![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Daca a fost primit la Academie,nu inseamna ca nu e eretic.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Te rog sa-ti probezi cuvintele, arata-ne hotararea prin care a fost declarat eretic.Te-am mai rugat odata sa-mi areti cand a fost declarat eretic, nici pana acum, desi au trecut multe zile n-ai venit cu proba, insa continui sa-l faci eretic. Ai un tupeu fantastic sa vorbesti despre un om pe care nu-l cunosti si pe care, asa cum ai afirmat, nu l-ai citit niciodata!
In cadrul conferintei de ieri de la Cluj s-a lamurit falsa "problema" pe care ar avea-o el cu Muntele Athos si de asemenea ce inseamna "erosul" in ecclesia (n-are legatura cu eroticul), pentru ca au existat in public si oameni, asemeni tie, samanta de scandal, care cunosc "probleme" din auzite, le distorsioneaza si le propaga apoi pe site-uri si bloguri. Am vazut tot ce ai publicat pe acest topic, insa pana acum nu mi-am dat seama in ce scop? Ce te deranjeaza pe tine de fapt, de-i faci antireclama? E un scriitor, un om de cultura, nu un sfant sau un duhovnic " infailibil "! Daca tu nu vrei sa-l citesti, nu-l citi, dar ce ai cu altii care doresc sa citeasca? Nu-mi spune ca esti "ingrijorat" ca nu te cred :) Asta ar insemna sa ne consideri oameni limitati, de-a dreptul idioti, care nu avem exercitiul gandirii si care inghitim orice "galusca" pe care o citim. Abordarile sale sunt oricum prea filosofice pentru publicul larg, deci stai linistit, nu exista "pericolul" ca un crestin,asa ca tine, care se lupta sa traiasca in modul stradaniei bisericesti , sa fie contaminat de crediente alienate (care oricum nu exista). A lamurit totul legat de Athos, care a fost polemica (apropo, a avut-o cu un singur om, nu cu tot Muntele Athos, parinte cu care s-a si impacat de altfel inainte ca acesta sa treaca la cele vesnice), deci apelativele tale ofensatoare nu-si au rostul. Daca erezia presupune absolutizarea particularului, atunci Yannaras numai eretic nu poate fi numit.
Last edited by ioanna; 19.11.2011 at 12:41:07. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sfântul Maxim Mărturisitorul, acest mare Părinte al Bisericii care a jucat un rol determinant în viața Bisericii, a spus un cuvânt important:
„teologie a demonilor este cunoașterea fără lucrare”. Asta înseamnă că teologia este rod al luminării minții și al vederii lui Dumnezeu, când Dumnezeu Se descoperă celor îndumnezeiți, celor care au trecut prin curățirea inimii. Prin urmare, o teologie care nu este rod și rezultat al lucrării, al vieții practice – care este curățirea de patimi – este o teologie a fanteziei, care în mod sigur este demonică. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Toți cei care au citit scrierile cunoscutului scriitor și profesor Christos Yannaras și, derutați de ele, au întrebat despre acestea pe fericitul Stareț Paisie, au auzit și mărturisesc despre poziția lui vădit potrivnică față de concepțiile acestuia. Starețul înfiera îndeosebi învățăturile lui legate de dragoste, precum și criticile lui raționaliste, ajunse până la hulă, făcute la adresa sfinților. Părintele Paisie suferea mai ales atunci când vedea stricăciunea cu neputință de îndreptat, pe care scriitorul mai-sus amintit o pricinuia tinerilor. „Ne-a târât în păcat fără să ne dăm seama și ne-a distrus, iar acum nu ne mai putem îndrepta“, mărturiseau ei înșiși. Suferea însă și pentru clevetirile pe care acest profesor le îndrepta împotriva Sfinților Părinți. Dacă la început Starețul a încercat cu multă dragoste, răbdare și îngăduință să-l ajute pe acest scriitor să-și conștientizeze înșelarea în care s-a lăsat atras de cel viclean și de patimile lui, de la un timp însă, văzând stăruința lui cea neîndreptată și plină de egoism, s-a simțit dator să-i înștiințeze pe credincioși ca să-i apere de eresul său.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#6
|
||||
|
||||
Last edited by tot-Laurentiu; 19.07.2016 at 22:59:17. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
L-am văzut pe Yannaras la biserica Sf. Silvestru, mulțumită anunțului făcut de Mihailc. Lume mai puțină decât mă așteptam (între 100 și 200 de persoane). Expunerea pe care a făcut-o a fost destul de greu de urmărit pentru că nu se auzea foarte clar. Vorbea în franceză, iar traducerea a cam șchiopătat.
