Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 24.09.2011, 16:04:38
FlaviusM FlaviusM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.09.2011
Mesaje: 325
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Botezul e important pentru ca prin el se sterg urmarile pacatului starmosesc, iar Iisus spune ca cine nu se boteaza cu apa si Duh nu ajunge in Imparatie. Deci e neaparat necesar. Apoi, cand incep sa apara pacatele (pentru ca la varste fragede nu exista pacate, de aceea se incepe spovedania la 7 ani), legatura cu Biserica e mentinuta prin spovendanie si impartasanie.

Nimic din ce ati scris nu justifica botezul facut unor copii de cateva luni. Normal ar fi sa se boteze oameni in cunostinta de cauza, care aleg sa faca acest lucru datorita credintei lor. Daca familia este religioasa, copiilor li se poate da acest tip de educatie si apoi ei sa aleaga daca vor sa urmeze modelul parintilor sau nu. Nu vad care este problema sau marea urgenta de a fi botezati din leagan.
Reply With Quote
  #52  
Vechi 24.09.2011, 16:12:59
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate,unde ai gasit fratia ta ca parintele Staniloae era impotriva botezului tuturor copiilor?
Ai citat ceva tradus de parintele Staniloae de la Patrologia Greaca,care e scrisa de un calugar catolic (Migne),aceasta culegere de texte de se zice ca apartine Sfintilor Parinti crestini ortodocsi.Dar nu se stie cat de autentica e aceasta culegere de texte.
Eu cred ca parintelui Staniloae ii fusesera date ordine de undeva de mai sus sa traduca respectivele din Patrologia greaca.
Vino cu ceva scris de parintele Staniloae,care sa reflecte parerile parintelui Staniloae,nu cu traduceri.
Ca spre exemplu la cartea scrisa de parintele Staniloae,Teologia dogmatica ortodoxa volumul III,la capitolul "Necesitatea absoluta a Botezului pentru mantuire si botezul copiilor" zice tocmai ca sa fie botezati copii.
"Copii nu pot fi privati de aceasta moarte cu Hristos omului vechi din ei si de temelia vietii eterne pusa in orice om de Hristos."
Si mai departe:
"E drept ca ei nu pot oferi lui Hristos marturisirea credintei lor ca deschidere a fiintei lor pentru salasluirea lui Hristos in ea.Dar ei fac parte dintr-o familie crestina traitoare in Biserica.Intre viata lor sufleteasca si cea a familiei si a Bisericii inca nu s-a ridicat bariera unei constiinte individualiste.Viata aceasta spirituala patrunde neimpiedicata tot mai mult in fiinta lor."
Si mai incolo:
"Botezul este si el un act prin care viata prin care viata spirituala a familiei patrunde in ei.Cand marturisesc cei din familie o anumita credinta,e sigur ca o vor marturisi si copii. E o chestiune de timp, ca ceea ce e sadit in ei si se afla virtual in ei sa se manifeste mai tarziu si in mod actual."
Etc.
De unde se vede (daca se citeste) ca parintele Staniloae zice de copil ca e influentat de ce vede in familie.
Si mai zice parintele Staniloae de copii ca acestia sunt mai deschisi cand sunt mici:
"Copii se deschid mai usor credintei marturisite de cei din familia lor,decat adultii,sau chiar tinerii ,atat pentru ca in ei nu s-a dezvoltat orgoliul individualist,cat si pentru ca ei nu se simt inca stramtorati de legalitatea naturii si impiedicati de pornirile inferioare.Ei cred ca totul e posibil si au o bucurie pentru ceea ce e frumos si bun.Granita intre natural si ceea ce depaseste naturalul ,intre ceea ce e dat ca o stramtoare omului,si putinta omului de a crea sau deschide prin liertate orizonturi si drumuri noi,nu e inca fixata.Ba au chiar o bucurie pentru acele orizonturi.Pe de alta parte trebuie sa li se spuna despre ele.Mantuitorul tinand seama de aceasta pornire a copiilor spre ceea ce e bun,spre domeniul credintei ,cere adultilor sa-i lase sa vina la El,sa nu-i opreasca.Dar aceasta implica si o informare a lor despre Hristos, de catre adulti. Astfel, cuvantul lui:"Lasati copiii sa vina la Mina , si nu-i opriti" (Mt. 19, 14) inseamna si:
Faceti-ma cunoscut copiilor!.
Etc.
De aci se intelege destul de clar ca trebuie sa botezi toti copii,asta fiind datoria statului crestin ortodox,normal ingaduind famiililor catolice,neoprotestante,musulmane etc sa nu isi boteze copii crestin ortodox care au randuielile lor pentru copii lor ,dar la copii care sunt ai nimanui ,daca cei de la casa copii de ii cresc sunt crestini si copii vor mosteni apucaturile acelora,ca aceia sunt familia lor si e destul de normal ca si acei copii trebuie botezati (ca si crestini ortodocsi),cat de repede se poate.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 24.09.2011 at 16:15:25.
Reply With Quote
  #53  
Vechi 24.09.2011, 19:02:36
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Da, așa este, părintele Stăniloae a primit ordine de sus, de la Stăpânul și Arhiereul sufletelor noastre, pentru a traduce din patrologia greacă. Așa cum a tradus, pe lângă Chiril al Alexandriei, și pe Maxim Mărturisitorul, și pe Grigorie Palama, și pe Atanasie al Alexandriei și Filocalia și cine știe mai câte că eu nu îi știu toată opera de traducător. Datoria noastră este să citim, să studiem această operă extrem de valoroasă tradusă de părintele Stăniloae, să o înțelegem, cât se poate și cât ne dă Dumnezeu, să o răspândim și să o punem în practică. Deci stați liniștit, domnule, la mijloc este vorba despre conspirația lui Dumnezeu.

