![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ce inseamna exact ,,Cei ce pacatuiesc împotriva credintei ortodoxe"? Daca,de exemplu,eu iau la cunostiinta de cele sustinute de credinta ortodoxa dar ramin protestant inseamna pacat contra ei si implicit ,,un sacrilegiu! Este hula împotriva Sfântului Duh"?As dori,daca se poate,un raspuns scurt si la obiect.Cine este Arhimandritului Serafim Alexeiev?Inteleg ca este un rus.A facut ceva notabil,adica este declarat sfant sau este doar arhimandrit?Am dat cautare dupa nume si nu am gasit mare lucru.Un link cu detalii daca se poate,multumesc.
Last edited by Scotland The Brave; 27.09.2011 at 21:12:57. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exista si religii care nu au acest concept de pacat impotriva credintei, iar consecinta este o mare toleranta fata de altii si o mare deschidere de spirit, gandire etc, lucruri interzise in credintele unde exista ideea de pacat impotriva credintei. Din ce am observat pana acum... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am inteles.Deci din punct de vedere al invataturii ortodoxe,raportata la situatia mea,daca nu se schimba in sensul convertirii mele,ma duc direct(pacat care nu se iarta)in iad.Dead man walking.In cazul in care nimeni nu mai are(si tacerea este un raspuns) nimic de adaugat,strict cu privire la intrebarea mea,multumesc pentru precizari.Las posteritatii ultimele mele cuvinte :)
Last edited by Scotland The Brave; 28.09.2011 at 00:50:23. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
:) Nu numai tu, dar si toti non-ortodocsii si toti paganii necrestini daca Dumnezeu nu decide altfel cu cate unul in mod exceptional. Exemplul preferat de multi este imparatul Traian :) Eu cu siguranta il cred pe Domnul si pe Apostolul Pavel la acest capitol. Dar cum spuneam, trebuie multa iubire de semen pentru a interpreta corect cuvintele referitoare la mantuire :) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
As vrea sa repet un lucru: În Ortodoxie s'a pastrat Adevarul întreg (si acest lucru cu multe jertfe de-a lungul celor doua milenii), dar Adevarul a fost pastrat pentru toti oamenii care-L cauta în mod sincer pe Dumnezeu. Dar aceasta nu înseamna ca el trebuie modificat, asa cum sunt ispititi unii s'o faca. Probabil ca aceasta tentatie de a modifica si simplifica Adevarul vine de la faptul ca acesta pare si chiar este foarte incomod, fiindca presupune niste renuntari din partea noastra. Daca însa avem ca obiectiv mîntuirea sufletului si daca îi acordam acestuia mai multa importanta decât oricaror altor aspecte în viata aceasta, atunci Dumnezeu ne ajuta sa întelegem, ne ajuta în toate, pur si simplu. Îi simtim prezenta în viata noastra. Si fiindca veni vorba de viata, cred ca fiecare om isi pune, macar o data în viata, întrebari despre sensul vietii acesteia, al mortii etc. Si tot întrebându-ne avem toate sansele sa gasim un raspuns care sa dea sens vietii. Ei bine, crestinismul ne vorbeste despre mîntuirea sufletului si posibilitatea de îndumnezeire a omului. Cel putin, în Ortodoxie, îndumnezeirea omului prin har este considerata ca fiind scopul cel mai înalt al acestei vieti. În mod firesc, dupa ce aflam aceste lucruri minunate despre perspectivele noastre ca oameni, ne punem întrebarea : oare cum este posibil sa ajungem la mîntuirea sufletului si chiar la sfintenie? Si atunci începem sa cautam mijloacele prin care-am putea ajunge la acestea. Si astfel, tot cautând aflam ca în Ortodoxie s'au pastrat toate cele necesare mîntuirii, una din comorile pastrate fiind Sfintele Taine (în sens de Sacramente si nu de mistere, cum au înteles unii). Totusi, faptul de a fi ortodox (multi dintre noi doar cu numele) nu este suficient pentru mîntuire, deoarece mîntuirea presupune o împreuna-lucrare a omului cu