Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.10.2011, 23:14:24
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Au inceput pregatirile pentru Hramul Catedralei Patriarhale !

Pe Dealul Patriarhiei au început pregătirile pentru sărbătoarea Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou. În vecinătatea catedralei a fost deja amplasată scena pe care se va sluji, iar momentan se desfășoară lucrări de amenajare a baldachinului, unde vor fi așezate moaștele Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, ale Sfinților Împărați Constantin și Elena, precum și Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei, care va fi adus luni, 24 octombrie, de la Patras (Grecia) de către o delegație a Bisericii Ortodoxe a Greciei, condusă de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Hrisostom de Patras.

Ca în fiecare an, pe 24 octombrie, sfintele moaște vor fi purtate în tradiționala procesiune „Calea Sfinților”, a explicat pentru TRINITAS TV Preasfințitul Părinte Ciprian Câmpineanul, Episcop-vicar patriarhal: „Delegația greacă formată din șapte persoane, în frunte cu Înaltpreasfințitul Mitropolit Hrisostom de Patras va sosi în data de 24 octombrie la orele 09:15 pe aeroportul Otopeni, după care, la orele 10:00 va fi întâmpinat Cinstitul Cap al Sfântului Apostol Andrei de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel pe amplasamentul noii Catedrale a Mântuirii Neamului. Se va înconjura acest amplasament, se va rosti o rugăciune specială în dreptul Altarului pentru că această nouă catedrală este închinată Sfântului Andrei, ocrotitorul României, după care se va continua cu o procesiune pe bulevardul 13 Septembrie și apoi pe bulevardul Unirii până la baza Dealului Patriarhiei unde Cinstitul Cap al Sfântului Andrei se va întâlni cu moaștele Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou și ale Sfinților Împărați Constantin și Elena, ocrotitorii Catedralei și ai Bucureștilor. Procesiunea va continua până spre catedrală unde toți ierarhii Sfântului Sinod veniți pentru ședința de lucru a Sfântului Sinod, în frunte cu Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, vor întâmpina Cinstitul Cap cu o slujbă specială. Apoi, el va fi rânduit în baldachinul special amenajat alături de celelalte sfinte moaște”.

Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei va rămâne în Capitală până pe 28 octombrie. În ultimele zile ale lunii, acesta va fi dus și în orașele Sibiu și Alba Iulia, cu prilejul proclamării solemne a canonizării mitropoliților Andrei Șaguna și Simion Ștefan.

După cum informează „Ziarul Lumina”, reprezentanții birourilor de asistență socială din cadrul celor trei protopopiate ale Capitalei pregătesc pachete alimentare pe care le vor oferi pelerinilor. Câteva echipe de voluntari formate din medici de diferite specialități, asistenți medicali, studenți la medicină și membri ai Crucii Roșii vor oferi asistență medicală la punctele de prim ajutor amplasate pe Dealul Patriarhiei. Pentru situații de urgență, va fi prezent și un echipaj SMURD. Liniștea, ordinea publică și celelalte aspecte care țin de buna desfășurare a evenimentului vor fi asigurate de jandarmii care vor fi alături de pelerini non-stop.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.10.2011, 20:04:51
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Comunicat de presa : 19-x-2011

Sărbătoarea Cuviosului Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureștilor (sărbătorit anual la 27 octombrie), ale cărui sfinte moaște se păstrează în Catedrala patriarhală, reprezintă de secole un ales popas duhovnicesc pentru credincioșii din București și pentru numeroși pelerini din întreaga țară.

În perioada 24 - 28 octombrie 2011, cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, Patriarhia Română și Arhiepiscopia Bucureștilor organizează o serie de manifestări care se vor desfășura după următorul program:

Luni, 24 octombrie 2011:

La orele 9:10, în Salonul oficial al Aeroportului Internațional Henri Coandă, va avea loc ceremonia de întâmpinare a Cinstitului cap al Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, adus pentru prima oară la București de o delegație a Bisericii Ortodoxe a Greciei condusă de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Hrisostom de Patras.