A început prin a lăuda succesul surprinzător pe care l-a avut traducerea Filocaliei grecești în Anglia, după care a contrariat publicul, dând de înțeles că scrierile selectate pentru alcătuirea ei sunt expresii ale unor experiențe solitare, individualiste, care țin de instinctul religios natural și nu de experiența comununii bisericești. Cuvântul Biserică, a spus el, se întâlnește în Filocalia greacă numai de 5 ori. Bineînțeles că astfel de afirmații scandalizează. De altfel, cred că asta e și intenția autorului, altfel nu și-ar fi intitulat cartea „Contra religiei”. Adevărul, însă, e că și Hristos a șocat, și încă cum! La momentul discuțiilor, un preot din audiență i-a arătat că în teologia Părintelui Stăniloae este afirmat și rolul ascezei și al experienței mistice, subiective, ca și al comuniunii, al ecclesiei. Probabil că intenția lui Yannaras nu e de a respinge experiența isihastă, ci doar de a arăta că accentul trebuie pus pe viața parohială, în care trebuie să existe o comuniune reală, avându-L pe Hristos ca centru. Poate că ce trebuie să înțelegem e că monahismul e calea excepțională de mântuire, și că inspirarea mirenilor din acest mod de practicare a credinței precum și înclinarea de a lua sfat mai ales de la duhovnici călugări nu face decât să sporească individualismul. Încă n-am citit cartea, deci nu pot spune care e învățătura lui Yannaras. Pot spune că Sorin Dumitrescu a spus că e o carte pe care după primele pagini ești tentat să o arunci, dar dacă depășești momentul, ajungi să te întrebi dacă nu cumva autorul are dreptate și dacă felul în care îți trăiești tu credința nu e greșit. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Vine Yannaras sa ne invete pe noi cum sa traim religia! Sper sa nu aiba pe cine sa insele...
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Din ce am citit in cartea lui, (are un capitol dedicat succesului Filocaliei in Occident) el nu critica valoarea textului din cele 5 vol. grecesti, el ridica problema modului in care au fost selectate fragmente din textele patristice, faptul ca s-au ales doar acelea care merg pe individual, existand astfel riscul ca unii cititori sa ajunga sa creada ca mantuirea se castiga exclusiv printr-un efort individual: indeplinirea poruncilor,pazirea mintii,rugaciunea mintii, deci nu mai e necesara participarea la corpul relatiilor de comuniune in dragoste, scopul nu mai e impartasirea existentei si a vietii , pot ajunge sa priveasca Biserica "ca o institutie utila numai pentru ca administreaza (institutia si functiile ei) transmiterea catre individual, prin intermediul tainelor, a harului supranatural. Din cele cinci volume ale Filocaliei grecesti lipseste orice referire la evenimentul eclezial, la premisa mantuirii evanghelice, nu exista referinte la faptul ca participarea la Biserica constitue singura posibilitate de a intra in Imparatie, singura cale de a infaptui vestea cea buna a crestinilor." "Asceza individuala este o premisa pentru mantuirea vestita de evanghelie, dar premisa ca participare reala la stradania comuna ce constitue corpul Bisericii- nu ca proba individuala. Asceza individului nu este o valoare in sine, un scop in sine, este o expresie- infaptuire reala a vointei libere a individului de a participa la comunitatea bisericeasca a existentei si a vietii- comunitate ce constitue o stradanie impartasita de transcedere a sinelui si de sacrificiu de sine".(Contra religiei, pag.271) "In Filocalie au fost selectate (antalogate) fragmente din textele patristice lipsite de semnificatele ontologice ale limbajului bisericesc. De exemplu in Biserica cuvantul “mantuire”, de pilda, inseamna existenta omului in termenii libertatii relatiei si nu in termenii necesitatilor naturii. Insa in Filocalie au fost alese fragmente ce presupun ca : mantuirea se primeste prin grija si pazirea mintii- calea scurta catre mantuire e viata virtuoasa: toate se judeca la nivelul infaptuirii individuale. Termenul “dragoste”: in limbajul Bisericii inseamna relatie ca mod al eliberarii treimice ca orice limitare existentiala, existenta ca transcedere a sinelui si sacrificiu de sine. In fragmentele ce au fost alese in Filocalie dragostea este mama virtutilor individuale- dragostea, cumpatarea,rugaciunea il elibereaza de patimi (intotdeauna pe individ)" (Contra religiei, pag.271) "Noi ortodocsii atribuim Occidentului institutionalizarea si impunerea transformarii in religie a evenimentului eclezial, supunerea fata de intelectualism , moralism si legalism. Cazul Filocaliei, [prin modul in care s-au selectat fragmentele], dovedeste mai degraba ca Occidentul este in mijlocul nostru, vlastarele lui istorice se regasesc, intr-un mod de discernut, in nevoia instinctuala “launtrica” a fiecarui om de blindare si asigurare individuala". (Contra religiei, pag.274) (...) Marele success editorial al traducerilor Filocaliei in Occident constitue un indiciu al familiaritatii pe care o resimte cititorul occidental cu mentalitatea, criteriile, ierarhizarile si prioritatile exprimate in fragmentele antalogate." Citat:
Citat:
Last edited by ioanna; 20.11.2011 at 10:26:41. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Doamne ce prostie! Auzi,dl.Yannaras critica selectia facuta de Filocalie.Accentul pus pe individual....Cum puteti inghiti asemenea galusti care se vor intelectuale !?
Da,se poate face o confuzie citind Filocalia privind modul de mantuire,dar STATI,vine dl.Yannaras si ne lumineaza cum sa interpretam si cum sa citim Filocalia,mai mult,aduce el completarile care erau necesare...!!!!!!!!!! Astfel suntem salvati... |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Inainte de Christos si dupa Christos | Decebal | Dogmatica | 5 | 04.09.2012 19:59:26 |
| conferinte | mirela.b | Generalitati | 0 | 09.07.2011 18:42:43 |
| Conferinte - Dan Puric | anaana71 | Generalitati | 23 | 01.03.2010 23:33:47 |
| Iisus Christos descris de Publius Lentullus | lareine | Generalitati | 28 | 08.01.2010 18:38:28 |
| Conferinte Ortodoxe | C.tin | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.11.2008 15:43:57 |
|
|