Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Alte discutii > Exorcismul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.10.2011, 16:42:31
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Rareori un demonizat ajunge astfel dintr-o dată. Este o boală spirituală cronică, ce are gradele sau stadiile ei. Clasic, se descriu trei grade:
1-tentația demonică. Este puțin mai mult decât simpla tentație sau ispită. Simpla ispită este atunci când ți-e foame și atunci îți vine în cap gândul să furi o pâine. Este ceva care ține de natura umană. Dar tentația celui care începe să se pună sub influență demonică este: mai complexă de atât; mai perversă de atât; subiectul întârzie mai mult de atât. Ea tinde să devină tot mai monocordă: mereu aceeași specie de păcat îmi vine în minte.

2-obsesia demonică. Este etapa în care viața subiectului începe să graviteze în jurul păcatului. Nu mai este păcatul cel care îmi dă mie târcoale și mă atacă din când în când cu ispita lui. Rolurile s-au schimbat deja și eu sunt cel ce dau târcoale păcatului. Și o fac, dacă nu în mod continuu, cel puțin suficient de des încât comportamentul meu să aibă de suferit și semnele bolii să fie deja vizibile pentru un ochi inițiat și atent. De multe ori apar compulsii de tip magic, încă și mai des apare ceea ce poate fi ușor luat drept depresie psihogenă, mergând până la un risc suicidar.

3-posesia demonică este stadiul cel mai serios, mai spectacular și, de regulă, exorcismele se adresează subiecților aflați în acest stadiu. Demonul (sau demonii, că pot fi mai mulți) este deja internalizat și pune stăpânire pe majoritatea funcțiilor psihice, mai puțin asupra voinței, care, totuși, poate și ea suferi de un anumit grad de paralizie. Boala este evidentă chiar pentru un ochi neexpert, dar deosebirea dintre posesia demonică și psihozele care se pot manifesta asemănător necesită expertiză. În orice caz, în acest stadiu, posedatul (în tradiția răsăriteană numit energumen) nu se mai poate ajuta singur spre a ieși din această stare și are nevoie de ajutor.

Mulți autori vorbesc despre un al patrulea grad: posesia perfectă. Aici, toate semnele oribile din stadiul precedent se remit aparent și cei din jur pot crede că persoana a redevenit "normală". Ceea ce s-a întâmplat, de fapt, a că demonul a preluat adevărata posesie, a trecut de domeniul psihic și se ascunde, acum, în nucleul cel mai profund al persoanei respective. O asemenea persoană profund posedată nu va mai arăta în exterior nimic spectacular, afară de împrejurări rare când este provocată: dar va trăi mereu pentru diavol, ducând întreaga viață în păcat, fără nici cel mai mic semn de remușcare sau de rușine. Adeseori asemenea persoane pot fi plăcute la înfățișare și, surprinzător, pot avea un comportament plăcut.
S-ar putea spune ca "diavolul' nu actioneaza cu mult mai diferit decat boala. Daca la inceput te ataca din exterior prin "factori fizici, chimici, mecanici, biologici" pana cand "depaseste capapcitatea de adaptare a organismului", in final se integreaza, asemeni cancerului in genomul celulelor (ADN), transformandu-le in celule canceroase care vor da nastere unor tumori, la fel si el, in mintea noastra, transformandu-ne in monstrii.
Si boala trupeasca (tot o lucrare a diavolului considerata de teologi) are manifestari care mai de care mai perverse, de multe ori facandu-ne pe noi singuri sa ne autodistrugem. Stiati ca nu polenul sau veninul de albina de exemplu sunt cele care ne pot omori, ci toxinele generate de propriul nostru organism (histamina) la contactul cu antigenul, care duc la producerea socului anafilactic? Din cauza ca la prima intalnire cu antigenul (alergenul) sistemul imunitar se sperie asa de tare (se hipersensibilizeaza), incat la urmatoarea distruge tot ce-i iese in cale.
Deci, daca o boala are capacitatea de a "manipula" sistemul imunitar, ori in sensul inhibarii lui, (cand nu mai face nimic impotriva agresorului) ori al hipersensibilizarii (cand distruge fara discernamant si ce e strain, si ce e propriu organismului), atunci va dati seama ce poate face si cu mintea noastra.

