Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.10.2011, 09:07:37
AndreiM AndreiM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.10.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 343
Implicit

Khalil Gibran a fost un poet si filozof musulman. Si mie imi placea pana cand am dat de niste poezii in care critica pe Maica Domnului.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.10.2011, 12:57:11
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Un musulman (traitor) n-ar putea sa o critice niciodata pe Maica Domnului, asa cum nu o critica nici crestinii; poate i-ai inteles gresit mesajul. Ea e una din cele 4 femei pretuite in Islam, chiar daca nu e privita ca Nascatoare de Dumnezeu. Din cate stiu, Khalil Gibran s-a nascut si a crescut intr-o familie libaneza crestina maronita, nu musulmana. In cartea "Iisus- Fiul Omului" ne prezinta, printre altele, marturiile impresionante ale unor mame: suferinta Mariei la rastignire vazuta prin ochii Suzanei din Nazaret, tulburarea Mariei la aflarea vestii ca a fost aleasa, vazuta prin ochii Anei si altele. Cartea cea mai controversata a lui a fost "Spirite rebele" , fiind acuzat de erezie de catre autoritatea otomana, care stapanea Libanul, datorita pozitiei sale anti-clericale si anti-feudale, exemplarele sale fiind arse in piata publica.

Last edited by ioanna; 24.10.2011 at 13:29:57.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.10.2011, 13:52:14
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Eu am citit cate ceva din Gibran cand nu eram credincios si eram pasionat de new-age. Chiar si atunci mi s-a parut curioasa poezia lui, nu avea mare legatura cu crestinismul (eu credeam ca e musulman), parea un fel de new-age.
Acum mi s-a confirmat impresia citind si wikipedia in engleza: http://en.wikipedia.org/wiki/Khalil_Gibran
El s-a nascut intr-o familie catolica de rit maronit. In wikipedia in romana scrie ca a fost excomunicat: "Este excomunicat din cadrul comunității creștine maronite din care făcea parte, datorită convingerilor sale religioase prea flexibile, poziției împăciuitoare față de religiile creștină și musulmană."
De fapt in engleza scrie ca era influentat de teosofie. "Much of Gibran's writings deal with Christianity, especially on the topic of spiritual love. But his mysticism is a convergence of several different influences : Christianity, Islam, Sufism, Hinduism and theosophy."

Societatea Teosofica este infiintata in 1975 si este o societate oculta care sub forma unui amestec de religii combinate cu crestinismul aduce de fapt conceptiile hinduismului si budismului in apus. http://www.crestinortodox.ro/secte-c...ia-124716.html
Chiar fondatoarea, Helena Blavatsky, o rusoaica de etnie germana, fusese un timp in Tibet, dupa care a spus ca e medium si astfel a infiintat aceasta societate. Chiar propovaduia un Mesia, Maitreya, acesta a fost gasit intr-un indian care a fost initiat apoi in practici oculte (e descris ceva in parintele Paisie si marii initiati). Numai ca indianul s-a revoltat la un moment dat si nu mai vrut sa fie mesia, asa ca a trait pana la batranete ca un om normal.
Rudolf Steiner a fost un membru de marca a acestei societati, a plecat din cauza ponderii prea mari puse pe religiile orientatel si a propovaduirii unui mesia. Si-a format propria societate, tot oculta, care incerca sa imbine ocultismul cu stiinta, numita antopozofie.

Revenind la Gibran, se pare ca in America a luat contact cu aceste conceptii si si-a insusit o parte din ele.
Teosofia e de fapt initiatoarea conceptiilor new-age. Se pare ca scopul a fost atins, azi multi oameni au conceptii new-age (imbinare a religie cu paranormalul) si probabil si conceptiile ecumeniste au o radacina de aici (imbinarea religiilor sau cultelor crestine).
Cartea "Profetul" ar sugera ceva de tipul mesia , in engleza scrie: "The book became especially popular during the 1960s with the American counterculture and New Age movements."
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.10.2011, 13:59:43
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
diverse
Dar despre poezie aveți ceva de spus ? Ați citit-o ?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.11.2011, 14:49:24
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit Despre bucurie și tristețe

…atunci o femeie zise: „Vorbește-ne despre Bucurie și despre Tristețe”.
Iar el răspunse:
„Bucuria este tristețea fără de mască
și însăși fântâna din care a țâșnit râsul vostru, a fost adesea plină de lacrimi.

