca merge mai departe.
29. Dar ei Il rugau staruitor, zicand: Ramai cu noi ca este spre seara si s-a plecat ziua. Si a intrat sa ramana cu ei.
30. Si, cand a stat impreuna cu ei la masa, luand El painea, a binecuvantat si, frangand, le-a dat lor.
31. Si s-au deschis ochii lor si L-au cunoscut; si El s-a facut nevazut de ei.

Deci, la aceasta a doua frangere a painii facuta tot de Domnul Iisus in seara din duminica Invierii (cand de fapt era luni pentru ca trecuse ziua si se facuse seara), deci in acea seara, Domnul a frant paine dospita sau azimi? Nu iti cer sa iti inchipui ci sa raspunzi conform a ceea ce spune Biblia dupa parerea ta.
  #2  
Vechi 17.09.2011, 14:55:14
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu nu ti-am cerut inchipuiri ci te-am intrebat ceva concret: in Duminica Invierii, in plina sarbatoare Pascala, ce a binecuvantat si a frant Domnul in capitolul 24 din Luca care spune asa:

1. Iar in prima zi dupa sambata, foarte de dimineata, au venit ele la mormant, aducand miresmele pe care le pregatisera.
2. Si au gasit piatra rasturnata de pe mormant.
3. Si intrand, nu au gasit trupul Domnului Iisus.
[...]
13. Si iata, doi dintre ei mergeau in aceeasi zi la un sat care era departe de Ierusalim, ca la saizeci de stadii, al carui nume era Emaus.
14. Si aceia vorbeau intre ei despre toate intamplarile acestea.
[...]
28. Si s-au apropiat de satul unde se duceau, iar El se facea ca merge mai departe.
29. Dar ei Il rugau staruitor, zicand: Ramai cu noi ca este spre seara si s-a plecat ziua. Si a intrat sa ramana cu ei.
30. Si, cand a stat impreuna cu ei la masa, luand El painea, a binecuvantat si, frangand, le-a dat lor.
31. Si s-au deschis ochii lor si L-au cunoscut; si El s-a facut nevazut de ei.

Deci, la aceasta a doua frangere a painii facuta tot de Domnul Iisus in seara din duminica Invierii (cand de fapt era luni pentru ca trecuse ziua si se facuse seara), deci in acea seara, Domnul a frant paine dospita sau azimi? Nu iti cer sa iti inchipui ci sa raspunzi conform a ceea ce spune Biblia dupa parerea ta.


Tu o sa sustii ca au folosit azimi, nu?
Daca prima Euharistie de dupa Cina cea de Taina, s-a savarsit chiar in Duminica Invierii, intr-o zi cand la evrei se mancau doar azimi, inseamna ca
s-a folosit azima.
Daca insa savarsirea Euharistiei e conditionata de azimi, asta ar insemna ca si a doua si a treia oara si urmatoarele dati sa se savarseasca tot cu azimi, nu?


Stim din Fapte 20,6-7 ca apostolul Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, DUPA TERMINAREA SARBATORII AZIMILOR (care are loc intre 14-23 Nissan) si ca intr-o zi de Duminica, adica dupa 28 Nisan, au savarsit randuiala frangerii painii.

„Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile.
„În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7).

In versiunea originala e termenul artos, nu azymos.
Am cateva intrebari, nu neaparat doar pt. Adriana:

1. ce a folosit Apostolul Pavel si cei impreuna cu el la acea Euharistie?
paine sau azimi ? (repet era DUPA sarbatoarea azimilor)

2. Daca au folosit paine pt. ca sarbatoarea azimilor trecuse deja, atunci ce relevanta are pt. mantuire disputa asta interminabila paine versus azima?

3. Ce folosesc in prezent crestinii evrei la Euharistie intr-una din zilele cand se suprapune peste sarbatoarea azimilor? Si ce folosesc in restul zilelor?
Mai respecta la sange crestinii evrei toate prescriptiile legate de Sarbatoarea Azimilor pana in ziua de azi?
Multumesc anticipat pt. raspuns.
  #3  
Vechi 17.09.2011, 15:13:29
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Tu o sa sustii ca au folosit azimi, nu?
Daca prima Euharistie de dupa Cina cea de Taina, s-a savarsit chiar in Duminica Invierii, intr-o zi cand la evrei se mancau doar azimi, inseamna ca
s-a folosit azima.
Daca insa savarsirea Euharistiei e conditionata de azimi, asta ar insemna ca si a doua si a treia oara si urmatoarele dati sa se savarseasca tot cu azimi, nu?


