![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu pot să nu observ o nuanță iezuită în felul cum relaționezi tu ( "Noi trebuie să vedem negrul ca fiind alb dacă biserica spune așa." -Ignațiu de Loyola).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Bun. Avem o baza de discutie (fara legatura directa cu Biserica Greco Catolica, sper ca nu se supara ceilalti). Va rog sa-mi dati un citat din scrierile sfintului Ignatiu de Loyola in prin care se poate deduce ca scopul acestui sfint ar fi altul decit cel pe care el l-a declarat ca l-ar avea: "Totul spre mai marea glorie a Lui Dumnezeu si spre mintuirea sufletelor".
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"23.Omul este creat ca sa-l laude, sa I se inchine si sa-I slujeasca lui Dumnezeu ,Domnul nostru, si, prin aceasta, sa-si mantuiasca sufletul. Iar motto-ul iezuitilor este:"ad maiorem Dei gloriam". Last edited by nutucutu; 07.12.2011 at 19:38:10. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asadar un catolic poate sa observe de exemplu ca moastele de dupa schisma nu se impart niciodata la alte biserici, desi moastele catolice de dinainte de schisma se impart chiar si la biserici ortodoxe (unde merg de obicei sunt sfinte moaste din primul mileniu de la Roma, primite de la catolici). Dar va spune ca ortodocsii se inseala, pentru ca BC are intotdeauna dreptate, chiar daca albul e negru. Iezuitii su adus de fapt ascultarea fara impotrivire fata de Bc si papa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Referitor la "noi trebuie sa vedem negrul ca fiind alb...": pentru cei neobisnuiti cu ascultarea citatul pare greoi. Totusi, mai multi sfinti din biserica noastra au exprimat aceiasi idee in scrierile lor, multi inaintea sfintului Ignatiu. Unul din ei e sfintul Benedict (care cred ca e sfint si in Biserica Ortodoxa) care ne spune ca "prin nevointa ascultarii ne intoarcem de unde am cazut prin ratacirea nesupunerii". Sau sfintul Ioan al Crucii care ne spune:" Daca vrei sa privesti la ceva, chiar daca traiesti printre ingeri, multe lucruri nu-ti vor parea la locul lor, neintelegindu-le substanta. De aceia gindeste-te la nevasta lui Lot care fiindca s-a tulburat pentru soarta sodomitilor supusi pierzaniei, intorcind capul sa priveasca in urma, a pedepsit-o Domnul, transformind-o in stana de sare. Pentru ca sa intelegi ca, de traiesti printre diavoli, Dumnezeu doreste sa traiesti intre ei in asa mod incit nici macar gindul sa-l intorci catre lucrurile lor, ci da le lasi cu totul, preocupindu-te doar sa-ti duci sufletul curat si intreg Lui Dumnezeu, fara ca un gind ca acesta sau ca altul sa te impiedice. Iar pentru aceasta fii sigur ca in minastiri si comunitati niciodata nu e lipsa de ceva in care sa te impiedici, pentru ca niciodata nu lipsesc diavolii care incearca sa-i darime pe cei sfinti. Dumnezeu o permite pentru a-i antrena si a-i incerca." Cu alte cuvinte: noi stim ca Biserica Catolica este inspirata de Duhul Sfint si ne conduce la mintuire. Atunci nu ma preocupa de ce s-a spus/facut intr-un fel si nu in altul, care mi se pare mie firesc sau logic. Eu trebuie sa ma ingrijesc de sufletul meu ca sa-L duc Domnului intreg si curat; iar daca Biserica spune ca albul e negru nu-mi bat capul ca eu nu intelegde ce. Biserica stie de ce, si daca o face o face spre gloria Lui Dumnezeu si spre mintuirea sufletelor. PS Nu stiu ce vreti sa demonstrati cu moastele catolice de dupa schisma care nu se impart la diferite biserici; va informez ca sustineti un neadevar. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si aici e si diferenta pe care voiam sa o punctez, eu (sau noi) nu cred doar pentru ca asa spune BO, in ciuda evidentelor, ci cred pentru ca am vazut ca am si cercetat si asa este si mi se pare evident acest lucru. Pe cand un catolic, in ciuda a ceea ce ii arata un ortodox si in ciuda unor evidente va spuen ca asa crede pentru ca asa spune BC, nu conteaza daca vede sau i se arata altceva (cel putin asa s-ar deduce din citatul lui Igantiu de Loyola). Si noi avem aceeasi invatatura, ca BO este perfecta, nu se poate insela. dar al noi e vorba numai de partea divina, la catolici s-a introdus si la partea umana. Noi ii putem spuen unui patriarh ca a cazut in erzie si s-a intamplat de mai multe ori in trecut. Dar la catolici e ascultare si fata de ierarhie, chiar dincolo de erezie. Un catolic de exemplu nu va putea spune ca papa a cazut in erezie, pentru ca este dogma infailibilitatii. Legat de moaste, voiam sa spun ca exista dintotdeauna obiceiul ca sa se imparta particele din sfintele moaste. La moastele catolice am cautat dar nu am gasit ca s-a intamplat asa ceva, doar la cele de dinainte de schisma, comune cu ale ortodocsilor. Adica voiam sa spun ca nu exista sfinte moaste catolice de dupa schisma, in plus fata de faptul ca nu au caracteristicile unor sfinte moaste (usoare, uscate, galben aurii, miros de mir). Ca sa concluzionez, eu v-am scris toate acestea, dar si daca as scrie un milion de dovezi ca nu exista har si mantuire in BC nu au nicio valoare privind din perspectiva acelui citat iezuit, pentru ca un catolic trebuie sa le ignore si sa creada ce spune BC. Asadar am scris un mesaj aproape degeaba, cum s-a intampalt si in trecut, singurul rezultat va fi doar un resentiment, cineva care ataca BC, nu are importanta daca e si adevarat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Criteriile dupa care dumneavoastra faceti analizele sint simple: e ortodox e corect, nu e ortodox e incorect. Aceiasi judecata o aplicati si referitor la acest topic: e incorect ca Biserica Greco-Catolica apeleaza la executori judecatoresti sa intre in posesia bunurilor care ii apartin, insa e corect ca Biserica Ortodoxa refuza sa dea inapoi acele biserici care nu ii apartin. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar legat de moaste si observarea lor, fata de evul mediu au aparut mijloacele de informare, asa ca oricine poate vedea moaste catolice pe internet sau in documentare. Uitati de exemplu sfintele moaste ale Sf. Ambrozie al Mediolanului (MIlanului): http://www.manastirea-sireti.md/inde...l-Mediolanului Acum comparati cu moastele de dupa Schisma: nu avem culoare caracteristica, nu sunt uscate, nu par usoare, iar mirosul de mir nu am citit ca ar exista in vreun caz. In legatura cu minunile, trebuie sa intelegem exact, in religiile pagane exista multe minuni de la vrajmasul. Iar cele mai frecvente sunt vindecarile. Un vraci, saman, prin asta e cunoscut, ca vindeca. La fel vindecatorii moderni paranormali. Prin aceasta vreau sa spun ca vindecarile nu sunt doar in crestinism, adica o minune exclusiv crestina, cum putem citi si in articolul catolic dat de mine de mine de mai multe ori. In schimb sfintele moaste sunt doar in crestinism, nu exista in alte parti. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Catolicii si Sf Maria | Hartford | Generalitati | 22 | 19.08.2011 08:36:38 |
Catolicii de traditie bizantina in SUA | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 87 | 29.12.2010 12:34:45 |
Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 13:03:37 |
Cimitirul | dorinastoica14 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 11.06.2009 13:25:56 |
|