![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Iar in prima zi dupa sambata, foarte de dimineata, au venit ele la mormant, aducand miresmele pe care le pregatisera. 2. Si au gasit piatra rasturnata de pe mormant. 3. Si intrand, nu au gasit trupul Domnului Iisus. [...] 13. Si iata, doi dintre ei mergeau in aceeasi zi la un sat care era departe de Ierusalim, ca la saizeci de stadii, al carui nume era Emaus. 14. Si aceia vorbeau intre ei despre toate intamplarile acestea. [...] 28. Si s-au apropiat de satul unde se duceau, iar El se facea ca merge mai departe. 29. Dar ei Il rugau staruitor, zicand: Ramai cu noi ca este spre seara si s-a plecat ziua. Si a intrat sa ramana cu ei. 30. Si, cand a stat impreuna cu ei la masa, luand El painea, a binecuvantat si, frangand, le-a dat lor. 31. Si s-au deschis ochii lor si L-au cunoscut; si El s-a facut nevazut de ei. Deci, la aceasta a doua frangere a painii facuta tot de Domnul Iisus in seara din duminica Invierii (cand de fapt era luni pentru ca trecuse ziua si se facuse seara), deci in acea seara, Domnul a frant paine dospita sau azimi? Nu iti cer sa iti inchipui ci sa raspunzi conform a ceea ce spune Biblia dupa parerea ta. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Tu o sa sustii ca au folosit azimi, nu? Daca prima Euharistie de dupa Cina cea de Taina, s-a savarsit chiar in Duminica Invierii, intr-o zi cand la evrei se mancau doar azimi, inseamna ca s-a folosit azima. Daca insa savarsirea Euharistiei e conditionata de azimi, asta ar insemna ca si a doua si a treia oara si urmatoarele dati sa se savarseasca tot cu azimi, nu? Stim din Fapte 20,6-7 ca apostolul Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, DUPA TERMINAREA SARBATORII AZIMILOR (care are loc intre 14-23 Nissan) si ca intr-o zi de Duminica, adica dupa 28 Nisan, au savarsit randuiala frangerii painii. „Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile. „În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7). In versiunea originala e termenul artos, nu azymos. Am cateva intrebari, nu neaparat doar pt. Adriana: 1. ce a folosit Apostolul Pavel si cei impreuna cu el la acea Euharistie? paine sau azimi ? (repet era DUPA sarbatoarea azimilor) 2. Daca au folosit paine pt. ca sarbatoarea azimilor trecuse deja, atunci ce relevanta are pt. mantuire disputa asta interminabila paine versus azima? 3. Ce folosesc in prezent crestinii evrei la Euharistie intr-una din zilele cand se suprapune peste sarbatoarea azimilor? Si ce folosesc in restul zilelor? Mai respecta la sange crestinii evrei toate prescriptiile legate de Sarbatoarea Azimilor pana in ziua de azi? Multumesc anticipat pt. raspuns. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am mai sustinut si faptul ca la a treia aparitie a lui Iisus, la pescuirea minunata, Domnul a frant din nou painea. De data asta insa, ne aflam dupa Sarbatoarea Pascala, deci painea trebuie sa fi fost dospita. Iar pescuirea minunata simbolizeaza pescuirea crestinilor. Concluzia: se frange painea care se gaseste la dispozitie, indiferent ca dospita sau nedospita, este paine in general. Asta insa nu schimba faptul ca painea avuta la dispozitie in noaptea Pascala a fost azima. Cat despre crestinii evrei de astazi, mi-ar placea sa intalnesc si eu cativa ca sa vad de unde au puterea sa renunte dintr-o data la toata traditia lor pentru o alta in conditiile in care vad ca este extrem de dificil pentru multi sa renunte la traditii umane, se simt complet dezradacinati, Hristos nu le ajunge... Last edited by Adriana3; 17.09.2011 at 15:16:37. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
|
#5
|
|||
|
|||
|
La care paine va referiti cand spuneti: "pe baza evidentelor biblice"? Doar la cea de la Cina cea de Taina sau si la cea din seara duminicii Invierii?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ma refer la paine de la Cina cea de Taina, pt ca deja in duminica Invierii Domnului nu mai era Pesahul iudaic
__________________
valentin_top_bizant |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Si dvs. stiti ca Pastele iudaic tine 7 zile in care se mananca numai azimi si nu paine dospita conform legii data de Dumnezeu in Exodul? De unde si formularea "prima zi" a azimilor. Erau 7 zile ale azimilor conform legii, din 15 pana in 21 Nissan. Cititi capitolul 12 din Exodul ca sa va lamuriti. Iar in practica au devenit 8 din cauza trebii cu luna plina.
Last edited by Adriana3; 17.09.2011 at 15:36:12. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
[quote=Adriana3;400926]Concluzia: se frange painea care se gaseste la dispozitie, indiferent ca dospita sau nedospita, este paine in general.QUOTE]
ok, deci dupa 200 de pagini de much ado about nothing, ai ajuns la concluzia ca Euharistia la ortodocsi cu paine si nu cu azima e in deplina concordanta cu Scriptura. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu cred că mai are nimeni atâta răbdare să citească peste trei mii de postări, dintre care cel puțin trei sferturi sunt vorbiri în vânt, textualizare fără orizont și aberații antiortodoxe.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 17.09.2011 at 17:09:06. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vorba proverbului: "Zgomot mult si par putin. Asa o zis dracu' cand o tuns pisica". :21 |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|