În continuare, va avea loc prima parte a procesiunii Calea Sfinților cu icoana Maicii Domnului – Prodromița de la Muntele Athos și Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, până la șantierul Catedralei Mântuirii Neamului, unde vor fi întâmpinate de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, ierarhi, preoți, diaconi și credincioși. După o rugăciune de binecuvântare a lucrărilor din șantier și după sfințirea noului paraclis cu hramurile Învierea Domnului, Icoana Maicii Domnului – Prodoromița și Sfântul Ioan Gură de Aur, precum și sfințirea icoanei Maicii Domnului – Prodromița, procesiunea cu Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, va continua pe traseul Calea 13 septembrie – Piața Constituției – Bulevardul Unirii până la Crucea brâncovenească de la baza Colinei Patriarhiei.

De acolo va începe partea a doua a procesiunii Calea Sfinților, și anume, procesiunea cu Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, sfintele moaște ale Cuviosului Dimitrie cel Nou și ale Sfinților Împărați Constantin și Elena până la podiumul special amenajat în curtea Catedralei patriarhale, unde vor fi întâmpinate de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel și așezate spre închinare în baldachinul de pe Dealul Patriarhiei.

Marți, 25 octombrie 2011:

Între orele 9:30 – 12:00, va fi oficiată Sfânta Liturghie în Catedrala patriarhală.

Între orele 13:00 – 13:30, în Sala Europa Christiana din Palatul Patriarhiei va avea loc lansarea cărții Catedrala Mântuirii Neamului – istoria unui ideal, având ca autor pe Domnul inginer Nicolae Șt. Noica, carte apărută recent la Editura Basilica a Patriarhiei Române.

Miercuri, 26 octombrie 2011 (zi în care este prăznuit Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de mir):

De la orele 9:30, Sfânta Liturghie va fi oficiată de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Hrisostom de Patras (Grecia), înconjurat de un sobor de ierarhi greci și români, preoți și diaconi, pe podiumul special amenajat lângă Catedrala patriarhală.

La orele 12:00, în Catedrala patriarhală va avea loc primirea oficială de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a delegației Patriarhiei Alexandriei condusă de Preafericitul Părinte Teodor al II-lea, Papă și Patriarh al Alexandriei și al întregii Africi, care efectuează o vizită frățească în Patriarhia Română.

De la orele 17:00, va avea loc sfințirea noului sediu al Mitropoliei Munteniei și Dobrogei (Arhiepiscopiei Bucureștilor) din strada Miron Cristea nr. 9, a noului sediu al Cancelariei Sfântului Sinod și a noului studio de emisie al Televiziunii TRINITAS din Palatul Patriarhiei, precum și sfințirea noilor birouri ale Serviciului economic-financiar al Administrației patriarhale și a noii redacții a publicațiilor LUMINA, situate în Centrul social-cultural Sfântul Apostol Andrei (Bulevardul Regina Maria, nr. 1).

Joi, 27 octombrie 2011 (ziua de prăznuire a Cuviosului Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureștilor și hramul Catedralei Patriarhale):

De la orele 9:30, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel și Preafericirea Sa Teodor al II-lea, Papă și Patriarh al Alexandriei și al întregii Africi, vor oficia Sfânta Liturghie înconjurați de un sobor de ierarhi ortodocși români, greci, bulgari și ucraineni, preoți și diaconi pe podiumul special amenajat lângă Catedrala patriarhală.

De la orele 18:00, în Aula Magna Teoctist – Patriarhul din Palatul Patriarhiei, se va desfășura etapa finală a concursului național de muzică eclesială corală intitulat Lăudați pe Domnul!, ediția a IV-a, organizat de Sectorul Teologic - Educațional al Patriarhiei Române în colaborare cu Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul al Arhiepiscopiei Bucureștilor. Vor concura cele șase coruri mixte ale liceelor de artă câștigătoare ale etapei desfășurate la nivelul fiecărei mitropolii din țară. Concursul va fi transmis în direct de posturile de radio și televiziune TRINITAS ale Patriarhiei Române.

Vineri, 28 octombrie 2011 (zi în care va fi prăznuit Sfântul Ierarh Iachint de Vicina, primul Mitropolit al Țării Românești):

De la orele 8:00, în Catedrala patriarhală, va fi oficiată Sfânta Liturghie și va fi pomenit Sfântul Ierarh Iachint, Mitropolitul Țării Românești.