Stim din Fapte 20,6-7 ca apostolul Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, DUPA TERMINAREA SARBATORII AZIMILOR (care are loc intre 14-23 Nissan) si ca intr-o zi de Duminica, adica dupa 28 Nisan, au savarsit randuiala frangerii painii.

„Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile.
„În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7).

In versiunea originala e termenul artos, nu azymos.
Am cateva intrebari, nu neaparat doar pt. Adriana:

1. ce a folosit Apostolul Pavel si cei impreuna cu el la acea Euharistie?
paine sau azimi ? (repet era DUPA sarbatoarea azimilor)

2. Daca au folosit paine pt. ca sarbatoarea azimilor trecuse deja, atunci ce relevanta are pt. mantuire disputa asta interminabila paine versus azima?

3. Ce folosesc in prezent crestinii evrei la Euharistie intr-una din zilele cand se suprapune peste sarbatoarea azimilor? Si ce folosesc in restul zilelor?
Mai respecta la sange crestinii evrei toate prescriptiile legate de Sarbatoarea Azimilor pana in ziua de azi?
Multumesc anticipat pt. raspuns.
Eu sustin ca la a doua frangere a Painii, Domnul a frant azima iar in Biblie scrie paine, deci cuvantul Artos nu este paine-dospita ci simplu paine, indiferent daca dospita sau nedospita. In Biblie, acolo unde in romaneste se specifica cuvantul "dospit" se foloseste cumva artos sau un derivat al acestuia? Nu am verificat dar te las sa verifici tu. Ca atare, avand in vedere ca acelasi cuvant Artos, este folosit pentru frangerea painii in plina sarbatoare pascala (duminica spre luni) cand painea erau azimile, arata ca Artos nu poate fi folosit ca argument valabil in a demonstra ca painea ar fi dospita, pentru ca iata o situatie sigura in care nu era dospita si tot Artos scrie.

Am mai sustinut si faptul ca la a treia aparitie a lui Iisus, la pescuirea minunata, Domnul a frant din nou painea. De data asta insa, ne aflam dupa Sarbatoarea Pascala, deci painea trebuie sa fi fost dospita. Iar pescuirea minunata simbolizeaza pescuirea crestinilor.

Concluzia: se frange painea care se gaseste la dispozitie, indiferent ca dospita sau nedospita, este paine in general. Asta insa nu schimba faptul ca painea avuta la dispozitie in noaptea Pascala a fost azima.

Cat despre crestinii evrei de astazi, mi-ar placea sa intalnesc si eu cativa ca sa vad de unde au puterea sa renunte dintr-o data la toata traditia lor pentru o alta in conditiile in care vad ca este extrem de dificil pentru multi sa renunte la traditii umane, se simt complet dezradacinati, Hristos nu le ajunge...

Last edited by Adriana3; 17.09.2011 at 15:16:37.
  #4  
Vechi 17.09.2011, 15:17:49
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu sustin ca la a doua frangere a Painii, Domnul a frant azima iar in Biblie scrie paine, deci cuvantul Artos nu este paine-dospita ci simplu paine, indiferent daca dospita sau nedospita. In Biblie, acolo unde in romaneste se specifica cuvantul "dospit" se foloseste cumva artos sau un derivat al acestuia? Nu am verificat dar te las sa verifici tu. Ca atare, avand in vedere ca acelasi cuvant Artos, este folosit pentru frangerea painii in plina sarbatoare pascala (duminica spre luni) cand painea erau azimile, arata ca Artos nu poate fi folosit ca argument valabil in a demonstra ca painea ar fi dospita, pentru ca iata o situatie sigura in care nu era dospita si tot Artos scrie.

Am mai sustinut si faptul ca la a treia aparitie a lui Iisus, la pescuirea minunata, Domnul a frant din nou painea. De data asta insa, ne aflam dupa Sarbatoarea Pascala, deci painea trebuie sa fi fost dospita. Iar pescuirea minunata simbolizeaza pescuirea crestinilor.