Referitor la statul creștin ortodox și pretinsele sale obligații, faceți niște erori flagrante. Nu există stat creștin ortodox, există doar Biserica Creștină Ortodoxă, un stat neavând aproape nici o posibilitate de a fi creștin ortodox. Nici România și nici un alt stat de pe pământ nu este creștin ortodox, și, după părerea mea, nici nu are cum să fie. Statul român nu are nici cea mai mică obligație să boteze copiii din familii creștine ortodoxe sau doar pretinse creștine ortodoxe. După cum se poate vedea cu ochiul liber, mulți dintre așa-zișii creștini ortodocși nu prea au nici cea mai mică legătură cu creștinismul ortodox, cu Biserica; această majoritate difuză, confuză și impertinentă nu face decât să emită pretenții fără acoperire. Ar avea acoperire în pretențiile lor dacă ar trăi într-adevăr după Duhul lui Dumnezeu și nu după îndemnurile firii neîntoarse la Dumnezeu prin pocăință și credință. Iisus Hristos nu a încredințat nici unui stat misiunea de propovăduire și încorporare a convertiților în Trupul Său Mistic, ci a dat această încredințare Bisericii și prin urmare datoria este a ei și nu a vreunui stat sau imperiu. Ba mai mult, Biserica trebuie să evite orice imixtiune a statului în viața și organizarea Bisericii.