De la orele 10:30, în Aula Magna Teoctist – Patriarhul din Palatul Patriarhiei va avea loc ședința solemnă a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române cu tema 2011 - Anul omagial al Sfântului Botez și al Sfintei Cununii în Patriarhia Română, transmisă în direct de posturile de radio și televiziune TRINITAS. În cadrul ședinței sinodale solemne vor fi prezentate în sinteză și evaluate cele mai importante manifestări cu caracter religios-duhovnicesc, cultural și mediatic organizate anul acesta de către eparhiile din țară și străinătate ale Patriarhiei Române.

În continuare, va fi difuzat filmul documentar Familia în atenția Bisericii realizat de postul de televiziune TRINITAS al Patriarhiei Române și vor fi prezentate unele noutăți editoriale apărute la editurile Patriarhiei Române și la editura Arhiepiscopiei Bucureștilor.

Cu acest prilej, în Sala Europa Christiana din Palatul Patriarhiei va putea fi vizitată expoziția tematică Sfântul Botez și Sfânta Cununie în arta bisericească ortodoxă (fresce, icoane, miniaturi, broderii, țesături, mozaicuri și vitralii), organizată de Sectorul Patrimoniu Cultural Bisericesc al Patriarhiei Române în colaborare cu Sectorul Cultural al Arhiepiscopiei Bucureștilor, Muzeul Național al Satului și Muzeul Țăranului Român, cu sprijinul Centrului de presă BASILICA al Patriarhiei Române.

Vineri, 28 octombrie 2011, orele 12:00, Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, va fi dus spre închinare la Catedrala mitropolitană din Sibiu, cu prilejul proclamării canonizării Sfântului Ierarh Andrei Șaguna, Mitropolitul Transilvaniei, unde va rămâne până în după-amiaza zilei de 29 octombrie 2011. Atunci, Cinstitul cap al Sfântului Apostol Andrei,Ocrotitorul României, va fi dus la Catedrala arhiepiscopală din Alba Iulia cu prilejul proclamării canonizării Sfântului Ierarh Simeon Ștefan, Mitropolitul Transilvaniei, unde va rămâne până în după-amiaza zilei de 30 octombrie 2011.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.10.2011, 23:08:52
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Saptamana viitoare , televiziunea Trinitas va avea o grila speciala de programe !

Și televiziunea Patriarhiei Române va avea în următoarea săptămână o grilă specială. Cei care nu vor reuși să ajungă la hramul Catedralei patriarhale din acest an, vor putea urmări, prin intermediul TRINITAS TV, toate slujbele care se vor săvârși pe Colina Bucuriei, în următoarele zile. Programul special va începe de luni dimineață, la ora 7.00, odată cu transmiterea în direct a slujbei Sfintei Liturghii. Va continua cu procesiunea Calea Sfinților pe care o veți putea urmări, de asemenea, în transmisiune directă. Atât pe aeroportul Otopeni, cât și pe traseele procesiunii dintre Catedrala patrirhală și Catedrala Mântuirii Neamului, vor fi amplasate camere, astfel încât veți putea urmări în direct evenimentul de deschidere a hramului din acest an.

Și Jurnalul TRINITAS își va shimba ora de difuzare. Sinteza tuturor evenimentelor religioase prilejuite de sărbătorea Bucureștilor poate fi urmărită în cele trei ediții ale Jurnalului, de la orele 17:00, 22:00 și 8:00. Pentru românii de peste Ocean, Jurnalul rămâne la ora 4:00. Emisiunea de cateheză creștină va precede slujba de seară. Cuvânt pentru suflet este programată pentru ora 17.30, urmând ca de la ora 18.00 să înceapă slujba Privegherii.