Intrebarea este : ce putem face pentru a-i tine piept?
Pana la un punct, stiu si raspunsul. Pana la punctul cu "depaseste capacitatea de adaptare" (astea sunt "clisee" din cartile de fiziopatologie). Stiu ce se poate face chiar si atunci cand este afectat sistemul imunitar, intr-un sens sau in celalalt : trebuie intai identificat tipul tulburarii, iar apoi, restabilit echilibrul. (dar nu va imaginati ca asta e usor). Nu intru in detalii terapeutice, decat daca intereseaza pe cineva.
Dar ce facem atunci cand tulburarea e la nivelul mintii, psihicului? Acolo cum restabilim echilibrul? Probabil sunt "cai chimice", care amelioreaza, simptomatic, efectele actiunii distructive, dar exista si ceva similar "imunomodulatorilor" sau "terapiei de desensibilizare"?
Sau astea sunt amanunte, secrete ale fiecarei meserii (de psiholog, sau de teolog)?
Astept totusi raspunsuri.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.11.2011, 02:11:24
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Dar ce facem atunci cand tulburarea e la nivelul mintii, psihicului? Acolo cum restabilim echilibrul? Probabil sunt "cai chimice", care amelioreaza, simptomatic, efectele actiunii distructive, dar exista si ceva similar "imunomodulatorilor" sau "terapiei de desensibilizare"?
Sau astea sunt amanunte, secrete ale fiecarei meserii (de psiholog, sau de teolog)?
Astept totusi raspunsuri.
Vorbesc ca fost pacient, aflat in terapie scurta cu internare, apoi tratament medicamentos aproximativ 6 luni, apoi psihoterapie de grup aproape 3 ani.
Tulburarea mea a fost depresie cu complicatii etilice. Si consider ca am trait in iad sau, in orice caz, in ceva asemanator.

