Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.10.2011, 21:21:33
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit Sfântul Teofan Zăvorâtul

"[COLOR=black]Întrebi dacă vor fi neortodocșii mântuiți... De ce te îngrijorezi pentru ei? Ei au un Mântuitor Care dorește mântuirea fiecărei ființe umane. El va avea grijă de ei. Tu și cu mine nu ar trebui să ne împovărăm cu o asemenea preocupare. Uită-te la tine și la păcatele tale… O să-ți spun un lucru, totuși: dacă tu, fiind ortodox și având Adevărul în toată plinătatea lui, trădezi Ortodoxia și treci la o altă credință, atunci îți vei pierde sufletul pentru totdeauna!"[/COLOR]
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.10.2011, 21:51:07
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Credința noastră ortodoxă este, potrivit denumirii ei din limba greacă, dreapta credință, dreapta slăvire a lui Dumnezeu. De aceea, pentru noi, cei care cunoaștem această credință și facem parte din Biserica lui Hristos, dictonul patristic "Extra Ecclesia Nulla salus" trebuie asumat drept normativ și interpretat în sensul cel mai strict cu putință: părăsirea Bisericii Ortodoxe constituie, pentru noi, un act de trădare a lui Hristos.
În schimb, cei de alte religii și MAI ALES CREȘTINII DE ALTE CONFESIUNI, care au fost educați într-o altă tradiție și, în mod sincer, au convingerea că religia/confesiunea lor este cea adevărată, vor fi judecați de Hristos... nu știm cum... și cred că nici nu putem ridica la rangul de dogmă presupuneri nedemonstrabile. Știm sigur din Revelație că dogma "EENS" este autentică pentru noi, membrii Bisericii celei adevărate. Cât despre ceilalți... nu putem dogmatiza ceea ce nu ni s-a revelat.
Unde ni s-a descoperit în mod clar, în Sf. Scriptură și/sau în Sf. Tradiție, care va fi soarta necreștinilor după moarte?
A, îmi veți cita cuvintele Mântuitorului Hristos, prin care ne încredințează că El este "Calea, Adevărul și Viața" (Ioan14, 6). Pe El Îl mărturisesc și eu cu toată convingerea!!!!!
Ceea ce vă întreb eu pe dvs, dragi frați întru Hristos, este unde ni s-a descoperit ce se va întâmpla cu cei care niciodată nu L-au cunoscut pe Domnul nostru, neauzind măcar de existența religiei creștine.
Aș mai întreba și ce se va întâmpla cu acei credincioși creștini care păstrând, mărturisind și trăind credința în adevăratul Dumnezeu (Sfânta Treime), resping anumite adevăruri revelate (dogme) ale Ortodoxiei, din simplul motiv că, după înțelegerea lor și potrivit educației religioase pe care au primit-o, cred în mod sincer că acele dogme ortodoxe ar fi incorecte.
Din cuvintele Mântuitorului nostru Hristos, știm clar că cei care nu-L cunosc (nu mă refer la cei ce-I neagă dumnezeirea, săvârșind blasfemii), nu au păcat, pentru că suferă de orbire spirituală. Astfel, după vindecarea orbului din naștere (Ioan9), întrebat de către farisei dacă ei sunt orbi, Hristos Domnul le răspunde: "Dacă ați fi orbi, păcat nu ați avea". Cu alt prilej, referindu-Se tot la cei care L-au renegat în mod liber și conștient, Mântuitorul le spune ucenicilor Săi: "De nu aș fi venit și nu le-aș fi vorbit, păcat nu ar avea (...) De n-aș fi făcut între ei lucruri pe care nimeni altul nu le-a făcut, păcat n-ar avea".
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.10.2011, 22:33:57
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Aș mai întreba și ce se va întâmpla cu acei credincioși creștini care păstrând, mărturisind și trăind credința în adevăratul Dumnezeu (Sfânta Treime), resping anumite adevăruri revelate (dogme) ale Ortodoxiei, din simplul motiv că, după înțelegerea lor și potrivit educației religioase pe care au primit-o, cred în mod sincer că acele dogme ortodoxe ar fi incorecte.