Dezbaterea „Familia creștină”, ale cărei trei ediții săptămânale sunt programate pentru zilele de luni, marți și miercuri, va putea fi urmărită de la ora 16.00. De asemenea, și pentru ora 21.00 a fiecărei seri, grila de programe conține o altă dezbatere : luni, emisiunea „Ziarul Lumina. Actualități” ; marți, „TRINITAS : Duplex Radio – TV”, miercuri și joi „Biserica Azi”, iar vineri, o ediție specială a emisiunii „Viața sănătoasă”.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.10.2011, 21:47:22
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Exclamation Astazi pe Dealul Patriarhiei

 Sfintele moaște au fost așezate spre închinare



După slujba Te Deum-ului oficiată pe esplanada special amenajată din apropierea Catedralei Patriarhale cu ocazia primirii Cinstitului cap al Sfântului Apostol Andrei cel Întâi chemat, Ocrotitorul României, sfintele moaște au fost purtate în procesiune și așezate spre închinare în baldachinul de pe Dealul Patriarhiei.

Pelerinii care se află pe Dealul Patriarhiei se pot închina unei copii a Icoanei Prodromița, Cinstitului Cap al Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, unui fragment din moaștele Sfinților Împărați Constantin și Elena și moaștelor Sfântului Dimitrie, Ocrotitorul Bucureștilor
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.10.2011, 22:30:02
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs up Merita citit . . . Din numarul de azi al Cotidianului :" ZIARUL LUMINA " !

„Stăpân pe plăceri și pe dureri, își duce viața fiind căsătorit“




Adesea întâlnim în scrierile Sfinților Părinți pasaje elogioase cu privire la alegerea fecioriei și intrarea în monahism. Însă uneori găsim și fragmente care consideră Taina Căsătoriei drept superioară celibatului.




Clement Alexandrinul este unul dintre puțini autori care cred că o persoană căsătorită poate oferi un exemplu duhovnicesc superior în anumite situații celor care aleg calea fecioriei. Vom detalia în cele ce urmează opinia sa în acest sens.

Căsătoria - adevărata bărbăție

În scrierea sa intitulată Stromate, Clement Alexandrinul discută într-o serie de pasaje esențiale diferite aspecte cu privire la Taina Cununiei. Preluând un termen din filozofia greacă, și anume cel de gnostic (cuvântul provine din grecescul gnosis care înseamnă cunoaștere), Clement îl încreștinează și îl oferă drept sinonim al creștinului înduhovnicit, avansat din punct de vedere spiritual. Ne-am aștepta ca una dintre caracteristicile acestei persoane creștine desăvârșite să fie alegerea căii fecioriei, atât de apreciată de numeroși Sfinți Părinți ulteriori (Sfinții Ciprian al Cartaginei și Grigorie de Nyssa constituind exemple elocvente în acest sens), însă Clement Alexandrinul afirmă exact contrariul. "Cel care este cu adevărat bărbat nu își arată însușirea sa de bărbat alegând viața singuratică, ci acela este cu adevărat bărbat, acela învinge pe bărbați, acela care, stăpân pe plăceri și pe dureri, își duce viața fiind căsătorit, având copii și purtând grijă de casă, acela care, odată cu grija de casă, iubește necontenit pe Dumnezeu și știe să facă față tuturor încercărilor care îi vin de la copii, de la soție, de la slugi și de la bunurile materiale pe care le are. Pe cel care nu este căsătorit nu-l supără nici una dintre aceste încercări. Cel care se îngrijește numai de el însuși este întrecut de cel care îi este inferior în ceea ce privește mântuirea, dar îi este superior în ceea ce privește treburile din viața cea de toate zilele, pentru că acesta reprezintă o imagine mică și slabă a adevăratei pronii" (Stromate, VII: XII, 70:7-8, în: "Scrieri", vol. II, trad. pr. Dumitru Fecioru, col. PSB, vol. 5, EIBMBOR, București, 1982, p. 520). Fragmentul acesta prezintă o serie de idei interesante care merită analizate în amănunt, deoarece ele se vor repercuta asupra autorilor patristici ulteriori. În primul rând, din punctul de vedere al lui Clement, bărbăția adevărată se arată în mijlocul grijilor produse de viața de familie, și nu în viața singuratică. Însă aici este necesară o precizare esențială. Stromatele sunt notate la începutul secolului al III-lea. Monahismul creștin încă nu cunoscuse o reală înflorire. Desigur, existau câțiva asceți, care locuiau probabil în jurul unor așezări creștine importante, dar nu putem vorbi încă de mănăstiri. Așadar, Clement face aici o comparație între oamenii căsătoriți împovărați de griji și cei care alegeau să rămână celibatari. Acest celibat însă nu era petrecut în mijlocul oamenilor, ci în singurătate, așa cum subliniază însuși Clement. Ceea ce trebuie remarcat aici este faptul că autorul alexandrin afirmă cu tărie că un om căsătorit poate fi considerat superior unui reprezentant al proto-monahismului. Sunt însă motivele sale elocvente?
"Stăpân pe plăceri și dureri"

