Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.09.2011, 18:06:36
ludovic ludovic is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.01.2011
Mesaje: 90
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ca să putem să răspundem la întrebarea "cine a fost primul papă ?" trebuie ca, mai întâi, să ne dumirim asupra chestiunii: "ce este acela: un papă ?"
Așadar, "papa", care, etimologic, înseamnă "cel bătrân" este șeful colegiului episcopilor. Dar ce sunt aceia: "episcopi" ? Ei sunt urmașii Apostolilor, care se află la treapta deplinei preoții. Cu alte cuvinte, au în modul cel mai deplin tripla misiune sacerdotală: de a învăța cuvântul Domnului, de a administra Sacramentele, de a conduce spre mântuire poporul lui Dumnezeu dintr-un anumit loc (munus docendi, munus sacramentalis, munus regendi). Cum se "fac" acești urmași ai apostolilor ? Scrie în Biblie, în Faptele Apostolilor, despre investirea lui Matia.

Deci, dacă "papa" înseamnă "șeful colegiului apostolic", atunci se pune problema: "cine a fost șeful chiar al primului colegiu apostolic" ? Noi, catolicii, credem că Sf Petru a fost căpetenia apostolilor. Acesta este "primatul petrin" despre care tot auzim vorbindu-se. Care este principala lui misiune, dincolo de misiunea pe care o are orice apostol, adică episcop ? Tot în Biblie aflăm: este misiunea de a-i întări pe frații săi episcopi, de a-i ține laolaltă, ca să fie o singură turmă și un singur păstor. Este "ministerul petrin", la care este chemat, astăzi, Benedict al XVI-lea, al 266-lea urmaș al lui Petru în a-i întări pe frații săi.
Din postarea dvs inteleg ca modelul papal copie intr-un fel modelul apostolic. Insa diferentele sunt mari:
1)Petru nu a fost seful apostolilor. Nu vedem nicaieri un astfel de rol pentru Petru. Mai mult de atat, in Galateni vedem cum Petru e luat la rost de Pavel pentru purtarea lui ceea ce denota ca nu exista o relatie sef-subaltern intre Petru si Pavel.
2)In Ioan 21 cand Petru intreaba "da cu acesta ce se va intampla" (referindu-se la Ioan) Hristos ii raspunde scurt ca nu e treaba lui Petru sa stie. Un raspuns care denota clar ca Petru nu era un lider al apostolilor.
"Pe acesta deci, văzându-l, Petru a zis lui Iisus: Doamne, dar cu acesta ce se va întâmpla?
Zis-a Iisus lui: Dacă voiesc ca acesta să rămână până voi veni, ce ai tu? Tu urmează Mie."

Dupa cum a zis cineva intr-o postare mai sus, apostolii nu au fost organizati ierarhic, nu exista "cel mai mare dintre ei" si chiar Hristos in timpul uceniciei lor i-a invatat acest lucru.

Mergand pe argumentele dvs mai degraba putem considera ca primul papa a fost Moise, care fusese uns de Dumnezeu sa fie conducatorul evreilor(facand o paralela in care Moise = Papa,evreii = catolicii) si exemplele pot continua. De ce Petru?

Din raspunsul dvs inteleg ca nu e nimic oficial in afirmatia "Petru primul papa" ci doar o paralela(fortata dupa parerea mea) intre modelul apostolic si cel catolic.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.09.2011, 16:51:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ludovic Vezi mesajul
1)Petru nu a fost seful apostolilor. Nu vedem nicaieri un astfel de rol pentru Petru. Mai mult de atat, in Galateni vedem cum Petru e luat la rost de Pavel pentru purtarea lui ceea ce denota ca nu exista o relatie sef-subaltern intre Petru si Pavel.
Mă tem că înțelegerea termenului de "șef" este deformată de atâtea exemple pe care le vedem în jurul nostru, când șefia devine un fel de dictatură. În realitate, șefia apostolică este șefie în iubire și slujire. De aceea și succesorii lui Petru poartă titlul de "serv al servilor lui Dumnezeu".
Și șefii episcopilor, ca și episcopii și toți oamenii, pot avea păreri personale.
De exemplu, părerea personală a primului papă a fost că, dacă cineva vrea să primească botezul catolic, este necesar ca mai întâi să fie tăiat împrejur. Această părere personală a lui Petru nu a fost remisă prin părerea personală contrară a lui Paul, ci prin acțiune formală: primul sinod apostolic de la Ierusalim.
Alt exemplu: părerea personală a celui de al 197-lea papă, Ioan al XXII-lea, era judecata individuală nu are loc imediat după moarte, ci se suprapune peste judecata universală, oarecum așa cum susțin adventiștii de astăzi. Dar, fiindcă mulți apostoli din vremea lui erau împotriva acestei păreri personale a papei, a convocat un sinod, care să dezbată problema și să se pronunțe asupra ei. A dezbătut-o și s-a pronunțat: judecata individuală are loc imediat după moarte. Ioan al XXII-lea a retractat eroarea, ca urmare a acestui lucru.

Probabil că dv, dacă (Doamne, ferește !) ați fi Papă, ați bate cu pumnul în masă: ce credeți dv, aia să creadă toți, că de nu, unde le stau picioarele, acolo le va sta capul ! Dar, iată că papii nu sunt așa: nici Petru I, nici Ioan al XXII-lea, nici alții.

Citat:
2)In Ioan 21 cand Petru intreaba "da cu acesta ce se va intampla" (referindu-se la Ioan) Hristos ii raspunde scurt ca nu e treaba lui Petru sa stie. Un raspuns care denota clar ca Petru nu era un lider al apostolilor.
"Pe acesta deci, văzându-l, Petru a zis lui Iisus: Doamne, dar cu acesta ce se va întâmpla?
Zis-a Iisus lui: Dacă voiesc ca acesta să rămână până voi veni, ce ai tu? Tu urmează Mie."
Nu înțeleg cum, de la acest episod, ați ajuns la concluzia că Petru nu era șeful apostolilor. Oare șeful dv știe ce se va întâmpla cu dv ? Nu știe ? Păi, înseamnă că nu e șef !

Citat:
Dupa cum a zis cineva intr-o postare mai sus, apostolii nu au fost organizati ierarhic, nu exista "cel mai mare dintre ei" si chiar Hristos in timpul uceniciei lor i-a invatat acest lucru.
Că Petru a fost șeful apostolilor spune și o întreagă liturgică ortodoxă. E adevărat, în ultima vreme ortodocșii au cam modificat icoasele, ca să nu sune prea...catolic. Așa cum au modificat și Crezul. Dar vechile ediții ortodoxe stau mărturie că Petru a fost căpetenia apostolilor, "verhovnicul" apostolilor sau prințul apostolilor. Dați o goaglă după "verhovnicul apostolilor" și vă lămuriți imediat despre ce au crezut ortodocșii.

Citat:
Mergand pe argumentele dvs mai degraba putem considera ca primul papa a fost Moise, care fusese uns de Dumnezeu sa fie conducatorul evreilor(facand o paralela in care Moise = Papa,evreii = catolicii) si exemplele pot continua. De ce Petru?
Aici, dovediți multă ascuțime. Sau ați citit exegeză catolică ? Într-adevăr, Moise poate fi considerat un "antitip" al Episcopului Romei, după cum evreii, Poporul Ales în legea veche, reprezintă antitipul noului Popor Ales al lui Dumnezeu, care este Biserica Catolică.