Dumnezeu. Dumnezeu nu ne mîntuieste în mod automat si inconstient (pentru noi), ci asteapta sa ne exprimam si noi dorinta si vointa de a ne mîntui. Însa subliniez faptul ca în cele din urma, Dumnezeu este Cel Care ne mîntuieste si nu noi, oricât de merituosi ne-am crede sau ar crede alti oameni despre noi ca am fi. Un aspect foarte important, pe care se pune mult accent în Ortodoxie, este trezvia. Trebuie sa veghem în permanenta la gândurile, vorbele si faptele noastre. Asta nu ne împiedica sa facem pacate, dar macar asa, dându-ne seama, ne vom cai. Si tot asa. Nici nu mai stau sa verific ce si cum am scris, fiindca trebuie sa plec. Sper sa pot continua cât de curând. Doamne ajuta! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu am intrebat-o pe Adriana76 ce parere are despre ortodoxism.Nici nu i-am cerut buletinul confesional,doar i-am multumit pt raspuns si am tras scurte concluzii.Un minim act de politete.De altfel am si lasat o portita pentru alte opinii(,,in cazul in care nu mai are nimeni nimic de adaugat..).M-ar interesa in special un raspuns punctual la intrebarea mea.Ceea ce spuneti este interesant,va multumesc respectuos dar nu o abordare generala ma tenteaza ci una specifica.Prin urmare repet intrebarea:
,,Daca,de exemplu,eu iau la cunostiinta de cele sustinute de credinta ortodoxa dar ramin protestant inseamna pacat contra ei si implicit ,,un sacrilegiu! Este hula împotriva Sfântului Duh"? Raspunsul poate fi:a).DA intrucat... sau b).NU intrucat...Mai poate fi si c).Nu stiu exact,o sa decida Dumnezeu.Cand aveti dvs timp,nu este nici o graba. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu, cu condiția să nu te orești doar la aprecieri generale ci să arunci plasa tot mai adânc. Cu același gând au pornit în cercetarea ortodoxiei și doi mari dascăli teologi protestanți, mă refer la Andrew Louth și Karl Christian Felmy, dar într-un târziu s-au întors acasă. Nu există garanții formale că ortodoxia e cea mai tare din parcarea confesiunilor creștine, dar dacă te strecori înlăuntrul ei poți să ai surprize cu efect decisiv pentru viața ta.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un protestant care a ajuns sa constientizeze ca erezia este un pacat mortal dar refuza sa-si puna problema raportului dintre crezul sau si acest pacat, fiind constient ca nu se poate impaca si capra si varza, nu stiu ce scuza si-ar putea gasi la Judecata pentru aceasta atitudine. Acum poate ne spui si tu in cazul tau particular, cum ai rezolvat dilema? Crezi ca ai reusit sa impaci si capra si varza? Sau preferi varza pe chestie de gusturi iar "gustul" crezi ca e un argument care te-ar putea scoate basma curata? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca un hindus afla de credinta ortodoxa si crede ce scrie acolo dar ramane hindus tot hindus este. Pentru ca in Legea Noua Iisus a adus harul, asadar pe langa dreapta credinta si fapte e nevoie si de har pentru mantuire. Harul este in Sfintele Taine, la Cincizecime Apostolii au primit har si astfel s-a intemeiat Biserica, dand har celor ce veneau in ea. Asadar tu daca o sa crezi in credinta ortodoxa dar ramai protestant ar fi doar o teologie adevarata, pentru ca lipseste harul din Sfintele Taine, in special Sfanta Impartasanie. Dar mai e ceva, cel care e in alt cult dar nu stie de dreapta credinta poate avea o justificare, ca nu a aflat adevarul. Dar cineva care il afla si se opune lui e in alta pozitie. Din fericire in ortodoxie nu exista predestinare, deci fiecare poate alege chiar pana in ceasul trecerii la cele vesnice. Avem exemplul talharului de pe cruce. Singura problema e ca nu stim cand e acel ceas, daca vom avea timp sau daca vom fi pregatiti. Last edited by catalin2; 28.09.2011 at 19:57:03. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|