Clement Alexandrinul rostește o frază esențială în debutul fragmentului citat anterior: "stăpân pe plăceri și pe dureri, șcreștinulț își duce viața fiind căsătorit, având copii și purtând grijă de casă". Această stăpânire a plăcerii și durerii va fi dezvoltată extraordinar de Sfântul Maxim Mărturisitorul peste aproape patru secole. Tăria creștinului se măsoară astfel în respingerea plăcerii și în acceptarea durerii din punctul de vedere al Sfântului Maxim, adică exact ceea ce susține și Clement, aici într-o fază incipientă. De ce, însă, ar fi mai pregătit creștinul căsătorit să fie stăpân pe plăcere și durere în condițiile în care monahii au dovedit în cursul secolelor foarte des o tărie care depășește orice imaginație? Căsătoria, din punctul de vedere al lui Clement aduce cu sine o serie de griji dificile care întăresc curajul și capacitatea de răbdare a capului de familie. Clement continuă, afirmând că creștinul căsătorit desăvârșit "odată cu grija de casă, iubește necontenit pe Dumnezeu și știe să facă față tuturor încercărilor care îi vin de la copii, de la soție, de la slugi și de la bunurile materiale pe care le are". Iată două condiții esențiale care trebuie dezvoltate. Iubirea de Dumnezeu trebuie păstrată în ciuda tuturor nevoințelor și grijilor cu care ne confruntăm atunci când suntem căsătoriți. Un creștin trebuie să aibă grijă de casa lui, adică să fie un om gospodar care să se preocupe de cele de trebuință familiei sale, să presteze în mod clar o muncă și să se intereseze de aceste lucruri fără a face din dragostea de Dumnezeu un pretext pentru delăsarea sa. A doua condiție esențială este răbdarea încercărilor care pot avea patru surse: soția, copiii, slugile și bunurile materiale. Desăvârșirea se câștigă prin răbdarea suferinței. Cine ne poate aduce o suferință mai mare decât cei apropiați? În altă ordine de idei, pentru întreținerea familiei sunt necesare venituri și diferite bunuri materiale a căror dispariție sau lipsă poate fi resimțită serios de orice persoană matură, oricât de adâncă ar fi dragostea sa de Dumnezeu. Traiul în lume, într-o familie nu este deloc scutit de griji. Însă sunt acestea suficiente pentru a considera că un creștin căsătorit este superior monahului?
Superioritatea practică

Persoana care alege fecioria nu are parte de aceste încercări în viața monahală. Monahul a ales să se lepede de grijile lumești, să renunțe la căsătorie și să nu posede nici un bun material. Clement Alexandrinul afirmă că fecioria pare superioară căsătoriei, dar, în esență, grijile și suferințele îndurate în familie pot modela creștinul într-un mod mult mai eficient, acordându-i o înțelepciune practică importantă. Însă, a sosit momentul să comparăm viziunea lui Clement cu istoria creștină ulterioară perioadei sale. Monahismul a devenit o forță a Bisericii începând din secolul al IV-lea și până în prezent. Ceea ce părea în primele secole doar o dorință mai aprigă de sfințire prin asprimea ascezei a devenit o cale de mântuire clară. Ispitele demonilor, prin războiul nevăzut desfășurat asupra monahilor, au egalat grijile și suferințele îndurate de oamenii căsătoriți. Stăpânirea asupra plăcerii și durerii a devenit arta esențială a monahismului, care și-a centrat scopul asupra împlinirii poruncii iubirii, prin renunțarea la putere (votul ascultării), bunuri lumești (votul sărăciei) și grijile lumești (votul castității). Singurul lucru care trebuie păstrat cu sfințenie după lecturarea acestui fragment din Clement Alexandrinul nu este nicidecum ideea că un creștin căsătorit este superior monahului, la fel cum după lecturarea tratatului Despre feciorie al Sfântului Grigorie de Nyssa nu trebuie să ne grăbim să susținem inferioritatea căsătoriei în fața celibatului. Acest fapt esențial rezidă în asceza oarecum externă care trebuie îndurată cu răbdare de un creștin căsătorit și care îl poate conduce la desăvârșire. Desăvârșirea este înțeleasă mult prea des în sensul descoperirilor minunate și al harismelor. Reamintim că Sfântul Ioan Botezătorul nu a făcut nici o minune și că Sfântul Antonie cel Mare era la nivelul unui cizmar (probabil chiar căsătorit) din Alexandria. Așadar, ce trebuie să reținem este că un creștin căsătorit trebuie să îndure cu răbdare mucenicia conjugală (grijile legate de bunuri, bolile copiilor, caracterul uneori îndoielnic al partenerului de viață etc.). Această mucenicie conjugală îl poate aduce în rândul sfinților importanți care au dus o viață curată în pustie. În definitiv, mântuirea este câștigată de împlinirea poruncii iubirii, nu de feciorie sau cununie în sine...
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.10.2011, 20:54:12
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Doi ani fara Parintele Teofil Paraian




