![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1) La Florența nu a fost vreo negociere de tip "credință contra ajutor militar". Din niciun document ori izvor istoric nu rezultă acest lucru. 2) "Un număr de episcopi ortodocși" înseamnă episcopatul ortodox, în frunte cu patriarhul de Constantinopol. 3) "Formularea eretică pe care o amintiți este condamnată de Biserică". Când ? Printre cei care au semnat acel Conciliu Ecumenic, al cărui caracter ecumenic a fost, la vremea respectivă, recunoscut de toți participanții și de împăratul ce ședea pe scaunul lui Constantin cel Mare, s-a aflat și mitropolitul Damian al Moldovei. Întors, de la Conciliu, în Moldova, el nu a renegat nimic din ce semnase, murind în scaunul său, ca un bun catolic. Eu nu cunosc niciun act prin care Biserica Ortodoxă Română, atunci, mai târziu, ori în zilele noastre, a renegat pe cei care au semnat atunci, ori ar fi declarat că semnăturile au fost smulse cu forța, ori prin înșelare, ori ca urmare a presiunilor politice. Dacă aveți cunoștință de un asemenea act, sunt curios să îl cunosc și eu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa inteleg faptul ca BRC nu recunoaste faptul ca invatatura marturisita la sinoade a fost insuflata de Duhul Sfant si ca respecata Traditia apostolica? Asta e noua. Nu o stiam. Daca e asa, asta inseamna ca orice dezaxant poate veni sa spuna, asa cum au si facut de altfel, ca ei au traditie si ca au respectat-o de la Hristos pana astazi si ca ei nu s-au supus nici unui sinod pentru ca toate au fost sub amentintarea puterii lumesti: imparatul care ii executa, papa care ii excomunica, inchizitia care ii totura si ucidea. Inchizitia a fost totusi practicata pe baza unei invataturi a BRC si invatata pe papii infailibili. Si dupa contrazisa mai nou de alti papi infailibili. Un alt papa, tot infailibil, Leon al III-lea a sustinut Crezul in varianta ortodoxa. Dupa, altii papi, tot infailibili l-au contrazis. Cam multe probleme are BRC in ceea ce priveste invatatura. In BO daca apar o multime de dezaxati care sustin erezii, asta nu nu schimba invatatura pentru ca ea este bazata pe Sf Parinti si pe Sinoade pe care noi le recunoastem. Daca maine se aduna toti episcopii ortodocsi si accepta filioque nu se schimba invatatura. S-au mai ratacit unii. Atat. Hristos si BO ramane aceeasi. Daca papa care e infailibil spune maine ca se scoate filioque, se "schimba" si Hristos si BRC.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Problema este că nu cunosc să existe un document al vreunui succesor al lui Damian al Moldovei, ori vreun patriarh, ori vredun sinod al BOR care să fi declarat formal: "IPS. Damian a fost dezaxat și a susținut o erezie. Anathema !". Poate fi părerea dv, dar nu aveți nicio dovadă că este părerea Bisericii dv. Încă o dată vă spun: din documente ortodoxe reiese că mitrolopitul Damian a murit în scaunul său, ca mitropolit ortodox al Moldovei aflat în deplină comuniune cu Papa.
