![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Da ,corect Sf. Ioan Teologul era,,ucenicul cel iubit al lui Iisus'',si in legatura cu ,,paste oile Mele'' iarasi nu scoate in evidenta decat treapta arhieresca si atributiile ei,care intra in legatura cu apostolii si implicit Sf. Petru,caruia I S-a adresat direct Iisus.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Poate după exegeza ortodoxă.
După cea catolică, în Evanghelia după Ioan, autorul, adică Ioan însuși, vorbește despre el ca "ucenicul iubit" sau "ucenicul pe care îl iubea Isus" (mai apare și ca "celălalt ucenic"). NICIODATĂ nu spune "ucenicul CARE Îl iubea pe Isus cel mai mult". Așa cum s-a arătat mai sus, la înmtrebarea explicită a Domnului dacă Petru Îl iubește mai mult decât frații Săi, el răspunde afirmativ. Dealtfel, cu acel prilej, pe malul Tiberiadei, Isus îi sugerează lui Petru cam ce fel de sfârșit îl așteaptă. Petru, și nu Ioan, va primi cununa muceniciei. În concluzie, domnule cătălin, problema e simplă. Dacă îmi îngăduiți o paralelă, una e să spuneți că dv sunteți forumistul care mă iubește pe mine cel mai mult, altceva e să spuneți că sunteți forumistul cel mai iubit de către mine. Acum înțelegeți ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Conform acestei mărturisiri de credință nimeni nu este mântuit sau nu are mântuire în afara Bisericii universale în care Iisus Hristos este preotul și jertfa. Mântuirea este adusă prin botez, și mai precis prin botezul în apă. Rămâne însă sentința categorică a acestui conciliu al latinilor că în afara Bisericii universale a lui Hristos nimeni nu este mântuit sau nu are mântuire. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
O altă mărturie romano-catolică asupra faptului că în afara Bisericii nu există mântuire este la Conciliul de la Vienne (1311-1313) sub papa Clement V, sinod considerat deasemenea ecumenic, cu autoritate pentru romano-catolici.
Citat:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Însă dintre toate pronunțările Bisericii Romano-Catolice cu privire la fptul că în afara Bisericii nu există mântuire, cea mai "grea" dintre toate are loc la Conciliul de la Florența (1439), sub papa Eugeniu IV, conciliu general considerat de asemenea ecumenic și cu autoritate maximă în Biserica Romano-Catolică.
Citat:
În această pronunțare de maximă autoritate a Bisericii Romano-Catolice, se exprimă credința că aceia care sunt în afara Bisericii Catolice, nu doar păgânii dar și evreii, ereticii și schismaticii nu pot avea părtășie la viața veșnică și vor merge în focul veșnic care a fost pregătit pentru diavol și îngerii lui, dacă nu sunt uniți cu Biserica Catolică până la sfârșitul vieții lor. Nimeni nu poate fi mântuit, nici chiar dacă și-ar fi dat viața (sângele) în numele lui Hristos, dacă nu a perseverat în sânul și unitatea Bisericii Catolice (adică a acelei Biserici al cărei păstor suprem (văzut) este papa, succesorul sfântului Petru). Din acest decret se poate vedea foarte bine și delimitările Bisericii Catolice; din Biserica Catolică nu fac parte nici păgânii (între care se includ și islamicii, mahomedanii), nici iudaicii, nici ereticii și nici schismaticii. Toți acei păgâni, iudaici, eretici și schismatici care nu s-au unit cu Biserica Catolică până la sfârșitul vieții lor și care nu au perseverat în sânul și unitatea Bisericii Catolice nu pot avea parte de viața eternă, nu se vor mântui, ci vor merge în focul cel veșnic pregătit pentru diavol și îngerii lui. Ca o curiozitate pentru amatori, la Conciliul de la Florența religia islamică este denumită secta abominabilă a lui Mahomet. Last edited by Savonarola; 25.09.2011 at 09:07:37. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
O altă definție sau mărturisire a acestei credințe a Bisericii Catolice este prezentă în celebra bulă "Unam Sanctam" a papei Bonifaciu VIII promulgată la 1302.