Referitor la botezul copiilor, părintele Stăniloae se referea la acele familii care sunt creștine, nu la familiile care doar pretind a purta un asemenea nume nobil fără ca să fie vrednice de a-l purta; adică se referea la familiile în care creștinismul (ortodox) se trăiește și nu la familiile care sunt doar de fațadă creștine. De la acele familii care sunt creștine doar nominal, ce ar avea de învățat copiii, în materie de religie și spiritualitate? Și folosirea unor citate din Dogmatica lui Stăniloae pentru a susține păreri eronate ca ale dumneavoastră este cel puțin tendențioasă. Nu am acum dogmatica lui Stăniloae la mine, dar când o să fac rost de ea o să vă aduc eu citate din aceeași carte care să vă mai liniștească zelul. Până atunci puneți mâna și studiați extrem de atent și cuvânt cu cuvânt citatele pe care le-am adus de la sfântul Chiril al Alexandriei. Ortodocșii sau pretinșii ortodocși au multe de învățat.
Reply With Quote
  #54  
Vechi 24.09.2011, 19:13:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FlaviusM Vezi mesajul
Nimic din ce ati scris nu justifica botezul facut unor copii de cateva luni. Normal ar fi sa se boteze oameni in cunostinta de cauza, care aleg sa faca acest lucru datorita credintei lor. Daca familia este religioasa, copiilor li se poate da acest tip de educatie si apoi ei sa aleaga daca vor sa urmeze modelul parintilor sau nu. Nu vad care este problema sau marea urgenta de a fi botezati din leagan.
Nu ati spus daca sunteti ortodox, daca sunteti neoprotestant nu am de gand sa vorbim despre botezul copiilor.
Din ce am scrsi eu reiese foarte clar de ce se face botezul copiilor. Daca acel copil trece la cele vesnice ajunge in Rai pentur ca are botezul. De asemenea, se poate impartasi constant, deci poate lua harul, dar daca nu sunteti ortodox nu aveti cum sa intelegeti.
Reply With Quote
  #55  
Vechi 24.09.2011, 19:21:00
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Nu cred că este cazul să ne grăbim să vorbim despre necesitatea unor fapte doar în baza botezului. După cum vedeți adevăratele fapte de credință creștină presupun nașterea din nou, prin harul lui Dumnezeu și prin credință, de la Duhul Sfânt. Această naștere din nou nu este chiar ceva așa care se poate expedia printr-o referință la botezul copiilor, pentru că avem de a face cu o experiență spirituală destul de complexă. Experiența arată că nașterea din nou și botezul copiilor nu sunt extrem de convergente, în sensul că sunt mulți oameni care au fost botezați de mici copii dar care prezintă absolut evident simptomele lipsei nașterii din nou, din Duhul Sfânt.
Nu stiu exact ce sustii si care e punctul tau de vedere. Spui sa nu se boteze copiii? Biserica si sfintii spun ca da.
Dar daca e botezat nu inseamna ca e mantuit sau ca o sa aiba har toata viata, poate ajunge si ateu sau sa se duca la alta religie.
Un copil e botezat pentru ca depune marturie nasul sau, ar trebui ca doar calugarii sa boteze?
Cum am scris mai sus, trebuie botezat pentru ca daca trece la cele vesnice ajunge in Rai, si mai trebuie botezat pentru ca poate primi har prin impartasanie.
Asadar aici nu exista discutie.
Reply With Quote
  #56  
Vechi 24.09.2011, 19:37:11
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Este părerea și interpretarea dumneavoastră personală asupra ceea ce spun Biserica și sfinții. Eu v-am adus doar câteva dovezi despre ce spun unii sfinți părinți, cum este Chiril al Alexandriei, unul dintre cei mai mari sfinți părinți. Dar presupun că nu are autoritate asupra dumneavoastră. Și mai știu și alți sfinți părinți și sfinți care susțin păreri asemănătoare. După cum v-a mai spus, dar poate că nu auziți sau citiți bine, botezul copiilor nu este un fenomen extrem de convergent cu nașterea din nou, din Duhul Sfânt. Ori Hristos a spus că aceia care sunt născuți din nou, din Duhul Sfânt pot să intre în împărăția lui Dumnezeu, și nu cei care au fost botezați de mici copii. Este o diferență considerabilă și aș avea marea rugăminte să faceți efortul să înțelegeți distincțiile între fenomene, precum și să nu puneți în gura lui Iisus Hristos cuvinte pe care nu le-a spus. Prin urmare vă rog încă o dată să studiați extrem de atent cuvintele unui sfânt părinte precum Chiril al Alexandriei pentru ca să înțelegeți, după cum explică sfântul părinte, fenomenul nașterii din nou, din Duhul Sfânt.
Reply With Quote
  #57  
Vechi 24.09.2011, 20:37:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Inseamna ca sustinem ceva diferit, eu sustin doar ce spune Biserica, si de fapt ce e si logic, in legatura cu botezul copiilor.
Botezul sterge urmarile pacatului stramosesc, iar Mirungerea aduce pecetea Harului. Fara botez e posibil ca acel copil sa nu ajunga in Rai. Harul nu e primit ca un merit, e un dar gratuit. Din moment ce copii mici nu au pacate pot primi si har .
Reply With Quote
  #58  
Vechi 24.09.2011, 21:03:18
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Dumneavoastră doar aveți impresia că susțineți ceea ce susține Biserica și sfinții. Ceea ce contează este ceea ce susține Sfânta Scriptură, Sfinții Părinți și Sfânta Biserică. Într-adevăr eu vorbeam despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt de care vorbește Iisus Hristos în evanghelia după Ioan. După cum v-am mai spus odată fenomenele nu sunt extrem de convergente, astfel nu orice om care a fost botezat de mic copil prezintă datele unuia născut din nou, din Duhul Sfânt. Problema este că înaintea lui Hristos contează cine este născut din nou, din Duhul Sfânt; numai aceștia au deschisă posibilitatea de a intra în împărăția lui Dumnezeu. S-ar putea să conteze și cei care au primit botezul de mici copii, dar acest botez de mic copil nu este o garanție pentru posibilitatea intrării în împărăția lui Dumnezeu. Atâta vreme cât omul nu este născut din nou, din Duhul Sfânt, iar sfinți precum Chiril al Alexandriei și teologi precum Dumitru Stăniloae ne pot lămuri asupra fenomenului, el nu este cu adevărat apt sau deschis pentru împărăția lui Dumnezeu, chiar și de ar fi fost botezat de mic copil. De fapt atâta timp cât nu este născut din nou, din Duhul Sfânt este impropriu a fi numit creștin (ortodox). Poate fi considerat cel mult la nivelul de catehumen.
Reply With Quote
  #59  
Vechi 24.09.2011, 23:32:36
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Da, așa este, părintele Stăniloae a primit ordine de sus, de la Stăpânul și Arhiereul sufletelor noastre, pentru a traduce din patrologia greacă. Așa cum a tradus, pe lângă Chiril al Alexandriei, și pe Maxim Mărturisitorul, și pe Grigorie Palama, și pe Atanasie al Alexandriei și Filocalia și cine știe mai câte că eu nu îi știu toată opera de traducător. Datoria noastră este să citim, să studiem această operă extrem de valoroasă tradusă de părintele Stăniloae, să o înțelegem, cât se poate și cât ne dă Dumnezeu, să o răspândim și să o punem în practică. Deci stați liniștit, domnule, la mijloc este vorba despre conspirația lui Dumnezeu.