Din cuvintele Mântuitorului nostru Hristos, știm clar că cei care nu-L cunosc (nu mă refer la cei ce-I neagă dumnezeirea, săvârșind blasfemii), nu au păcat, pentru că suferă de orbire spirituală. Astfel, după vindecarea orbului din naștere (Ioan9), întrebat de către farisei dacă ei sunt orbi, Hristos Domnul le răspunde: "Dacă ați fi orbi, păcat nu ați avea". Cu alt prilej, referindu-Se tot la cei care L-au renegat în mod liber și conștient, Mântuitorul le spune ucenicilor Săi: "De nu aș fi venit și nu le-aș fi vorbit, păcat nu ar avea (...) De n-aș fi făcut între ei lucruri pe care nimeni altul nu le-a făcut, păcat n-ar avea".
Defectul principal pe care îl prezintă această teorie este acela că, potrivit unei alte dogme, oamenii nu se mântuiesc decât prin Har (Grație Sfințitoare). Cu alte cuvinte, prin Sfintele Sacramente și, în mod deosebit, prin Spovadă și prin Euharistie ("cine va mânca Trupul Meu..."). Dacă, așa cum susțin unii ortodocși (spre exemplu dl catalin2) Sacramentele nu sunt valide decât în Biserica Ortodoxă, rezultă că nimeni din cei care nu beneficiază de Sacramentele administrate de această Biserică nu se poate mântui. Fiindcă cel căruia se spovedește nu este preot și fiindcă ceea ce mănâncă este pâine (și aceea, de multe ori, nedospită) și vin. Mai rămâne posibilitatea ca respectivii să nu fi comis niciun păcat de moarte de-a lungul vieții lor. O posibilitate foarte plauzibilă pentru copii, dar extrem de îndepărtată pentru adulți.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.10.2011, 01:16:55
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Defectul principal pe care îl prezintă această teorie este acela că, potrivit unei alte dogme, oamenii nu se mântuiesc decât prin Har (Grație Sfințitoare). Cu alte cuvinte, prin Sfintele Sacramente și, în mod deosebit, prin Spovadă și prin Euharistie ("cine va mânca Trupul Meu..."). Dacă, așa cum susțin unii ortodocși (spre exemplu dl catalin2) Sacramentele nu sunt valide decât în Biserica Ortodoxă, rezultă că nimeni din cei care nu beneficiază de Sacramentele administrate de această Biserică nu se poate mântui. Fiindcă cel căruia se spovedește nu este preot și fiindcă ceea ce mănâncă este pâine (și aceea, de multe ori, nedospită) și vin. Mai rămâne posibilitatea ca respectivii să nu fi comis niciun păcat de moarte de-a lungul vieții lor. O posibilitate foarte plauzibilă pentru copii, dar extrem de îndepărtată pentru adulți.
Vă împărtășesc întru totul punctul de vedere potrivit căruia Sfintele Taine sunt absolut necesare pentru mântuire și, din acest motiv, putem dobândi viața veșnică doar rămânând membrii credincioși ai Bisericii noastre.
Evit să polemizez pe tema mântuirii celor de alte credințe, pentru că doar Dumnezeu cunoaște viitorul fiecărui suflet, iar noi putem emite doar presupuneri în această privință. Îmi amintesc, în acest sens, un dicton patristic deosebit de interesant, pe care voi încerca să-l redau din memorie: "Să nu fericești pe nimeni mai înainte de sfârșitul său și nici să nu te deznădăjduiești de mântuirea cuiva" (Sf. Efrem Sirul). Desigur, aceste cuvinte au fost rostite într-un alt context, dar îmi pare că se potrivesc și în discuția noastră. :) În mod cert, Hristos este unicul Mântuitor, fiind Dumnezeu-Omul și, din acest motiv, Biserica Sa este "corabia mântuirii", în afara căreia...
