![]() |
![]() |
|
#1931
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ramane valabil pentru ca in primul rand Dimitrie Cantemir nu a scris asa, ci sa Alexandru cel Bun a introdus slavona si tot el probabil si pedeapsa. Dar parerea Lui Dimitrie Cantemir nu e impartastia decat de el, se considera ca limba slavona a fost adusa prin sec. X-XI odata cu imperiul bulgar, din care se pare ca am facut si noi parte. "În a doua jumătate a secolului al XIX-lea, învățați ca Timotei Cipariu, episcopul Melchisedec, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Dimitrie Onciul și alții au afirmat că limba slavă a fost introdusă în țările române înainte de Conciliul de la Florența, respectiv în secolele X-XII, după creștinarea bulgarilor, aducând în acest sens argumente și izvoare de ordin filologic și istoric." http://ro.wikipedia.org/wiki/Ortogra...ii_rom%C3%A2ne Oricum, si la Dimitrie Cantemir nu apare o inforatie favorabila catolicilor, pentru ca spune ca s-a introdus datorita prozelitismului catolic. |
#1932
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin urmare, pedeapsa cu tăierea limbii celor care slujeau în latină a fost introdusă datorită prozelitismului catolic, iar aceasta este o informație defavorabilă catolicilor ?!! Doamne Dumnezeule, dumneavoastră vă auziți ce spuneți ? |
#1933
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceste vizualizari sunt des intalnite in paranormal, ca si in religiile orientale (budism, de exemplu). Sunt foarte periculoase, se ajunge astfel la un contact cu spiritele (asta in paranormal, noi stim ca sunt ingeri cazuti). Se stie ca ingerii cazuti actioneaza prin ganduri si imaginatie, asadar e un teren propice pentru astfel de actiuni. In ortodoxie nu numai ca nu avem asa ceva, dar se si descurajeaza aceste lucruri. Eu am scris asta ca sa atrag atentia, imi dau seama ca pe un catolic nu l-ar interesa si nu ar asculta, mai mult pentru ortodocsi. |
#1934
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar există un remediu pentru toate. Iată, pentru început, scrisoarea apostolică despre Rozariu a Fericitului Ioan Paul al II-lea: http://www.vatican.va/holy_father/jo...mariae_en.html |
#1935
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#1936
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ps: îți recomand îl citești, dacă nu l-ai citit...este mai lung dar merită (pag 192) Last edited by ovidiu b.; 22.10.2011 at 01:48:22. |
#1937
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS Experienta rugaciunii este prea personala pentru a putea fi dezbatuta pe un forum public, cred eu; despre cum sa ne rugam ne invata sfintii nostri si avem libertatea sa le urmam sau nu sfaturile. Oricum, daca magii au venit de departe sa-l vada pe Domnul, daca pastorii au alergat la iesle atunci cind au fost anuntati de inger de marea bucurie a nasterii Domnului, daca toate colindele romanesti si din toata lumea ne indeamna sa mergem la Betleem sa-L vedem pe Mintuitorul nostru atunci eu respect acest indemn si cred ca sint multi crestini care fac acelasi lucru. |
#1938
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Cum primeste Biserica Ortodoxa revelatiile de la Domnul nostru daca isi indeamna membrii sa refuze orice imagine? Pentru ca inteleg ca daca vine Domnul nostru Isus Cristos si bate la usa sufletului dumneavoastra sinteti indemnat sa-L alungati pentru a nu fi inselat si dispretuit. Sa ne amintim de toate vedeniile si revelatiile avute de sfintii Vechiului si Noului Testament. A refuzat cineva revelatiile pentru ca ar putea fi inchipuiri? 2. Cui ii pasa ca e inselat sau dispretuit? Cine ma poate dispretui in timpul rugaciunii? Cel rau. Iar daca o face, o face cu sau fara rugaciunea mea. Chiar nu-mi pasa. Si cu ce pot fi eu inselat? Pentru ca spun: "faca-se voia Ta". Imi doresc ceva? Nu. Ma supun vointei Tatalui, oricare ar fi ea. |
#1939
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ps: am tras o concluie personală și imi este suficientă. "este prea personal să dicutăm aici pe forum", dar când e cazul sa ne apărăm hai să punem întrebări. |
#1940
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Nu se ajunge la rugăciune neîncetată câtă veme ești pătimaș, ci ajungi la primejdie de năluciri, haluciații, chiar în stare de veghe. Când amesteci rugăciunea cu patimile, biruiesc patimile cu tot felul de năluciri. Unii Îl văd pe Domnul Iisus Hristos ca un tânăr de care se îndrăgostesc, ca rod al patimii. Cu înșelări de acestea se ajunge până la nebunie. Iar cel bolnav psihic îl poți ajuta doar dacă e conștient de boala sa. Până nu te purifici de patimi, nu te avânta în rugăciunea neîncetată, că satana te prinde în înșelăciuni drăcești, în loc de vederi cerești. Întâi trebuie făcută despătimirea. Cum? Trebuie lepădată iubirea de sine, iubirea curvească de sine și semnele acestei iubiri sunt printre altele: judecata, cârtirea, nemulțumirea. Sunt două faze ale nevoințelor: 1. Faza ascetică – toată strădania din partea omului să se purifice de patimile sale. 2. Faza a doua, după această biruință, caracterizată prin darurile Sfântului Duh, care ridică mintea la stări de credință luminată. Sfinții au făcut nevoințe grozave, înfricoșătoare și au ajuns la starea lui Adam înainte de cădere, când fiarele în prezența lor leapădă starea lor de fiare. Ca exemplu, apropape contemporan, avem pe Sfântul Serafim de Sarov și blândețea fiarelor din pădure. Sfinții iubesc toată făptura lui Dumnezeu. Faza ascetică cuprinde nevoințele, iar faza mistică se caracterizează prin darurile Duhului Sfânt, care ridică sufletul și mintea la stări luminate de credință. Despătimirea este condiția rugăciunii neîncetate. Lepădarea de lume înseamnă lepădarea de patimile lumii, nu de lume care e creația lui Dumnezeu." Citat:
28. Și intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei. 29. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui și cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta? 30. Și îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu. Această arătare a îngerului Gavriil în final nu a fost refuzată, dar cum este primit poate vă dă de gândit. Citat:
ps: am deviat de la subiectul topicului...nu este necesar mai interveniți cu alte idei pe această temă...este evidentă diferența între ce ne spun cele 2 Biserici despre rugăciune...fiecare suntem liberi să alegem Last edited by ovidiu b.; 22.10.2011 at 11:21:19. |
|