![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Frumos expus. Aici inteleg ca va referiti la faptul ca Hristos lucreaza in om pe mai multe directii sau cai. Una din directii este pe calea ratiunii, a mintii. Omul asculta cuvantul si argumentele si mai apoi se convinge de adevar si incepe sa creada. Dar exista, intr-adevar si o alta cale, aceea a inimii. Hristos pregateste mai intai inima omului, daca ratiunea se incapataneaza sa nu accepte cuvantul si dupa ce inima se deschide atunci picura si cuvantul. Asa a fost la mine, mai intai Domnul mi-a lucrat inima, fara ca eu sa stiu si fara sa am cel mai mic aport, iar atunci cand am ascultat un crestin adevarat, i-am simtit intai iubirea ce se revarsa din inima lui mare si care rezona cu ceea ce se gasea in inima mea. L-am gustat pe Domnul intai cu inima si am vazut ca "bun este" si abia apoi L-am primit si in mintea mea cea indaratnica. Exista, insa, o problema cand se merge pe calea cealalta, a mintii, si aceasta problema e ca inima sa nu se deschida si acel om sa accepte credinta doar cu mintea, sa fie un foarte bun cunoscator al teoriei, al dogmelor, al canoanelor, al tipicoanelor si totusi, vorba aceea "tipic, tipic si la inima nimic", sa nu ramana decat la stadiul de carturar. E bine sa ne ferim de acest lucru si sa nu ezitam sa ne deschidem inima ca sa-l primim si pe aproapele in ea, caci atunci pe Hristos primim. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
daca da, inseamna ca in dvs este Hristos? si in mine este Hristos? Dar in pseudo gurrul indian care fumeaza opium si se inchina la idoli, este Hristos? In Hitler a fost Hristos? Ca si el o fi facut cateva fapte bune in viata lui cat de criminal a fost. deci toti, fara deosebire de cat de pacatosi suntem avem pe Hristos in noi. Oare asta nu contrazice ce spun sfintii? Dar ce spun eu: eu ma uit in mine si vad pacate multe pot sa spun eu ca am in mine pe Hristos? Chiar daca hranesc oameni sarmani, chiar daca ajut cum pot pe oricine, chiar daca am grija de animale parasite, chiar daca plang pentru fiecare suferind, chiar daca sufar pentru fiecare copil abandonat, am pe Hristos in mine? oare interiorul meu, launtrul meu, nu contrazice aceasta idee? Eu nu pot spune ca sunt fara de pacat ca sa am pe Hristos in mine. daca dvs sau Iustin spuneti ca sunteti fara de pacat si aveti pe Hristos in voi, asa o fi. eu nu va contrazic. Ma bucur sa avem sfinti printre noi pe acest forum. Pentru mine omul este om si Hristos este Dumnezeu intrupat. Iubesc oamenii asa cum sunt ei, nu caut sa scormonesc in inima lor sa vad daca il au pe Hristos sau au doar cuvant pe buze. nu am pe Hristos in inima mea inca, pentru ca mai am pacate de curatat. Din cauza lor in inima la mine nu este inca curat pe deplin. Asta nu ma opreste sa arat iubirea oamenilor pe care ii cunosc si da Domnul sa ii cunosc, chiar daca ea este inca stramba. eu ma recunosc o pacatoasa si pana a avea pe Hristos in mine, am rabdare si nadejde in Domnul. Eu stiu ca Hristos ca sa intre in mine, trebuie sa gaseasca camara curata. Eu inca sunt la stadiul de curatare. Felicitari dvs ca ati reusit sa curatati tot, si aveti pe Hristos in voi. "Deoarece împãratul ceresc, Domnul nostru Iisus Hristos, curat fiind si mai presus decât orice curãtenie, nu intrã la întâmplare în inima murdarã, nesocotitã si nepregãtitã, pentru cã se spune: "In inima nesocotitã Dumnezeu nu va intra, iar de va intra, grabnic va iesi". Ci intrã în inima socotitã, pregãtitã si curatã. Ascultati pe proorocul David, care zice despre aceastã pregãtire a inimii astfel: "S-a pregãtit inima mea", apoi "Voi slãvi si voi cânta în slava mea", ceea ce aratã cã mai întâi trebuie sã ne pregãtim inima curatã pentru primirea lui Hristos si, dupã ce îl primim în inimã pe Hristos, putem sã spunem rugãciunea si sã o avem fãrã încetare în inima noastrã, bucurându-ne si veselindu-ne, dupã cum spune Apostolul: "Strigând si cântând în inima noastrã Domnului".
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nicio fapta buna nu face crestinul cu de la sine putere, ci Sfantul Duh lucreaza si il indeamna, iar in masura in care crestinul conlucreaza cu Sfantul Duh, va face si fapta buna. Daca Hitler a dat de pomana, in tinerete, o marca unui cersetor, din mila si amintindu-si ce a invatat la biserica, atunci da, in acel moment l-a avut pe Cristos in el. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Adeseori se face confuzie între "a fi Cristos în noi" după creație și "a fi Cristos în noi" după adopție. După creație, toți oamenii, fără excepție, sunt copiii lui Cristos. Chemați la existență prin simpla Lui voință, generați și ciopliți de dalta Lui, rânduiți de El, care are cu fiecare un plan de realizare și un plan de salvare, putem spune că toți oamenii Îl au pe Cristos în ei după cum spunem că opera îl are în ea pe artist. Sau, așa cum s-a mai spuns, că toți oamenii sunt "icoane ale lui Cristos".
