![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Secta islamistă numită Boko Haram a asumat responsabilitatea pentru atacuri, care reprezintă cel mai grav atentat împotriva creștinilor din ultima perioadă. Secta care promovează implementarea legii islamice Sharia a spus că atacurile vor continua. Vineri, o mașină capcană a explodat într-o clădire de trei etaje.
De asemenea, atacurile împotriva Bisericilor creștine din Nigeria în ziua de Crăciun au făcut 40 de morți. Aceștia erau creștini fără apărare care se rugau în Biserici când s-au declanșat atacurile cu bombă. A fost un Crăciun însângerat pentru Biserica Sfânta Tereza din Madalla, unde o mașină capcană a ucis 35 de bărbați, femei și copii. Au mai fost încă alte atacuri cu bombă sau cu arme de foc în biserici din regiunea Jos. Președintele Nigeriei, Goodluck Jonathan, a condamnat atacurile și a spus că în ziua în care 2 miliarde de oameni se bucură de nașterea lui Dumnezeu, nigerienii își plâng morții. Conducători din întreaga lume au condamnat atacurile, asemănându-le cu uciderile pruncilor nevinovați de către Irod. Oamenii care se rugau la Liturghie și au fost uciși în ziua Nașterii lui Hristos sunt de fapt mucenici ai Mântuitorului Hristos. Traducerea și adaptarea: Pr. Ioan Valentin Istrati Sursa: http://www.persecution.org
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
![]() În toate bisericile Patriarhiei Române vor fi oficiate, la cumpăna dintre ani, slujbe speciale. A devenit deja o tradiție ca la trecerea în noul an, ierarhii și preoții să înalțe rugăciuni de mulțumire pentru anul care a trecut, dar și de cerere pentru anul care urmează. Și la Catedrala Patriarhală, în noaptea de 31 decembrie 2011 spre 1 ianuarie 2012 va fi oficiată o slujbă de Te Deum. Slujba de la miezul nopții de la Catedrala Patriarhală va fi transmisă în direct de TRINITAS TV.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Arestarea starețului de la Vatoped cu doar o zi înainte de sărbătoarea sfântă a Crăciunului a stârnit valuri de proteste în întreaga lume, fiind considerată o formă de intimidare a Bisericii din partea unei părți a clasei politice.
![]() În același timp, detenția unui stareț care nu reprezintă un pericol social, și care este acuzat de un schimb de proprietăți complicat între mănăstire și stat, este văzută de majoritatea creștinilor ca fiind un abuz și un exces absurd de zel din partea justiției grecești. Într-o țară recunoscută pentru sistemul judiciar relaxat, unde traficanții de droguri, falsificatorii de bani și evazioniștii de milioane sunt judecați în libertate pentru că nu prezintă un "pericol social", arestarea unui stareț este o crimă. Comisia de doctori care l-au examinat pe starețul cu viață sfântă Efrem a declarat că pacientul nu poate suporta detenția datorită stării sale de sănătate. Comunitatea monastică a Mănăstirii Vatoped a declarat într-o scrisoare sprijinul ei pentru Arhimandritul Efrem, se arată de către agenția de știri B.B.C. (http://www.bbc.co.uk). Mai mult decât atât, sute de greci au manifestat împotriva întemnițării starețului chiar în ziua Ajunului Crăciunului. Mai multe partide politice din Grecia au criticat acid acțiunea, însă Ministrul Justiției, Miltiadis Papaioannou, a spus că nu are intenția în a interveni în sistemul judicar. Arhiepiscopul Ieronim, primatul Bisericii Ortodoxe a Greciei a pus în discuție timpul arestării, dar a declarat că are încredere în sistemul juridic al țării. Rusia însă a criticat în termeni mai puțin diplomatici acest abuz de autoritate a statului, milioane de oameni care s-au închinat la Brâul Maicii Domnului care a fost însoțit în Rusia de Starețul Efrem, manifestându-și consternarea și tristețea pentru arestarea sa. Ministrul Rus de Externe a declarat că decizia arestării violează regulile Curții Europene a Drepturilor Omului. De asemenea, Mitropolitul Ilarion de Volokolamsk, Președintele Departamentului pentru relații externe al Bisericii Ruse a spus că arestarea este “un atac ostil împotriva călugărilor din Athos și asupra Bisericii Ortodoxe în general”. Igor Yakimchuk, Secretarul Departamentului Bisericii Ortodoxe Ruse pentru relațiile externe a spus că decizia de a-l ține în arest pe Efrem “crudă și irațională” și “exclusiv o decizie de natură politică”. “Este un fapt fără precedent și este firesc să ne îngrijorăm” a spus acesta pentru Agenția de știri Interfax Religion. “Chiar dacă asumăm că Efrem este vinovat, arestarea unui stareț trebuie să fie