Și cum ar putea să fie altfel?
Cu cât mai adânc vă sapă-n ființă tristețea, cu atât mai multă bucurie veți cuprinde în voi.
Cupa care așteaptă vinul nu este oare aceeași pe care focul a ars-o în cuptorul olarului?
Iar alăuta care vă alintă sufletul, nu este același lemn, mai înainte chinuit de cuțit?
Când sunteți veseli, scrutați-vă adâncul inimii și veți afla că ceea ce vă umple de bucurie nu-i altceva decât ceea ce și tristețea v-a dăruit.
Când sunteți triști, iarăși scrutați-vă inima și veți vedea că, într-adevăr, lacrimile voastre vin de la ceea ce, cândva, desfătarea voastră fusese.

Unii dintre voi spun: „Bucuria este mai mare decât tristețea”, iar alții zic: „Nu, tristețea este mai mare decât bucuria”.
Ci, iată, eu vă încredințez că ele sunt de nedespărțit.
Împreună sosesc în casa voastră și, când una se așază cu voi la masă, nu uitați, cealaltă în patul vostru s-a și culcat.
Într-adevăr, sunteți în cumpănă, asemenea unei balanțe, între bucuriile și tristețile voastre.
Numai când sunteți goliți de voi înșivă, talerele sunt nemișcate și în echilibru.
Când, însă, paznicul comorii vă va ridica spre a-și cântări aurul și argintul, va trebui ca bucuria și tristețea voastră să se ridice ori să se scoboare.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 01.11.2011 at 14:54:32.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.11.2011, 18:46:05
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit Straiele - Kahlil Gibran

Într-o zi Frumusețea și Urâțenia s-au întâlnit pe țărmul mării. Și-au spus una alteia: "Hai să ne scăldăm în mare".
S-au dezbrăcat și au înotat în apele mării. După puțin timp, Urâțenia a venit la mal, s-a îmbrăcat cu hainele Frumuseții și a plecat.
Frumusețea a ieșit din apă și nu și-a mai găsit straiele; îi era rușine să rămână despuiată, așa că s-a îmbrăcat în straiele Urâțeniei. Apoi, Fumusețea a plecat.
Și până în ziua de azi, bărbații și femeile o încurcă pe una cu cealaltă.
Cu toate acestea, sunt unii care văd fața Frumuseții și o recunosc în ciuda hainelor. Și mai sunt unii care cunosc fața Urâțeniei, iar straiele nu o ascund de ochii lor.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.11.2011, 22:08:13
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit Despre bine și rău - Khalil Gibran

Atunci, unul dintre bătrânii cetății spuse: „Vorbește-ne despre Bine și despre Rău”.
Și el răspunse:
„Despre binele care sălășluiește în voi aș putea vorbi, dar nu și despre rău.
Fiindcă răul ce-i oare, dacă nu binele chinuit de propria-i foame și de propria-i sete?
Într-adevăr, când binele este hămesit, el își caută hrana chiar în cele mai întunecate hrube, iar când este însetat se adapă chiar din apă moartă.

Sunteți buni când sunteți una cu voi înșivă;
Totuși, când nu sunteți numai cu voi înșivă nu sunteți răi,
Pentru că o casă învrăjbită nu-i un cuib de hoți; ea nu este decât o casă învrăjbită;
Iar o corabie fără cârmaci poate rătăci fără scop printre stânci, fără să se scufunde.

Sunteți buni când încercați să dăruiți din voi înșivă.
Totuși nu sunteți răi când căutați să câștigați pentru voi înșivă,
Fiindcă atunci când căutați un câștig, nu sunteți decât o rădăcină care, prinzându-se de pământ, se hrănește din sânul acestuia.
Desigur, fructul nu poate spune rădăcinii: „Fii asemenea mie, plină și rumenă, dăruind fără oprire din abundența ta”.
Fiindcă pentru un fruct a dărui este o nevoie, așa cum pentru rădăcină a primi este o nevoie.

Sunteți buni când sunteți deplin treji în discursurile voastre,
Totuși nu sunteți răi când picotiți, când limba vi se clatină amețită,
Și chiar un discurs cu poticneli poate fortifica o limbă slabă.

Sunteți buni când cu pas ferm, întreprinzători, mergeți către scopul propus,
Totuși nu sunteți răi când vă îndreptați într-acolo șchiopătând, pentru că, chiar cei ce șchioapătă nu rămân în urmă.
Însă cei care sunteți puternici și iuți, feriți-vă să șchiopătați în fața celor schilozi, cu gândul că le faceți plăcere.
Sunteți buni în nenumărate rânduri și nu sunteți numaidecât răi când nu sunteți buni,
Nu faceți decât să hoinăriți și să leneviți.
Ce păcat că nici cerbii nu pot învăța broaștele țestoase să fugă precum vântul!

