Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.12.2011, 21:24:15
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Maine este zi aliturgica :


În perioada Postului Crăciunului apar modificări în programul liturgic. Astfel, începând cu data de 21 noiembrie, se introduc în cadrul slujbei Utreniei Catavasiile Nașterii Domnului, care se cântă până în data de 30 decembrie inclusiv. La Ceasuri și Pavecerniță stihirile și troparele nu se cântă, ci se citesc. De asemenea, mâine este zi aliturgică, zi în care nu se celebrează Sfânta Liturghie, deoarece, rânduielile tipiconale ne învață că în zilele în care Ajunul Crăciunului cade sâmbăta sau duminica, slujba Ceasurilor Împărătești se mută în vinerea de dinainte, această zi devenind aliturgică.

De-a lungul anului bisericesc există mai multe zile în care nu se celebrează Sfânta Liturghie, numite „aliturgice”, „neliturgice” sau „nonliturgice”. Aceste zile sunt următoarele:
miercuri și vineri din Săptămâna Brânzei, luni și marți din prima săptamână a Postului Paștelui, Vinerea Mare sau a Patimilor, vinerea dinaintea Crăciunului și cea dinaintea Bobotezei, când aceste praznice cad duminica sau lunea și se oficiază slujbele Ceasurilor și Vecernia.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.12.2011, 21:59:37
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfanta Liturghie din Ajunul si in ziua Craciunului !


Anul acesta în ziua Ajunului Crăciunului se va săvârși Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur, iar în ziua Crăciunului se va oficia Liturghia Sfântului Vasile cel Mare.

Cu privire la această rânduială, tipicul Bisericii Ortodoxe Române ne învață că În anii în care Ajunul Nașterii Domnului sau Ajunul Bobotezei cad sâmbăta sau duminica atunci în ziua Ajunului se face Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur, iar Liturghia Sfântului Vasile cel Mare se săvârșește în ziua Praznicului însuși, după rânduiala obișnuită.

Alte informații a oferit pentru „Ziarul Lumina” Părintele arhimandrit Timotei Aioanei, Mare Eclesiarh al Catedralei patriarhale și Exarh cultural al Arhiepiscopiei Bucureștilor: ”O altă rânduială specială este săvârșirea în Ajunul praznicului a Liturghiei Sfântului Ioan Gură de Aur, urmând ca în ziua praznicului să fie oficiată Liturghia Sfântului Vasile cel Mare. Dacă praznicul Nașterii Domnului ar fi căzut în zilele de rând, de luni până vineri, în Ajun se săvârșea Liturghia Sfântului Vasile Cel Mare […] Tot în Ajunul Crăciunului se va săvârși în Catedrala patriarhală slujba Vecerniei unită cu Litia
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.12.2011, 00:41:37
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Mine , 27 Decembrie !

În Capitală, în Biserica Sfântul Ștefan-Călărași (Calea Călărași nr. 83 - foto jos) și în Biserica Sfântul Ștefan-Cuibul cu Barză ( Strada Știrbei vodă nr 95) se oficiază slujbe de hram.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.12.2011, 00:54:12
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Crestini ucisi de Craciun in NIgeria !

Secta islamistă numită Boko Haram a asumat responsabilitatea pentru atacuri, care reprezintă cel mai grav atentat împotriva creștinilor din ultima perioadă. Secta care promovează implementarea legii islamice Sharia a spus că atacurile vor continua. Vineri, o mașină capcană a explodat într-o clădire de trei etaje.
De asemenea, atacurile împotriva Bisericilor creștine din Nigeria în ziua de Crăciun au făcut 40 de morți. Aceștia erau creștini fără apărare care se rugau în Biserici când s-au declanșat atacurile cu bombă. A fost un Crăciun însângerat pentru Biserica Sfânta Tereza din Madalla, unde o mașină capcană a ucis 35 de bărbați, femei și copii. Au mai fost încă alte atacuri cu bombă sau cu arme de foc în biserici din regiunea Jos.
Președintele Nigeriei, Goodluck Jonathan, a condamnat atacurile și a spus că în ziua în care 2 miliarde de oameni se bucură de nașterea lui Dumnezeu, nigerienii își plâng morții. Conducători din întreaga lume au condamnat atacurile, asemănându-le cu uciderile pruncilor nevinovați de către Irod. Oamenii care se rugau la Liturghie și au fost uciși în ziua Nașterii lui Hristos sunt de fapt mucenici ai Mântuitorului Hristos.