Citat:
Din raspunsul dvs inteleg ca nu e nimic oficial in afirmatia "Petru primul papa" ci doar o paralela(fortata dupa parerea mea) intre modelul apostolic si cel catolic.
Afirmația "Petru a fost primul Papă" este cât se poate de oficială. În Catedrala Sf Paul din Roma, pe care am vizitat-o chiar ieri, puteți admira portretele tuturor papilor. Privind la primul portret, îl veți vedea pe Sf Petru.
Biserica Catolică este indefectibilă, adică este aceeași cu Biserica născută în ziua de Pentecoste, când primul Papă și frații lui au ținut prima omilie și Biserica număra "ca la 3000 de bărbați". De atunci și până azi, când șef al colegiului apostolic este al 266-lea Papă, Biserica nu a făcut decât să crească, Evanghelia fiind azi răspândită la toate națiunile, după cum Domnul nostru a poruncit.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.09.2011, 17:51:13
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Da mai frate,ai uitat ca esti creat de Dumnezeu roman,ti-a fost spalat creierul cu propaganda din BC,de ii insufla dracii pe unii sa o faca.
Unde a raspandit BC evanghelia la toate "natiunile" dupa cum s-a intamplat la pogorarea Duhului Sfant ca Duhul Sfant da Sfintilor Apostoli sa vorbeasca asa fel ca fiecare din cei prezenti acolo auzea pe limba sa natala?
Ca abia la Vatican II s-a dat sa se tina slujbele catolice pe limbile natale ale popoarelor ,pana atunci era latina limba in care se tineau slujbele.
Vezi cum a propovaduit BC la toate "natiunile" ca in toata America de Sud se vorbeste spaniola,exceptand Brazilia unde se vorbeste portugheza,unde e limba natala a natiunilor de erau acolo,cand colonistii/propovaduitori sau ce erau inselati de draci majoritatea spanioli sau portughezi au ajuns pe acolo?
Nu au deznationalizat acei oameni din BC,ca i-au inselat dracii,acele natiuni de acolo,din America de Sud?
Aci,la enciclia patriarhilor ortodocsi de la 1848 se poate vedea ca Sfantul Apostol Petru nu a fost vreodata "seful apostolilor",pentru ca in Biserica nici nu exista sef,fiind toti ca fratii.
Aci se poate vedea aceasta epistola:
http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...clica_1848.htm
Se poate citi pe acolo si iata si cate ceva:
"11. Cu toate acestea, am socotit ca pe a noastră părintească și frățească trebuință, și ca pe o sfântă datorie, să vă întărim prin cea de față încunoștiințare în Ortodoxia care din strămoși o țineți, și să arătăm totodată în treacăt netemeinicia cugetelor Episcopului Romei, lucru care în chip vădit el însuși îl cunoaște. Căci nu cu mărturisirea sa apostolică își împodobește Scaunul, ci de la Scaunul Apostolic se silește a-și temeli stăpânirea, iar de la stăpânire mărturisirea sa. Dar adevărul stă chiar dimpotrivă. Nu numai că Scaunul Romei se socotește a fi fost cinstit de către Fericitului Petru doar din predanie, dar nici Scaunul domnesc al Fericitului Petru mărturisit de Sfânta Scriptură, adică Antiohia, a cărei Biserică este de aceea mărturisită de Sfântul Vasilie (Epist. 48 către Atanasie cel Mare) ca fiind „cea mai însemnată între toate Bisericile din lume”, ba încă mai mult, Sinodul al Doilea a toată lumea, scriind către un Sinod al Apusenilor (preacinstiților și cucernicilor frați și împreună-slujitori Damasie, Ambrozie, Britton, Valerian și ceilalți) mărturisește, zicând: „Biserica cea preaveche și întru adevăr Apostolească a Antiohiei Siriei, în care pentru întâia dată s’a întrebuințat cinstitul nume al creștinilor”, nici aceasta, zicem, Biserica Apostolească a Antiohiei, nu a avut vreodată dreptul de a nu fi judecată cu Sfânta Scriptură și cu hotărârile sobornicești, măcar că este una care într’adevăr se poate mândri cu Scaunul lui Petru. Dar ce zicem? Însuși Fericitul Petru în persoană a fost judecat înaintea tuturor după adevărul Evangheliei (Galat. 2, 14) și a fost aflat, după mărturia Scripturii, vinovat și nu drept umblând. Ce trebuie dar a crede pentru cei care se laudă și se semețesc numai cu ținerea Scaunului său, așa de măreț în ochii lor? Ba încă marele Vasile, cel până la cer strălucitor, a toată lumea dascăl al Ortodoxiei în Biserica cea Sobornicească, la care și episcopii Romei sunt nevoiți a ne trimite (fila 8, r. 31), lămurit și deslușit ne-a arătat mai sus ce prețuire se cade a avea pentru judecățile nepătrunsului Vatican: Care, zice el, nu cunosc adevărul, nici suferă să-l învețe, certându-se cu cei care vor să le vestească adevărul, înșiși întărindu-se în erezia lor. Astfel că înșiși acei sfinți Părinți ai noștri, pe care admirându-i pe drept, ca pe niște luminători și învățători chiar ai Apusului, ni-i înșiruie Sanctitatea Sa, și ne sfătuiește (fila 8) să urmăm lor, ne învață să nu judecăm Ortodoxia după sfântul Scaun, ci Scaunul însuși și pe cel de pe Scaun să-l judecăm după dumnezeieștile Scripturi și hotărârile și rânduielile Sinoadelor, și după Credința cea propovăduită, adică după Ortodoxia învățăturii celei de totdeauna. Așa au judecat și au osândit în Sinod Părinții noștri și pe Honorie, Papă al Romei, și pe Dioscur, Papă al Alexandriei, și pe Makedonie și Nestorie, Patriarhi ai Constantinopolelui, și pe Petru Gnafevs, Patriarhul Antiohiei, și pe ceilalți. Căci dacă și urâciunea pustiirii a șezut în locul cel sfânt, după mărturia Scripturilor (Daniil 9, 27; Mat. 24, 15), de ce nu și înnoirea și erezia pe Scaun Sfânt? Și de aici se arată dintr-o privire zădărnicia și slăbiciunea și a celorlalte strădanii (fila 8, r. 9, 11, 14) în folosul puterii tiranicești a Episcopului Romei. Căci dacă Biserica lui Hristos nu s’ar fi întemeiat pe piatra cea neclătinată a mărturisirii lui Petru: Tu ești Hristosul, Fiul lui Dumnezeu celui viu (Mat. 16, 16) (care era răspunsul de obște din partea Apostolilor, întrebați: Dar voi cine-mi ziceți că sunt? – Mat. 16, 15, cum tâlcuiesc nouă dumnezeieștii Părinți răsăriteni și apuseni), pe șubredă temelie s’ar fi întemeiat chiar însuși pe Chifa, darmite pe Papa, care după ce s’a făcut stăpân pe cheile Împărăției Cerurilor, le-a chivernisit așa precum bine se vădește din istorie. Dar și însemnarea întreitului Paște oile mele, dumnezeieștii noștri Părinți cu un glas învață că nu era un privilegiu al Fericitului Petru asupra celorlalți Apostoli, și cu atât mai puțin al urmașilor lui, ci simplă reașezare a lui în apostolatul din care căzuse prin întreita lepădare. Dumnezeiescul Petru însuși se arată a primi astfel înțelesul întreitei întrebări a Domnului Mă iubești? și mai mult, și decât aceștia (Ioan 21, 16). Căci aducându-și aminte de cuvintele: Dacă toți se vor sminti întru tine, eu niciodată nu mă voi sminti (Mat. 26, 33), s’a mâhnit căci a zis lui a treia oară: Mă iubești? Dar urmașii lui iau zicerea în chip prielnic, în înțelesul cel foarte plăcut lor."
Din cate mi se pare in BO episcopii,arhiepiscopii au ungere mai mare,dar odata cu aceasta si slujirea lor este mai multa.Ei slujesc pe ceilalti oameni.
Si aci vine diferenta mare intre BC si BO,la BO se crede ca lucrarile lui Dumnezeu sunt necreate si Dumnezeu tine toata creatia prin lucrarile sale,Dumnezeu lucrand fara a osteni in toata creatia.
Asta e ceva paradoxal cum Dumnezeu fiind atotputernic si creator ,tot El este si cel care lucreaza spre a tine creatia.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.09.2011, 22:22:34
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Pai cum sa schimbe ortodocsii crezul, cand catolicii sunt cei care l-au schimbat?
Ca nici un parinte, in afara Fer. Augustin nu a invatat filioque.
Nici un parinte, daca e citit corect, si nu scos din context, nu a invatat filioque.
Cat despre modificari de slujbe si falsuri, ce sa mai vorbim?
Decretaliile pseudo-isidoriene, Donatia lui Constantin sau asa-zisul crez atanasian au aparut in apus si azi chiar si catolicii le recunosc ca falsuri.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.09.2011, 15:19:21
STEFAN2206 STEFAN2206 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.09.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 8
Implicit