După moartea lui Damian, succesorul lui a fost tot un mitropolit ortodox aflat în deplină comuniune cu Papa. După mai mulți ani, acesta a fost înlocuit în scaun într-un mod în flagrantă contradicție cu canoanele ortodoxe. Dar aici e o întreagă poveste și deja divagăm. Cert e că nici "succesorul succesorului", care a recăzut în schismă, uzurpator sau nu, nu a reclamat niciodată că Damian a fost dezaxat și a semnat o erezie.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Orice abatere de la invatatura Bisericii e erezie, chiar daca exista sau nu un document emis in acest sens de Sf Sinod. Nu am divagat. E simplu, topicul e filioque. Dar "filioque" nu a aparut din neant. Filioque este o invatatura a BRC. Ca sa argumentam ca "filioque" este o invatatura gresita ne folosim si de celelalte invataturi ale BRC. Una dinte ele spune ca papa este infailibi. Daca un papa a spus ca "filioque" este erezie si a statornicit invatatura ortodoxa, iar altul a spus ca "filioque" e invatatura corecta, dar in acelasi timp nici unul nu putea gresi in materie de invatatura la ce concluzie putem ajunge? Simplu: cel putin una din invataturi e gresita. Deci alegeti: "filioque" sau "infailibilitatea papei"? Corect ar fi ambele.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2) nu, nu e vorba de episcopatul ortodox în frunte cu patriarhul. E vorba de 33 de răsăriteni: 16 mitropopliți, patru locțiitori de patriarhi, patru diaconi și reprezentanții celorlalți domnitori răsăriteni. 3) În 1443, patriarhii Alexandriei, Antiohiei și Ierusalimului, întruniți la Ierusalim, au declarat fără valoare cele semnate la Florența, iar pe patriarhul ecumenic Mitrofan II, numit de popor, „omorâtorul de mamă”, adică de Biserică, l-au declarat depus din scaun. Când Isidor al Kievului și Moscovei s-a întors în Rusia, a fost depus din scaun, iar Rusia și-a ales pt prima oară mitropolit unul dintre proprii episcopi, fără a mai cere confirmarea Bizanțului care la acea vreme era apostat. Într-un sinod ținut la Constantinopol în 1483, la care au participat din nou patriarhii Alexandriei, Antiohiei și Ierusalimului, a fost din nou denunțată unirea de la Florența, fiind socotită „falsă și străină”. În ceea ce privește Constantinopolul, lepădarea a luat sfârșit după căderea sub turci, odată ce a devenit patriarh Ghenadie Scholarios, care devenise anti-unionist convins cu mult înainte de 1453. Damian al Moldovei(ca fapt divers, era grec) a renunțat la unire așa cum aflăm din „Raport al arhiereilor și al celorlalți contra sinodului din Florența” înaintat împăratului Constantin al XI-lea Dragases, în 1452, de Ghenadie Scholarios. Am înșirat toate astea oarecum degeaba fiindcă Biserica nu trebuie să condamne aceeași erezie de 14 000 de ori. Dacă mâine toți episcopii ortodocși din lume s-ar întâlni și v-ar jura dumneavoastră că acceptă învățătura eretică a catolicismului, nu ar trebui să se întrunească nimeni pentru a îi anatemiza, ei ar fi excluși din Biserică „automat” fiindcă Dumnezeu nu are nevoie de sinoade ca să șteargă pe cineva din cartea vieții. Încă ceva: Dezvolt ceea ce am spus mai sus despre episcopi. Dacă începând de mâine, toți episcopii, preoții și mirenii ortodocși, afară de o băbuță, ar mărturisi că Duhul purcede și de la Fiul, și ar face asta conștienți că vorbesc contra învățăturii Bisericii, ei ar fi anatemă în secunda doi fără să facă nimeni nimic, iar Biserica, în toată plinătatea ei (incluzându-i pe cei care au murit în ea și așteptându-i pe cei care vor vrea să intre) ar trăi în acea băbuță care ar continua să mărturisească Adevărul, iar acea băbuță ar fi Biserica întreagă. p.s.: E interesant că tot cereți documente istorice deși dumneavoastră nu le folosiți de fel pt. a vă susține afirmațiile. Dacă doriți să verificați ce am spus, căutați să citiți istoria sinodului de la Florența scrisă de Ghenadie Scholarios(inițial un susținător al unionismului.) p.p.s.: dacă veți răspunde voi citi tot, dar, indiferent de ce ați scrie, nu voi mai continua această discuție deoarece consider invențiile pe care le prezentați pe post de fapte istorice jignitoare la adresa drepteicredințe, a forumului si a interlocutorilor dumneavoastră. Cine va vrea să afle adevărul sper că se va documenta singur. Last edited by VladCat; 01.01.2012 at 16:37:50. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Spuneți că această declarație, de care nu am deocamdată cunoștință, a noului patriarh Ghenadie, numit cu sprijinul turcilor, este o dovadă suficientă că mitropolitul Damian a renunțat la unire ? Dacă este așa, atunci cum se explică faptul că și succesorul lui Damian, anume Ioachim, care i-a fost vicar în timpul vieții, era la rândul lui unionist ? Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 01.01.2012 at 20:07:38. