![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Biserica lui Hristos e un organism nu o organizatie. Din pacate foarte multi au impresia ca mantuirea are legatura cu organizatia de care apartin. Citat:
Epistola a doua către Timotei a Sfântului Apostol Pavel 16. Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos spre învățătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înțelepțirea cea întru dreptate, 17. Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit, bine pregătit pentru orice lucru bun. Cat despre hula impotriva Duhulu Sfant nici nu stiu daca mai are sens sa discutam. E inutil sa incercam sa demonstram ca cineva care in viata lui domneste Isus si nu el insusi ar putea sa huleasca impotriva Duhului Sfant. |
#33
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inainte de a parasi ortodoxismul cat stiati din invatatura pe care o marturiseste acesta (comparativ cu cut stiti despre invataturile actualei confesiuni de exemplu)? Cat de des mergeati la Biserica? Si de ce va intrab asta? Pentru ca din cate persoane care s-au convertit de la ortodoxism ori au facut-o din diverse interese (sunt sigur ca nu din cauza asta ati facut-o dvs), fie nu stiau mai nimic despre Biserica din care faceau parte si cineva care stia cum "sa puna problema" ii putea convinge foarte usor? Pentru cei din a doua categorie, cum pot acestia sa spuna ca nu se regaseau si nu isi gaseau linistea in BO cand ei nu au caut-o acolo? Citat:
Sa presupunem ca Fecioara Maria e Nascatoare de Dumnezeu. Cum majoritatea protestantilor si neoprotestantilor sustin ca nu e, cum vor putea acestia sa se mantuiasca au hulit impotiva Maicii Sale si automat impotiva Duhului Sfant pentru ca nu au recunoscut invatatura corecta? Invatand altceva decat ceea ce au invatat Hristos si Apostolii nu este hula? Fara sa fie citat din Sf Scriptura, inteleptiunea omului este tot din asemanarea cu Dumnezeu: "Drumul spre Iad este pavat cu bune intentii".
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vedeti dumneavoastra oamenii incearca sa reduca nasterea din nou la o activitate religioasa, la un botez sau la mai cine stie ce. Stiu care e doctrina ortodoxa si stiu ca multi o sa ma critice zicand ca atac doctrina dar nu asta mi-e intentia deloc. Pentru mine asta a fost nasterea din nou. Momentul in care tot ce am invatat pana atunci a trebuit sa sterg cu buretele. Si sa incep din nou de la zero o viata bazata pe Isus si nu pe mine. Si toate acestea au fost prin Harul Lui si nu prin efortul meu - a lui sa ii fie slava in vecii vecilor. Si de aceea il marturisesc pe Hristos. Nu trebuie sa strig in gura mare in statii de autobuz dar nici nu pot sa tac pentru ca El mi-a schimbat viata. O fac din dragoste pentru El si atat. Ca un copil care este mandru de cine este tatal lui. Citat:
22. Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut? 23. Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea. Vedeti dumneavoastra aici sunt oameni care nu numai ca au spus doamne doamne dar au avut o adevarata activitate religioasa. Ceea ce am facut eu in ortodoxie a fost fix zero. Adica aici sunt oameni care au scos draci din oameni, oameni care au facut minuni, si au proorocit si toate astea in numele Lui. Adica activitate religioasa serioasa nu cateva rugaciuni si posturi. Si reprezita zero pentru Domnul Isus. Ba chiar o numeste faradelege. Nu pot decat sa ma uit inapoi la viata mea si sa trag o singura concluzie - oamenii acestia sunt oameni care nu sunt nascuti din nou. Oameni care tot ceea ce fac nu fac din dragoste pentru Domnul Isus. Oameni care Isus nu este Domn in viata lor. Citat:
Ca si o concluzie, nu am parasit ortodoxia ca sa ma mut intr-o alta religie organizata. Pentru ca stiu ca nici o religie organizata nu poate sa imi dea ceea ce imi da Isus - iertare, sansa la o noua viata, posibilitatea sa il chem pe Dumnezeu tata si sansa sa fiu fiul lui. Si asta pentru tot ce a facut El la cruce si pentru dragostea lui nu din cauza ca eu sunt bun sau ca fac parte din religia corecta sau adevarata sau ca am nu stiu cata activitate religioasa. |
#35