Am fost ajutat (acceptind de la bun inceput ajutorul, intrucat aveam o anumita constienta de ansamblu asupra situatiei mele) pe toate caile: medicamentos, psihoterapie si, la momentul potrivit, m-am apropiat cu sufletul deschis de Sfanta Biserica.
Toate laolalta, pe parcursul a aproape 3 ani, m-au scos din groapa in care zaceam.
Cunosc oameni cu aceleasi suferinte care au beneficiat doar de terapie de grup sau tratament medicamentos, cu succes stabil (fara recaderi). Dar recomandarea specialistilor si a pacientilor este in general catre folosirea tuturor remediilor amintite.
Personal nu cred ca ar trebui sa fie secrete in acest domeniu. Boala sufleteasca e teribila, suferinta psihica si afectarea celor din jur necesita intreaga atentie. Din observatii si din studiile de specialitate consultate, consider ca in Romania suntem foarte departe de constientizarea (macar) gradului de afectare a sanatatii mintale. Alcoolismul poate fi socotit o boala cvasigenerala, cu efecte devastatoare mai ales in randul tinerilor. Iar educatia, preventia, sunt extrem de modeste, limitate la sfaturi superficiale si abordari neprofesioniste. Scoala ar avea nevoie de o implicare mult mai serioasa.
Mentionez ca in Biserica, dupa convingerea mea, avem toate mijloacele pentru a depasi marile momente de impas. Afirm aceasta in baza experientei personale.
Singura conditie pe care cred ca este necesar sa o indeplinim, este sa cadem la pocainta, in Biserica, inaintea Multimilostivului nostru Dumnezeu, Doctorul si Mantuitorul nostru, Iisus Hristos, laudat fie in vecii vecilor! AMIN+
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.12.2011, 17:34:15
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Eu cred ca demoni (creaturi diabolice) sunt mult mai multe decat stim noi, dar e mai bine sa nu le cunoastem si sa nu vorbim despre ele. Povestile pt copii creaza multe astfel de creaturi, stiinta si chiar biserica ne descurajeaza sa credem in ele. Chiar si pe la tara, lumea vorbeste in soapta despre astfel de lucruri. Nu suntem incurajati sa credem in ele si mai ales sa vorbim despre ele pentru ca exista riscul sa ni se faca frica si in felul asta sa le alimentam cu energie si sa ajunga sa ne manipuleze mintea. Si nu ma refer aici numai la varcolaci, spiridusi, fantome si alte creaturi de basm, ci la orice chestie negativa, care ne poate crea o obsesie, o fobie, daca ii acordam prea multa atentie.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.02.2012, 17:14:56
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Se spune ca demonii ataca in grup, formand asa-numitele "legiuni". Intr-adevar, un pacat nu vine niciodata singur. De la un pacat aparent mic si nevinovat, apare rusinea, deznadejdea, sau din contra, mandria. Cum se spune in popor, "acum daca tot m-am spurcat..." ce rost mai are sa ma opresc? Oricum nu tin post, ce rost are sa nu ma gandesc la femei? Oricum sunt obsedat sexual, ce daca mai si beau si fumez? La capitolul asta, parca sunt mai slabi barbatii decat femeile. Asa e cool, numai prostilor le e frica de Dumnezeu, uite smecherii care fura si insala, au bani, case, masini, femei...ba chiar pare ca le ajuta Dumnezeu si ei Ii sunt recunoscatori pentru asta. Si daca nu, la un moment dat, de rascruce sau de boala, si astia se trezesc din ratacire si-si aduc aminte de El, dar din pacate nu-si vad greseala si pacatul, decat daca sunt loviti foarte rau. Chiar si asa, mai bine mai tarziu decat niciodata...
Greseal pe care o facem noi, insa, cei tineri si virtuosi, care ne credem buni, e ca ne incredem prea mult in fortele proprii si uitam ca fara Dumnezeu nu putem face nimic. Si cand o dam in bara, zicem ca El ne-a parasit si ca nu a fost cu noi. Dar oare cand a fost bine si am reusit, nu cumva El a fost acolo, si noi nu L-am vazut? De ce ne infuriem cand nu putem sa rezolvam orice situatie? Uite de-aia, ca nu suntem atotputernici. De ce avem nevoie de un esec ca sa ne vedem neputintele? Am lamurit de ce, dar acum se pare ca exista un alt demon, care odata ce-am cazut, nu ne mai lasa sa ne ridicam. Si "al dracului", e bagat in mintea noastra pana in strafundul "ADN-ului". Nu mai e instinct de conservare ca ala ar zice "iesi din casa si cauta de mancare, ca mori"; asta zice : " ce rost are sa mai ies, ca iar o dau in bara; fie ce-o fi". E oare un demon, sau e pur si simplu vorba de lipsa de adaptare si de un suflet si un trup care si-a epuizat toate posibilitatile si e sortit pieirii, ca o planta care si-a piedut frunzele sau o zburatoare care si-a pierdut aripile?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.02.2012, 18:25:44
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Nu mai e instinct de conservare ca ala ar zice "iesi din casa si cauta de mancare, ca mori"; asta zice : " ce rost are sa mai ies, ca iar o dau in bara; fie ce-o fi". E oare un demon, sau e pur si simplu vorba de lipsa de adaptare si de un suflet si un trup care si-a epuizat toate posibilitatile si e sortit pieirii, ca o planta care si-a piedut frunzele sau o zburatoare care si-a pierdut aripile?
Este o ispită diabolică. Totuși, creștinul care aude această sugestie, ar trebui să se bucure, fiindcă aceasta e specifică cuiva care a început deja suișul spiritual: e semnul că a avut deja câteva succese în fața Inamicului, iar Inamicul a intrat un pic în panică, din moment de a scos la înaintare această armă de rezervă, pe care o scoate numai la mare nevoie.

De obicei, se întâmplă așa: omul e dezamăgit de roadele câștigate până acum în raport cu efortul de luptă și își spune: "iată, sunt 6 luni (sau un an, sau doi ani) și cad tot cât cădeam și înainte, când nu mă pocăisem și nu mă întorsesem la Cristos. Țin posturile, mă spovedesc, îmi fac canonul, merg la Liturghie. Dar ce folos ? Harurile primite sunt insuficiente ca să lupt. Deci, pentru ce aș mai lupta, dacă nu am nicio șansă să mă fiu mai bun ?"