PENTRU mihailt

Aci,la enciclia patriarhilor ortodocsi de la 1848 se poate vedea ca Sfantul Apostol Petru nu a fost vreodata "seful apostolilor",pentru ca in Biserica nici nu exista sef,fiind toti ca fratii.


PENTRUCA ASA LE CONVINE LOR,SA POATA FACE CE VOR ,DE ACEEA SAU DESPARTIT DE BISERICA MAMA.
SI ITI DAU UN EXEMPLU CITESTE-L CU ATENTIE SI ITI VEI DA SEAMA CUM SA FORMAT BISERICA ORTODOXA ROMANA
Boscorodirea

Identitate Crestina Ortodoxa in Istorie
Daniel Branzei

In Dictionarul explicativ al limbii romane din 1975, citim: "a boscorodi" vine de la cuvantul ucrainian "boskorodity" si inseamna a vorbi singur, spunand cuvinte neantelese, adica a bodogani. Am vazut in capitolele precedente cum s-a introdus limba slavona in locul celei latine. Dimitrie Cantemir in Descriptio Moldavae, pag.152, inca mentioneaza procedeul de taierea limbii celor care nu vor folosi limba slavona. Deci metoda de inlocuire a limbii latine cu limba slavona a fost facuta cu o extrema violenta:
Preotii care nu cunosteau limba slavona, au inceput a imita prin sunete asemanatoare, pe care nici cei ce ascultau nu le intelegeau. Deci, s-a produs un fenomen unic in lume si nemaiintalnit in istorie "boscorodirea". Ce eroare! Vorbirea clara si cu inteles a frumoasei noastre limbi, inca in formare, deci o latina vulgara, aducea cu sine pedeapsa "taierii limbii." Iar schimonosirea, bolborosirea unor cuvinte, fara de inteles, pe care sufletul si constiinta le detesta, erau dovada de conformism. Straduinta de supunere era acceptata, chiar incurajata. Asa s-a ajuns la cea mai degradanta injosire a constiintei!

Cultul lui Dumnezeu a ajuns o insirare de sunete cu prefixe si sufixe slavone. Acesti preoti romani "boscoroditori" aveau in psihicul lor convingerea falsului si a inselatoriei. Au ajuns sa nu stie sa citeasca. Uneori nu cunosteau decat Tatal nostru (Ocinasele) si mai rar Crezul, in limba slavona, restul serviciilor era boscorodit.

Nu-i de mirare ca unii episcopi trecand la Biserica Catolica, fara a nega valabilitatea sacramentelor in Biserica ortodoxa (ca Patenie de la Muncaci) aveau dubii daca acestea au fost date valid, din mai multe pricini. Secolele de boscorodire au lasat in Biserica ortodoxa o trauma psihica. Boscorodim, adica imitam, fara probleme de constiinta...

Gheorghe Baritiu (1812-1893) publicist si istoric roman, intemeietorul presei romanesti in Transilvania, membru fondator al Academiei Romane, scrie:

"O imprejurare poate sa supere pe istoricul roman care se va ocupa de istoria reformatiunii, iar aceea este, ca incepand din anul 1566 pana la 1670, nu dai in toata istoria Transilvaniei peste un mare preot, calugar sau episcop, roman greco-rasaritean, care sa-si fi aparat dogmele credintei sale, barbateste, sa fi declarat vreunul pe fata, in ochii lumii, cum faceau apusenii, ca abjura credinta cea veche si trece la cea noua!... Cu ce se ocupau in acele timpuri miile de calugari rasariteni, carora le place foarte mult a se considera pe sine si a se numi aparatori infocati ai Bisericii Ortodoxe, rasaritene?" (Parti alese din Istoria Transilvaniei, vol.I, p.150).

Am putea raspunde noi astazi: boscorodeau!

"Ce constiinta aveau preotii boscoroditori? Ce loialitate fata de adevar, atunci cand aratau ca stiu ceea ce, de fapt, igonorau?! In asemenea imprejurari nu exista o chemare la preotie pentru ca preotul nu era pregatit si era convins ca inseala atat pe Dumnezeu, cat si pe credinciosi."

"Orice limba are frumusetea sa, venerabilitatea sa. Deci, si limba slavona este frumoasa cand este citita si vorbita cum trebuie. Insa o limba care este parodiata, boscorodita este, de fapt, batjocorita."

Dimitrie Cantemir (1673-1723), domn al Moldovei si mare carturar, mai scrie:

"Teoctist de neam bulgar si diacon al lui Marcu din Efes, pentru a dezradacina din Moldova samanta catolicismului si sa ridice pentru totdeauna tinerilor putinta de a citi sofismele latinilor, a incredintat pe Alexandru cel Bun sa surghiuneasca din tara pe oamenii de alta credinta si sa scoata literele latine din toate scrierile si cartile si sa introduca in locul lor, pe cele slavone." (Descriptio Moldaviae, p.152).

Este de fapt cert ca inainte se folosea limba latina.

Orasele din Moldova aveau sigilii cu inscriptie latina: Baia, Roman, Campul Lung, Neamt (S. Civium de Nimcz); S. Civium de Foro Romani; Sigillum Capitalis Civitatis Moldaviae, Terrae Moldaviensis; Sigillum...Opidi |otnar etc. Tot in limba latina erau si sigiliile celor mai vechi peceti bisericesti. In cancelaria princiara a Moldovei, inaintea adoptarii scrisului slavon s-a scris in limba latina." (Magazina istoric, St. Gorovei, Am pus pecetea orasului, nr. 2/1972, p.35).

Principesa Suzana Lorantfy, vaduva lui Gh. Rakoczi I, printr-un decret din 2.4.1657, a instituit o seama de vizitatori sa cerceteze si sa raporteze cele constatate la fata locului, despre stiinta si purtarea preotilor din tara Fagarasului, care fura scosi de sub jurisdictia episcopului de la Alba Iulia, pentru a fi calvinizati. Din acest raport: Examen Pastorum, reies urmatoarele: din 39 de sate, preotii stiau foarte putini "Tatal nostru", "Cele zece porunci" si "Crezul". Singur protopopul de la Vistea scria bine. Cei mai multi boscorodeau in limba slavona." (Cultura Crestina, Ian.-Mart. 1941).