Gândul pe care am dorit să-l transmit în mesajele anterioare este legat, însă, de viitorul celor care fie nu au auzit niciodată de Evanghelia lui Hristos, fie au primit o educație incorectă, fiind crescuți în familii atee sau de alte credințe. Cu aceștia ce se va întâmpla? Nu știu... și nici cei mai inteligenți teologi ai lumii nu cred că ar putea prezice cu exactitate viitorul rânduit lor de către Dreptul Judecător. Totuși, conștiința îmi spune că... dreptatea și iubirea divină rămân infinit superioare capacității noastre de înțelegere. Noi ne imaginăm că acei păgâni vor merge în iad pentru că n-au avut posibilitatea de a primi Sfintele Taine. Dar dacă Dumnezeu va găsi, pentru mântuirea lor, o soluție pe care noi nici nu ne-am putea-o imagina? Cine s-ar fi gândit, în perioada Vechiului Testament, atunci când până și pronunțarea numelui divin Iahve era considerată drept o blasfemie, că Dumnezeu Însuși va deveni Om și - cutremurător - Se va lăsa ucis pentru salvarea omenirii? Cine s-ar fi gândit chiar și-n vremea vieții pământești a Mântuitorului, chiar și după Înălțarea Sa la cer, că păgânii politeiști, adversari ai poporului ales, vor primi Evanghelia chiar înaintea celor ce aveau pe atunci certitudinea mântuirii?
"Nebănuite sunt căile Domnului"...

În privința mântuirii creștinilor din celelalte confesiuni, îmi amintesc un punct de vedere deosebit de interesant al unui profesor de teologie, potrivit căruia între eterodocșii de astăzi și ereticii din perioada Bisericii primare există o diferență fundamentală: primii s-au născut în acele credințe și rămân consecvenți convingerilor lor în mod sincer, iar ereticii din primele veacuri ale erei creștine se separau în mod conștient de Biserica lui Hristos, doar pentru că voiau ei să întemeieze alte grupări religioase... Știu că Biserica noastră consideră valid Botezul practicat de celelalte confesiuni, dacă este săvârșit în numele Sfintei Treimi. De exemplu, dacă un catolic se convertește la Ortodoxie, Botezul său este acceptat și i se face doar Taina Mirungerii. S-ar putea să mă înșel... Totuși, informația despre validitatea Botezului eterodox săvârșit în numele Sf. Treimi o am de la un profesor de teologie. Deci, logic ar fi să fie o informație corectă.

Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.10.2011, 01:43:35
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Vă împărtășesc întru totul punctul de vedere potrivit căruia Sfintele Taine sunt absolut necesare pentru mântuire și, din acest motiv, putem dobândi viața veșnică doar rămânând membrii credincioși ai Bisericii noastre.
Evit să polemizez pe tema mântuirii celor de alte credințe, pentru că doar Dumnezeu cunoaște viitorul fiecărui suflet, iar noi putem emite doar presupuneri în această privință. Îmi amintesc, în acest sens, un dicton patristic deosebit de interesant, pe care voi încerca să-l redau din memorie: "Să nu fericești pe nimeni mai înainte de sfârșitul său și nici să nu te deznădăjduiești de mântuirea cuiva" (Sf. Efrem Sirul). Desigur, aceste cuvinte au fost rostite într-un alt context, dar îmi pare că se potrivesc și în discuția noastră. :) În mod cert, Hristos este unicul Mântuitor, fiind Dumnezeu-Omul și, din acest motiv, Biserica Sa este "corabia mântuirii", în afara căreia...
Gândul pe care am dorit să-l transmit în mesajele anterioare este legat, însă, de viitorul celor care fie nu au auzit niciodată de Evanghelia lui Hristos, fie au primit o educație incorectă, fiind crescuți în familii atee sau de alte credințe. Cu aceștia ce se va întâmpla? Nu știu... și nici cei mai inteligenți teologi ai lumii nu cred că ar putea prezice cu exactitate viitorul rânduit lor de către Dreptul Judecător. Totuși, conștiința îmi spune că... dreptatea și iubirea divină rămân infinit superioare capacității noastre de înțelegere. Noi ne imaginăm că acei păgâni vor merge în iad pentru că n-au avut posibilitatea de a primi Sfintele Taine. Dar dacă Dumnezeu va găsi, pentru mântuirea lor, o soluție pe care noi nici nu ne-am putea-o imagina? Cine s-ar fi gândit, în perioada Vechiului Testament, atunci când până și pronunțarea numelui divin Iahve era considerată drept o blasfemie, că Dumnezeu Însuși va deveni Om și - cutremurător - Se va lăsa ucis pentru salvarea omenirii? Cine s-ar fi gândit chiar și-n vremea vieții pământești a Mântuitorului, chiar și după Înălțarea Sa la cer, că păgânii politeiști, adversari ai poporului ales, vor primi Evanghelia chiar înaintea celor ce aveau pe atunci certitudinea mântuirii?