Concluzia: se frange painea care se gaseste la dispozitie, indiferent ca dospita sau nedospita, este paine in general. Asta insa nu schimba faptul ca painea avuta la dispozitie in noaptea Pascala a fost azima.
Concret nu vom sti ce paine a folosit Domnul, insa pe baza evidentelor biblice, putem spune ca a folosit painea obisnuita, iar painea obisnuita era cea dospita
__________________
valentin_top_bizant
  #5  
Vechi 17.09.2011, 15:21:10
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga Vezi mesajul
Concret nu vom sti ce paine a folosit Domnul, insa pe baza evidentelor biblice, putem spune ca a folosit painea obisnuita, iar painea obisnuita era cea dospita
La care paine va referiti cand spuneti: "pe baza evidentelor biblice"? Doar la cea de la Cina cea de Taina sau si la cea din seara duminicii Invierii?
  #6  
Vechi 17.09.2011, 15:25:21
valentin.viliga's Avatar
valentin.viliga valentin.viliga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2008
Locație: arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 467
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
La care paine va referiti cand spuneti: "pe baza evidentelor biblice"? Doar la cea de la Cina cea de Taina sau si la cea din seara duminicii Invierii?
Ma refer la paine de la Cina cea de Taina, pt ca deja in duminica Invierii Domnului nu mai era Pesahul iudaic
__________________
valentin_top_bizant
  #7  
Vechi 17.09.2011, 15:28:24
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga Vezi mesajul
Ma refer la paine de la Cina cea de Taina, pt ca deja in duminica Invierii Domnului nu mai era Pesahul iudaic
Si dvs. stiti ca Pastele iudaic tine 7 zile in care se mananca numai azimi si nu paine dospita conform legii data de Dumnezeu in Exodul? De unde si formularea "prima zi" a azimilor. Erau 7 zile ale azimilor conform legii, din 15 pana in 21 Nissan. Cititi capitolul 12 din Exodul ca sa va lamuriti. Iar in practica au devenit 8 din cauza trebii cu luna plina.

Last edited by Adriana3; 17.09.2011 at 15:36:12.
  #8  
Vechi 17.09.2011, 16:02:39
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

[quote=Adriana3;400926]Concluzia: se frange painea care se gaseste la dispozitie, indiferent ca dospita sau nedospita, este paine in general.QUOTE]




ok, deci dupa 200 de pagini de much ado about nothing, ai ajuns la concluzia ca Euharistia la ortodocsi cu paine si nu cu azima e in deplina concordanta cu Scriptura.
  #9  
Vechi 17.09.2011, 16:57:01
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Mihail, apropo de controversa cu adventistul referitoare la "dospitură", la Ioan 6:35 Hristos Însuși Se numește pe Sine Pâinea Vieții, folosindu-se cuvântul artos, și nu "azima" vieții. De unde se vede foarte clar că Hristos nu a ezitat nici referindu-se la Sine să folosească cuvântul Pâine, artos. Prin urmare toată mascarada asta cu "dospitura" și "fermentația" nu este decât o altă manifestare a legalismului sectar al acestor minți rătăcite prin bălării.
Chiar vrei să-i strici de tot sabatul omului?

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
ok, deci dupa 200 de pagini de much ado about nothing, ai ajuns la concluzia ca Euharistia la ortodocsi cu paine si nu cu azima e in deplina concordanta cu Scriptura.
Nu cred că mai are nimeni atâta răbdare să citească peste trei mii de postări, dintre care cel puțin trei sferturi sunt vorbiri în vânt, textualizare fără orizont și aberații antiortodoxe.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 17.09.2011 at 17:09:06.
  #10  
Vechi 17.09.2011, 17:30:56
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Nu cred că mai are nimeni atâta răbdare să citească peste trei mii de postări, dintre care cel puțin trei sferturi sunt vorbiri în vânt, textualizare fără orizont și aberații antiortodoxe.


Vorba proverbului: "Zgomot mult si par putin. Asa o zis dracu' cand o tuns pisica". :21
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 19:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 23:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 10:23:38