În dorul după eul vostru uriaș vă stă bunătatea, iar această năzuință trăiește în voi toți.
La unii, însă, bunătatea este un torent ce se prăvale furtunos spre mare, ducând cu el tainele colinelor și cântecelor pădurilor,
Iar la alții, asemenea-i unui biet pârâiaș, care se pierde în meandre, ocolind și întârziind înainte de a atinge țărmul mării.
Dar cel cu năzuința arzătoare să nu zică, cumva, celui a cărui dorință e mai domoală: ”Pentru ce ești încet și leneș?”
Fiindcă cei buni nu-l întreabă pe cel gol „unde ți-s hainele?”, nici pe cel fără de acoperiș, „ce s-a întâmplat cu casa ta?”.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.11.2011, 14:10:40
sunsray
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit ..

Citat:
În prealabil postat de AndreiM Vezi mesajul
Khalil Gibran a fost un poet si filozof musulman. Si mie imi placea pana cand am dat de niste poezii in care critica pe Maica Domnului.
Care sunt acele poezii, despre care spui?, le poti posta aici si numi si cartea , volumul din care fac parte..?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.11.2011, 12:53:07
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit Despre case - Khalil Gibran

„Durați-vă din visuri un refugiu undeva, în deșert, înainte de a vă înălța o casă între zidurile cetății.
Fiindcă, așa cum în amurg vă înturnați la vetrele voastre, tot astfel revine călătorul în voi, cel care-i mereu îndepărtat și singur.
Casa este corpul vostru mai mare,
Ea crește în miezul zilei și doarme în tăcerea nopții și nu-i lipsită de vise. Oare casa voastră nu visează, iar în vis nu părăsește ea cetatea pentru un crâng sau pentru o colină?
O, dacă aș putea să adun în căușul palmei mele casele voastre și, ca semănătorul, să le împrăștii în păduri și prin livezi!
Faceți ca văile să fie străzile voastre, iar înverzitele cărări, ulicioarele, spre a vă căuta unul pe altul printre viile rodind, aromele pământului adunându-le în veșmintele voastre.
Dar nu a sosit, încă, timpul acestora!
În teama lor, străbunii v-au strâns prea aproape unul de altul, iar această teamă va mai dura încă un timp. Atâta timp cât zidurile cetății vor separa vetrele de ogoarele voastre.
Ci, spuneți-mi, oameni din Orphales, ce păstrați în aceste case? Și ce ascundeți îndărătul ușilor închise?
Aveți pacea, tihnitul impuls care să vă dezvăluie însăși puterea voastră?
Aveți amintiri, acele bolți strălucitoare, care se arcuiesc peste vârfurile amețitoare ale spiritului?
Aveți frumusețea, care întoarce inima lucrurilor din lemn și din piatră, către muntele sfânt?
Spuneți-mi, aveți în casele voastre toate acestea?
Sau nu aveți decât bunul trai, lăcomia bunului trai, acea dorință ascunsă, care vă intră în casă, de parcă ar fi fost poftită, rămânâdu-vă oaspete iar apoi stăpân definitiv?

Da, lăcomia vă subjugă, cu furca și cu biciul, preschimbând în niște biete păpuși chiar și cele mai nobile dorințe ale voastre.
Fiindcă, deși mâinile-i sunt de mătase, inima sa e de fier.
Ea vă leagănă până vă adoarme, numai pentru a se așeza alături pe pernă, spre a-și râde apoi de demnitatea cărnii.
Ea își bate joc de simțurile voastre și le culcă în vată ca pe niște vase fragile.
Într-adevăr, lăcomia bunului trai ucide pasiunile sufletului și însoțește, apoi, rânjind, convoiul lor funerar.
Dar voi, copii ai spațiului, voi, cei cu somnul neliniștit, voi nu veți fi nici prinșii, nici îmblânziții,
Casa voastră nu va fi ancoră, ci catarg,
Ea nu va fi nici vălul sclipitor care acoperă rana, ci pleoapa care proteguie ochiul.
Voi nu vă veți strânge aripile înainte să puteți trece prin porți, nici nu veți pleca fruntea spre a nu vă lovi de grinzile caselor, nici nu vă veți opri respirația de teamă să nu se crape, prăbușindu-se.
Nu, nu veți locui în morminte făurite de către morți pentru cei vii.
Chiar înălțate cu măreție și splendoare, casele voastre nu vor ști să vă cuprindă tainele, nici să vă adăpostească dorințele,
Fiindcă, gândiți-vă, ceea ce este de necuprins în voi, locuiește în castelul cerului, a cărui ușă e ceața dimineții, ale cărui ferești sunt cântecele și tăcerile nopții.”
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.11.2011, 18:32:47
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit Despre daruri - Khalil Gibran