"Nebănuite sunt căile Domnului"...

În privința mântuirii creștinilor din celelalte confesiuni, îmi amintesc un punct de vedere deosebit de interesant al unui profesor de teologie, potrivit căruia între eterodocșii de astăzi și ereticii din perioada Bisericii primare există o diferență fundamentală: primii s-au născut în acele credințe și rămân consecvenți convingerilor lor în mod sincer, iar ereticii din primele veacuri ale erei creștine se separau în mod conștient de Biserica lui Hristos, doar pentru că voiau ei să întemeieze alte grupări religioase... Știu că Biserica noastră consideră valid Botezul practicat de celelalte confesiuni, dacă este săvârșit în numele Sfintei Treimi. De exemplu, dacă un catolic se convertește la Ortodoxie, Botezul său este acceptat și i se face doar Taina Mirungerii. S-ar putea să mă înșel... Totuși, informația despre validitatea Botezului eterodox săvârșit în numele Sf. Treimi o am de la un profesor de teologie. Deci, logic ar fi să fie o informație corectă.

Doamne ajută!
Observ că mai sunt multe mesaje deosebit de interesante la acest topic, pe care încă nu le-am citit. De aceea, voi reveni mâine, pentru a putea citi cu atenție ce s-a mai scris. Altfel, ar fi foarte posibil să exprim idei despre care s-a mai discutat. :)

O noapte binecuvântată tuturor!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.10.2011, 03:55:46
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Gândul pe care am dorit să-l transmit în mesajele anterioare este legat, însă, de viitorul celor care fie nu au auzit niciodată de Evanghelia lui Hristos, fie au primit o educație incorectă, fiind crescuți în familii atee sau de alte credințe. Cu aceștia ce se va întâmpla?
Părerea mea personală este că, dacă vor duce vieți drepte (în conformitate cu morala naturală sădită în inima lor), vor merge într-un Limb al Drepților, împreună cu copiii nebotezați. Acolo vor fi feriți de suferințele infernale și se vor putea bucura chiar de fericirea naturală, de care ne putem bucura și pe pământ. Dar, de mântuit, nu vor fi mântuiți, adică nu se vor putea bucura de viziunea beatifică. Ei, care nu L-au cunoscut pe Cristos, probabil că nu vor percepe inexistența viziunii beatifice ca pe o lipsă. Nu li se va părea că au pierdut nimic. Dar noi, bineștiind fericirea supranaturală a contemplării veșnice a Lui, știm și cât de mult vor pierde dacă vor rămânea în această stare. Dacă ne pare rău pentru un copilaș care moare la 4 ani, deși el moare fericit jucându-se, dar ne pare rău și zicem "acesta nu a apucat să cunoască frumusețea vieții", cu atât mai mult ne pare rău de cei care, deși nu vor suferi, vor fi lipsiți de fericirea supranaturală a intimității veșnice cu Lumina cea Neînserată.

Citat:
Dar dacă Dumnezeu va găsi, pentru mântuirea lor, o soluție pe care noi nici nu ne-am putea-o imagina?