Biserica si religia crestina are un ritual, are formule cu care se dau Sfintele Taine. Daca cel care le administreaza nu foloseste cuvintele prescrise, sacramentul este nul. Cum vor fi dat preotii boscoroditori botezul, spovedania, Sfanta Liturghie, iar episcopii cum au hirotonit preotii? Ce siguranta are continuitatea Episcopatului de la Apostoli pana in prezent in biserica ortodoxa, cat a durat boscorodirea?...

Boscorodirea a intrat in caracter, a devenit fenomen politic:

- In timpul Habsburgilor, ortodocsii au luptat pentru drapelul acestei dinastii.

- Cand s-a instaurat Romania Mare ei s-au erijat in monarhisti, acuzand pe cei care nu au slujit cu ei la incoronare.

- Cand a venit la putere generalul Antonescu, preotii ortodocsi au facut misinada in Transnistria.

- Cand s-a instaurat comunismul, prin rusi, au adus pe patriarhul Alexei al Moscovei in tara, ca sa se arate supusi rusilor..."

Deci, cand suntem in dificultate boscorodim. Boscorodim istoria prin triumfalism, boscorodim credinta, boscorodim politica, aceasta stiinta a posibilului...

"In inchisoarea din Sighet, in anul 1953, eram (episcopul greco catolic autor al acestor rinduri) cu Ioan Ilcus, fost general de armata si ministru al apararii nationale. Din temnita se vedea printre gratii o cladire cu vreo patru cupole. Pe acestea erau cruci. Un brat transversal era mai lat, iar celalalt mai ingust si terminat cu o sageata; cand batea vantul crucea devenea girueta. Bratul lat era dus de vant, iar bratul ingust cu sageata arata de unde vine vantul.

- Ce este in cladirea aceea, pe care o vedem printre gratii si are cruci pe cupole? intreaba fostul ministru.

- Cred ca este biserica ortodoxa.

- De unde deduci aceasta? intreba din nou generalul.

- Nu vezi ca aceste cruci se invart cum bate vantul?

El a ras, dar fiind ortodox m-a intrebat:

- Dar la greco-catolici crucile nu se invart cum bate vantul?

- Cum vezi, i-am raspuns eu, noi santem in inchisoare, cu intreg Episcopatul; daca si crucile noastre s-ar intoarce dupa cum bate vantul, noi n-am fi aici!

Dupa Unirea de la 1700, tinerii nostri preoti intorsi de la Roma, vorbeau mai multe limbi, fara boscorodire. Pe cand episcopii ortodocsi ai Ardealului trebuiau sa depuna juramant pe catehismul calvinesc, dupa ce au fost consacrati la Bucuresti cu juramant ortodox! Ce fel de constiinta era aceea?...

Diaconul Coresi (1510-1581), traducator si mester tipograf. A fost chemat de la Targoviste de Hanes Begner din Brasov pentru a tipari carti romanesti cu influente luterane. In anul 1561 a inceput a publica aceste carti. El a fost ingrozit de simulacrul de religie si evlavie ce-l dovedeau popii romani si in Talcul Evangheliilor (Cazania) ii conjura:

"Fratii mei popi, cu bun inteles si cu mare frica si cinste sa pomeniti numele Domnului! Nu boscoroditi, ca va bate Dumnezeu!"

EI CE MAI SPUI ?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.09.2011, 21:05:28
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de STEFAN2206 Vezi mesajul
PENTRU mihailt

Aci,la enciclia patriarhilor ortodocsi de la 1848 se poate vedea ca Sfantul Apostol Petru nu a fost vreodata "seful apostolilor",pentru ca in Biserica nici nu exista sef,fiind toti ca fratii.


PENTRUCA ASA LE CONVINE LOR,SA POATA FACE CE VOR ,DE ACEEA SAU DESPARTIT DE BISERICA MAMA.
SI ITI DAU UN EXEMPLU CITESTE-L CU ATENTIE SI ITI VEI DA SEAMA CUM SA FORMAT BISERICA ORTODOXA ROMANA
Boscorodirea

Identitate Crestina Ortodoxa in Istorie
Daniel Branzei

In Dictionarul explicativ al limbii romane din 1975, citim: "a boscorodi" vine de la cuvantul ucrainian "boskorodity" si inseamna a vorbi singur, spunand cuvinte neantelese, adica a bodogani. Am vazut in capitolele precedente cum s-a introdus limba slavona in locul celei latine. Dimitrie Cantemir in Descriptio Moldavae, pag.152, inca mentioneaza procedeul de taierea limbii celor care nu vor folosi limba slavona. Deci metoda de inlocuire a limbii latine cu limba slavona a fost facuta cu o extrema violenta:
Preotii care nu cunosteau limba slavona, au inceput a imita prin sunete asemanatoare, pe care nici cei ce ascultau nu le intelegeau. Deci, s-a produs un fenomen unic in lume si nemaiintalnit in istorie "boscorodirea". Ce eroare! Vorbirea clara si cu inteles a frumoasei noastre limbi, inca in formare, deci o latina vulgara, aducea cu sine pedeapsa "taierii limbii." Iar schimonosirea, bolborosirea unor cuvinte, fara de inteles, pe care sufletul si constiinta le detesta, erau dovada de conformism. Straduinta de supunere era acceptata, chiar incurajata. Asa s-a ajuns la cea mai degradanta injosire a constiintei!

Cultul lui Dumnezeu a ajuns o insirare de sunete cu prefixe si sufixe slavone. Acesti preoti romani "boscoroditori" aveau in psihicul lor convingerea falsului si a inselatoriei. Au ajuns sa nu stie sa citeasca. Uneori nu cunosteau decat Tatal nostru (Ocinasele) si mai rar Crezul, in limba slavona, restul serviciilor era boscorodit.

Nu-i de mirare ca unii episcopi trecand la Biserica Catolica, fara a nega valabilitatea sacramentelor in Biserica ortodoxa (ca Patenie de la Muncaci) aveau dubii daca acestea au fost date valid, din mai multe pricini. Secolele de boscorodire au lasat in Biserica ortodoxa o trauma psihica. Boscorodim, adica imitam, fara probleme de constiinta...

Gheorghe Baritiu (1812-1893) publicist si istoric roman, intemeietorul presei romanesti in Transilvania, membru fondator al Academiei Romane, scrie:

"O imprejurare poate sa supere pe istoricul roman care se va ocupa de istoria reformatiunii, iar aceea este, ca incepand din anul 1566 pana la 1670, nu dai in toata istoria Transilvaniei peste un mare preot, calugar sau episcop, roman greco-rasaritean, care sa-si fi aparat dogmele credintei sale, barbateste, sa fi declarat vreunul pe fata, in ochii lumii, cum faceau apusenii, ca abjura credinta cea veche si trece la cea noua!... Cu ce se ocupau in acele timpuri miile de calugari rasariteni, carora le place foarte mult a se considera pe sine si a se numi aparatori infocati ai Bisericii Ortodoxe, rasaritene?" (Parti alese din Istoria Transilvaniei, vol.I, p.150).

Am putea raspunde noi astazi: boscorodeau!

"Ce constiinta aveau preotii boscoroditori? Ce loialitate fata de adevar, atunci cand aratau ca stiu ceea ce, de fapt, igonorau?! In asemenea imprejurari nu exista o chemare la preotie pentru ca preotul nu era pregatit si era convins ca inseala atat pe Dumnezeu, cat si pe credinciosi."

