![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Păi uite, Cătălin2 spune că s-au mântuit și unii care n-au luat Sfânta Împărtășanie. Cine n-are dreptate, dumnealui sau dumneavoastră ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
nu gasesc.te rog trimite-mi unde spune catalin ,ca s-au mantuit unii care nu s-au impartasit
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Această poveste cu mântuirea lui Traian are două mari neajunsuri:
1. În primul rând, prezintă imaginea unui dumnezeu nedrept (practic, recunoaște că a mântuit pe cineva, deși nu trebuia sau nu voia să facă acest lucru, pentru că solicită în mod expres ca acest lucru să nu se mai întâmple); 2. În al doilea rând, sabotează întregul eșafodaj logic (atenție, logic, nu duhovnicesc) pe care se sprijină interpretările extremiste de genul celei a lui Cătălin2. Introduce o contradicție logică directă între ceea ce învață Catehismul și ceea ce învață Sfinții (în Catehism scrie că nimeni nu se poate mântui fără a fi membru al Bisericii, iar Cătălin2, culmea, consideră catehismul adevărat 100%). Prezintă imaginea unui om mântuit fără niciun fel de merit, fără fapte, fără credință și fără har, și a unui dumnezeu care regretă că l-a mântuit (pentru că numai atunci când regreți ceri să nu se mai repete ceea ce s-a întâmplat). Pe scurt, nu este o poveste creștină. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Usere Erethorn, nu exista contradictii in catehism, este exact ce scrie si in Sfanta Scriptura. Acelea doua sunt exceptii, iar exceptiile nu sunt reguli. Toti oamneii mor dar doi nu au murit, asta nu insemana ca nu toti mor, au fost doar doua exceptii, pentru ca Dumnezeu poate orice. Iar acei doi nu s-au mantuit in urma faptelor lor, ca de la asta pornise discutia, ci sfinti ai Bisericii s-au rugat pentru ei. Iar din raspunsul dat sf. Grigorie reiese ca nu e bineplacut ca cineva nebotezat sa ajunga in Rai.
Discutia despre dogma catolica nu pornise de la contradictia fata de cea de acum, ci am aratat ca si catolcii aveau aceeasi dogma. Chiar mai mult, la catolici era clarificata ca si dogma obligatorie, la ortodocsi nu stiu daca exista chiar o dogma special despre asta. Cum vezi, iar m-ai acuzat gresit (ca intotdeauna pana acum am avut dreptate ca eu as fi sectar fata de ortodoxie, aceasta e chiar o invatatura ortodoxa, nu am spus ceva diferit, de la mine. Ar trebui sa incep sa spun acum ca sa recunosti ca ai gresit, sa iti ceri scuze, cum faci de obicei, dar nici gand sa fac asa ceva, as fi doar ridicol. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, se pare că aveți o imagine destul de confuză cu privire la legile logicii. Un singur contra-exemplu este suficient pentru a anula o lege de ordin general. Propoziția "Niciun A nu este B" devine falsă în secunda în care acceptăm că "Un A este B". Prin urmare, în secunda în care acceptați prezența în Rai a unui Traian care nu face parte din Biserică, introduceți o contradicție directă cu Catehismul. Last edited by Erethorn; 09.01.2012 at 20:44:56. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Despre aceasta intamplare cu Sf. Grigorie si Traian ne spune sf. Ioan Damaschin: http://paginiortodoxe.tripod.com/vsm..._dialogul.html
"Se scrie și aceasta pentru acest mare plăcut al lui Dumnezeu, că pe Traian, împăratul Romei (98-117), care a fost închinător la idoli, după mulți ani de la moartea lui l-a izbăvit sfîntul din veșnicele munci cu rugăciunile sale. De acest lucru Sfîntul Ioan Damaschin, în cuvîntul său pentru cei adormiți, scrie astfel: "Grigorie Dialogul, episcopul Romei celei vechi, precum știu toți, era vestit întru sfințenie și înțelegere și, cînd slujea, avea părtaș un înger din cer slujind împreună cu dînsul. Acesta, călătorind oarecînd pe podul cel de piatră și stînd într-adins, a făcut rugăciune către Domnul cel iubitor de suflete pentru iertarea păcatelor lui Traian împăratul. Atunci, a auzit îndată glas de la Dumnezeu, zicînd: "Rugăciunea ta am auzit-o și dau iertare lui Traian; iar tu să nu mai faci rugăciuni pentru păgîni". |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Și dacă scrie așa Sf. Ioan Damaschinul, înseamnă că este adevărat 100%, sau că s-a întâmplat exact așa cum relatează Sfântul ? Atenție, foarte mare atenție la nuanțe !
Întreb: Dacă a fost mântuit Traian, a fost botezat sau nu ? Dacă a fost mântuit Traian, este sau nu membru al Bisericii ? Dacă a fost mântuit Traian, s-a mântuit sau nu prin Harul lui Isus Cristos ? Dacă a fost mântuit Traian, este acest lucru bineplăcut lui Dumnezeu ? Haideți, domnule Cătălin, nu vă fie frică să gândiți singur ! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|