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pot sa va spun insa ca daca credeti ca ati facut fapte bune, si ati fost model poe vremea cand ati fost ortodox doar cu gandul ca asa va mantuiti ati gresit foarte mult si nu ati stiut care este cu adevarat credinta ortodoxa. Pentru ca nu asta este credinta ortodoxa. Nu facem fapte bune sa ne mantuim ci facem fapte bune sa ne vindecam de pacat. daca sunteti mandru nu veti reusi sa scapati de mandrie decat facand faptele smereniei. daca sunteti egoist nu veti reusi sa scapati de egoism decat facand faptele milosteniei si iubirii de semeni. Scopul ortodoxului nu este mantuirea ci este sfintenia ce o primesti prin Duh Sfant. Si aceasta nu o primesti decat prin despatimire, prin curatire de pacate. Ati inteles total gresit credinta si ati aplicat-o la fel de gresit. de aceea ati ajuns intr-un impas insa neavand langa dvs un om cu adevarat intelept ati fost prada usoara ratacitilor. Ma iertati inca odata dar va asigur ca faptele cele bune trebuiesc facute spre curatare iar la final spre prisosinta. trebuie sa ajungem la masura in care facem fapte bune din firea noastra fara nici un gand decat de a face bine pentru ca asa suntem noi, buni si atat nu pentru ca stim ca asa ne mantuim. Va trebui sa facem fapte bune ca sa ne curatam pana la masura in care vom da cu bucurie si pace si vom zice Slava Tie Doamne ca mi-ai dat cele ce am ca sa pot sa dau si eu fara nici un gand de a primi ceva in schimb. Cu Dumnezeu nu facem targuri. Scopul ortodoxului nu este mantuirea ci sfintirea, am mai spus-o iar ca sa ne sfintim trebuie sa ne curatam. Ne sfintim prin Duhul Sfant , iar Hristos intra in inima doar daca este curatita altfel te cerceteaza si pleaca. Va zice " iata sunt la usa si bat." insa inauntru ce domneste? Singurul mijloc de a ne sfinti este a dobandi Duhul Sfant si aceasta se face prin curatire de pacate. Singurul mijloc de a ne curati de pacate este prin lumina faptelor bune si prin credinta. Nu e de ajuns credinta fara fapte dupa cum nu e de ajuns faptele fara credinta. Degeaba fac fapte, cum ati facut dvs, daca credinta era inteleasa gresit, dupa cum degeaba am credinta daca nu fac deloc fapte. Pot sa cred ca a fost Iisus pe pamant, pot sa cred ca s-a rastignit dar daca nu am scapat de egoism si de mandrie nu fac nimic, pentru ca in mine, in inima mea troneaza egoismul si mandria si rautatea care nu imi vor asigura un loc in Rai. Calea care ne ofera sfintirea , au incercat-o sfintii nostri, sunt exeprienta lor pe care ne-auporedat-o noua. Nimeni mai bine ca ei nu stiu cum este sa te lupti cu diavolul mandriei sau al maniei sau al egoismului, si nimeni mai bine ca ei nu au reusit sa ii invinga. Aceasta cale a ortodoxiei este cea care le imbina pe toate. Asa cum spunea Sf. Teofan Zavoratul, toti isi spun ca au biserici, insa unele au doar capul si le lipsesc picioarele sau mainile, altele au mainele si le lipsesc capul insa biserica ortodoxa din acest punct de vedere este intreaga cu cap , maini si picioare. Pe toate scrie biserica dar sunt ele toate cu adevarat biserici? Bisericii ortodoxe nu ii lipseste nimic ca sa dobandim Duhul Sfant insa noi trebuie sa fim intelepti si sa stim cum sa pasim pe aceasta cale. iar daca nu stim atunci sa coboram mandria si cu capul plecat sa mergem la un parinte induhovnicit sa ne invete. Daca faceati asta astazi erati alt om care ar fi inteles cu adevarat ca faptele bune nu se fac pentru mantuire ci pentru curatire. Ma iertati inca odata ca va zic toate astea si nu va necajiti pe mine. Dumnezeu sa va dea minte luminata !
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 29.12.2011 at 11:40:45. |
#36
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mie mi se pare ca ceea ce ati facut dumneavoastra e un caz tipic de inselare. Diavolul, suparat fiind ca l-ati deranjat atita fiind un bun crestin orodox, a actionat pe calea obisnuita: v-a transmis ca tot ceea ce faceti e inutil. Acum, nu numai ca nu mai faceti toate aceste jertfe, insa si spuneti ca e corect cum procedati doar "pentru ca va simtiti ca un copil mindru de cine e Tatal lui". Cum bine ati remarcat, noi pacatosii trebuia sa fim pe cruce. Si multi dintre noi incercam sa ne tinem de aceasta cruce, fiecare cum putem: unul tine post, altul merge pe jos in loc sa ia taxiul, altul bea apa in loc de suc. Sint lucruri marunte, dar ele formeaza micile jertfe pe care i le putem oferi zilnic Domnului nostru. Daca tot meditati la jertfa Domnului nostru amintiti-va ca El a cazut de 3 ori, tocmai ca sa ne arate ca nu trebuie sa abandonam lupta. Pe de alta parte, toata viata Lui a fost saracie, umilinta, jertfa. Dumneavoastra credeti ca v-ati nascut din nou numai pentru ca va simtiti bine? Cititi scrisorile sfintului Pavel care s-a nascut din nou intr-un mod stiut de toata lumea. Cit de bine s-a simit el in viata lui paminteasca, cind spunea ca pentru el moartea e un cistig? Referitor la ceea ce ati gindit atunci cind erati un bun crestin, ca Domnul ar fi bucuros sa va aiba in Rai. Cititi invataturile sfintilor si veti vedea ca si ei s-au luptat cu genul acesta de ginduri pina sa ajunga la adevarata smerenie. Si ei s-au luptat cu imboldul renuntarii, si lor le-a trecut prin cap ca stradania lor e fara sens, si lor li s-a parut la un moment dat ca sint desavirsiti; unii din ei chiar au fost ispitit sa se sinucida. Dar asta e lupta noastra cu cel rau. Imi pare rau pentru dumneavoastra ca ati renuntat la aceasta lupta. Last edited by nutucutu; 29.12.2011 at 14:03:13. