![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu cred ca la "teoria" practicarii spalarii picioarelor aproapelui nu s-a mai lucrat aproape deloc. Ba chiar cred ca i s-a luat locul cu practica calcarii pe picioare a aproapelui. Toti se "arunca" la teologii inalte si foarte inalte, dar uitam sa mai fim in slujba aproapelui, uitam sa mai fim oameni. Aproapele a devenit cantitate neglijabila in noua ecuatie a mantuirii, iar daca nu spune asa cum spunem noi atunci ne suparam si il consideram dusmanul nostru, si daca nici nu admite sa-i turnam acum si pe loc o galeata de dreapta invatatura pe gat si s-o bea in fata noastra si sa zica ca e buna, il blestemam si afurisim ca are pe satana in el. De fapt noi ne multumim cu un crestinism rational, teoretic, logic, demonstrabil si para demonstrabil. El nu ne atinge inima, pentru ca altfel inima noastra ar trebui sa fie schimbata si sa nu mai scoatem pe gura atatea murdarii, invinuiri ale celuilalt, denigrari, calomnii, invidii, rautati, ci doar rabdare, smerenie, bunatate, blandete, dragoste. Fie ca un nou teolog sa revigoreze "teoria" smereniei prin practica spalarii picioarelor. Or ne e rusine sa nu ne injosim cumva? Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taina îndumnezeirii prin har a persoanei umane e o dovadă în plus că drumul Bisericii nu se oprește (sau mai bine zis n-ar trebui să se oprească) într-un anumit punct de unde-și contemplă cu nesfârșită satifacție realitatea proprie ca pe o natură moartă. Biserica dreptmăritoare are nevoie de o relectură aplicată a Evangheliei în toate direcțiile, asumarea unei cruci pe măsura suferințelor lumii contemporane.
Teologia nu mai produce de multă vreme altceva decât variațiuni pe teme consacrate. Cei mai importanți gânditori ortodocși (în afară de părintele Stăniloae) deși au deschis orizonturi noi unor teme străvechi, sfârșesc prin a deranja o anumită stază duhovnicească foartă confortabilă, prin urmare ajung pe "indexul" neoinchiziției ortodoxiste (ortodoxism= ortodoxia transformată în ideologie magico-pietistă de circuit închis). Lista autorilor interziși în ograda pravoslavnicilor habotnico-izolaționiști se îmbogățește de la an la an cu alte nume notorii provenind din rândurile scriitorilor bisericești care și-au riscat talantul pentru a indica potecile uitate ale urcușului duhovnicesc : Sergei Bulgakov, Paul Evdokimov, Christos Yannaras și mai nou s-a alăturat Olivier Clement acestui grup select. MariS ai dreptate, dar este doar un versant al problemei opacității sociale a învățăturii Bisericii. Suntem mielușei blânzi în biserică (câteodată nici acolo) iar în cealaltă vreme a vieții noastre ne transformăm în lupi răpitori. Aceasta nu este altceva decât consecința unei credințe orientate exclusiv pe folosul individual, egocentrică până și în rugăciunea liturgică. Cîteodată aproapele ne incomodează nevoința autistă chiar și la sfintele slujbe, ce să mai vorbim de "viața de toate zilele" - prin acesta înțelegând timpul pe care nu-l dăruim în totalitate Domnului.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
9 MAI! si eroii ortodoxiei! | andreicozia | Stiri, actualitati, anunturi | 40 | 24.05.2010 00:57:20 |
Duminica Ortodoxiei + | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 2 | 28.02.2009 22:36:50 |
MARTURIA ORTODOXIEI | iosif | Despre Biserica Ortodoxa in general | 55 | 04.08.2008 15:49:47 |
DUMINICA ORTODOXIEI | georgeval | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 21.03.2008 00:46:06 |
|