Traducerea și adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati
Sursa: http://www.persecution.org
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.12.2011, 23:32:23
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Te Deum in noaptea dintre ani !






În toate bisericile Patriarhiei Române vor fi oficiate, la cumpăna dintre ani, slujbe speciale. A devenit deja o tradiție ca la trecerea în noul an, ierarhii și preoții să înalțe rugăciuni de mulțumire pentru anul care a trecut, dar și de cerere pentru anul care urmează.

Și la Catedrala Patriarhală, în noaptea de 31 decembrie 2011 spre 1 ianuarie 2012 va fi oficiată o slujbă de Te Deum. Slujba de la miezul nopții de la Catedrala Patriarhală va fi transmisă în direct de TRINITAS TV.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.12.2011, 15:39:32
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Externe : Staretul Efrem de la Manastirea Vatoped arestat in ajunul Craciunului !

Arestarea starețului de la Vatoped cu doar o zi înainte de sărbătoarea sfântă a Crăciunului a stârnit valuri de proteste în întreaga lume, fiind considerată o formă de intimidare a Bisericii din partea unei părți a clasei politice.







În același timp, detenția unui stareț care nu reprezintă un pericol social, și care este acuzat de un schimb de proprietăți complicat între mănăstire și stat, este văzută de majoritatea creștinilor ca fiind un abuz și un exces absurd de zel din partea justiției grecești. Într-o țară recunoscută pentru sistemul judiciar relaxat, unde traficanții de droguri, falsificatorii de bani și evazioniștii de milioane sunt judecați în libertate pentru că nu prezintă un "pericol social", arestarea unui stareț este o crimă.
Comisia de doctori care l-au examinat pe starețul cu viață sfântă Efrem a declarat că pacientul nu poate suporta detenția datorită stării sale de sănătate. Comunitatea monastică a Mănăstirii Vatoped a declarat într-o scrisoare sprijinul ei pentru Arhimandritul Efrem, se arată de către agenția de știri B.B.C. (http://www.bbc.co.uk).
Mai mult decât atât, sute de greci au manifestat împotriva întemnițării starețului chiar în ziua Ajunului Crăciunului. Mai multe partide politice din Grecia au criticat acid acțiunea, însă Ministrul Justiției, Miltiadis Papaioannou, a spus că nu are intenția în a interveni în sistemul judicar.
Arhiepiscopul Ieronim, primatul Bisericii Ortodoxe a Greciei a pus în discuție timpul arestării, dar a declarat că are încredere în sistemul juridic al țării.
Rusia însă a criticat în termeni mai puțin diplomatici acest abuz de autoritate a statului, milioane de oameni care s-au închinat la Brâul Maicii Domnului care a fost însoțit în Rusia de Starețul Efrem, manifestându-și consternarea și tristețea pentru arestarea sa.
Ministrul Rus de Externe a declarat că decizia arestării violează regulile Curții Europene a Drepturilor Omului.
De asemenea, Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk, Președintele Departamentului pentru relații externe al Bisericii Ruse a spus că arestarea este “un atac ostil împotriva călugărilor din Athos și asupra Bisericii Ortodoxe în general”.
Igor Yakimchuk, Secretarul Departamentului Bisericii Ortodoxe Ruse pentru relațiile externe a spus că decizia de a-l ține în arest pe Efrem “crudă și irațională” și “exclusiv o decizie de natură politică”. “Este un fapt fără precedent și este firesc să ne îngrijorăm” a spus acesta pentru Agenția de știri Interfax Religion. “Chiar dacă asumăm că Efrem este vinovat, arestarea unui stareț trebuie să fie ultima soluție”. Starețul Efrem s-a întâlnit de două ori cu Primul Ministru rus Vladimir Putin în timpul pelerinajului său în Rusia, și aceasta ar fi de fapt rațiunea arestării starețului.
Aceste comentarii au determinat “Uniunea Judecătorilor și Procurorilor” din Grecia să acuze Rusia că încearcă să pună presiune pe sistemul judiciar al Greciei. “Este fără precedent ca o țară străină să critice deciziile justiției independente grecești” a spus purtătorul de cuvânt al Uniunii.
Starețul este acuzat că ar fi primit prin decizie judecătorească lacul Vistonida și mai multe proprietăți în Xanthi, printr-o decizie judecătorească în 2003 (atunci judecătorii ar trebui acuzați) și că apoi ar fi schimbat aceste proprietăți cu unele clădiri. Există însă acte doveditoare că lacul Vistonida aparține Mănăstirii Vatoped din 1080, printre altele și un Decret Imperial Bizantin care certifică proprietatea “totală și pentru totdeauna” a mănăstirii asupra lacului. De fapt, în joc sunt anumite jocuri politice ale partidelor politice din Grecia care încearcă să intimideze lucrarea Bisericii.
*Sursa : doxologia.ro
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.12.2011, 22:47:06
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Hotararea nr.630 ce se pune in aplicare in noaptea trecerii dintre ani !