De putut, se poate. Desigur că Dumnezeu, Care poate orice, poate și să mântuiască pe un necredincios fără a recurge la Sfintele Taine ale Lui. Numai că Biserica nu poate predica asta. Biserica este legată să predice aceea ce i s-a descoperit și nu mai mult decât i s-a descoperit, nici altceva decât i s-a descoperit. Or, în privința unor posibilități alternative de mântuire, nu i s-a descoperit nimic. Ce știe de sus, aia propovăduiește, și anume că Sfintele Taine sunt necesare mântuirii. Nu logica, nici lucruri care vin din cugetul predicatorului. De aceea, privind mântuirea nebotezaților, putem avea speranță, dar nu certitudinea absolută pe care numai credința revelată o oferă. Cu alte cuvinte, un copil care moare la o oră după ce a fost botezat, merge absolut sigur în Paradis. Unul care moare înainte de a fi botezat nu știm, de fapt, unde merge. Nu e tot aia, de aceea, pentru ca să se mântuiască cu siguranță și nu cu speranță, trebuie să botezăm copiii și de aceea trebuie să ajutăm la convertirea oamenilor.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 22.10.2011 at 03:59:42.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.10.2011, 09:24:10
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Asta este părerea dvs personală, nu și cea a bisericii romane, pe care de fapt o contraziceți cât puteți pentru că este evident că interesele actuale ale papiștilor sunt altele decât ale papiștilor de ev mediu. Doctrina, nu părerea personală, a bisericii romane este aceea că în afara bisericii nu există iertare a păcatelor, și evident nici a păcatului originar, nu doar a celorlalte păcate, și că aceia care mor în păcatul originar merg drept în iad după moarte. ASTA este doctrina romană, latinească, iar nu părerea dvs personală, care este în evidentă contradicție cu doctrina bisericii romane.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.10.2011, 09:45:30
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Asta este părerea dvs personală, nu și cea a bisericii romane, pe care de fapt o contraziceți cât puteți pentru că este evident că interesele actuale ale papiștilor sunt altele decât ale papiștilor de ev mediu. Doctrina, nu părerea personală, a bisericii romane este aceea că în afara bisericii nu există iertare a păcatelor, și evident nici a păcatului originar, nu doar a celorlalte păcate, și că aceia care mor în păcatul originar merg drept în iad după moarte. ASTA este doctrina romană, latinească, iar nu părerea dvs personală, care este în evidentă contradicție cu doctrina bisericii romane.
Dupa cum am mai aratat si se vede ca refuzati sa intelegeti, dogma (nu doctrina) la care faceti referire trebuie interpretata in lumina eclesiologica, adica plecand de la intrebarea: Cine face parte si in ce fel face parte din Biserica ? Se poate sterge pacatul originar, sau orice alt pacat, prin intermediul Bisericii, in lipsa apartenentei formale la Biserica, daca exista motive intemeiate cum ar fi ignoranta neculpabila ?

Conciliul Vatican II a raspuns formal acestei intrebari, exprimand o idee care este aproape la fel de veche ca si Biserica. Nu numai c nu exista contradictie, dar s-a facut un pas mare spre atenuarea unor percepute, imaginate, contradictii.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.10.2011, 19:01:29
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Părerea mea personală este că, dacă vor duce vieți drepte (în conformitate cu morala naturală sădită în inima lor), vor merge într-un Limb al Drepților, împreună cu copiii nebotezați.
Păi tocmai aveți să ne spuneți mai jos că de fapt copiii (care mor) nebotezați de fapt nu știți unde merg, dar de fapt știți că merg într-un "limb al drepților" (despre care nu am auzit până acum nici o dogmă a bisericii romane). Deci de fapt în același moment știți și de fapt nu știți unde merg copiii (care mor) nebotezați. Curioasă logică!! (sau de fapt nu ar trebui să ne mirăm, având în vedere că destul de des vă contraziceți și singur nu doar cu doctrina catolică)
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Unul care moare înainte de a fi botezat nu știm, de fapt, unde merge.