ultima soluție”. Starețul Efrem s-a întâlnit de două ori cu Primul Ministru rus Vladimir Putin în timpul pelerinajului său în Rusia, și aceasta ar fi de fapt rațiunea arestării starețului. Aceste comentarii au determinat “Uniunea Judecătorilor și Procurorilor” din Grecia să acuze Rusia că încearcă să pună presiune pe sistemul judiciar al Greciei. “Este fără precedent ca o țară străină să critice deciziile justiției independente grecești” a spus purtătorul de cuvânt al Uniunii. Starețul este acuzat că ar fi primit prin decizie judecătorească lacul Vistonida și mai multe proprietăți în Xanthi, printr-o decizie judecătorească în 2003 (atunci judecătorii ar trebui acuzați) și că apoi ar fi schimbat aceste proprietăți cu unele clădiri. Există însă acte doveditoare că lacul Vistonida aparține Mănăstirii Vatoped din 1080, printre altele și un Decret Imperial Bizantin care certifică proprietatea “totală și pentru totdeauna” a mănăstirii asupra lacului. De fapt, în joc sunt anumite jocuri politice ale partidelor politice din Grecia care încearcă să intimideze lucrarea Bisericii. *Sursa : doxologia.ro
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hotărârea nr. 630 din 17 februarie 2011 a Sfântului Sinod privind rânduiala liturgică unitară în Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani, precum și pentru respectarea rânduielii citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare:
Având în vedere îndreptățirea propunerii Preasfințitului Părinte Episcop Corneliu al Hușilor privind adoptarea de către Sfântul Sinod a unei hotărâri prin care să se reglementeze rânduiala liturgică unitară ce trebuie urmată în toată Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani și justețea considerațiilor cu caracter liturgic, pastoral și duhovnicesc, privind slujbele ce trebuie oficiate în această noapte, în scopul marcării după cuviință a bucuriei duhovnicești a sărbătorii bisericești din ziua de 1 ianuarie; Apreciind că cea mai potrivită slujbă în noaptea trecerii dintre ani este cea a Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos, rânduială liturgică prin excelență doxologică, care trebuie urmată de rostirea rugăciunii de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum) și a rugăciunii de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) urmată de cântarea Apărătoare Doamnă..., precum și de cuvântul de învățătură în care să se sublinieze importanța sfințirii timpului în Hristos Mântuitorul, Împăratul veacurilor, și că slujba Tedeumului trebuie săvârșită după Sfânta Liturghie, așa cum se procedează la nivel panortodox și cum prevăd îndrumările tipiconale; Întrucât în mănăstiri trebuie păstrată în întregime rânduiala săvârșirii celor șapte laude la vremea rostuită, urmând ca la slujba de la miezul nopții (Miezonoptică) să se adauge Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos, rugăciunea de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum) și rugăciunea de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) urmată de cântarea Apărătoare Doamnă...; Luând act că, pentru a evita excesele străine de duhul credinței și al bunei-cuviințe pastorale, precum și practicile dăunătoare unității liturgice, săvârșite cu ostentație sau din motive pecuniare, este necesar să se respecte rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, aceasta trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor; Constatând, în cadrul discuțiilor care au avut loc, că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul țării) neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori; Ținând seama că, în conformitate cu prevederile art. 163 alin. (3) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, este necesar ca Editura și Tipografia Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă să ia măsurile adecvate pentru tipărirea într-o broșură a rânduielii slujbei bisericești din noaptea trecerii dintre ani, cu conținutul aprobat de Sfântul Sinod, care să fie difuzată tuturor unităților de cult din eparhiile Patriarhiei Române; În temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) lit. a) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române (modificat, completat și aprobat prin hotărârea Sfântului Sinod nr. 381/17 februarie 2011), potrivit cărora Sfântul Sinod ”păstrează unitatea dogmatică, liturgică și canonică, statutară și regulamentară în Biserica Ortodoxă Română, precum și comuniunea cu întreaga Biserică Ortodoxă”; La propunerea Comisiei teologice, liturgice și didactice, precum și a votului unanim exprimat, Sfântul Sinod a hotărât: 1. Ia act de propunerea Preasfințitului Părinte Episcop Corneliu al Hușilor privind stabilirea unei rânduieli liturgice unitare în Biserica Ortodoxă Română pentru slujba ce se oficiază în noaptea trecerii dintre ani, precum și de considerațiile și propunerile cu caracter liturgic, pastoral și duhovnicesc formulate, în vederea adoptării unei hotărâri adecvate. 