Hotărârea nr. 630 din 17 februarie 2011 a Sfântului Sinod privind rânduiala liturgică unitară în Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani, precum și pentru respectarea rânduielii citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare:

Având în vedere îndreptățirea propunerii Preasfințitului Părinte Episcop Corneliu al Hușilor privind adoptarea de către Sfântul Sinod a unei hotărâri prin care să se reglementeze rânduiala liturgică unitară ce trebuie urmată în toată Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani și justețea considerațiilor cu caracter liturgic, pastoral și duhovnicesc, privind slujbele ce trebuie oficiate în această noapte, în scopul marcării după cuviință a bucuriei duhovnicești a sărbătorii bisericești din ziua de 1 ianuarie;

Apreciind că cea mai potrivită slujbă în noaptea trecerii dintre ani este cea a Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos, rânduială liturgică prin excelență doxologică, care trebuie urmată de rostirea rugăciunii de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum) și a rugăciunii de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) urmată de cântarea Apărătoare Doamnă..., precum și de cuvântul de învățătură în care să se sublinieze importanța sfințirii timpului în Hristos Mântuitorul, Împăratul veacurilor, și că slujba Tedeumului trebuie săvârșită după Sfânta Liturghie, așa cum se procedează la nivel panortodox și cum prevăd îndrumările tipiconale;

Întrucât în mănăstiri trebuie păstrată în întregime rânduiala săvârșirii celor șapte laude la vremea rostuită, urmând ca la slujba de la miezul nopții (Miezonoptică) să se adauge Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos, rugăciunea de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum) și rugăciunea de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) urmată de cântarea Apărătoare Doamnă...;

Luând act că, pentru a evita excesele străine de duhul credinței și al bunei-cuviințe pastorale, precum și practicile dăunătoare unității liturgice, săvârșite cu ostentație sau din motive pecuniare, este necesar să se respecte rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, aceasta trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor;

Constatând, în cadrul discuțiilor care au avut loc, că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul țării) neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori;

Ținând seama că, în conformitate cu prevederile art. 163 alin. (3) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, este necesar ca Editura și Tipografia Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă să ia măsurile adecvate pentru tipărirea într-o broșură a rânduielii slujbei bisericești din noaptea trecerii dintre ani, cu conținutul aprobat de Sfântul Sinod, care să fie difuzată tuturor unităților de cult din eparhiile Patriarhiei Române;

În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) lit. a) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române (modificat, completat și aprobat prin hotărârea Sfântului Sinod nr. 381/17 februarie 2011), potrivit cărora Sfântul Sinod ”păstrează unitatea dogmatică, liturgică și canonică, statutară și regulamentară în Biserica Ortodoxă Română, precum și comuniunea cu întreaga Biserică Ortodoxă”;

La propunerea Comisiei teologice, liturgice și didactice, precum și a votului unanim exprimat, Sfântul Sinod a hotărât:

1. Ia act de propunerea Preasfințitului Părinte Episcop Corneliu al Hușilor privind stabilirea unei rânduieli liturgice unitare în Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani, precum și de considerațiile și propunerile cu caracter liturgic, pastoral și duhovnicesc formulate, în vederea adoptării unei hotărâri adecvate.