Referitor la statul creștin ortodox și pretinsele sale obligații, faceți niște erori flagrante. Nu există stat creștin ortodox, există doar Biserica Creștină Ortodoxă, un stat neavând aproape nici o posibilitate de a fi creștin ortodox. Nici România și nici un alt stat de pe pământ nu este creștin ortodox, și, după părerea mea, nici nu are cum să fie. Statul român nu are nici cea mai mică obligație să boteze copiii din familii creștine ortodoxe sau doar pretinse creștine ortodoxe. După cum se poate vedea cu ochiul liber, mulți dintre așa-zișii creștini ortodocși nu prea au nici cea mai mică legătură cu creștinismul ortodox, cu Biserica; această majoritate difuză, confuză și impertinentă nu face decât să emită pretenții fără acoperire. Ar avea acoperire în pretențiile lor dacă ar trăi într-adevăr după Duhul lui Dumnezeu și nu după îndemnurile firii neîntoarse la Dumnezeu prin pocăință și credință. Iisus Hristos nu a încredințat nici unui stat misiunea de propovăduire și încorporare a convertiților în Trupul Său Mistic, ci a dat această încredințare Bisericii și prin urmare datoria este a ei și nu a vreunui stat sau imperiu. Ba mai mult, Biserica trebuie să evite orice imixtiune a statului în viața și organizarea Bisericii.