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Haideti sa vedem asemenea cui sunt catolicii? Daca papa maine spune ca "filioque" reprezinta o erezie ce se intampla? Si babuta face parte din Biserica asemenea clericilor, nu au intaietate la mantuire clericii. Sau ereziile recunoscute de BRC nu au fost majoritatea zdrobitoare initiate de clerici? Ei nu aveau harul primit prin punerea mainilor, nu aveau succesiune apostolica? Aici nu este vorba de baba si de clerici. Este vorba despre Biserica, iar invatatura ei a fost statornicita deja si nu poate fi schimbata nici daca toti accepta o erezie, mai putin baba care va fi reprezentanta continuitatii Bisericii Lui Hristos. Dar pentru ca ati raspuns unei postari ulterioare, inteleg ca ati citit si postarea mea, la care totusi nu ati binevoit sa raspundeti, asa ca repet: Daca papii sunt infailibili in materie de invatatura, iar unul a respins filioque (chiar mai multi pana sa apara erezia asta in BRC), iar altii au sustinut "filioque" cele doua invataturi se contrazic. Asa ca la care dintre cele doua renuntati?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
-dacă o băbuță spune una, dar preotul meu paroh alta, înseamnă că preotul paroh are dreptate. -dacă preotul paroh spune una, dar episcopul meu alta, înseamnă că episcopul meu are dreptate. -dacă episcopul meu spune una, iar Papa spune alta, înseamnă că Papa are dreptate. Cu alte cuvinte, harul primit la hirotonie nu asigură inerabilitatea, adică negreșelnicia credinței, în schimb nu se poate ca Biserica să se înșele. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 01.01.2012 at 23:30:14. |
#9
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Cum adica o parere personala si o problema ce tine de infailibilitate? Daca papa este infailibil in materie de invatatura cele doua corespund. Simpla formulare cu "parutu-s-a Duhului Sfnat si noua" nu ii acorda statutul de corectitutine. Stiti de ce? Pentru ca astfel ar fi o forma de magie. Si nu cred ca BRC invata ca o formulare are putere intrinseca. Formularea pe care se bazeaza si BO de altfel statorniceste doar faptul ca este o invatatura, nu ca pronuntarea cuvintelor respective au revelat adevarul. Daca nu e obligatoriu sa corespunda parerea personala cu cea de infailibilitate papala poate ne explicati cum mai functioneaza cea din urma. Practic asa papa poate gresi la nesfarsit si e vorba despre pareri personale si cand invata corect e vorba despre infailibilitate. Pai pe acelasi principiu pot fi si eu infailibil. Parca "parutu-sa Duhului Sfant si noua" a fost valabil la Sinodul care a sustinut varianta Crezului fara "filioque". Daca s-a statorinicit invatatura corecta despre relatiile intre Persoanele Sf Treimi nu credeti ca erau statornicite toate aspectele?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă încă nu vă e clară deosebirea dintre cele două afirmații, atunci vă rog să observați că Simbolul niceean, cu completările de la Constantinopol, nu înșiră totalitatea dogmelor ortodoxe, ci numai o parte. Spre exemplu, adevărul de nivel dogmatic că Isus, după moarte și înainte de înviere S-a coborât mai întâi în Iad (în Locuința Morților) nu este menționat. Ca regulă generală, Sinoadele au insistat mai mult asupra acelor adevăruri de credință care erau contestate în vremea lor, de aceea s-au și întrunit. Prin urmare, dacă ceva nu este cuprins într-un Crez, nu înseamnă că este fals. Prin urmare, Papa Leon a respins nu credința că Fiul are un rol în purcederea Sf Spirit, ci includerea în Crez a acestui articol. Dacă (cine știe ?) mâine un grup semnificativ ca pondere din Biserica Catolică ar ajunge să conteste dogma Asumpției, atunci papa Benedict ar putea judeca situația și ar putea afirma că nu este, totuși, cazul ca dogma Asumpției să fie inclusă în Crez. Ulterior acestei poziții, el însuși sau un succesor al său, observând că dogma Asumpției ar fi contestată cu și mai mare obstinație, ar putea considera necesară completarea Crezului cu articolul respectiv. Așa cum un Sinod ulterior celui de la Niceea a completat Crezul cu șapte articole, tot așa pot face Sinoade sau Papi și în viitor. Asta este o Biserică vie, în contrast cu o Biserică-muzeu. Câtă putere au avut Părinții de atunci să adauge sau să nu adauge la cele cuprinse de Părinții de dinainte, tot atâta putere vor avea și Părinții din viitor să adauge ori nu la cele ale Părinților de azi, după dificultățile pe care Biserica peregrină pe pământ le va avea într-un veac sau altul. Citat:
Observați marca infailibilității ? Observați cum este formulată dogma ? "Noi învățăm și definim ca o dogmă divin revelată că...". Ei bine, din asta știm că ceea ce spune Papa în continuare spune cu autoritate petrină, ca episcop al Romei adresându-se întregii Biserici și nu ca simplu teolog.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 02.01.2012 at 01:33:18. |
|