Citat:
Citat:
După cum se poate vedea, în această bulă, care este considerată ex-cathedra și prin urmare este considerată infailibilă, papa Bonifaciu VIII nu doar că afirmă clar că în afara Bisericii Catolice nu există mântuire și nici ștergere a păcatelor, dar afirmă și că este absolut necesar pentru mântuirea fiecărei ființe umane ca aceasta să fie supusă a Pontifului Roman. Acestea sunt deci câteva decrete sau mărturisiri ale Bisericii Romano-Catolice asupra dogmei că în afara Bisericii nu există mântuire, prezente deci în documente de maximă autoritate ale Bisericii Romano-Catolice, la Concilii Ecumenice (pentru ei) și în bule papale, toate aflate sub spectrul infailibilității: Conciliul IV Lateran (1215) Bula Unam Sanctam (1302) Conciliul de la Vienne (1311-1313) Conciliul de la Florența (1439). Aceasta este dogma romano-catolică despre care se spune că a fost contrazisă la Conciliul II Vatican în Constituția Dogmatică asupra Bisericii, "Lumen Gentium", paragraful 16. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
După Constituția Dogmatică asupra Bisericii de la Conciliul II Vatican, "Lumen Gentium", paragraful 16, sunt incluși în planul mântuirii lui Dumnezeu și:
Aceste considerații din Constituția Dogmatică vin în contradicție directă cu anterioarele formulări ale dogmei că afara Bisericii nu există mântuire, formulări dintre care în mod special formularea Conciliului de la Florența specifică limpede că toți aceia care nu sunt uniți până la sfârșitul vieții lor cu Biserica Catolică, fie ei păgâni, evrei, eretici sau schismatici nu vor putea avea parte de viața eternă, ci vor merge în focul veșnic pregătit pentru diavol și îngerii lui. Contradicția între formularea de la Florența și cea de la Vatican II este evidentă și trebuie ținut cont că ambele formulări aparțin unor sinoade considerate ecumenice și aprobate de papi, Eugeniu IV și Paul VI. În acest caz, având în vedere contradicția evidentă care există între cele două texte, care se exclud reciproc, și având în vedere dogma infailibilității papale, cred că este de luat serios în considerație evidența că în practică infailibilitatea papală nu se dovedește și că prin urmare este sau poate fi o falsă dogmă (poate chiar o erezie) iar acest mit al infailibilității papale să fie adăugat colecției de mituri a Vaticanului. Last edited by Savonarola; 25.09.2011 at 15:22:32. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
După afirmarea unei anumite universalități a mântuirii în Hristos și a accesibilității acesteia în diverse rânduri de Conciliul II Vatican, precum și de papa Ioan Paul II (a se vedea Lumen Gentium, 14-16; Gaudium et spes, 22; Redemptoris Missio, 10), și anume a universalității mântuirii în Hristos accesibilă tuturor oamenilor de bună-voință, mai cred catolicii în declarațiile de mai sus sau în alte declarații ale Conciliului de la Florența precum următoarea:
Citat:
Pe mine personal nu mă interesează dacă actualii sau foștii papi și membri la vârf la Bisericii Romane și-au angajat sau au pretins a își fi angajat infailibilitatea pentru declarațiile sau decretele din cadrul conciliilor sau epistolelor lor enciclice. Ei pot să spună ce vor și să inventeze tot felul de tertipuri și de manevre pentru a scăpa de anumite eventuale acuzații. Una dintre manevre este chiar așa-zisa definire a infailibilității papale care conține anumite condiții extrem de restrictive și care ele însele pot fi interpretate în fel și chip în funcție de interesele de la o anumită dată. Ceea ce eu observ și cred este incompatibilitatea evidentă între credința papei Bonifaciu VIII, a papilor Inocențiu III, Clement V, Eugeniu IV, precum și a Conciliului de la Florența și credința Conciliului II Vatican și a papei Ioan Paul II. De aceea și prin prisma acestei incompatibilități și contradicții care mie mi se par evidente nici nu cred în infailibilitatea bisericii romane și a papalității romane. Dacă catolicii cred că aceste două seturi de credințe nu sunt incompatibile și contradictorii, atunci sunt invitați să demonstreze că poziția lor este adevărată. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa cum apostolii au crezut intii ca Domnul nostru Isus Hristos a venit numai pentru iudei, iar apoi, datorita sfintului Pavel, au acceptat si faptul ca Hristos a venit si pentru neamuri, tot asa s-a intimplat si in Biserica Catolica. Deci, din punct de vedere al mintuirii crestinilor catolici nu exista nici o contradictie intre cele doua credinte: s-au mintuit si catolicii care au crezut ca numai catolicii se mintuiesc si se mintuiesc si catolicii care, acceptind cele spuse de sfintul parinte Papa Ioan Paul al II-lea, cred ca se mintuiesc si cei care nu apartin Bisericii Catolice. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Opozitia exista, iar solutia care o propuneti este hilara si cade complet in afara problematicii desi din avalansa de cuvinte s-ar putea intelege ca ar fi/putea/se vrea un soi de argument..
Vedeti, discutia aici nu este despre mantuirea catolicilor care au trait cu impresii dogmatice eronate ci despre cei care chiar n-au avut nici o tangenta cu Biserica sau au preferat sa se plaseze in afara ei. Cu mentiunea ca daca aici intra si Romano-Catolicii este discutabil si chiar nu era cazul de o astfel de discutie cum de altfel a si debutat topicul care de fapt tintea in cu totul alta directie, ceva mai profunda. Last edited by AlinB; 03.10.2011 at 16:25:07. |
|