"Orice limba are frumusetea sa, venerabilitatea sa. Deci, si limba slavona este frumoasa cand este citita si vorbita cum trebuie. Insa o limba care este parodiata, boscorodita este, de fapt, batjocorita."

Dimitrie Cantemir (1673-1723), domn al Moldovei si mare carturar, mai scrie:

"Teoctist de neam bulgar si diacon al lui Marcu din Efes, pentru a dezradacina din Moldova samanta catolicismului si sa ridice pentru totdeauna tinerilor putinta de a citi sofismele latinilor, a incredintat pe Alexandru cel Bun sa surghiuneasca din tara pe oamenii de alta credinta si sa scoata literele latine din toate scrierile si cartile si sa introduca in locul lor, pe cele slavone." (Descriptio Moldaviae, p.152).

Este de fapt cert ca inainte se folosea limba latina.

Orasele din Moldova aveau sigilii cu inscriptie latina: Baia, Roman, Campul Lung, Neamt (S. Civium de Nimcz); S. Civium de Foro Romani; Sigillum Capitalis Civitatis Moldaviae, Terrae Moldaviensis; Sigillum...Opidi |otnar etc. Tot in limba latina erau si sigiliile celor mai vechi peceti bisericesti. In cancelaria princiara a Moldovei, inaintea adoptarii scrisului slavon s-a scris in limba latina." (Magazina istoric, St. Gorovei, Am pus pecetea orasului, nr. 2/1972, p.35).

Principesa Suzana Lorantfy, vaduva lui Gh. Rakoczi I, printr-un decret din 2.4.1657, a instituit o seama de vizitatori sa cerceteze si sa raporteze cele constatate la fata locului, despre stiinta si purtarea preotilor din tara Fagarasului, care fura scosi de sub jurisdictia episcopului de la Alba Iulia, pentru a fi calvinizati. Din acest raport: Examen Pastorum, reies urmatoarele: din 39 de sate, preotii stiau foarte putini "Tatal nostru", "Cele zece porunci" si "Crezul". Singur protopopul de la Vistea scria bine. Cei mai multi boscorodeau in limba slavona." (Cultura Crestina, Ian.-Mart. 1941).

Biserica si religia crestina are un ritual, are formule cu care se dau Sfintele Taine. Daca cel care le administreaza nu foloseste cuvintele prescrise, sacramentul este nul. Cum vor fi dat preotii boscoroditori botezul, spovedania, Sfanta Liturghie, iar episcopii cum au hirotonit preotii? Ce siguranta are continuitatea Episcopatului de la Apostoli pana in prezent in biserica ortodoxa, cat a durat boscorodirea?...

Boscorodirea a intrat in caracter, a devenit fenomen politic:

- In timpul Habsburgilor, ortodocsii au luptat pentru drapelul acestei dinastii.

- Cand s-a instaurat Romania Mare ei s-au erijat in monarhisti, acuzand pe cei care nu au slujit cu ei la incoronare.

- Cand a venit la putere generalul Antonescu, preotii ortodocsi au facut misinada in Transnistria.

- Cand s-a instaurat comunismul, prin rusi, au adus pe patriarhul Alexei al Moscovei in tara, ca sa se arate supusi rusilor..."

Deci, cand suntem in dificultate boscorodim. Boscorodim istoria prin triumfalism, boscorodim credinta, boscorodim politica, aceasta stiinta a posibilului...

"In inchisoarea din Sighet, in anul 1953, eram (episcopul greco catolic autor al acestor rinduri) cu Ioan Ilcus, fost general de armata si ministru al apararii nationale. Din temnita se vedea printre gratii o cladire cu vreo patru cupole. Pe acestea erau cruci. Un brat transversal era mai lat, iar celalalt mai ingust si terminat cu o sageata; cand batea vantul crucea devenea girueta. Bratul lat era dus de vant, iar bratul ingust cu sageata arata de unde vine vantul.

- Ce este in cladirea aceea, pe care o vedem printre gratii si are cruci pe cupole? intreaba fostul ministru.

- Cred ca este biserica ortodoxa.

- De unde deduci aceasta? intreba din nou generalul.

- Nu vezi ca aceste cruci se invart cum bate vantul?

El a ras, dar fiind ortodox m-a intrebat:

- Dar la greco-catolici crucile nu se invart cum bate vantul?

- Cum vezi, i-am raspuns eu, noi santem in inchisoare, cu intreg Episcopatul; daca si crucile noastre s-ar intoarce dupa cum bate vantul, noi n-am fi aici!

Dupa Unirea de la 1700, tinerii nostri preoti intorsi de la Roma, vorbeau mai multe limbi, fara boscorodire. Pe cand episcopii ortodocsi ai Ardealului trebuiau sa depuna juramant pe catehismul calvinesc, dupa ce au fost consacrati la Bucuresti cu juramant ortodox! Ce fel de constiinta era aceea?...

Diaconul Coresi (1510-1581), traducator si mester tipograf. A fost chemat de la Targoviste de Hanes Begner din Brasov pentru a tipari carti romanesti cu influente luterane. In anul 1561 a inceput a publica aceste carti. El a fost ingrozit de simulacrul de religie si evlavie ce-l dovedeau popii romani si in Talcul Evangheliilor (Cazania) ii conjura:

"Fratii mei popi, cu bun inteles si cu mare frica si cinste sa pomeniti numele Domnului! Nu boscoroditi, ca va bate Dumnezeu!"

EI CE MAI SPUI ?
si ce-ai vrea sa faca? Sa sustina o minciuna ca Petru a fost primul papa sau ca mormantul Sf. Petru se afla la Vatican? Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.10.2011, 10:50:28
STEFAN2206 STEFAN2206 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 08.09.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 8
Implicit

[quote=stefan florin;404166]si ce-ai vrea sa faca? Sa sustina o minciuna ca Petru a fost primul papa sau ca mormantul Sf. Petru se afla la Vatican? Doamne ajuta!

UNDE A FOST RASTIGNIT PETRU ?

Isus înviat din morți a stat la masă cu ucenicii săi pe țărmul mării. După ce au mâncat, Isus i-a zis lui Simon Petru: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești tu mai mult decât aceștia?" El i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mielușeii mei!" I-a spus Isus a doua oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mieii mei!" Și i-a spus a treia oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru s-a întristat pentru că l-a întrebat a treia oară mă iubești și i-a zis: "Doamne, tu toate le știi; tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște oile mele! Adevăr, adevăr îți spun: când erai mai tânăr te încingeai singur și te duceai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, îți vei întinde mâinile și altul te va încinge și te va duce unde nu vei voi". A spus lucrul acesta ca să arate cu ce moarte îl va preamări Petru pe Dumnezeu. Și, după ce i-a vorbit astfel, i-a zis: "Urmează-mă!"

EU CRED CA ACEST PASAJ DIN EVANGHELIE ESTE MAI MULT DECAT ELOCVENT.

Doamne Isuse Cristoase deschide inimile credinciosilor tai.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.10.2011, 20:32:22
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

[quote=STEFAN2206;404247]
Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si ce-ai vrea sa faca? Sa sustina o minciuna ca Petru a fost primul papa sau ca mormantul Sf. Petru se afla la Vatican? Doamne ajuta!

UNDE A FOST RASTIGNIT PETRU ?