2. Aprobă uniformizarea rânduielii liturgice ce urmează a se săvârși în toate catedralele și bisericile parohiale din Biserica Ortodoxă Română în noaptea trecerii dintre ani și care va consta în: citirea Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos - rânduială liturgică prin excelență doxologică, rostirea rugăciunii de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum), a rugăciunii de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) și a cântării ”Apărătoare Doamnă...”, urmate de un cuvânt de învățătură în care se va sublinia importanța sfințirii timpului în Hristos Mântuitorul, Împăratul veacurilor. 3. Întrucât mănăstirile au îndatorirea săvârșirii în întregime a celor șapte Laude, la vremea lor, aprobă ca, în noaptea trecerii dintre ani, acestea să urmeze rânduiala, întemeiată tipiconal, de săvârșire a Miezonopticii, a Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos, la sfârșitul căreia se vor adăuga rugăciunea de mulțumire (din Liturghier, Molitfelnic sau Cartea de Tedeum), rugăciunea de intrare în Noul An (de la slujba Tedeumului) și cântarea ”Apărătoare Doamnă...”. 4. Întrucât sărbătoarea bisericească de la 1 ianuarie (Tăierea împrejur cea după Trup a Domnului și Sf. Vasile cel Mare, Arhiepiscopul Cezareei Capadociei), care este și începutul anului civil, trebuie primită cu bucurie duhovnicească, la sfârșitul Sfintei Liturghii se va oficia slujba Tedeumului, așa cum se procedează la nivel panortodox și cum prevăd îndrumările tipiconale. 5. Aprobă ca Editura și Tipografia Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă să supună aprobării Preafericitului Părinte Patriarh Daniel proiectul de broșură care va cuprinde rânduiala slujbei bisericești din noaptea trecerii dintre ani, cu conținutul aprobat de Sfântul Sinod și care, în scopul uniformizării acestei rânduieli liturgice, să fie difuzată tuturor unităților de cult din eparhiile Patriarhiei Române. 6. Înaltpreasfințiții și Preasfințiții Părinți chiriarhi vor da îndrumările necesare clerului privind respectarea acestor rânduieli liturgice la unitățile de cult din eparhie, precum și despre îndatorirea clerului de a face catehizarea credincioșilor privind rostul doxologic al rânduielii liturgice stabilite pentru slujba din noaptea trecerii dintre ani. 7. Pentru a se evita excesele străine de duhul credinței și al bunei-cuviințe pastorale, precum și practicile dăunătoare unității liturgice, săvârșite cu ostentație sau din motive pecuniare, Înaltpreasfințiții și Preasfințiții chiriarhi vor adresa clerului îndrumarea pastorală și duhovnicească de a respecta rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, această rânduială trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor. În cadrul îndrumărilor respective se va preciza cu limpezime că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul țării) neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori. În scopul îndrumării clerului din eparhie și a personalului monahal asupra necesității aducerii la îndeplinire și a respectării prevederilor de la punctele 6 și 7 din prezenta hotărâre sinodală, se va putea folosi prilejul conferințelor administrative lunare de la protopopiate și al sinaxelor stareților și egumenilor de mănăstiri și schituri din eparhie, precum și presa scrisă sau alte mijloace audio-vizuale bisericești centrale și eparhiale. Pentru a veni în sprijinul eparhiilor și al unităților de cult din cuprinsul lor, prezenta hotărâre a Sfântului Sinod a fost comunicată Editurii și Tipografiei Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă (punctul 5), precum și Centrului de Presă BASILICA al Patriarhiei Române (Radio TRINITAS, TRINITAS TV, publicațiile LUMINA, Agenția de știri BASILICA, Biroul de presă).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
În prima zi a anului, în toate bisericile se va oficia Liturghia Sfântului Vasile cel Mare. Ca formă, aceasta provine din Liturghia Antiohiană, pe care Sfântul Vasile cel Mare a rescris-o în a doua jumătate a secolului al IV-lea.