2. Aprobă uniformizarea rânduielii liturgice ce urmează a se săvârși în toate catedralele și bisericile parohiale din Biserica Ortodoxă Română în noaptea trecerii dintre ani și care va consta în: citirea Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos - rânduială liturgică prin excelență doxologică, rostirea rugăciunii de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum), a rugăciunii de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) și a cântării ”Apărătoare Doamnă...”, urmate de un cuvânt de învățătură în care se va sublinia importanța sfințirii timpului în Hristos Mântuitorul, Împăratul veacurilor.

3. Întrucât mănăstirile au îndatorirea săvârșirii în întregime a celor șapte Laude, la vremea lor, aprobă ca, în noaptea trecerii dintre ani, acestea să urmeze rânduiala, întemeiată tipiconal, de săvârșire a Miezonopticii, a Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos, la sfârșitul căreia se vor adăuga rugăciunea de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum), rugăciunea de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) și cântarea ”Apărătoare Doamnă...”.

4. Întrucât sărbătoarea bisericească de la 1 ianuarie (Tăierea împrejur cea după Trup a Domnului și Sf. Vasile cel Mare, Arhiepiscopul Cezareei Capadociei), care este și începutul anului civil, trebuie primită cu bucurie duhovnicească, la sfârșitul Sfintei Liturghii se va oficia slujba Tedeumului, așa cum se procedează la nivel panortodox și cum prevăd îndrumările tipiconale.

5. Aprobă ca Editura și Tipografia Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă să supună aprobării Preafericitului Părinte Patriarh Daniel proiectul de broșură care va cuprinde rânduiala slujbei bisericești din noaptea trecerii dintre ani, cu conținutul aprobat de Sfântul Sinod și care, în scopul uniformizării acestei rânduieli liturgice, să fie difuzată tuturor unităților de cult din eparhiile Patriarhiei Române.

6. Înaltpreasfințiții și Preasfințiții Părinți chiriarhi vor da îndrumările necesare clerului privind respectarea acestor rânduieli liturgice la unitățile de cult din eparhie, precum și despre îndatorirea clerului de a face catehizarea credincioșilor privind rostul doxologic al rânduielii liturgice stabilite pentru slujba din noaptea trecerii dintre ani.

7. Pentru a se evita excesele străine de duhul credinței și al bunei-cuviințe pastorale, precum și practicile dăunătoare unității liturgice, săvârșite cu ostentație sau din motive pecuniare, Înaltpreasfințiții și Preasfințiții chiriarhi vor adresa clerului îndrumarea pastorală și duhovnicească de a respecta rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, această rânduială trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor. În cadrul îndrumărilor respective se va preciza cu limpezime că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul țării) neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori.

În scopul îndrumării clerului din eparhie și a personalului monahal asupra necesității aducerii la îndeplinire și a respectării prevederilor de la punctele 6 și 7 din prezenta hotărâre sinodală, se va putea folosi prilejul conferințelor administrative lunare de la protopopiate și al sinaxelor stareților și egumenilor de mănăstiri și schituri din eparhie, precum și presa scrisă sau alte mijloace audio-vizuale bisericești centrale și eparhiale.

Pentru a veni în sprijinul eparhiilor și al unităților de cult din cuprinsul lor, prezenta hotărâre a Sfântului Sinod a fost comunicată Editurii și Tipografiei Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă (punctul 5), precum și Centrului de Presă BASILICA al Patriarhiei Române (Radio TRINITAS, TRINITAS TV, publicațiile LUMINA, Agenția de știri BASILICA, Biroul de presă).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro mihailt Generalitati 6 14.01.2011 23:11:54
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere fragmente Stiri, actualitati, anunturi 0 13.09.2010 10:25:35
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 0 14.06.2010 18:59:31
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI mq Generalitati 19 02.09.2009 14:54:01
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! mihailt Generalitati 3 21.05.2009 22:43:39