Isus înviat din morți a stat la masă cu ucenicii săi pe țărmul mării. După ce au mâncat, Isus i-a zis lui Simon Petru: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești tu mai mult decât aceștia?" El i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mielușeii mei!" I-a spus Isus a doua oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mieii mei!" Și i-a spus a treia oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru s-a întristat pentru că l-a întrebat a treia oară mă iubești și i-a zis: "Doamne, tu toate le știi; tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște oile mele! Adevăr, adevăr îți spun: când erai mai tânăr te încingeai singur și te duceai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, îți vei întinde mâinile și altul te va încinge și te va duce unde nu vei voi". A spus lucrul acesta ca să arate cu ce moarte îl va preamări Petru pe Dumnezeu. Și, după ce i-a vorbit astfel, i-a zis: "Urmează-mă!"

EU CRED CA ACEST PASAJ DIN EVANGHELIE ESTE MAI MULT DECAT ELOCVENT.

Doamne Isuse Cristoase deschide inimile credinciosilor tai.


Stiu ca unii catolici se imbata cu apa rece! Acest pasaj este elocvent pentru ce? Ca a fost investit Petru ca papa? Ce gluma buna! Aici arata ca Pentru a fost repus in drepturi ca apostol, nu ca a fost investit ca papa!
In legatura cu rastignirea lui Petru iti spun: NU A FOST RASTIGNIT LA ROMA IAR MORNANTUL LUI NU SE AFLA LA VATICAT. Totul este o minciuna a papei Pius al II-lea.
Hai sa-ti spun de ce!

Pe 23 decembrie 1950, Papa Pius al II-lea anunta la radio descoperirea la Roma a mormantului Sfantului Petru. Opt ani mai tarziu, doi preoti romano-catolici, P.B. Bagatti si J.T. Milik, publicau intr-o editura franciscana din Ierusalim volumul "Gli Scavi del Dominus Flevit" - Sapaturile de la Dominus Flevit". Cartea, de altfel, singura, contrazicea categoric anuntul facut de Papa, prin dezvaluirea faptului ca printre mormintele din epoca timpurie a crestinismului descoperite si cercetate de arheologi la "Dominus Flevit"(manastire ridicata pe locul unde Iisus a deplans soarta Orasului Sfant) se afla si mormantul Apostolului Petru. Dovada o constituia inscriptia "Simon Bar Jona"- "Simon Fiul lui Iona"- gasita pe un fragment de osuar, alaturi de osuarele inscriptionate ale Mariei, Martei si al lui Lazar.

Descoperirea a ramas practic necunoscuta, cartea nefiind, in mod suspect, promovata in randul specialistilor.


O investigatie cu multe obstructionari si reticente
In timp ce se afla in Elvetia, F. Paul Peterson, un catolic american, avea sa afle de la un prieten zvonul ca mormantul lui Petru nu se afla la Roma, ci la Ierusalim. Entuziasmat de informatie, a inceput o ampla investigatie pe cont propriu, care avea sa-i aduca dupa ceva vreme satisfactia confirmarii, nu foarte usoare, a zvonului. Ancheta a publicat-o in 1960, in SUA, sub titlul "Mormantul Sfantului Petru descoperit recent in Ierusalim".

Peterson si-a inceput investigatia la Ierusalim, unde a stat de vorba cu mai multi preoti franciscani, cu un profesor arheolog de la Universitatea Yale, specialist in cercetari orientale, cu Milik, unul dintre autorii volumului mentionat mai sus, a facut inregistrari audio cu declaratiile unor martori, a fotografiat locul descoperirii si celebra inscriptie etc. In cele din urma, chiar daca s-a lovit de multe reticente si obstructionari, a reusit sa confirme informatia.

Papa Pius al XII-lea: "Pastreaza tacerea asupra acestui lucru"
In lucrarea sa apar cateva date inedite legate de aceasta senzationala descoperire. In primul rand, faptul ca publicului nu i s-a spus nimic niciodata despre artefactele gasite la "Dominus Flevit", ele aflandu-se dosite la vremea respectiva intr-un muzeu din Ierusalim. Apoi ca, dupa aparitia unui articol pe aceasta tema semnat de el, nimeni nu a mai fost lasat sa vada locul unde apostolul ar fi fost ingropat. El mai relateaza ca un preot franciscan de la Bethleem i-a marturisit in mod confidential ca preotul Bagatti i-ar fi aratat dovada Papei Pius al XII-lea, iar acesta i-ar fi raspuns, desi se convinsese de autenticitatea dovezii: "Va trebui sa facem cateva schimbari, dar, la momentul actual, pastreaza tacerea asupra acestui lucru."


Osemintele apostolului, asezate in osuar dupa obiceiul roman
F. Paul Peterson reda in cartea sa povestea acestei descoperiri, din care retinem faptul ca totul a pornit de la niste sapaturi intamplatoare facute in situl arheologic in 1953 de catre un calugar franciscan. Excavatiile ulteriore au scos la iveala un intreg cimitir paleocrestin, fara nici un obiect care sa fi apartinut evreilor, arabilor sau paganilor.Osemintele despre care se presupune ca ar fi apartinut Sfantului Petru au fost gasite intr-un osuar din piatra, puse acolo la aproximativ zece ani dupa trecerea lui la Domnul, dupa cum era obiceiul la romani. Adica, dupa un timp, oasele celui decedat erau scoase, puse intr-un fel de cutie, cu numele celui mort, asezata alaturi de alte osuare intr-o groapa, pentru a face loc altor morti.

Potrivit specialistilor consultati de Peterson, in mod indubitabil, inscriptiile descoperite sunt crestine, inclusiv cea referitoare la Petru, evident, sunt autentice si dateaza din perioada distrugerii Ierusalimului de catre Titus, in anul 70. Ele nu aveau cum sa provina dintr-o epoca anterioara venirii lui Iisus.

Peterson concluzioneaza, printre altele, ca descoperirea este extrem de stanjenitoare, intrucat submineaza chiar fundamentele Bisericii Catolice. De vreme ce Petru nu a trait la Roma si nu a fost martirizat si ingropat acolo, el nu a fost nici primul papa.

Acuzatii si argumente. A fost, intr-adevar,Apostolul Petru in misiune la Roma?

Mai multe argumente par a acredita ipoteza celor doi preoti romano-catolici P.B. Bagatti si J.I. Milik referitor la existenta mormantului Apostolului Petru la Ierusalim, nicidecum la Roma, iar investigatia lui F. Paul Peterson intareste aceasta ipoteza.

In primul rand, conform informatiilor vremii, osemintele gasite sub bazilica din Roma apartineau mai multor persoane, de ambele sexe si de varste diferite, chiar si unor animale, ceea ce duce la concluzia ca era vorba despre un cimitir pagan, loc in care nu ar fi putut fi inmormantat Petru.

Pe parcursul desfasurarii sapaturilor arheologice de sub dom nu s-ar fi facut fotografii sau cel putin nu au fost facute publice, iar accesul liber a fost ingradit, dupa ce s-ar fi facut modificari in sit, cum ar fi gruparea tuturor oaselor, unele peste altele, lucru care ar fi dus la ingreunarea identificarii scheletelor. Au fost voci care l-au acuzat pe monseniorul Ludwig Kass, iezuitul care a condus cercetarile, ca ar fi facut vizite pe ascuns in sit si ca ar fi efectuat modificari importante.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.10.2011, 20:33:19
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

[quote=STEFAN2206;404247]
Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si ce-ai vrea sa faca? Sa sustina o minciuna ca Petru a fost primul papa sau ca mormantul Sf. Petru se afla la Vatican? Doamne ajuta!

UNDE A FOST RASTIGNIT PETRU ?