Desigur, aceasta nu înseamnă că toți oamenii, frați între ei fiindcă au același părinte "biologic", sunt frați fiindcă ar avea același părinte adoptiv. Așa cum se întâmplă cu acei copii care, întrucât au împlinit 10 ani și au destulă maturitate, sunt întrebați ("iată, eu stau la ușă și bat"). Unii se lasă adoptați, iar alții nu se lasă adoptați. Cu alte cuvinte, unii deschid ușa inimii lor și sunt cuceriți de asemenea musafir, care curând ajunge să le împodobească toată casa, iar alții nu deschid ușa, ori o deschid și o închid repede la loc de teamă, zicând: "cine este acesta care mă vrea al Lui cu totul, care mă scoate din ale mele, care vrea ca cealaltă parte a vieții mele, Lui să o dau ?!".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 12.01.2012 at 16:13:40. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Nu, pentru ca ei vorbesc de Hristos cel intrupat in noi prin Duhul. Si eu m-as bucura la fel de mult, dar mi-e teama ca noi suntem mai mult carturari, decat purtatori de Hristos. E o teama a mea, n-o luati in seama, cam asa cum la unii e teama de ecumenism sau de iubirism. La mine e cea de fariseism si de carturarism. Citat:
De altfel, atunci cand nu doriti sa convingeti pe cineva aveti niste postari minunate, de care eu, cel putin, ma folosesc din plin. Au si multa adancime si simt si caldura in ele. Uneori, insa, incercati sa convingeti prea repede si atunci puneti un pic mai mult patos, ceea ce face sa para presant punctul de vedere. Convingerile se nasc in timp si le trebuie ragaz de germinare si incoltire. Rabdare, rabdare, rabdare ... In rest aveti calitati deosebite si se observa o adancire a problemelor pe care le abordati. Pace in Domnul si bunavoire intre noi, oamenii! Iertare daca v-am suparat cu ceva. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Exprimarile de ordin general ale lui Iustin de genul: toti oamenii sunt Hristos, Dumnezeu este iubire , bucurie, deci sentiment, sau Hristos este sufletul omului, nu sunt deloc ortodoxe si de fapt nici nu sunt Adevar. Aceasta este o filosofie orientala influientata de cateva scrieri ale Sfintilor Parinti. Dl. Mihnea a remarcat bine cand a spus "dupa creatie si dupa adoptie". toti oamenii poarta chipul lui Hristos. insa asemanarea....... noi am cam schimonosit chipul lui Hristos cu pacatele noastre. nu vorbesc acum de firea cea dintai inainte de caderea in pacat si de firea cea cazuta ca e mult de spus. Sigur ca trebuie sa vedem aproapele nostru ca pe Hristos si sa gandim ca tot ce facem facem - ca si cum am face lui Hristos - .Insa nu trebuie sa identificam oamenii ca persoane, cu persoana lui Hristos. Pentru ca Hristos este persoana, ce se lasa descoperit si cunoscut de noi in masura in care ne invrednicim. Ca sa putem ajunge cu adevarat la intelesurile adanci , trebuie traire crestina, practica. foarte multi oameni sunt filosofi, insa nu practica catusi de putin trairea ortodoxa. Fara trairea crestina, fara metanii si rugaciune, fara ascultare, niciodata nu vor ajunge la intelesurile adanci ale ortodoxiei. Rugaciune, si planset, si umilire, si cainta pentru pacatele savarsite si atunci Dumnezeu dezleaga si mintea prostului si mintea filosofului. Cu Dumnezeu trebuie sa vorbim sincer, pentru ca Dumnezeu este persoana. Asta trebuie sa facem in rugaciune, sa vorbim sincer cu Dumnezeu, sa il rugam sa ne invete si sa ne lumineze. Atunci vom simti Duhul Sfant cum ne invata si ne lumineaza.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iertare de divagatie. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pentru MariS
Vedeti dvs, lucrurile sunt mai profunde decat o simpla exprimare. uneori pot fi chiar si "gauri" dogmatice. Mintea omului poate fi si inteleapta dar poate fi si pierzatoare. depinde de cine asculta. Noi oamenii acestia plini de pacate vedem in tot omul pe Hristos atata timp cat nu ne face rau sau sunt obiectul nostru de satisfacere de iubire de semeni "divina". in clipa in care ne lezeaza cu ceva, nu il mai vedem ca pe Hristos. Gata se termina, devine raul, si uratul. Atunci nu hulim noi pe Dumnezeu cu asta? in acest context fireste? Sa nu va grabiti sa imi raspundeti, ganditi-va bine la ce va spun acum. o exprimare gresita unora le este exact ca o intelegere gresita, altora le este doar exprimare gresita. Eu sper din tot sufletul ca exprimarea gresita sa fie doar exprimare gresita si atat. Si va justific asta. A spune ca ne permitem sa nu ascultam cu nonsalanta de invatatura unui sfant, pentru ca credem noi ca spune sa nu iubim toti oamenii cand spune ca fara credinta nu se vor mantui nu mai este o exprimare gresita ci o intelegere gresita. in fine..
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 12.01.2012 at 22:58:41. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa ca ma pastrez subiectiv si spun:mie imi plac mult postarile userului dobrin7m si sper ca sa ii fiu de tot atata ajutor,cat imi e si dansa mie . Chiar dc vorbim in contradictoriu ,e un bun prilej ca adevarul sa iasa in cele din urma la lumina . |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, si eu sunt de acord ca in controverse poti vedea mai bine firea omului si modul cum se apreciaza pe el si pe ceilalti. Atunci poti sa vezi mai limpede si cat mai ai de slefuit la tine insuti. Eu, unul, sunt inca din topor. Tre' sa mai rup 7 dalti pana sa pot rotunji oarece forme mai acatarii. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|