„În fiecare an în ziua de 1 ianuarie Biserica noastră prăznuiește pe lângă Praznicul Tăierii împrejur a Domnului nostru Iisus Hristos și pe Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, Arhiepiscopul din Cezareea Capadociei. De aceea, în această zi în cinstea Sfântului Vasile cel Mare se săvârșește Liturghia care îi poartă numele și care este alcătuită de către el și se săvârșește de 10 ori pe an, având o rânduială mult mai practică întrucât anaforaua liturgică a acestei Liturghii este mai dezvoltată”, a explicat pentru TRINITAS TV părintele arhimandrit Antim David, slujitor la Catedrala Patriarhală. Liturghia Sfântului Vasile cel Mare se săvârșește de zece ori pe an: în Ajunul Crăciunului și în cel al Bobotezei, în ziua de prăznuire a Sfântului Vasile cel Mare, pe 1 ianuarie, în primele cinci duminici din Postul Mare, în Joia Mare și în Sâmbăta Mare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cristi ne-ai zapacit de tot.
Mai sus in articolul citat, al Sinodului, scrie: "...este necesar să se respecte rânduiala citirii molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în zile de post, în cazuri individuale și, după caz, în legătură cu Taina Sfântului Maslu, atunci când bolnavul solicită, aceasta trebuind să fie însoțită de post și spovedanie, atât din partea clericilor, cât și a credincioșilor;.." "Constatând, în cadrul discuțiilor care au avut loc, că citirea Molitfelor Sfântului Vasile cel Mare în noaptea trecerii dintre ani este o practică regională (mai ales în sudul țării) neaprobată de Sfântul Sinod, inexistentă în alte zone ale țării și mai ales în practica altor Biserici Ortodoxe surori; Ținând seama că, în conformitate cu prevederile art. 163 alin. (3) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, este necesar ca Editura și Tipografia Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă să ia măsurile adecvate pentru tipărirea într-o broșură a rânduielii slujbei bisericești din noaptea trecerii dintre ani, cu conținutul aprobat de Sfântul Sinod, care să fie difuzată tuturor unităților de cult din eparhiile Patriarhiei Române;" In mesajul urmator vii si spui ca se citesc Moliftele Sf. Vasile peste tot si citezi pe par. Antim David. Sfintia sa nu trebuie sa asculte de Sinod? Sau cum functioneaza lucrurile? Eu nu mai pricep nimic. La noi se citesc pe ianuarie aceste molifte. Mai multe nu stiu, dar acum m-ati zapacit cu totul si m-ati pus pe ganduri. Le mai aud pe masluri, si ma inspaimanta destul. Mi se par cumva utile, desi cam dure pentru un sfant si in biserica (adica blesteme si alte cele). Sa ne ajute Dumnezeu, iar Sf. Vasile prin moliftele sale sa ne fereasca de rau.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un nou an nou cu spor in toate , sanatate si bucurii !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 22:11:54 |
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 09:25:35 |
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 17:59:31 |
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 13:54:01 |
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 21:43:39 |
|