Trecerea în veșnicie a părintelui Teofil Părăian, marele duhovnic de la Mănăstirea 'Sfinții Martiri Brâncoveni' de la Sâmbăta de Sus, a adus multă tristețe în sufletele credincioșilor și ale clerului din țară. De doi ani, mormântul său de la mănăstirea brașoveană este locul unde ierarhi, preoți, monahi și credincioși îl plâng și-l pomenesc neîncetat.

După cum informează „Ziarul Lumina”, Părintele Teofil Părăian, unul dintre marii duhovnici pe care i-a avut vreodată Ardealul și întreaga Biserică Ortodoxă Română, a încetat să mai viețuiască printre fiii săi duhovnicești pe 29 octombrie 2009, când a plecat să se întâlnească cu Domnul Hristos, pe Care l-a slujt pe pământ vreme de 80 de ani. Mii de credincioși veneau an de an să-l vadă pe părintele orb de la Sâmbăta de Sus, care vedea cu ochii sufletului așa cum numai oamenii sfinți reușesc. Cuvântările sale, predicile sale, vocea sa inconfundabilă și, mai ales, bucuria și optimismul pe care le transmitea părintele Teofil au rămas în sufletele pelerinilor ca daruri de la Dumnezeu oferite pământenilor printr-un om ales. Obștea mănăstirii brașovene a rămas îndurerată de la trecerea la cele veșnice a părintelui Teofil, însă amintirea sa a rămas vie în istorica mănăstire de la poalele Munților Făgăraș.

'Simțim o lipsă mare, pentru că părintele Teofil era un stâlp de nădejde al mănăstirii noastre. Chiar dacă nu era duhovnicul tuturor monahilor, părintele Teofil era un îndrumător spiritual pentru toți și un mare duhovnic al mănăstirii. Foarte mulți credincioși veneau din toată țara și se spovedeau la părintele Teofil. Îl pomenim tot timpul și este mereu în gândul nostru. Noi am marcat această zi de împlinire a doi ani de la trecerea sa la Domnul încă de duminica trecută, când Preasfințitul Andrei Făgărășanul, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, împreună cu Preasfințitul Sofian Brașoveanul, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Ortodoxe Române a Germaniei, Austriei și Luxemburgului, înconjurați de un sobor de preoți și diaconi, au oficiat Sfânta Liturghie și slujba de Parastas', ne-a spus starețul mănăstirii de la Sâmbăta de Sus, arhimandritul Ilarion Urs.

Astăzi, la mănăstire se vor oficia Sfânta Liturghie și slujba de Parastas și sunt așteptați sute de credincioși, preoți, teologi din Sibiu, Cluj-Napoca, Timișoara, Alba Iulia și alte părți ale țării.