Isus înviat din morți a stat la masă cu ucenicii săi pe țărmul mării. După ce au mâncat, Isus i-a zis lui Simon Petru: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești tu mai mult decât aceștia?" El i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mielușeii mei!" I-a spus Isus a doua oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mieii mei!" Și i-a spus a treia oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru s-a întristat pentru că l-a întrebat a treia oară mă iubești și i-a zis: "Doamne, tu toate le știi; tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște oile mele! Adevăr, adevăr îți spun: când erai mai tânăr te încingeai singur și te duceai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, îți vei întinde mâinile și altul te va încinge și te va duce unde nu vei voi". A spus lucrul acesta ca să arate cu ce moarte îl va preamări Petru pe Dumnezeu. Și, după ce i-a vorbit astfel, i-a zis: "Urmează-mă!"

EU CRED CA ACEST PASAJ DIN EVANGHELIE ESTE MAI MULT DECAT ELOCVENT.

Doamne Isuse Cristoase deschide inimile credinciosilor tai.
In al doilea rand, asa cum reiese din Faptele Apostolilor, Petru a predicat evreilor din Cezareea si Palestina. La putin timp dupa aceea a fost arestat de Irod, dar a fost eliberat de inger. Din 46 pana in 52 a stat la Ierusalim, iar Pavel, convertit in anul 34, ne spune ca la trei ani dupa aceasta, adica in 37, s-a dus la Ierusalim sa-l vada pe Petru, iar in anul 51, adica 14 ani mai tarziu, a repetat calatoria in acelasi scop.

Unii au afirmat ca sub numele de "Simon Bar Jonah" ar fi fost altcineva, vreo ruda, dar si acest argument cade, de vreme ce Petru a murit in jurul anului 62, cand avea, se pare, 82 de ani. Ori in anul 70, Ierusalimul era distrus de Titus. De la moartea lui Petru pana la distrugerea Orasului Sfant trecusera opt ani, inscriptia respectiva fiind imposibil sa apara cu referire la o ruda dintr-o generatie de dupa Petru, deoarece obiceiul atribuirii aceluiasi nume altei persoane se facea dupa mult mai multi ani. Cum cimitirul de la "Dominus Flevit" este in intregime crestin, nu se poate vorbi nici de rude dinainte, pentru ca acesta a fost infiintat, evident, doar dupa venirea lui Iisus.

La acestea se adauga si faptul ca, desi Sfantul Pavel trimite salutari la 28 de persoane din Biserica Romei, Petru nu este amintit, Iar in epistola adresata lui Timotei spune ca "numai Luca este cu mine". Nici in epistolele catre Efeseni, Filipeni, Coloseni si Timotei, pe care Pavel le-a scris din Roma, Petru nu este mentionat ca fiind acolo. Mai mult, nicaieri in Noul Testament nu apare vreo marturie ca Petru ar fi fost la Roma, mai ales ca unele carti au fost scrise dupa moartea sa. Pana in anul 58, cand Pavel trimite romanilor epistola sa, Petru nu a predicat la Roma, dupa cum rezulta din Romani 15, 19-20, unde Pavel spune ca "a revenit sa binevesteasca acolo unde Hristos nu fusese numit, ca sa nu zideasca pe temelie straina", ceea ce inseamna ca nimeni, nu numai Petru, nu predicase acolo.

Opinia criticilor primatului petrin.Primul episcop al Romei a fost Linus, fiul Claudiei
Dupa unii critici ai primatului petrin invocat de Biserica Romano-Catolica, prezenta Sfantului Petru la Roma este de ordin legendar. In opinia lor, totul a pornit de la rastalmacirea scrisorii adresate de Clement corintenilor, in care acesta vorbeste despre raul care vine din invidie si da exemple din Vechiul Testament, referindu-se apoi la cei doi apostoli, Petru si Pavel, care fusesera victime ale invidiei persecutorilor lor, desi nu spune nimic si nici nu lasa sa se inteleaga ca ei ar fi fost martirizati la Roma. Simpla alaturare a celor doi i-ar fi facut pe corinteni sa traga concluzia ca au fost martirizati in capitala imperiului.

Ei mai sustin ca Petru a fost episcop in Antiohia, neavand cum ocupa in acelasi timp si scaunul Romei. Insusi Apostolul Petru, in Constitutiile Apostolice, marturiseste ca primul episcop al Romei a fost Linus, hirotonit de Pavel, informatie confirmata si de Sfantul Irineu al Smirnei, ucenicul Sfantului Policarp, care spune: "Dupa ce au intemeiat si pus in randuiala Biserica Romei, au numit episcop pe Linus", fiul Claudiei. Acelasi Linus este amintit si de Sfantul Apostol Pavel in Epistola catre Timotei, iar dupa moartea lui, cel de-al doilea a fost Clement, "hirotonit de mine, Petru". Deci, Petru ar fi mers la Roma, dupa apostolul Pavel, nu cu scopul de a pastori, ci doar pentru a hirotoni un nou episcop.

Criticii pomeniti mai sustin ca atunci cand Iisus i-a spus fiului lui Iona ca "tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea, si portile Iadului nu o vor birui", ar avea o cu totul alta interpretare:" Zic tie, pe care te-am supranumit Petru, pentru taria credintei tale, ca adevarul pe care l-ai rostit este piatra de temelie a Bisericii si ca inselaciunea nu va birui niciodata".

Declaratii contradictorii la scurta vreme dupa descoperirile de la Roma
Unul dintre cei mai mari sustinatori ai autenticitatii prezentei osemintelor si implicit mormantului Sfantului Petru la Roma este arheologul prof. Margherita Guarducci, de la Universitatea din Roma (foto), implicata in excavarile de la Vatican inca din prima zi. Ea a descoperit osemintele unui barbat de 60-70 de ani, intr-un loc ascuns, deasupra mormantului Sfantului Petru. Mormantul in sine era gol, sustine ea intr-un articol publicat de UPI pe 10 mai 1967, pentru ca osemintele au fost mutate intr-un loc uscat si protejate de eventualele profanari. In interiorul zidului de deasupra ascunzatorii au fost inscrise cuvintele "Petru se afla aici", inainte ca mormantul sa fie pecetluit. Putin mai rezervat, monseniorul Joseph Ruysachaert declara cu acelasi prilej ca "sunt prea multe necunoscute. Nu exista o continuitate in a lua urma osemintelor. Lipseste dovada istorica. Pot fi osemintele oricui".

"Quo vadis Domine?", ultima intalnire a lui Petru cu Iisus
Conform "Legendei Aurea", de Jacob da Voragine, publicata in secolul al XIII-lea, in timp ce se afla in preajma locului unde astazi se afla Capela "Quo vadis, Domine?" din Roma, Petru l-ar fi vazut ultima data pe Iisus in momentul in care voia sa fuga din oras pentru a scapa de martiriu. Petru l-ar fi intrebat pe Iisus: "Quo vadis Domine?"- "Incotro Te-ndrepti, Doamne?", la care Iisus i-ar fi raspuns: "Vado Romam venio iterum crucifigi." Adica "Am venit la Roma spre a fi din nou crucificat". Rusinat de observatia lui Iisus, Apostolul Petru s-ar fi intors in oras si si-ar fi primit cu bucurie cununa mortii.

Cui apartine scheletul de sub domul San Pietro din Roma?
Astazi este indeobste acceptata informatia ca Petru ar fi ajuns la Roma in jurul anului 57 d.Hr. si ca ar fi devenit seful comunitatii crestine din capitala imperiului, unde l-ar fi intalnit pe Pavel. Informatii legendare spun ca apostolii ar fi cauzat prabusirea si moartea lui Simon Magul, in timpul unui zbor pe care acesta il facea in fata imparatului Nero (54-68 d.Hr.), ceea ce le-ar fi atras arestarea.