Ei bine, nu e așa ! Lupta aceasta seamănă cu lupta pe care o duce cineva care înoată contra curentului. Trebuie mereu să dea din mâini și mereu să caute ajutor. Uneori curentul este atât de puternic, încât e un mare succes să te menții: cel aflat în această situație, dacă nu ar mai lupta, ar fi antrenat imediat tot mai în aval, spre ape mocirloase și rele, spre marea unde există întuneric și unde împărățește moartea. Acum nici nu înaintează înspre izvoare, e adevărat, dar faptul că stă pe loc e succes în sine. Dușmanul nostru se plictisește până la urmă să atace cu toată puterea, văzând încăpățânarea noastră. La fel și curentul, la un moment dat va slăbi: timp potrivit atunci ca, din punctul rămas, să mai marcăm câteva succese urcând mai în amonte.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 13.02.2012 at 18:28:33.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.02.2012, 17:23:53
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Nu cumva e si mandria cea care ne "ajuta" sa cadem si ne impiedica sa ne ridicam atunci cand avem un esec?
Prima data cand iti iei o palma de la cineva, e dureros ca te gandesti ca ai luat-o pe nedrept, apoi cand iti dai seama ca s-ar putea sa fii avut dreptate persoana respectiva, iti vine sa-ti mai dai si tu una. Cateodata sti ca nu eti vinovat si ca o incasezi mereu pe nedrept, si e frustrant, alteori sti ca esti mereu vinovat si o iei pe buna dreptate, si asta e la fel de frustrant. Pana la urma ajungi sa nu mai stii nici tu cand ai fost de vina si cand nu, ce ai facut bine si ce ai facut rau, ce esti in stare si ce nu, ce vrei cu adevarat sau ce faci doar din obligatie. Cert e ca te simti ca ai picioarele si mainile rupte si ce ai vrea tu sa faci, nu stii daca vei mai putea vreodata, iar ce ti se ofera, nu prea ai vrea, e sub demnitatea ta. Si din pacate astea nu sunt lucruri cu care sa irosesti timpul unui duhovnic, si nici macar pe-al lui Dumnezeu. Nu cred ca pe El il intereseaza atat de mult ce anume faci, daca iti place sau nu, daca esti multumit, implinit, etc, sau nu, atata timp cat nu pacatuiesti. Cu toate ca tu, din cauza mandriei tale ranite (si care te raneste in continuare), ajungi asemeni fiului risipitor sa mananci din mincarea porcilor, si ai vrea nespus sa te intorci "acasa". Poate ca si esecul e o lectie de umilinta pe care vrea Dumnezeu sa o invatam.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.02.2012, 18:05:18
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Nu cumva e si mandria cea care ne "ajuta" sa cadem si ne impiedica sa ne ridicam atunci cand avem un esec?
Prima data cand iti iei o palma de la cineva, e dureros ca te gandesti ca ai luat-o pe nedrept, apoi cand iti dai seama ca s-ar putea sa fii avut dreptate persoana respectiva, iti vine sa-ti mai dai si tu una. Cateodata sti ca nu eti vinovat si ca o incasezi mereu pe nedrept, si e frustrant, alteori sti ca esti mereu vinovat si o iei pe buna dreptate, si asta e la fel de frustrant. Pana la urma ajungi sa nu mai stii nici tu cand ai fost de vina si cand nu, ce ai facut bine si ce ai facut rau, ce esti in stare si ce nu, ce vrei cu adevarat sau ce faci doar din obligatie. Cert e ca te simti ca ai picioarele si mainile rupte si ce ai vrea tu sa faci, nu stii daca vei mai putea vreodata, iar ce ti se ofera, nu prea ai vrea, e sub demnitatea ta. Si din pacate astea nu sunt lucruri cu care sa irosesti timpul unui duhovnic, si nici macar pe-al lui Dumnezeu. Nu cred ca pe El il intereseaza atat de mult ce anume faci, daca iti place sau nu, daca esti multumit, implinit, etc, sau nu, atata timp cat nu pacatuiesti. Cu toate ca tu, din cauza mandriei tale ranite (si care te raneste in continuare), ajungi asemeni fiului risipitor sa mananci din mincarea porcilor, si ai vrea nespus sa te intorci "acasa". Poate ca si esecul e o lectie de umilinta pe care vrea Dumnezeu sa o invatam.
Draga Fallen,