„Nu dați decât puțin, când dați din ce-i al vostru.
Numai dând din voi înșivă, dați cu adevărat.
Pentru că, spuneți-mi, ce-s averile voastre decât niște lucruri pe care le păstrați cu strășnicie, crezând că mâine veți avea nevoie de ele?
Iar mâine, ce-i va aduce ziua de mâine câinelui prevăzător foarte, ascunzând oasele în nisipul mișcător, în timp ce-i urmează pe pelerini către orașul sfânt?
Și ce este frica de sărăcie, dacă nu sărăcia însăși?
Iar groaza de sete, în preajma fântânilor pline, nu-i oare setea cea mai nestinsă?

Sunt unii care dau puțin din belșugul pe care îl au și aceasta pentru a li se recunoaște dărnicia, însă acea dorință ascunsă umilește darul făcut.
Sunt, apoi, alții care, puțin având, dau totul.
Aceștia cred în viață și în mărinimia vieții, iar sacul lor niciodată nu-i gol.
Ei sunt cei ce dau cu bucurie, iar bucuria le este răsplata cea mare.
Dar sunt și din cei ce dau cu durere și doar durerea rămâne botezul acestora.
În sfârșit, sunt cei ce dau fără a simți nici durere, nici bucurie, necunoscându-și virtuțile.
Ei sunt asemenea mirtului din vale, care își răspândește parfumul în spațiu.
Prin mâinile unor asemenea făpturi vorbește Dumnezeu și dindărătul ochilor acestora El surâde Pământului.

E bine să dai când ți se cere, dar și mai bine fără să ți se ceară, din înțelegere.
Iar pentru cei dornici să dea, a-i căuta pe necăjiți este o bucurie mai mare decât darul însuși.
Fiindcă, se află, oare, vreun lucru pe care să ți-l refuzi?
O, desigur, tot ceea ce îți aparține va fi dăruit într-o zi,
Deci, dă acum, în anotimpul dărniciei tale, iar nu în cel al moștenitorilor tăi.

Deseori spuneți: „Am să dau, dar numai acelora care merită.”
Pomii din livezile voastre nu spun, însă, astfel și nici turmele din imașuri.
Ele dau ca să poată trăi, fiindcă a păstra înseamnă a pieri.
Desigur, cel care-și merită zilele și nopțile, merită totul și din partea voastră.
Iar cel care a meritat să bea din oceanul vieții, are tot dreptul să-și umple cupa și din micul vostru pârâu.

Există oare merit mai mare decât acel ce stă în curajul și încrederea de a primi milostenie?
Și cine vă credeți voi, pentru ca oamenii să-și sfâșâie pieptul și să lepede orgoliul, ca să le puteți vedea meritele și mândria terfelită?
Luați aminte, ca mai întâi voi să meritați a fi dăruitorul și instrumentul dărniciei,
Pentru că, înt-adevăr, viața e cea care dă viață, în timp ce voi, care vă socotiți binefăcători, nu sunteți decât martorii acesteia.

Iar voi care primiți – și cu toții primiți! – nu vă luați povara vreunei recunoștințe spre a nu vă pune de bunăvoie un jug vouă și celor ce dăruie.
Înălțați-vă, mai degrabă cu cel care dă, primindu-i darurile ca pe niște aripi,
Fiindcă, a ține prea mult seama de datoriile voastre, înseamnă a vă îndoi de generozitatea dăruitorului, care are pământul mărinimos drept mamă și a cărui tată însuși Creatorul este.”
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
despre iubire Dobra Daniela Generalitati 34 27.04.2012 10:42:01
Despre iubire si recunostinta planoristul Generalitati 41 23.01.2012 12:12:20
Despre iubire loboandrei Generalitati 20 03.11.2011 18:42:32
Despre iubire cu iubire dobrin7m Nunta 27 18.10.2011 14:22:52
Sa vorbim despre iubire monica73 Generalitati 59 24.02.2010 12:21:20