Conform altei legende, cei doi apostoli ar fi fost arestati in timpul represiunilor anticrestine declansate de Nero dupa incendierea Romei in anul 64 d.Hr. Apostolii ar fi fost inchisi in Carcera Mamertinica, din Capitoliu si Forumul Roman. Petru ar fi fost condamnat la moarte si executat prin crucificare cu capul in jos, la cererea lui, pentru a se deosebi de modul de rastignire al lui Iisus, in jurul anului 64 d.Hr., pe un teren numit "Agger Vaticano", fiind apoi ingropat in apropierea Circului lui Caligula si Nero, din afara zidurilor Romei, in cimitirul necropola al celor saraci, de langa sirul de cavouri ale unor cetateni romani mai bogati.

Informatiile diaconului Gaius despre mormantului lui Petru
Istoricul antic Eusebiu de Cesareea (260-339) a mentionat in scrierile sale relatarile diaconului roman Gaius, de pe la anul 200, care sustinea ca ar fi cunoscut locul unde s-ar fi aflat mormantul lui Petru. Acolo s-ar fi gasit o inscriptie cu numele lui Iisus si al lui Petru. In jurul anului 160, crestinii din Roma ar fi inaltat un prim monument pe acel loc. Pornind de la aceste informatii, imparatul Constantin cel Mare (306-337) a dezgropat presupusul schelet al apostolului, reasezandu-l in acelasi loc, deasupra mormantului ridicand un monument cu o nisa de marmura, numita Tropaion, care se pastreaza si astazi. Pe acest Tropaion se afla o inscriptie prescurtata in limba greaca-"Petr ene" ("Petros enestin")- adica "Petru se gaseste inauntru". In anul 324, din ordinul aceluiasi imparat, dealul "Agger Vaticano" a fost nivelat, fiind afectate partile supraterane ale vechiului cimitir, cavourile din vechea necropola care depaseau nivelul 0 al terenului si
bazilica dedicata lui Petru, pastrandu-se doar Tropaionul ca axa a altarului.In secolul al XVI-lea, vechea bazilica de pe vremea lui Constantin cel Mare a fost demolata pentru a face loc actualului dom San Pietro.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.10.2011, 20:35:13
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

[quote=STEFAN2206;404247]
Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si ce-ai vrea sa faca? Sa sustina o minciuna ca Petru a fost primul papa sau ca mormantul Sf. Petru se afla la Vatican? Doamne ajuta!

UNDE A FOST RASTIGNIT PETRU ?

Isus înviat din morți a stat la masă cu ucenicii săi pe țărmul mării. După ce au mâncat, Isus i-a zis lui Simon Petru: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești tu mai mult decât aceștia?" El i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mielușeii mei!" I-a spus Isus a doua oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru i-a răspuns: "Da, Doamne, tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște mieii mei!" Și i-a spus a treia oară: "Simon, fiul lui Ioan, mă iubești?" Petru s-a întristat pentru că l-a întrebat a treia oară mă iubești și i-a zis: "Doamne, tu toate le știi; tu știi că te iubesc". Isus i-a zis: "Paște oile mele! Adevăr, adevăr îți spun: când erai mai tânăr te încingeai singur și te duceai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, îți vei întinde mâinile și altul te va încinge și te va duce unde nu vei voi". A spus lucrul acesta ca să arate cu ce moarte îl va preamări Petru pe Dumnezeu. Și, după ce i-a vorbit astfel, i-a zis: "Urmează-mă!"

EU CRED CA ACEST PASAJ DIN EVANGHELIE ESTE MAI MULT DECAT ELOCVENT.

Doamne Isuse Cristoase deschide inimile credinciosilor tai.


Autenticitatea osemintelor, pusa la indoiala
In anul 1939, Papa Pius al XII-lea a dispus efectuarea unor sapaturi arheologice sub domul San Pietro din Roma pentru a se verifica daca mormantul si osemintele aflate acolo sunt intr-adevar ale Apostolului Petru. Campania a durat noua ani, din 1940 pana in 1949. Analizele antropologice efectuate asupra scheletului descoperit au indicat lipsa oaselor de la genunchi in jos, ceea ce dupa unii ar fi fost un indiciu ca, intr-adevar, scheletul ar fi apartinut Apostolului Petru, in ipoteza ca acesta ar fi fost crucificat cu picioarele in sus, iar la coborarea de pe cruce picioarele i-ar fi fost retezate de la genunchi. Impotriva acestei ipoteze, insa, stau doua argumente: a) nu au fost gasite urme de strapungere a mainilor cu piroane si b) reconstituirea arata ca nu ar fi vorba despre un batran de 60-70 de ani, cu o statura impunatoare, cum se spune ca ar fi fost Petru.

Craniile lui Petru si Pavel si lanturile de la Ierusalim si Roma
Presupusele cranii ale lui Petru si Pavel au fost duse si pastrate pana astazi intr-o cutie osuar de sub ciboriumul-altar din bazilica "San Giovanni in Laterano", din Roma. De asemenea, in bazilica San Pietro in Vincoli din Roma se pastreaza sub altar presupusele lanturi cu care ar fi fost legat Petru in inchisoarea din Ierusalim, precum si lanturile din "Carcera Mamertinica". Lanturile din Ierusalim ar fi fost aduse la Roma de Euxodia, fiica imparatului Theodosius (379-395), sotia co-imparatului Valentianus al II-lea ( 383-392), dupa un pelerinaj la Ierusalim. Lanturile din "Carcera Mamertinica" ar fi fost descoperite la inceputul secolului al II-lea de catre temnicerul roman Quirinus de Neuss.

Simon, zis Chefa, adica Petru, pescarul din Betsaida, apostol al lui Iisus
Sfantul Apostol Petru a fost fiul lui Iona si era pescar din Betsaida, o localitate de pe malul lacului Ghenizaret, frate cu Apostolul Andrei si unul dintre cei mai importanti apostoli ai Mantuitorului Iisus Hristos. Asa cum aflam din Evanghelia lui Marcu, acesta a locuit impreuna cu sotia sa si cu soacra intr-o casa din Capernaum, localitate aflata de asemenea in apropierea aceluiasi lac. Initial, el s-a numit Simon, Iisus insa i-a zis Chefa, care in aramaica inseamna "Piatra", nume tradus in latina Petrus. El a fost unul dintre intemeietorii primei comunitati crestine de la Ierusalim, impreuna cu alti doi apostoli: Iacob cel Batran si Ioan. Dupa ce regele Aggripa I l-a decapitat pe Iacob cel Batran, Petru a fost arestat in Ierusalim, tinut in lanturi si eliberat miraculos de un inger. El a facut o calatorie misionara in Antiohia (Turcia de astazi), dupa care, pentru o vreme, i s-a pierdut urma.


Asa ca prietene, nu te imbata cu apa rece! Doamne ajuta!
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
A fost Sfantul Apostol Petru episcop in Roma? Danut7 Biserica Romano-Catolica 186 08.01.2013 11:03:50
Sfantul Petru a fost episcop al Romei? delia95 Intrebari utilizatori 0 26.03.2010 14:03:28
Cine a fost creat primul oul sau gaina?! T-Bone Generalitati 13 25.08.2007 20:36:20
"DE CE-UL" de la baza actiunilor noastre THOT.ME Generalitati 17 25.06.2007 22:08:15