Eu cred ca pe EL il intereseaza totul despre noi, prin urmare si despre tine. Chiar si cand pacatuim, ceea ce ni se intampla des, caci nici un om nu e fara de pacat. Asta nu e o scuza sa nu luptam cu pacatul si sa renuntam la el. Un prim pas ar fi sa constientizam ca pacatul e daunator, din cauza lui suferim, suntem nelinistiti, nu stim ce vrem (poate din orgoliu vrem prea mult, sau poate nu suntem inca pregatiti sa primim) etc.
Esecul este si el o experienta, ca si succesul. Important este sa invatam din esec, sa vedem care au fost cauzele lui, sa le corectam in viitor... Asta ar fi o bucatica din teoria psihologiei... Daca vezi ca metoda pe care o aplici intr-o anumita situatie nu duce la rezultatul pe care il vrei, schimba metoda. Trebuie sa continuam lupta. Toti am avut sau avem esecuri, neimpliniri, important este sa trecem peste ele. Si fiecare dintre noi trebuie sa-si faca, la un moment dat, ordine in viata.... Asa ar fi bine... Eu cel putin am avut nevoie de aceasta ordine, pentru a iesi din "balamucul" in care intrasem...

Nu stiu daca-ti foloseste ce am scris, nici tu nu ai lansat o intrebare clara... Cert este ca iti doresc sa iti gasesti linistea si implinirea sufleteasca (pentru inceput).
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.02.2012, 00:07:45
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Nu cumva e si mandria cea care ne "ajuta" sa cadem si ne impiedica sa ne ridicam atunci cand avem un esec?
Sunt multe feluri de a cădea, iar mândria este doar unul dintre ele. În schimb, odată căzuți, cauza pentru care suntem împiedicați să ne ridicăm este, practic întotdeauna, mândria. De aceea mândria este păcat diabolic: nu fiindcă este păcatul care l-a doborât pe diavol, ci pentru că este starea sufletului care îl ține încătușat în robia diavolului. Nimeni nu poate ieși din robia aceasta decât prin opusul mândriei, care este smerenia. A fi smerit înseamnă a realiza cât ești de slab fără ajutorul lui Dumnezeu. Dimpotrivă, mândria este idolatrie a eului.

Citat:
Prima data cand iti iei o palma de la cineva, e dureros ca te gandesti ca ai luat-o pe nedrept, apoi cand iti dai seama ca s-ar putea sa fii avut dreptate persoana respectiva, iti vine sa-ti mai dai si tu una. Cateodata sti ca nu eti vinovat si ca o incasezi mereu pe nedrept, si e frustrant,
Personajul principal din "Frații Karamazov", Dimitri (Mitea, fratele mijlociu) își ia o suită de palme pe nedrept. Dar nu e deloc frustrat, ci le primește (deși ar fi putut fi altfel, de fiecare dată). Le primește, fiindcă își dă seama că, de fapt, e vinovat. Nu pentru cele de care îl acuzau pârâșii lui, ci pentru altele, care erau numai în sufletul lui. De fapt, despre asta e vorba în acea minunată carte.

Citat:
(...)nu sunt lucruri cu care sa irosesti timpul unui duhovnic, si nici macar pe-al lui Dumnezeu. Nu cred ca pe El il intereseaza atat de mult ce anume faci, daca iti place sau nu, daca esti multumit, implinit, etc, sau nu, atata timp cat nu pacatuiesti.
El este un judecător perfect. Pe un judecător perfect, eu cred că toate acestea îl interesează. Dacă e adevărat dictonul "nu este același lucru când doi spun același lucru" (non idem est si duo dicunt idem), cu atât mai adevărat e că "nu este același păcat când doi fac același păcat".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Grade de rudenie costel Nunta 83 28.10.2016 09:17:56
Crezi în semne? metafora Generalitati 30 21.01.2012 13:37:39
grade de rudenie anita86 Generalitati 7 12.11.2009 23:58:10
moartea patriarhului cu semne de intrebare body282004 Secte si culte 9 01.10.2008 17:45:03
semne silana Generalitati 77 04.08.2008 21:21:55