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bine bine ve-ti spune insa din scriptura nu reiese de nicaieri ca Duhul Sfint va veni vreodata pe pamint , intradevar nu reiese in mod evident si nici nu trebuie caci altfel cum sa mai fim pusi la incercare Sa nu uitam ca promisiunea Duhului Sfint si cele 3 sau mai multe misiuni din promisiunea lui Iisus din Ioan se pot referi si la o intrupare divina nu doar la deschiderea harului , inchiderea lui si deschiderea lui pt vecie in vremea Judecatii. La urma urmei in ce fel nu putea sa vina Duhul Sfint atita vreme cit IIsus mai era inca in viata printre ucenici? -putea sa vina in orice forma oricare ar fi ea insa inca nu era vremea pentru calauzirea in tot adevarul tocmai pentru ca -si Iisus a spus-o "voi nu puteti purta" . Apoi mai sint doua specte -o intrebare despre versetul Zah 1 15 Dar este puternică mânia Mea împotriva neamurilor trufașe! Căci Eu Mă întărâtasem doar puțin, dar ele s-au înverșunat în rele". -cum oare se intarita Dumnezeu astfel incit in zilele noastre sa aibe ca raspuns din partea celor criticati invazia Ierusalimului veniti din toate tarile din jur si chiar o impotrivire a tuturor semintiilor lumii induse in eroare de acelasi Dumnezeu cu buna stiinta? ca sa intelegeti mai bine efectele fulminante si contextul planetar va rog citi Ezechiel 38 de la 16 pina jos. apoi la fel de posibil este ca venirea lui Dumnezeu impreuna cu toti sfintii sai din Zaharia 14 -in context vedem bine nu este unul trecut ci unul viitor -sa fie cu adevarat intro forma intrupata si neasteptata , incredibila atit in ceea ce ce priveste posibilitatea cit si incredibila ca aparenta fizica si asta in mod intentionat ca sa fim pusi la incercare in privinta credintei. alt indiciu este in legatura cu intrecerea dintre Dumnezeu si falsii profeti pe care ii intreaba De unde vine el" iar ei dovedint prin nestiinta ca nu au daruri de cunostere arata ca nu sint decit falsi profeti insa relevant pentru faptul ca acest eveniment nu se afla acum 2000 de ani este intrebarea lor catre El "Unde este Domnul dreptatii?" stiind ca Domnul dreptatii nu poate face referire decit la Iisus venit a dioua oara si caruia Dumnezeu abia acum ii da sa faca dreptate prin Judecata . Bine bine vom spune dar una este "Domnul Dumnezeul nostru" si alta este Duhul Sfint ... insa sa luam in considerare posibilitatea ca -la fel de bine poate fi Dumnezeu Unic Cel vechi de zile insa sa se prezinte mai intii ca find doar Duhul Sfint cel promis, apoi scriptura nu ne vb nicaieri despre vre-un Duh Sfint fals ci doar despre Iisusi mincinosi in schimb istoria cestinismului ne ofera un indiciu si anume lucrarea arhiereului Nicodim din secolul 3 care la porunca lui Dumnezeu s-a prefacut cu buna stiinta ca este Duhul Sfint in fata unei gloate de creduli iar raspunsul sau in fata celor care i-au pus anatema a fost ca lucrarea lui nu este pentru cei de atunci ci pentru cei din vremea sfirsitului. Cumva bate saua sa priceapa inteleptul. |
#38
|
||||
|
||||
![]() |
#39
|
||||
|
||||
![]()
este o evanghelie apocrifa formata din 2 parti. Prima parte descrie intalnirea dintre Iisus cu Pilat in pretoriu si minunile care au avut loc acolo, iar a 2-a parte este descrisa coborarea lui Iisus in iad. Doamne ajuta!
|
#40
|
||||
|
||||
![]() Citat:
pai ce facem? luam de bune apocrifele, sau nu? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O posibila contradictie intre notiunile de Rai si Iad | MihaiG | Morala Crestina | 217 | 09.04.2013 16:33:55 |
Ce se-ntampla cu cei care parasesc manastirea? | ory | Calugarul | 492 | 02.02.2013 15:36:10 |
Care este rostul pe pamant a celor necasatoriti si a celor fara copii? | sophia | Nunta | 52 | 18.10.2010 12:02:02 |
Libertatea fata de patimi e posibila in aceasta viata | ioan-eugen | Intrebari utilizatori | 4 | 16.03.2010 11:14:19 |
|