Referitor la botezul copiilor, părintele Stăniloae se referea la acele familii care sunt creștine, nu la familiile care doar pretind a purta un asemenea nume nobil fără ca să fie vrednice de a-l purta; adică se referea la familiile în care creștinismul (ortodox) se trăiește și nu la familiile care sunt doar de fațadă creștine. De la acele familii care sunt creștine doar nominal, ce ar avea de învățat copiii, în materie de religie și spiritualitate? Și folosirea unor citate din Dogmatica lui Stăniloae pentru a susține păreri eronate ca ale dumneavoastră este cel puțin tendențioasă. Nu am acum dogmatica lui Stăniloae la mine, dar când o să fac rost de ea o să vă aduc eu citate din aceeași carte care să vă mai liniștească zelul. Până atunci puneți mâna și studiați extrem de atent și cuvânt cu cuvânt citatele pe care le-am adus de la sfântul Chiril al Alexandriei. Ortodocșii sau pretinșii ortodocși au multe de învățat.
Nu mai frate,eu cred ca parintele Staniloae primise ordin de la vreun arhiereu al BOR sa traduca din respectiva carte.
Apoi sa fim seriosi,ce e in patrologia greaca si atribuit Sfantul Grigorie Palama sau Sfantului Simeon Noul Teolog,cum sa fie credibil ca ar fi apartinand chiar asa cum e scris acolo acestor Sfinti?
Cand BC ii considera pe acestia eretici,iar Migne a fost calugar catolic?
http://en.wikipedia.org/wiki/Patrologia_Graeca
http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques_Paul_Migne

In Biserica ortodoxa exista slujba de ungere a imparatului/regelui de acolo.
http://orthodoxwiki.org/Holy_Mysteries#Traditional


Referitor la critica pe care fratia ta o aduci multor crestini ortodocsi din BOR,e o parere personala,care mie imi pare insuflata fratiei tale de niscai draci.

Iar daca zici ca unele familii nu prea duc viata crestina iar parintele Staniloae zice ca indemnul lui Dumnezeu Iisus Hristos "Lasa-ti copii sa vina la mine" se refera la apoi tocmai acelor copii trebuie sa li se spuna,sa li se arate,sa li se dea exemplu,dar fara a-i forta,de religia crestin ortodoxa,ca dupa ce zice parintele Staniloae,ce vad copii de mici,aceia ar putea sa ii inspire mai incolo sa faca.
"Mantuitorul tinand seama de aceasta pornire a copiilor spre ceea ce e bun,spre domeniul credintei ,cere adultilor sa-i lase sa vina la El,sa nu-i opreasca.Dar aceasta implica si o informare a lor despre Hristos, de catre adulti. Astfel, cuvantul lui:"Lasati copiii sa vina la Mina , si nu-i opriti" (Mt. 19, 14) inseamna si:
Faceti-ma cunoscut copiilor!.
"
Asa se face admiterea in masonerie numai la oameni "deosebiti" care traiesc "duhovniceste" pe baza de invitatie,iar nu la toti pacatosii.
:))
La BO sunt chemati toti pacatosii,sa fie mantuiti de preabunul Dumnezeu Iisus Hristos.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #60  
Vechi 25.09.2011, 04:18:42
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Ia auzi mai frate ce se zicea intr-o scrisoare din 1848,a mai multor ierarhi crestini ortodocsi din BO a Constantinopolului,BO a Antiohiei (adica BO Siriana) ,BO a Ierusalimului si BO a Alexandriei (BO a Egiptului):
http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...8.htm#_ftnref2

"xiii. Fiindcă i-a împins pe teologii Apusului, apărătorii săi, neavând ei nici un temei în Scriptură ori la Părinți pentru a da chip plăcut greșitelor învățături înșiruite, nu numai la răstălmăcirea Scripturilor, cum nu vedem la nici unul din Părinții Sfintei Biserici Sobornicești, dar și la măsluirea scrierilor sfinte și neatinse ale dumnezeieștilor Părinți, atât răsăriteni cât și apuseni. "
(mrea Saraca apartine BOR,e pe langa Timisoara:
http://saraca.orthodoxphotos.com/about.htm).
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 25.09.2011 at 04:41:06.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica Ortodoxa Romana este ... savudanmihai Biserica Ortodoxa Romana 9 14.08.2013 13:19:52
Biserica ortodoxa romana din Copenhaga truthtostone Generalitati 0 21.08.2012 01:52:12