'O candelă aprinsă'

Pentru viața bisericească din Ardeal, părintele Teofil Părăian a fost o voce cu renume, care a știut dintotdeauna să-și strângă ucenici, să răspundă la întrebările ce frământau societatea contemporană și, mai ales, să îndrume preoții și credincioșii către rugăciune și cele duhovnicești. Alături de părintele Arsenie Boca, părintele Teofil Părăian este considerat unul dintre duhovnicii reprezentativi pentru Ardeal și România întreagă, simțindu-se o lipsă enormă în acești doi ani ce au trecut de la plecarea sa la Hristos. 'Îl păstrăm pe părintele Teofil în suflet, ca pe o candelă aprinsă. Dacă în sufletul nostru se stinge candela credinței, murim, deși suntem vii. Suntem încredințați că mijlocirea sa la Domnul ne va fi de mare folos. Întotdeauna plecăm de la mănăstirea de la Sâmbăta de Sus, de la mormântul său cu multă bucurie duhovnicească în suflet. La doi ani de la trecerea sa la cele veșnice, părintele Teofil își deschide din nou brațele duhovnicești pentru ca să ne binecuvânteze pe toți cei care îi aducem prinos de cinstire, mulțumire și preamărire lui Dumnezeu, Cel care a rânduit să fim alături de un astfel de om și să primim binecuvântarea unui ales al lui Dumnezeu, un trimis al Său în lume. Dacă Dumnezeu nu l-a învrednicit să vadă lumina zilei și frumusețea lumii, l-a învrednicit, în schimb, să vadă lumina lăuntrică din fiecare din noi și să ne cunoască altfel decât cunoaștem noi, care uităm ușor ceea ce vedem și cunoaștem. Nu ne-a uitat pe nici unul dintre noi și ne-a păstrat în sufletul său, într-o imagine sfântă și de dincolo ne vede pe fiecare așa cum suntem', ne-a spus Înalt Preasfințitul Laurențiu, Mitropolitul Ardealului.

Un mare predicator

Părintele Teofil Părăian s-a născut la 3 martie 1929, în satul Topârcea din județul Sibiu și din copilărie a rămas orb. A urmat cursurile unor școli speciale pentru nevăzători de la Cluj-Napoca și Timișoara, iar în perioada 1948-1953 a urmat cursurile Institutului Teologic de la Sibiu. A intrat în 1953 în obștea Mănăstirii 'Brâncoveanu' de la Sâmbăta de Sus și în același an a fost tuns în monahism. Șapte ani mai târziu a fost hirotonit diacon și în 1983 a fost hirotonit preot. În 1988 a fost hirotesit arhimandrit, iar din 1992 și până la sfârșitul vieții a ținut o serie de conferințe duhovnicești în țară și străinătate. Câteva zeci de cărți au fost publicate și au consemnat pentru eternitate cuvintele de suflet și predicile sale. Cele mai reprezentative cuvântări sunt cele ținute în marile centre studențești, unde părintele Teofil a poposit adesea și le-a vorbit tinerilor despre credință, viața duhovnicească, rugăciune și i-a îndemnat mereu să rămână buni fii ai Bisericii strămoșești.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.10.2011, 20:32:19
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Proclamarea canonizarii Sfantului Simeon Stefan , Mitropolitul Transilvaniei





În pridvorul Catedralei Arhiepiscopale Reîntregirea din Alba Iulia a avut loc astăzi, 30 octombrie 2011, în prezența Patriarhului Alexandriei, a Patriarhului României, a Mitropolitului de Patras, a membrilor delegațiilor alexandrină și greacă, proclamarea canonizării Sfântului Simeon Ștefan, Mitropolitul Transilvaniei. La eveniment au fost prezenți, de asemenea, mai mulți ierarhi membri ai Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Tomosul sinodal a fost citit de către Preasfințitul Părinte Ciprian Câmpineanul, Episcop-vicar patriarhal și secretarul Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, apoi s-a intonat troparul Sfântului Simeon Ștefan, Mitropolitul Transilvaniei.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro mihailt Generalitati 6 14.01.2011 22:11:54
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere fragmente Stiri, actualitati, anunturi 0 13.09.2010 09:25:35
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 0 14.06.2010 17:59:31
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI mq Generalitati 19 02.09.2009 13:54:01
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! mihailt Generalitati 3 21.05.2009 21:43:39