Asta ca să nu mai punem la socoteală și faptul că acei (copii) care mor nebotezați, mor de fapt în păcatul originar și, conform doctrinei catolice, merg drept în iad (dar probabil la un alt "etaj" al iadului, spre deosebire de cei care mor în păcate de moarte). Aceasta este doctrina Conciliului de la Florența, pe care am mai citat-o de câteva ori, doctrină pe care țineți să o contraziceți sistematic, deși este una care stă sub spectrul infailibilității. Sau de fapt nu este infailibilitatea singura dogmă a bisericii romano-catolice pe care doriți să o contraziceți?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Acolo vor fi feriți de suferințele infernale și se vor putea bucura chiar de fericirea naturală, de care ne putem bucura și pe pământ. Dar, de mântuit, nu vor fi mântuiți, adică nu se vor putea bucura de viziunea beatifică. Ei, care nu L-au cunoscut pe Cristos, probabil că nu vor percepe inexistența viziunii beatifice ca pe o lipsă. Nu li se va părea că au pierdut nimic. Dar noi, bineștiind fericirea supranaturală a contemplării veșnice a Lui, știm și cât de mult vor pierde dacă vor rămânea în această stare. Dacă ne pare rău pentru un copilaș care moare la 4 ani, deși el moare fericit jucându-se, dar ne pare rău și zicem "acesta nu a apucat să cunoască frumusețea vieții", cu atât mai mult ne pare rău de cei care, deși nu vor suferi, vor fi lipsiți de fericirea supranaturală a intimității veșnice cu Lumina cea Neînserată.
Ca și cum nu ar fi fost de ajuns felul în care mistificați cu intenția clară de a induce în eroare, trebuia să o spuneți și pe asta. Problema este că viziunea beatifică nu este mântuirea sau toată mântuirea, ci este doar desăvârșirea stării de mântuire, mântuirea sau starea de mântuire presupunând în prealabil iertarea păcatelor, încorporarea virtuților, sfințirea, iar ca desăvârșire este iluminarea dumnezeiască sau viziunea beatifică. Și tot problema este aceea că biserica romană a spus că în afara bisericii nu există mântuire, nu există iertare a păcatelor (vezi Bonifaciu VIII) prin urmare când vorbește despre inexistența mântuirii în afara bisericii nu se referă exclusiv la desăvârșirea stării de mântuire, ci la mântuire cu toate treptele ei, de la purificare sau iertare a păcatelor până la îndumnezeire sau viziune beatifică. Cu alte cuvinte fie rătăciți neștiind scripturile, fie rătăciți cu intenția de a îi rătăci și pe alții.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 13.10.2011, 22:38:16
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Aș mai întreba și ce se va întâmpla cu acei credincioși creștini care păstrând, mărturisind și trăind credința în adevăratul Dumnezeu (Sfânta Treime), resping anumite adevăruri revelate (dogme) ale Ortodoxiei, din simplul motiv că, după înțelegerea lor și potrivit educației religioase pe care au primit-o, cred în mod sincer că acele dogme ortodoxe ar fi incorecte
Nu stiu daca notiunea ,,incorecte"este cel mai des folosita la noi.Cred ca tine mai mult de o optica diferit cu privire la fundamentarea biblica,asa cum este ea inteleasa de fiecare confesiune.Nu doresc o disputa,doar punctez cateva aspecte pe textul de mai sus.Vom fi judecati de Cel de Sus si va decide daca am procedat corect sau nu(citat:,,mai ales crestinii din alte confesiuni, care au fost educați într-o altă tradiție și, în mod sincer, au convingerea că religia/confesiunea lor este cea adevărată, vor fi judecați de Hristos").Conform opiniei ortodoxe,ca sa ma limitez la ea,procedam gresit(cu privire la cultul mariologic,icoane,moaste,etc).Conform opiniei protestante procedam corect.Nu vad cum s-ar putea lamuri diferentele cu exceptia Judecatii Lui sau a unor evenimente ce nu pot fi anticipate in acest moment.

Ca sa explic concret:unu se naste intr-o familie baptista.Va fi influentat de acest lucru.Altul se naste intr-o familie ortodoxa.Va fi influentat.Fiecaruia argumentele celuilalt i se vor parea stranii,in raport de ceea ce era el obisnuit.In legatura cu migratia confesionala,exceptand argumentele teologice este explicabila din perspectiva mai multor factori.Teologic,marea majoritate,daca nu cumva toti, se simt tradati cand unul de-al lor isi schimba confesiunea.Practic insa,pe cei care isi schimba confesiunea nu ii intereseaza acest aspect.Vorbesc strict pe procentul cunoscut de mine,in toate directiile,fara a generaliza.

Last edited by Scotland The Brave; 13.10.2011 at 22:51:10.
Reply With Quote
Răspunde