![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum explicati posibila contradictie? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu e nicio contradicție, pentru că se vorbește despre lucruri diferite. Dihotomia spirit - trup e una, posibila dihotomie dintre cele două naturi este alta.
Spiritul, sau sufletul, nu e totuna cu natura, sau cu naturile, sale. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
insa in conceptia dublei pesonalitati a lui Iissu nu este precizt in ce consta diferenta intre firea umana si cea divina , care le sint caracteristicile si de e nu poate fi doar o perfectiune divine care sa umple cu totul un vas in forma de trup omenesc . Adica noi ca oameni plini de omenesc in momentul cind devenim desavirsiti deplini in sfintenia noastra ce mai pastram din fostul omnensc si care sa nu fie sfintenie de la Dumnezeu ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"cu acel suflet unic al Său și în acel Preasfânt Trup se află Isus acum, în Cer." Întru totul adevărat! Și vă felicit pentru inițierea acestui topic atât de folositor pentru înțelegerea corectă a adevărurilor de credință privitoare la Maica Domnului! Topic-ul acesta mi-a amintit de un cuvânt minunat al vrednicului de pomenire părinte profesor Dumitru Stăniloae: "În Sfânta Treime bate o Inimă omenească". Să aveți o seară binecuvântată!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Probabil ați auzit de un curent de opinie care animă pe unii teologi germani și nu numai. Dealtfel, studiind timp de doi ani într-o facultate catolică din Germania, se poate ca părintele Dumitru Stăniloaie să fi intrat în legătură cu adepții acestei teorii (fiica părintelui trăiește și acum în Germania). Este vorba de o teorie, pe cât de frumoasă pe atât de îndrăzneață, potrivit căreia nu numai noi, oamenii, ne-am schimbat în urma Întrupării, ci și Dumnezeu S-a schimbat, înomenindu-se. De aceea Dumnezeu ar avea, în prezent, o altă perspectivă asupra umanității decât o avea în vremurile vechi. Poate că dv știți mai mult despre această opinie și ne puteți spune mai multe ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Schimbate pot fi doar percepțiile noastre despre Dumnezeu, ceea ce nu e același lucru. Last edited by mirela.t; 02.01.2012 at 06:13:54. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Întruparea Domnului a însemnat pentru noi revelarea libertății absolute față de ceea ce numim noi, cu aproximație riscantă, fire dumnezeiască iar Învierea Domnului înseamnă (și) eliberarea de toate limitările naturii umane, dintre care cea mai plină de consecințe este moartea. Și mai mult, ridicarea naturii umane înviate la plenitudinea Sfintei Treimi. El a luat pârga naturii noastre (adică natura omenească în a ei desăvârșire) și a dat-o iarăși Tatălui, făcând ca un lucrător de pământ care aduce lui Dumnezeu pârga roadelor, ca prin aceasta Dumnezeu să binecuvânteze tot câmpul. El a adus Tatălui pârga naturii omenești, și Tatăl a admirat jertfa, și pentru vrednicia Celui ce a adus jertfa, și pentru însăși curăția jertfei. Așa că Tatăl a luat-o cu mâinile Sale și a pus-o lângă Sine, zicând: „Șezi de-a dreapta Mea” (Psalmul 109, 1). Dar cărei naturi a grăit Dumnezeu? Către natura cea omenească, ori către natura cea dumnezeiască a lui Hristos? Arătat este că aceleia căreia îi spusese odinioară: „Pământ ești și în pământ te vei întoarce” (Facerea 3, 19). Nu era destul că natura omenească, prin Hristos, s-a ridicat la cer? Nu era destul că ea a ajuns în lăcașul îngerilor? Nu era, oare, această cinste negrăită? Însă ea a trecut mai presus de îngeri, s-a înălțat peste arhangheli, peste heruvimi și serafimi, și nu s-a oprit până ce a șezut pe tronul lui Dumnezeu. Socotește cât de jos stătea înainte natura omenească și cât de sus s-a ridicat! Nu se putea să cadă mai jos decât căzuse omenirea, și nici mai sus nu putea a se ridica decât a ridicat-o Hristos. Căci natura omenească prin Hristos s-a ridicat la cer. (Sfântul Ioan Hrisostom - Omilie la Înălțarea Domnului)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 02.01.2012 at 07:34:04. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu vad legatura titlului topicului cu tema luata in discutie .
Din punctul meu de vedere Dumnezeu este deplin iar ceva deplin nu mai are loc de alte impliniri caci altfel 'ar da pe alaturi'. In rest daca ni se pare ca ceva este nou este doar manifestarea acestei deplinatati in diferitele ei forme. Noi nu putem spune cu exactitate ce este omenensc si ce divin pentru ca nu avem o suficienta cunoastere de sine ca parte a cunoasterii lui Dumnezeu. Daca contientizam faptul ca indepartind tot ceea cee ste imperfect in noi nu poate ramine decit perfectiunea , idepartind tot ceea cee ste omeensc ramine doar ceea ce este divin ei abia atunci ne dam seama ca nu mai avem cu ce il umaniza pe Dumnezeu ci doar noi trebuie sa ne indumnezeim . Tema firii duble a lui Hristos una divina si una umana iar este una falsa din moment ce tot binele din noi provine de la Dumnezeu- din firea Sa deplina. Cum mai poate incape ceva in plus care sa fie adaugat perfectiunii? Desigur am putea intra in anumite detalii legate de cerurile imparatiei interioare , calitati , defecte , cizelare si spalare cu mentiunea ca noi avem mai putine calitati si care sint in curs de desavirsire iar Dumnezeu are mai multe si toate desavirsite . Si atunci ce avem noi bun si Dumnezeu nu are? El le are pe toate doar ca le manifesta la alte nivele si in alta ordine avind alte prioritati care vin din intelepciune desavirsita, cunoastere desavirsita si asumarea mersului intregului Univers -urmarind cele doua -trei scopuri pentru care a fost creat ca manifestare a Sa. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Maria Egipteanca | costel | Diverse Sarbatori | 14 | 20.04.2013 23:12:19 |
Maria, femeia sfanta a musulmanilor | cristiboss56 | Religia Islamica | 75 | 28.02.2011 16:15:23 |
Sfanta Maria Magdalena | mihele_m | Intrebari utilizatori | 0 | 22.07.2010 10:07:47 |
Sfanta Fecioara Maria | MariaB | Biserica Romano-Catolica | 62 | 15.02.2010 00:44:33 |
|